Silvano Vos
Moderator: mods
Re: Silvano Vos
Erg raar verhaal dit. Dat je Sosa, Tahirovic en Wijndal wilt lozen, snap ik. Vos snap ik niets van (tenzij het om verhuur gaat, maar zo wordt het niet neergezet in de T.), die past helemaal niet in dat rijtje.
Maar waarom zou je ze terugzetten naar Jong? Hoe moet dat hun transferwaarde ten goede komen? Er staat in dat artikeltje allerlei kulredenen (er zitten teveel spelers in de selectie waardoor er op de training tijdens de 11 tegen 11 spelers ernaast staan… Sinds wanneer bestaat een selectie uit slechts/precies 22 man?!).
Maar waarom zou je ze terugzetten naar Jong? Hoe moet dat hun transferwaarde ten goede komen? Er staat in dat artikeltje allerlei kulredenen (er zitten teveel spelers in de selectie waardoor er op de training tijdens de 11 tegen 11 spelers ernaast staan… Sinds wanneer bestaat een selectie uit slechts/precies 22 man?!).
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Kleedkamer-2 maar nu met een vooraankondiging van Kroes dat we geld nodig hebben. Oftewel, dit gaat heel veel geld opleveren.
Idd. Vorig jaar z’n contract nog verlengd t/m 2028, pas 19 jaar en wil nu alweer weg terwijl hij amper fit is geweest.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik snap hier ook geen klote van. Een kind kan toch bedenken dat die jongens nu niks meer op gaan leveren? Zeker voor zo een Tahirovic had nog wel zijn aankoopprijs tot de mogelijkheden behoort.
Ik heb geen vooraankondiging gehoord van Kroes. In ieder geval niet mbt tot deze spelers. Het is toch geen geheim dat Ajax moet verkopen? Dat weet de hele wereld. Daar kan Kroes ook weinig aandoen. Wat mij betreft had deze verbanning al eerder gekund.Alexander schreef:Ik snap hier ook geen klote van. Een kind kan toch bedenken dat die jongens nu niks meer op gaan leveren? Zeker voor zo een Tahirovic had nog wel zijn aankoopprijs tot de mogelijkheden behoort.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wmb ook, Trab. 3 van de 4 zaten niet bij de 23 tegen Vojvodina. Tahirovic speelt in oefenpotjes in de defensie. Dus weet de hele voetbalwereld dat Ajax van ze af wil.
Topje ijsberg. Rensch, Akpom, Medic ec moet je ook nog zien te lozen.
Topje ijsberg. Rensch, Akpom, Medic ec moet je ook nog zien te lozen.
Hij heeft vorig jaar nog zijn contract verlengd toch?
Maar voordat alles en iedereen hier de schuld van krijgt. Vos is toch zelf een drol? Als er toch een seizoen is waar je als eigen jeugdspeler vol op kansen kan krijgen is dit het wel. Als je dus in de voorbereiding het niet weet af te dwingen met spelers als Fitz Jim, Baas, Mansvelt, van de Boomen etc. en dan begint over een basisplaats dan heb je de realiteit niet echt in het zicht. En dan ook nog eens geregeld geblesseerd zijn.
Maar voordat alles en iedereen hier de schuld van krijgt. Vos is toch zelf een drol? Als er toch een seizoen is waar je als eigen jeugdspeler vol op kansen kan krijgen is dit het wel. Als je dus in de voorbereiding het niet weet af te dwingen met spelers als Fitz Jim, Baas, Mansvelt, van de Boomen etc. en dan begint over een basisplaats dan heb je de realiteit niet echt in het zicht. En dan ook nog eens geregeld geblesseerd zijn.
Vooralsnog is Alexander het enige bron van het gerucht dat Vos heeft aangegeven, of heb ik wat gemist?columbus schreef: ↑ma jul 29, 2024 8:03 pmHij heeft vorig jaar nog zijn contract verlengd toch?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- peter
Volgens het AD wil Kroes hier dubbele cijfers voor vangen. Dat lijkt me toch echt een utopie. 4-5 miljoen zou ik al heel mooi vinden.
- Jinne
- Site Admin
Tientje moet wel lukken. Maar 10 miljoen...
Voor de rest in AD vooral redenen voor clubs om hem niet te kopen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Van wie komt die info van het AD?
Overigens, moordende concurrentie... geen Europese topclub zal onder de indruk zijn van de spelers die hem uit de basis houden.
Dit is toch een knots van een disclaimer? Die 'Europese topclubs' (wat er ook van waar is) hebben internet. Soms lijkt het alsof Kroes vooral populair wil zijn bij de achterban. Waarom laat je zulke info lekken naar de krant?'Ajax neigt naar verkoop 'moeilijk coachbaar' talent, Kroes wil dubbele cijfers'
Ajax ziet verschillende redenen om Silvano Vos te verkopen deze zomer. Dat schrijft het Algemeen Dagblad. De Amsterdammers zetten in op de hoofdprijs voor de middenvelder.
De eerste reden is dat er sprake is van een moordende concurrentie op het middenveld van Ajax. Kenneth Taylor, Jordan Henderson, Steven Berghuis, Kian Fitz-Jim, Branco van den Boomen en Sivert Mannsverk staan allemaal boven Vos in de pikorde. Kortom betekent het dat de jeugdexponent van de Amsterdammers niet tot de eerste zes middenvelders van Ajax behoort onder Francesco Farioli.
Dat Vos onder Farioli niet de kans krijgt, ligt volgens het AD niet aan de Italiaanse coach. Ook voorgangers John Heitinga, Maurice Steijn en John van ’t Schip zagen het niet in Vos zitten. Onder Steijn kreeg de middenvelder wel kansen, maar die greep hij volgens de krant niet. 'Tegen Olympique Marseille pakte Vos twee keer geel, terwijl het publiek hem tegen Brighton met een foute pass de 0-1 zag inleidden. Ook later ontdekten ze bij Ajax dat zijn overzicht nog te wensen overlaat', klinkt het.
De krant meldt bovendien dat Vos moeilijk coachbaar is. Aan zijn mentaliteit zou weinig mankeren, maar voor een exceptioneel talent pakt Vos veel te langzaam dingen op. Zijn kracht ligt meer in het fysieke en het spel lezen is niet zijn sterkste punt. Daarom zou Vos meer geschikt zijn voor een systeem met twee controleurs. Farioli vindt het talent niet klaar voor een rol op acht of enkele zes.
Ajax sluit niet uit dat Vos een jaar later alsnog doorbreekt, maar de Amsterdammers vinden hem te duur voor nog een jaar Jong Ajax. In een uitleenperiode ziet Ajax 'te grote risico's'. Als Vos dan niet speelt bij de club waar hij aan verhuurd wordt, daalt het kapitaal van de middenvelder 'gigantisch'. Dat wil Alex Kroes voorkomen. De technisch directeur wil het ijzer smeden nu het nog heet is. Veel Europese clubs toonden al interesse in Vos. Kroes mikt daarom op de dubbele cijfers. 'Diens nieuwe, mondiaal bekende zaakwaarnemer Pini Zahavi moet daar een handje bij helpen.'

Overigens, moordende concurrentie... geen Europese topclub zal onder de indruk zijn van de spelers die hem uit de basis houden.

Dat is toch geen lekken? Ieder mens kan dit lijstje maken en bedenken dat Vos daar voorlopig niet in bij hoort. Het ‘nieuws’ komt bij allemaal speculatief over.
Vind ik niet, deze info lijkt van mensen binnen Ajax te komen.
Damage control.
Damage control.
Mwoah… agree to disagree dan maar. Ik vind het speculatief allemaal. En lees dingen waar ik echt geen bron voor Ajax nodig heb, die conclusies kan je zelf ook trekken. Zelfs als voetballiefhebber mijlen ver weg
- peter
Het gevoel bekruipt me een beetje dat Kroes veel te loslippig is. Kan me niet herinneren dat we in het verleden zoveel 'inhoud' op straat hadden liggen. Voor ons als fans wel een lekker inkijkje, maar of het nou allemaal heel handig is, is een ander verhaal.
Het is allemaal wel een bijzondere gang van zaken bij Ajax he. 11 maanden (?) geleden een vrij dik contract tot 2028 als ik de bronnen mag geloven, vervolgens worden er allerhande verdedigende middenvelders gekocht en nu mag hij dus verkocht worden. Laten we ergens maar hopen dat de huidige leiding wat langer blijft, want van enig beleid is zo echt geen sprake.
Het is allemaal wel een bijzondere gang van zaken bij Ajax he. 11 maanden (?) geleden een vrij dik contract tot 2028 als ik de bronnen mag geloven, vervolgens worden er allerhande verdedigende middenvelders gekocht en nu mag hij dus verkocht worden. Laten we ergens maar hopen dat de huidige leiding wat langer blijft, want van enig beleid is zo echt geen sprake.
Sorry maar waar blijkt nu toch uit dat Kroes zo loslippig is? Volgens mij heeft hij maar 2 interviews gegeven waarin ik hem echt geen details op straat heeft gelegd. Ja dat de boekhouding niet scheef is maar verder?
Ook dit stukje van het AD, iedereen kan zo’n stukje typen zonder ons en outs te kennen, puur op basis van observatie en de wedstrijden tot nu toe.
Kroes kan blijkbaar vanaf minuut 1 bij sommige geen goed doen. Dat mag en kan uiteraard maar ik krijg echt de indruk dat het ook wel makkelijk is, iedere scheet op conto van Kroes te schuiven.
Hij heeft tot nu toe uitgelegd hoe de financiën er voor staan. Uitgelegd dat er eerst verkocht moet worden. Farioli heeft 4 spelers aangewezen die niet meer in zijn plannen voorkomen. En er schrijft een journalist van het AD een prut stukje over Vos, met info wat jij en ik ook hadden kunnen bedenken. Meer is er niet. Wat doet Kroes dan zo verkeerd?
Ook dit stukje van het AD, iedereen kan zo’n stukje typen zonder ons en outs te kennen, puur op basis van observatie en de wedstrijden tot nu toe.
Kroes kan blijkbaar vanaf minuut 1 bij sommige geen goed doen. Dat mag en kan uiteraard maar ik krijg echt de indruk dat het ook wel makkelijk is, iedere scheet op conto van Kroes te schuiven.
Hij heeft tot nu toe uitgelegd hoe de financiën er voor staan. Uitgelegd dat er eerst verkocht moet worden. Farioli heeft 4 spelers aangewezen die niet meer in zijn plannen voorkomen. En er schrijft een journalist van het AD een prut stukje over Vos, met info wat jij en ik ook hadden kunnen bedenken. Meer is er niet. Wat doet Kroes dan zo verkeerd?
www.ad.nlWaarom toptalent Silvano Vos weg moet bij Ajax
Silvano Vos, jarenlang één van de grootste pronkstukken van de Ajax-opleiding, fonkelt sinds deze week in de etalage van de bezuinigende Amsterdamse club. Waarom Ajax het 19-jarige talent heeft teruggezet naar de beloften en deze zomer wil verkopen.
De naam van Silvano Vos vloekt een beetje in het kwartet dat sinds deze week werd teruggezet naar Jong Ajax. Dat miskopen Owen Wijndal, Borna Sosa en Benjamin Tahirovic middels een degradatie een duwtje richting de uitgang werd gegeven, was niet heel verwonderlijk. Maar dat ook de zelfopgeleide middenvelder – die in de voetsporen van Frenkie de Jong of Ryan Gravenberch moest treden – in de uitverkoop werd geplaatst, is wel een verrassing. Ajax ziet verschillende redenen om Vos deze zomer – bij voorkeur – te verhuren.
De concurrentie op het middenveld bij Ajax is moordend. Hoewel Sivert Mannsverk donderdag geschorst was tegen Vojvodina ruimde trainer Francesco Farioli nog geen plek in de selectie in voor Vos. Vanaf de tribune zag de jonge middenvelder een andere concurrent, Branco van den Boomen, als invaller in de slotfase voor de winnende goal tekenen.
Dan zijn Kenneth Taylor en Jordan Henderson op zijn posities momenteel nog onomstreden, wil Farioli ook Steven Berghuis op het middenrif posteren en is Kian Fitz-Jim daar zijn plek in de selectie aan het afdwingen. Oftewel, Vos behoort niet tot de eerste zes middenvelders van Ajax.
Vos kan zich daarbij moeilijk verschuilen achter de keuze van de trainer. Farioli is immers – na John Heitinga, Maurice Steijn en John van ’t Schip – de vierde die Vos niet van een doorbraak voorziet. Onder Steijn kreeg hij wel kansen. Die greep het talent alleen niet. Tegen Olympique Marseille pakte Vos twee keer geel, terwijl het publiek hem tegen Brighton met een foute pass de 0-1 zag inleidden. Ook later ontdekten ze bij Ajax dat zijn overzicht nog te wensen overlaat.
Vos bleek meer een balafpakker dan spelverdeler. Wat hem vooral onderin de pikorde hield, was dat hij moeilijk coachbaar is. Ingewijden stellen dat aan zijn mentaliteit weinig mankeert, maar dat hij voor een exceptioneel talent veel te veel tijd nodig heeft om taken op te pikken. Dat zijn kracht meer in het fysieke ligt en dat hij het spel nog niet snel genoeg leest, maakt hem geschikter voor een systeem met twee controleurs. Farioli speelt met één ‘6'. De Italiaan acht Vos daar nog niet klaar voor.
Maar dan kan hij daar toch klaargestoomd voor worden bij Jong Ajax of door hem aan een geschikte club te verhuren? Ja, maar daar komt het financiële aspect om de hoek kijken. Ajax sluit niet uit dat Vos later nog doorbreekt. Voor nu vindt de club hem te duur om in de beloftenploeg te laten plaatsnemen.
In een uitleenperiode ziet Ajax grote risico’s. Als Vos ook bij een hurende club niet wordt opgesteld, daalt het kapitaal dat hij nu nog vertegenwoordigt gigantisch. Dat wil Kroes voorkomen. De technisch directeur wil, nu hij weet dat Vos dit seizoen hoogstwaarschijnlijk niet zal doorbreken in de Johan Cruijff Arena, het ijzer smeden nu het nog heet is.
Dat Vos heet is in de markt heeft Kroes al gemerkt. Zijn voorgangers ervoeren dat al. Sven Mislintat zag Atlético Madrid concreet worden, AC Milan flirten en Stade Reims zelfs een bod van zo’n zeven miljoen doen. Kroes mikt op de dubbele cijfers, ook omdat veel Europese clubs interesse toonden in de jonge Amsterdammer. Diens nieuwe. mondiaal bekende zaakwaarnemer Pini Zahavi moet daar een handje bij helpen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Tim van Duijn heeft wel degelijk bronnen binnen Ajax, dat blijkt uit zijn tweets. En ook het AD zit dicht bij het vuur, maar wie het precies is die lekt? Zou ook best Danny Blind kunnen zijn, gezien het verleden. Echter, het AD schrijft dit:columbus schreef: ↑wo jul 31, 2024 10:10 amSorry maar waar blijkt nu toch uit dat Kroes zo loslippig is? Volgens mij heeft hij maar 2 interviews gegeven waarin ik hem echt geen details op straat heeft gelegd. Ja dat de boekhouding niet scheef is maar verder?
Dus het kan ook best Kroes zijn die off the record praat.In een uitleenperiode ziet Ajax grote risico’s. Als Vos ook bij een hurende club niet wordt opgesteld, daalt het kapitaal dat hij nu nog vertegenwoordigt gigantisch. Dat wil Kroes voorkomen.
Over de T hebben we het niet eens, die weet opeens ook weer van alles.
Ik zou pas uitleggen dat er aan Vos van alles mankeert als hij elders onderdak was, maar ja...
Lijkt me dat het on the record is dan als hij met naam genoemd wordt.
Ik vind het in ieder geval wel zonde. Die jongen heeft duidelijk kwaliteit.
De opsomming dat Vos blijkbaar nog een hoop verbeterpunten heeft worden door de auteur genoemd. Ik zie nergens een quote van Kroes.
En dat Kroes wil voorkomen dat bij een verhuur de waarde van Vos nog verder daalt is toch ook geen rocket science. Ook hier wordt Kroes nergens gequote en is het een aanname van de auteur.
Weet je, Kroes heeft heel nog heel wat te bewijzen. Zit in een situatie bij Ajax die door zijn voorgangers verschrikkelijk de vernieling is geholpen. Er zullen naast een succesje hier en daar ook nog vele fouten gemaakt worden. Maar nu wordt op iedere slak zout gelegd, ieder punt uitvergroot en direct als aasgieren naar Kroes gewezen.
En dat Kroes wil voorkomen dat bij een verhuur de waarde van Vos nog verder daalt is toch ook geen rocket science. Ook hier wordt Kroes nergens gequote en is het een aanname van de auteur.
Weet je, Kroes heeft heel nog heel wat te bewijzen. Zit in een situatie bij Ajax die door zijn voorgangers verschrikkelijk de vernieling is geholpen. Er zullen naast een succesje hier en daar ook nog vele fouten gemaakt worden. Maar nu wordt op iedere slak zout gelegd, ieder punt uitvergroot en direct als aasgieren naar Kroes gewezen.
Idem. Hij heeft meer talent dan de andere middenvelders. Vraag is wel waarom jongens als Janse, Baas en Fitz-Jim speeltijd krijgen en hij niet. Hij is nu met 3 softies naar JA gezet. Misschien doet ie er te weinig voor. Punt is ook dat hij een VM is. En dat Ajax met één i.p.v. 2 op 6 speelt.
Maar ik word nog niet echt enthousiast van de keuzes van Ravioli. Pasveer, Rensch, Rasmussen, Akpom, Forbs, Fitz-Jim... Dan is ook Vojvodina dus een klus. Waarbij die man er natuurlijk niets aan kan doen dat de selectie schots en scheef en kwaliteitsarm in elkaar geflanst is... En hij loopt i.t.t. recente voorgangers niet continu te zeuren om aankopen c.q. dat de spelers het zelf moeten oplossen.