Davinson Sanchez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Andriy Demchenko » zo jun 19, 2016 6:01 pm

Iniesta schreef:Sceptisch zijn over het aankoopbeleid is logisch, maar iemand van te voren al afschrijven lijkt me weer wat overdreven.
Mja zelfs ik (als AT-leek) zie dat het cynisme en sarcasme in vingerdik van Dubbels post afdruipen......

Op AS nog wel een interessant artikeltje https://www.ajaxshowtime.com/article/ho ... B1Y1f7F.97
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Dubbel » zo jun 19, 2016 6:52 pm

Spelers die Ajax uit Zuid Amerika haalt... het is gewoon nooit zo'n succes. Maxwell was weliswaar een leuke speler maar daar tegenover staan misschien wel 10 FAILS. Kans dat we er nu in een klap twee binnen hebben gehaald die het goed gaan doen is vrij klein. Op voorhand stel ik me er weinig van voor.

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Andriy Demchenko » zo jun 19, 2016 7:04 pm

Dubbel schreef:Spelers die Ajax uit Zuid Amerika haalt... het is gewoon nooit zo'n succes. Maxwell was weliswaar een leuke speler maar daar tegenover staan misschien wel 10 FAILS. Kans dat we er nu in een klap twee binnen hebben gehaald die het goed gaan doen is vrij klein. Op voorhand stel ik me er weinig van voor.
Dus je meende echt? Sja ook met bovenstaande kan ik niet zoveel...
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Iniesta » zo jun 19, 2016 7:15 pm

Hoeveel concrete fails zijn er dan? Volgens mij heeft Ajax gewoon niet zoveel zuid Amerikanen gehaald.
Daarnaast kun je er ook van leren, je kunt moeilijk stellen dat zuid Amerikaanse voetballers in het algemeen niet slagen.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Dubbel » zo jun 19, 2016 7:39 pm

Klinkende namen! Maar voetballend was het een stuk minder:

Santos, Walker, Wamberto, Filipe, Ze Eduardo, Cvitanich, Rosales, Gabrich, Juan, Sangoy, Rusculleda, Lodeiro, Cruz.

Veel basisspelers zitten er niet tussen laat staan dat ze Ajax naar een hoger plan tilden.

Bij Zuid Amerikanen die na een tussenstop naar Ajax kwamen ligt de succes rate trouwens maar ietsje hoger. Suarez goed natuurlijk maar Leonardo of Bruno Silva hadden we niet gemist als ze elders waren gaan spelen.

En Kerlon. :smile-ajax.gif:

Hopelijk komen Casierra en Sanchez in het korte rijtje Maxwell:Suarez terecht maar het zou best een klein wonder zijn want een lerende organisatie is Ajax nooit geweest.

Een inhoudelijk oordeel zal moeten wachten totdat ze in Amsterdam aan spelen toekomen.

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Andriy Demchenko » zo jun 19, 2016 8:21 pm

Je moet je altijd afvragen waarom spelers niet slagen. Wat is er eigenlijk aan de hand geweest.

Laat ik een paar voorbeelden geven, toen Jan Vertonghen en Alderweireld werden aangetrokken kreeg je verhalen als. Ja Walter Meeuws, Wesley Sonck, Jelle van Damme, Bram Verbist. Belgen passen niet bij Ajax.

Neem buitenlandse jeugdspelers. Voor Eriksen kreeg je dingen als; Ja Erik Ramberg, Mans Sorensen, Jussi Kujala, de Moisander broers, Micheal Krohn Dehli, etc. Allemaal leuk en aardig maar die Scandinaviërs dat werkt niet in de jeugd.

Ajax heeft op zoveel dingen een slecht track record, van Zuid-Amerikanen benoemt iedereen het meteen. Waarom zijn Zuid-Amerikanen niet geslaagd bij Ajax?

Je hebt eigenlijk vier categorieën

1. De jeugdspelers. Ajax heeft daarin Jose Valencia, Ze Eduardo, Kerlon, Walker, Felipe, Rusculleda, Sangoy en Daniel Cruz gehad. Ze Eduardo en Kerlon zijn nooit op basis van een scoutingsrapport gekomen, dat was puur pluggen van Raiola. Met Felipe hadden ze meer geduld moeten hebben, verder stonden de overige spelers ook niet echt te boek als toptalenten of iets dergelijks op Walker misschien na dan. De slagingskans was dus sowieso al wat minder groot. Sowieso zie je dat slagingspercentagevan buitenlandse (exotische) jeugd overal laag ligt, bijna geen club die ik ken komt boven de 1 op 3 uit.

2. Dan heb je de categorie waar Louis Van Gaal voor verantwoordelijk is. En ja Louis heeft wat dat betreft wel een splinter in zijn oog gehad. Gabrich kon gewoon niet voetballen. Rosales had geen actie buitenom, Mariano Juan had het ook niet. En Santos is in mijn ogen voornamelijk niet geslaagd doordat de concurrentie te zwaar was. Over Froylan Ledezma hoeven we het verder ook niet meer te hebben. Van Gaal moeten we ver weg houden van de aankopen wat dat betreft....ook voor Felipe, Rusculleda en Sangoy draagt hij verantwoording overigens.

3. De categorie die eigenlijk als back-up kwam en waarvan je vooraf nooit zoveel hoefde te verwachten. Leonardo (7 ton), Wamberto (1 miljoen). Die hebben het redelijk gedaan naar omstandigheden, maar echt dragende krachten waren het niet. Opnieuw dat hoefde je ook niet te verwachten gezien hun achtergrond.

4. Tot slot heb je de overige aankopen waar wel een fixe transfersom voor stond; Cvitanich, Lodeiro, Suarez, Maxwell, Silva. Ja die hebben het niet allemaal gered, maar er zijn ergere rijtjes te maken.

Ik gebruik dus liever categorie 4 als vergelijkingsgroep (en dan valt het nog wel mee allemaal) dan alles op een hoop te gooien.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Bert » zo jun 19, 2016 8:24 pm

Als je kijkt naar Nederlanders dan zul je waarschijnlijk ook een langer rijtje met miskopen dan met succesverhalen kunnen maken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Andriy Demchenko » zo jun 19, 2016 8:27 pm

Bert schreef:Als je kijkt naar Nederlanders dan zul je waarschijnlijk ook een langer rijtje met miskopen dan met succesverhalen kunnen maken.
Op AZ spelers hebben we een nog veel dramatischer trackrecord, moet wat in het water zitten daar in Alkmaar. :confused.gif: :ajaxsmiley.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Sandro » zo jun 19, 2016 8:31 pm

Zuid-Amerikaan, AZ-speler....dat op zich heeft allemaal niet zo veel te maken met kans op wel of niet slagen bij Ajax.

Handig dat die Colombianen straks dan met z'n tweëen zijn. Hebben ze in ieder geval aansluiting met elkaar vanaf het begin.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Andriy Demchenko » zo jun 19, 2016 8:43 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Zuid-Amerikaan, AZ-speler....dat op zich heeft allemaal niet zo veel te maken met kans op wel of niet slagen bij Ajax.

Handig dat die Colombianen straks dan met z'n tweëen zijn. Hebben ze in ieder geval aansluiting met elkaar vanaf het begin.
Opzich kun je bij het eerste daar best nog wel wat van zeggen, culturele begeleiding van Ajax is vaak ook zwakjes geweest. Maar inderdaad wat je zegt, met twee spelers bij Ajax zou het wel gemakkelijker moeten gaan met aanpassen. Ik hoop dat ze Daniel Cruz nog charteren om die jongens wegwijs te maken in Amsterdam, die kent Ajax en Cali (waar Cassierra vandaan komt).
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Sandro » zo jun 19, 2016 9:11 pm

Andriy Demchenko schreef:Opzich kun je bij het eerste daar best nog wel wat van zeggen, culturele begeleiding van Ajax is vaak ook zwakjes geweest.
Klopt, maar dat ligt niet zozeer aan het feit dat ze Zuid Amerikaan zijn, maar meer aan hoe Ajax met ze omgaat en dat is wat ik bedoelde met te stellen dat Zuid Amerikaan zijn an sich niet zoveel zegt over het wel of niet slagen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Ajaciedjuh » ma jun 20, 2016 5:03 am

Telesport
Ajax schudt Barcalona af
Davinson Sánchez (20) negeert ultieme poging Catalanen


AMSTERDAM
door Jeroen Kapteijns

& Mike Verweij

Ajax heeft bij de afronding van de transfer van Davinson Sanchez (20) nóg een keer FC Barcelona moeten afschudden. De Catalanen ondernamen een ultieme poging om de talentvolle Colombiaanse verdediger voor de neus van Ajax weg te kapen, maar Sanchez negeerde dat aanbod, omdat hij zijn woord al aan Marc Overmars had gegeven.



Zelfs het verbeterde contract en de toezegging dat hij wél bij de A-selectie van FC Barcelona kon aansluiten, brachten hem niet op andere gedachten. Daarmee heeft de Europese grootmacht zichzelf in de voet geschoten. Barça had al eerder een akkoord met Sanchez’ club Atletico Nacional, maar slaagde er niet in overeenstemming te bereiken met de jeugdinternational zelf. Sanchez voelde er niks voor om, zoals hem werd voorgespiegeld, in Barça B te starten. Het was het teken voor Ajax, dat de speler al maanden volgde, om in actie te komen.

Bij het binnenhalen van Sanchez maakte Ajax gebruik van het grote netwerk dat de Nederlandse voetbalmakelaar Peter Gerards in Zuid-Amerika heeft opgebouwd. De voormalig doelman, die eerder ook betrokken was bij het aantrekken van het Uruguayaanse toptalent Gaston Pereiro door PSV, zag Sanchez veelvuldig in actie. „In mijn ogen heeft hij alle kwaliteiten die een moderne verdediger nodig heeft. Hij heeft snelheid, kracht, is goed in één-tegen-één-situaties, is sterk in de lucht en kan goed opbouwen”, aldus Gerards.

„Op zijn leeftijd moet hij zich natuurlijk nog verder ontwikkelen, maar die potentie heeft hij ook. Sanchez heeft al meer dan vijftig wedstrijden op het hoogste niveau gespeeld in Colombia en vergis je niet, wat voor druk daarbij komt kijken. In de Colombiaanse competitie draait het om strijd, is elke wedstrijd een gevecht en zitten er wekelijks 40 à 50.000 mensen op de tribune”, zei de spelersmakelaar.

„Dit is de categorie spelers waar Nederlandse clubs zich op moeten richten, als je nog toptalent hier naar toe wil halen. Dan moet je de grote buitenlandse clubs vóór zijn en dat is Ajax gelukt en dat heeft ook PSV eerder gedaan. Er is nooit een honderd procent garantie dat zo’n speler gaat slagen, maar ik heb er veel vertrouwen in, want het is een toptalent met veel potentie”, aldus Gerards.

Het bleek daardoor niet eenvoudig om de rechtsbenige centrale verdediger, die bij Atletico Nacional ook veelvuldig links in het centrum stond, in te lijven. Directeur spelersbeleid Overmars en hoofdscout Henk Veldmate hadden concurrentie van twaalf Europese (sub)topclubs, waaronder Sevilla, Villarreal, Udinese, FC Basel en dus FC Barcelona. Dat de raad van commissarissen van Ajax met technische man Theo van Duivenbode wilde dat Overmars eerst Mike van der Hoorn of Ricardo van Rhijn zou verkopen, was een complicerende factor. De directie zag het gevaar dat Ajax zou misgrijpen.

En toen FC Basel met Sanchez aan de haal leek te gaan, zette de rvc alsnog het licht op groen om – tegen het Ajax-beleid in – de kosten voor de baten uit te laten gaan. Het akkoord met Atletico Nacional over de transfersom van naar verluidt vijf miljoen euro liet de directeur snel volgen door een vijfjarig contract voor de verdediger, waardoor de komst van de tweede Colombiaan binnen één week zo goed als zeker een feit is. Alleen de medische keuring (van vandaag) staat de presentatie nog in de weg.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Nicolai
Berichten: 302
Lid geworden op: wo jul 23, 2008 8:17 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Nicolai » ma jun 20, 2016 5:27 am

Peter Gerards een oude bekende van Bosz. Bosz haalde toen hij TM was bij Feyenoord ook zijn scoutingsbureau binnen. Uiteindelijk niet echt een succes geworden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Lionel » ma jun 20, 2016 6:57 am

Word een beetje moe van De Telegraaf..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door InnerHarbour » ma jun 20, 2016 7:07 am

Een ding is zeker, deze jongens zijn niet met het bord op schoot bij SS gescout. :smallgrin.gif:
YNWA

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Mano » ma jun 20, 2016 7:11 am

Ik geloof niet dat ze in de basis beginnen. Zeker zo'n verdediger niet. Die dient eerst helemaal zijn plek hebben gevonden. Qua spel, positie, medespelers etc.


Trackrecords gelul. Ajax heeft nooit een sterk netwerk gehad in Zuid Amerika, hadden ze dat wel, hadden ze meer parels gescoord en een beter netwerk.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Arthur » ma jun 20, 2016 7:43 am

Vooral die lulverhalen over welke concurrenten er zijn afgeschud zijn altijd erg vermoeiend bij een transfer.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door peter » ma jun 20, 2016 8:36 am

Vind het overigens wel leuke, spannende transfers. Ik ben ook altijd wel sceptisch, want het trackrecord van aankopen (in die range) zijn belabberd. Ben wel benieuwd wat er nu gaat gebeuren, want het is niet des Ajax' om voor een 'breedte-aankoop' zoveel geld neer te tikken. Zal Tete aansturen op een vertrek? Of Veltman? Ik kan maar moeilijk geloven dat we 5 miljoen pompen in een vervanger van de backup van Veltman.

Heel benieuwd wie ze op de korrel hebben voor de linksbuiten positie. Op die positie is tot op heden namelijk de enige uitgaande transfers geweest.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Sandro » ma jun 20, 2016 8:37 am

Arthur schreef:Vooral die lulverhalen over welke concurrenten er zijn afgeschud zijn altijd erg vermoeiend bij een transfer.
We hebben Barcelona afgebluft :smallgrin.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Lionel » ma jun 20, 2016 8:51 am

Peter schreef:Vind het overigens wel leuke, spannende transfers. Ik ben ook altijd wel sceptisch, want het trackrecord van aankopen (in die range) zijn belabberd. Ben wel benieuwd wat er nu gaat gebeuren, want het is niet des Ajax' om voor een 'breedte-aankoop' zoveel geld neer te tikken. Zal Tete aansturen op een vertrek? Of Veltman? Ik kan maar moeilijk geloven dat we 5 miljoen pompen in een vervanger van de backup van Veltman.

Heel benieuwd wie ze op de korrel hebben voor de linksbuiten positie. Op die positie is tot op heden namelijk de enige uitgaande transfers geweest.
Misschien geven ze hem een jaartje om te wennen. Aangezien er nu al wordt getrokken aan Veltman gaan ze er misschien vanuit dat hij dit of anders volgend jaar vertrekt?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Davinson Sanchez

Bericht door beelzebub » ma jun 20, 2016 9:01 am

Andriy Demchenko schreef: 2. Dan heb je de categorie waar Louis Van Gaal voor verantwoordelijk is. En ja Louis heeft wat dat betreft wel een splinter in zijn oog gehad. Gabrich kon gewoon niet voetballen. Rosales had geen actie buitenom, Mariano Juan had het ook niet. En Santos is in mijn ogen voornamelijk niet geslaagd doordat de concurrentie te zwaar was. Over Froylan Ledezma hoeven we het verder ook niet meer te hebben. Van Gaal moeten we ver weg houden van de aankopen wat dat betreft....ook voor Felipe, Rusculleda en Sangoy draagt hij verantwoording overigens.
Santos wil ik er nog wel even uitlichten. Die man was basisspeler in alle zeven de wedstrijden van Brazilie tijdens het WK 1994 (en Wereldkampioen) en basisspeler bij Fiorentina het seizoen voordat hij bij Ajax kwam. Fiorentina had toen ook geen koekebakkersteam. Ajax moest toen nog wereldkampioen worden, maar het was achteraf bezien een mooie aankoop.

Hij is niet mislukt door de zware concurrentie. Ik denk eerder door cultuurverschillen en wellicht wat mindere begeleiding. Zouden de Boer en Blind hem hebben weggepest a la Waterreus met al zijn concurrenten?

We zouden nu een moord doen voor zelfs een wisselspeler van de Wereldkampioen. Al zal die zelf ook niet zo snel meer naar Ajax komen. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Davinson Sanchez

Bericht door GangstaRiB » ma jun 20, 2016 9:32 am

Arthur schreef:Vooral die lulverhalen over welke concurrenten er zijn afgeschud zijn altijd erg vermoeiend bij een transfer.
Haha. Tevens zit heel Europa tegenwoordig in (Zuid) Amerika. De hele liga, Buli, Serie A en PL. Dus ik vraag me dan af wat die over het hoofd hebben gezien, wat Ajax wel ziet.....

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Davinson Sanchez

Bericht door wimpey » ma jun 20, 2016 9:35 am

Slechter dan "wie het laatst lacht" vd Hoorn zal ie niet zijn. Kan me niet voorstellen dat iemand Ajax van die oelewapper verlost.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Davinson Sanchez

Bericht door Mano » ma jun 20, 2016 9:51 am

wimpey schreef:Slechter dan "wie het laatst lacht" vd Hoorn zal ie niet zijn. Kan me niet voorstellen dat iemand Ajax van die oelewapper verlost.

hij kan inmiddels wel een youtube-filmpje maken in het Ajax shirt. Moet iets waard zijn :smallgrin.gif:
tot dit seizoen, kreeg ie zelfs dat niet voor elkaar
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Davinson Sanchez

Bericht door wimpey » ma jun 20, 2016 10:51 am

Mano schreef: hij kan inmiddels wel een youtube-filmpje maken in het Ajax shirt.
Filmpje van 3 minuten moet mogelijk zijn. 1,5e minuut daarvan gaat alleen op aan een scene waar ie zich 180 graden draait.

De hoop is gevestigd op Jaap Stam. Heeft Reading nog behoefte aan een grote, sterke CV? :neutral.gif:

The new Jep Stem signed from Durch giants Ajax, as reported by Dutch quality paper De Telegraaf. :hypocrite.gif:

Plaats reactie