Niki Zimling
Moderator: mods
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Re: Niki Zimling
Punt is niet het geld, Ajax heeft genoeg op dit moment, maar het niveau van de eredivisie. De enige manier waarop Ajax meer kans maakt op betere spelers en dus verder komen in Europese toernooien is als er een sterkere competitie wordt opgezet. Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren dus zal er nooit iets veranderen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
-
Op zich ben ik het met je eens dat de CL de rijken alleen maar rijker maakt en dat 'wij' inderdaad als opvulling dienen. Echter, de manier waarop Ajax zich weleens naar de slachtbank laat lijden vind ik altijd pijnlijk. Neem clubs met een vergelijkbaar budget en herkomst en die laten zich vaak moeilijker kloppen. Aan de andere kant is Ajax maar wat blij met de inkomsten uit de CL en doen ze geen enkele moeite om het aan de kaak te stellen. Ook doet ons TH geloven dat we wel degelijk mee kunnen in de strijd voor betere spelers, maar dat ketst zogenaamd af in een laat stadium. Ajax heeft nu veel geld op de bank en overduidelijk niet geinvesteerd op het veld. Dus Ajax is zeker 'to blame' als we weer eens afgedroogd worden in Europa. En voorheen had Ajax altijd wel een team met een paar respectabele spelers die meekunnen op het niveau, maar dit jaar ben ik daar vrij somber over gestemd.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Mocht PSG een monsterzege boeken dan denk ik (uit zelfbescherming, maar ik zal er dan desalniettemin goed ziek van zijn) niet zozeer dat Ajax voor lul staat, maar het systeem van de CL en dan meer in het bijzonder de verdeling van geld. Ik las gisteren in de Volkskrant een stuk van de -uitstekende journalist- Willem Vissers, die dat nog eens benadrukt en voorstelt dat de clubs uit de kleinere competities een eigen Europese toernooi opzetten. Immers; de CL begint in feite pas in februari als het kanonnenvoer uitgeschakeld is en de usual suspects uitmaken wie nu weer gaat winnen.
Zolang Ajax vorig seizoen 9 miljoen uit de tv-pot krijgt na uitschakeling in de groepsfase en een club als Juve 32 miljoen, terwijl die ook in de groepsfase worden uitgeschakeld, kunnen we wel gaan lopen zeiken dat God betere 't Zimling ons moet gaan redden in de CL, maar met zulke inkomensverschillen is het halen van betere spelers denk ik een utopie.
Whitey on the moon.
Niki Zimling
Gekoppeld aan het defaitisme dat 'toch niks kan' is dit een rappe negatieve spiraal. Zorgwekkend.Raymon schreef:Punt is niet het geld, Ajax heeft genoeg op dit moment, maar het niveau van de eredivisie. De enige manier waarop Ajax meer kans maakt op betere spelers en dus verder komen in Europese toernooien is als er een sterkere competitie wordt opgezet. Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren dus zal er nooit iets veranderen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Totaal mee oneens. We zitten iedere keer bij Barcelona en/of Real Madrid. Twee clubs die iedere kleine tegenstander verpulveren. Als je dan ziet dat Ajax tegen City en tegen United (in de EL) gewoon alles uit de kast haalt, dan is dat niet zo slecht.Neem clubs met een vergelijkbaar budget en herkomst en die laten zich vaak moeilijker kloppen
-
Iedere Ajacied moet een kans krijgen, Andersen krijgt die nu al voor het derde jaar, maar wat met een middenvelder die na invalbeurt van 22 minuten als rechtsbuiten (Serero tegen VVV uit) volkomen wordt afgemaakt, minder schijnt te zijn dat het zoontje van vijf of zes jaar (Ajax moet dat kind al lang een contract hebben aangeboden). Het lijkt mij duidelijk, maar de hypocrisie ten top: dan heet het voetbalinzicht.Natuurlijk mag men hier twijfel hebben. Wat alleen wel opvalt dat het dan niet het voordeel van de twijfel is ( laten we die jongen een kans geven, het is nu een Ajacied...) maar juist het nadeel van de twijfel. Het alvast afbranden dus. En dat is ergerlijk.
De JC-revolutie gaat hier over; er hoeven helemaal geen dure spelers gehaald te worden, je leidt die spelers gewoon zelf op: succes verzekerd. Nog een seizoen doorbijten en het gaat gebeuren. Ajax kan trouwens wel de spelers halen die van de Nederlandse competitie ook een soort Walk-over voor Ajax maken. De vraag is of Zimling (het is zijn topic) zo'n speler is, de kans moet hij wel krijgen, onze derde ex-Necspeler.Zolang Ajax vorig seizoen 9 miljoen uit de tv-pot krijgt na uitschakeling in de groepsfase en een club als Juve 32 miljoen, terwijl die ook in de groepsfase worden uitgeschakeld, kunnen we wel gaan lopen zeiken dat God betere 't Zimling ons moet gaan redden in de CL, maar met zulke inkomensverschillen is het halen van betere spelers denk ik een utopie.
Wij winnen wel eens als de tegenstander niet meer hoeft (Barcelona, AC Milan) Ploegen met minder geld, denk aan Steaua en PEC verslaan vervolgens weer Ajax. Het is dus niet alleen geld.Neem clubs met een vergelijkbaar budget en herkomst en die laten zich vaak moeilijker kloppen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
... Maar goed: hoe deed Zimling het gisteren?
Geen idee, eigenlijk.
Hij heeft gisteravond zo'n 34 minuten meegedaan maar is mij eerlijk gezegd op geen enkele manier opgevallen.
Hij heeft gisteravond zo'n 34 minuten meegedaan maar is mij eerlijk gezegd op geen enkele manier opgevallen.
Het viel mij vooral op dat hij druk aan het wijzen was.
-
Ja, dat viel mij ook op. Ik ben er nog niet uit of dat positief of negatief is.
Zette Milik vrij voor de keeper, maar die stond net buitenspel.Cruijff schreef: Hij heeft gisteravond zo'n 34 minuten meegedaan maar is mij eerlijk gezegd op geen enkele manier opgevallen.
Het lijkt me dat hij Ajax' VM wordt, met Klaassen en Schöne als halfspelers.
- Ajaciedjuh
En voorin met Fischer, Kolbeinn en El Ghazi. Zij kunnen dan de concurrentie aan met Kishna, Milik/Zivkovic, Muric.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Schone als halfspeler is niks. Hij is pas goed gaan spelen aan de buitenkant, dus dat moeten we lekker zo laten.
- Ajaciedjuh
Zolang Fischer niet terug is, hebben we anders geen buitenspeler die de bal vast kan houden.Arthur schreef:Schone als halfspeler is niks. Hij is pas goed gaan spelen aan de buitenkant, dus dat moeten we lekker zo laten.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Ik vind dat we eigenlijk al sinds Pienaar ons beste voetbal spelen wanneer een van onze buitenspelers eigenlijk een middenvelder is. Het elftal heeft toch meer body met een extra (halve) middenvelder, terwijl de veldbezetting als het nodig is wel gewoon klopt aan de buitenkant.
Je mist aan de andere kant wel een extra speler met snelheid en een actie die uit het niks iets kan creëren, want dat hoef je van een middenvelder niet te vragen.
Je mist aan de andere kant wel een extra speler met snelheid en een actie die uit het niks iets kan creëren, want dat hoef je van een middenvelder niet te vragen.
Ik was toch een klein beetje fan van Rennis!
www.volkskrant.nlNieuwe leider Ajax luistert naar de naam Zimling
Ajax heeft weer een leider. Hij luistert naar de naam Niki Zimling en werd twee weken geleden bij zijn komst nog verguisd door veel fans van zijn nieuwe club. 'Wie is Niki, waarom nou Niki? Ik heb het ook gehoord', zei trainer Frank de Boer na het duel tussen Ajax en Paris Saint-Germain (1-1). 'Maar hij liet nu al zien waarom we hem hebben gehaald.'
Ajax kon pas een vuist maken tegen het peperdure sterrenensemble uit de hoofdstad van Frankrijk nadat Nick Viergever in de rust was achtergebleven in de kleedkamer voor Zimling. De controlerende middenvelder stond nog geen minuut in het veld of hij wees zijn medespelers met armgebaren en luide stem de weg. 'Zo ben ik nu eenmaal', vertelde hij later. 'Ik wil ze helpen.'
Zimling onderscheidde zich niet alleen verbaal, hij sprak ook met zijn voeten. Bijna iedere bal verplaatste hij voorwaarts. Zo zorgde de middenvelder voor snelheid en dreiging in het aanvalspel van zijn ploeg. Het is nog vroeg om te oordelen, maar de Deense bondscoach Morten Olsen had 2 jaar geleden misschien wel gelijk toen hij Ajax niet op Christian Poulsen maar Zimling attendeerde.
De laatste aanwinst is niet alleen 5 jaar jonger dan zijn vertrokken landgenoot. De opvolger van Daley Blind kan ook veel beter voetballen dan Poulsen, zo zagen de luidruchtige toeschouwers tijdens de tweede helft van het duel tussen Ajax en Paris Saint-Germain. Zimling waardeerde het applaus na weer een geslaagde actie. Hij nam de fans met een snel oordeel ook niets kwalijk. 'Als je hoopt op een topspits', doelde hij op Samuel Eto'o. 'Dan is het een teleurstelling als er een oud-speler van NEC komt.'
Zimling voetbalde ook voor Udinese, Club Brugge en Mainz 05, al kwam hij bij die laatste ploeg vorig seizoen niet altijd in actie. 'Ik hoefde niet weg, maar was verrast en dolblij toen Ajax voor mij kwam', zei hij. 'Ajax is een grote club, dat zag je op deze avond maar weer. Natuurlijk geef je kansen weg tegen een ploeg als Paris Saint-Germain. Maar met een beetje geluk hadden we gewonnen.'
Het jonge Ajax kan wel een speler als Zimling gebruiken, benadrukte De Boer na het duel met Paris Saint-Germain nogmaals. De trainer kreeg in het verleden zijn ploeg vaker aan het voetballen nadat hij een andere controlerende middenvelder opstelde. Met Vurnon Anita en later Daley Blind als meeste defensieve middenvelder snelde Ajax naar een landstitel. De Boer wilde nog niet zeggen of Zimling zondag mag starten in de beladen klassieker met Feyenoord. 'Maar dat zou zo maar kunnen.'
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- InnerHarbour
Hoe kan dat nou? De 'kenners' hier hebben zonder een wedstijd van hem toch al besloten dat het niets is...... 

Laatst gewijzigd door InnerHarbour op do sep 18, 2014 10:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA
-
Dat heb ik niet zo letterlijk gelezen; wel zijn er vraagtekens bij zijn transfer gezet als het om de daden van het TH gaat. Poulsen al lang weg, Blind's vertrek, daar zat bijna iedereen op te wachten en dan iemand zo laat halen, dat een keuring die dag niet eens meer kan. Vervolgens lees je dat hij al een tijd gevolgd werd, daar ging m.i. de kritiek over.InnerHarbour schreef:Hoe kan dat nou? De 'kenners' hier hedden zonder een wedstijd van hem toch al besloten dat het niets is......
Een ander punt van kritiek zou kunnen zijn: iedere dag iets over Eto'o, Sightorsson die mag vertrekken (en dan de eerste spits wordt) en dan met Zimling komen. Weer geen kritiek richting het spel van Zimling, maar op het beleid. Wie volgt de reserves van Mainz?
Hosanna? Duarte werd ook de hemel in geprezen na zijn debuut/eerste wedstrijden. Ik hoop dat Zimling het beter doet.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Ik heb je tekst even verbeterd.Demosthenes schreef: Dat heb ik niet zo letterlijk gelezen; wel zijn er vraagtekens bij zijn transfer gezet omdat(als) het om de daden van het TH gaat.

Ajax moest toch slim scouten?Weer geen kritiek richting het spel van Zimling, maar op het beleid. Wie volgt de reserves van Mainz?
Niki snapt het wel:
'Als je hoopt op een topspits', doelde hij op Samuel Eto'o. 'Dan is het een teleurstelling als er een oud-speler van NEC komt.'
Salvador Dali
Salvador Dali
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Toch waren het de ex-spelers van die club die goed presteerden gisteravond...Duke schreef:Niki snapt het wel:
'Als je hoopt op een topspits', doelde hij op Samuel Eto'o. 'Dan is het een teleurstelling als er een oud-speler van NEC komt.'

-
Grapje kan ik waarderen, dat is iets anders dan een citaat veranderen en daar dan er inhoudelijk op reageren. Had trouwens niet de bedoeling in die zin het TH op de hak te nemen, daar zijn genoeg andere zinnen en topics voor.Yopi schreef:Ik heb je tekst even verbeterd.Demosthenes schreef: Dat heb ik niet zo letterlijk gelezen; wel zijn er vraagtekens bij zijn transfer gezet omdat(als) het om de daden van het TH gaat.![]()

Er zit nogal een verschil tussen slim scouten en iemand zo laat binnenhalen dat hij niet eens gekeurd kan worden.Weer geen kritiek richting het spel van Zimling, maar op het beleid. Wie volgt de reserves van Mainz?
Ajax moest toch slim scouten?
Inderdaad. Het een heeft zelfs niets met het ander te maken.
Ajax kon er niets aan doen dat MU zich pas op het allerlaatste moment meldde voor Blind.
Ajax kon er niets aan doen dat MU zich pas op het allerlaatste moment meldde voor Blind.
Je maakt mij niet wijs dat Overmars overvallen werd door de transfer van Blind. En als je een speler dan al langer volgt (zoals Overmars beweert, zelfs De Boer had hem al in zijn achterhoofd) kun je meteen handelen. En dan is er ruim voldoende tijd voor een keuring.
Salvador Dali
Salvador Dali
Dat heet dus SCOUTING.Demosthenes schreef:Een ander punt van kritiek zou kunnen zijn: iedere dag iets over Eto'o, Sightorsson die mag vertrekken (en dan de eerste spits wordt) en dan met Zimling komen. Weer geen kritiek richting het spel van Zimling, maar op het beleid. Wie volgt de reserves van Mainz?
Of gewoon een haviksoog voor goede spelers van de technische leiding. De Waldorf & Statlers van dit forum roepen altijd dat Ajax de scouting net zo goed kan opheffen, dat types als De Boer en Overmars met het bord op schoot bij Studio Sport rustig wat spelertjes uitzoeken.
Maar wie naar Studio Sport kijkt ziet Zimling dus niet. Hoe goed/belangrijk hij over een heel seizoen gaat worden is afwachten, maar hij lijkt een mooie aanvulling op de jeugdigheid die we hebben rondlopen. Direct weer een speler waar ik me mee kan identificeren, die geen enge Locadia / Maher maniertjes heeft maar wel een goede Ajax kop.