Jaïro Riedewald

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Jaïro Riedewald

Bericht door InnerHarbour » ma nov 09, 2015 5:43 pm

Gaat vanwege een lichte blessure niet mee met Oranje.
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma nov 09, 2015 5:51 pm

Verstandige beslissing. Geen risico's nemen voor een oefenpotje. Ik zou eigenlijk ook graag zien dat Bazoer lekker in Amsterdam blijft. Die jonge gasten kunnen wel een keer een weekend zonder wedstrijd hebben. Hun belang ligt in eerste instantie bij Ajax en de titelstrijd.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 29, 2015 10:31 am

Riedewald: 'Ik was een proefkonijn van plan-Cruijff'

Johan Cruijff ontketende een paar jaar geleden een zogenaamde ‘fluwelen revolutie’ bij Ajax en de legendarische nummer veertien zorgde met het ‘plan-Cruijff’ voor een hoop veranderingen in de jeugdopleiding van de Amsterdammers. Zo kregen de talenten plotseling te maken met performance-coaches, een individueel traject voor jeugdspelers in de hogere leeftijdsklassen.

Jaïro Riedewald was een van de eerste spelers die een performance-coach kreeg. “Ik was een proefkonijn”, zegt de verdediger tegen de NOS. “Alles werd een beetje bij mij getest. Zo kwam het bij me over en zo werd het ook aan mij verteld. Bas (Bruning, de performance-coach van Riedewald, red.) zei: ‘dit is een nieuw programma, kijk even hoe het bevalt’. Ik moest ook altijd na een training mijn ervaringen delen. Of ik moe werd van een oefening bijvoorbeeld.”

Het leven van Riedewald, die nog zestien jaar oud moest worden toen hij te maken kreeg met een performance-coach, veranderde direct drastisch: uitslapen was er niet meer bij, hij moest zich iedere ochtend melden bij Bruning voor onder meer persoonlijke conditie-, kracht en stabiliteitstraining. Hierna volgden er nog een of twee normale trainingen en minstens een sportmaaltijd.

“Het was vermoeiend en zwaar”, geeft Riedewald toe. Bij Ajax werd echter goed op overbelasting gelet en soms mocht de mandekker een training overslaan en kreeg hij extra rust. “Mijn bouw en lengte heb ik mee, maar uiteindelijk werd ik nog sterker door deze aanpak. Dat merkte ik. Wat ik heb meegemaakt, is me goed bevallen. Het werd mede daardoor, en door wedstrijden te spelen voor Jong Ajax, makkelijker om in te stromen bij het eerste. Fysiek was ik er klaar voor.”

Alexander

Bericht door Alexander » di dec 29, 2015 10:52 am

Dit lijkt me een leugen. Staat het in de Telegraaf? Bergkamp zegt zelf dat het fysieke helemaal niet van belang is, dus dit lijkt me een fout.

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 29, 2015 11:22 am

Volgens mij zegt Bergkamp helemaal nergens dat het fysieke niet van belang is.

En ik betwijfel ook of Riedewald kan weten dat het door de performancecoaches kwam dat hij makkelijker door kon stromen. Er zijn in het verleden ook talenten geweest die op jonge leeftijd doorstroomden en daarna vrijwel gelijk in de basis stonden. Dat heeft bij Riedewald nog een half jaar geduurd..
I think I lost my fucking headache

Alexander

Bericht door Alexander » di dec 29, 2015 11:25 am

Oh nee? We moeten terug naar toen Dennis 17 was.

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 29, 2015 11:31 am

Ik heb gelezen dat dat een fantastische opleiding was, helemaal opnieuw ingericht door Cruijff himself. Eigenlijk zelfs de basis voor de CL winst een jaar of tien later.
I think I lost my fucking headache

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di dec 29, 2015 8:03 pm

Ik denk dat niemand zal ontkennen dat het fysieke aspect in het moderne voetbal van belang is. Op basis van het relaas van Bergkamp ging het meningsverschil tussen hem en Jonk over de verhouding tussen voetbal- en fysieke training. Iets dat voor ons als buitenstaanders nauwelijks te beoordelen is. Ik weet in ieder geval niet hoe de week er uit ziet voor onze talenten.

Overigens heb ik de indruk dat Riedewald van nature fysiek al vrij sterk is. Je zult per geval moeten beoordelen wat de belastbaarheid is op jonge leeftijd. Het is goed te lezen dat daar bij Riedewald goed naar is gekeken.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma feb 08, 2016 3:00 pm

Enkelbreuk. Einde seizoen.

:excited.gif:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma feb 08, 2016 3:01 pm

KAK.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Arthur

Bericht door Arthur » ma feb 08, 2016 3:07 pm

Dus we mogen de rest van het seizoen met het centrum Van der Hoorn-Viergever afmaken. Dat wordt natuurlijk helemaal niks.

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 08, 2016 3:19 pm

:excited.gif:

Klote voor Jaïro. Veltman centraal aub.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma feb 08, 2016 3:26 pm

Van der Hoorn en Viergever zijn goede aankopen die door de eigen jeugd voorbij zijn gestreefd, aldus Overmars en De Boer.

Nu gaan we zien in hoeverre dat klopt. Ik verwacht er weinig van.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma feb 08, 2016 3:45 pm

Ja ben er ook niet blij mee. Viergever heeft het niveau niet en zal nu sowieso spelen, want er is geen alternatief.

Voordeel is wel dat ze bij Ajax weer het licht gaan zien. Viergever en van der Hoorn hebben het niveau niet en gaan dat nu aantonen. :blush.gif:

Alexander

Bericht door Alexander » ma feb 08, 2016 4:10 pm

Wat een klap. Daar gaat het kampioenschap.

In 1 keer heb je achterin ook geen backups meer. De jongens die verdedigend in 2 spelen zijn er allemaal nog niet aan toe. Heitinga maar weer terughalen?

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » ma feb 08, 2016 4:21 pm

Alexander schreef:Wat een klap. Daar gaat het kampioenschap.

In 1 keer heb je achterin ook geen backups meer. De jongens die verdedigend in 2 spelen zijn er allemaal nog niet aan toe. Heitinga maar weer terughalen?
Beter dan Viergever toch..
Weer op zoek naar een Interim coach..

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma feb 08, 2016 4:26 pm

Komt dit nou ook weer door het veld in de Arena? Ik zag wel een plag rondvliegen. Wat mij betreft knallen ze er zo zoetjes aan een kunstgrasveld in, het liefst verhuizen naar een normaal, echt voetbalstadion maar dat gebeurt toch niet.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma feb 08, 2016 4:34 pm

Ik hoop van harte voor Riedewald dat hij snel herstelt, maar zoals hij de afgelopen weken speelde, ga ik hem niet missen. Was steeds een van de zwakste Ajacieden. Hopen dat hij met frisse moed aan het nieuwe seizoen kan beginnen.

Het is nu natuurlijk wel vervelend dat de spoeling steeds dunner wordt achterin. Tete ligt er ook voorlopig nog uit. Ik sluit niet uit dat De Boer de achterste linie Dijks-Viergever-Van der Hoorn-Veltman laat staan. Bepaald geen top, maar voor de eredivisie moet het voldoende zijn. Enige echte zware pot is dit seizoen PSV uit nog.

columbus

Bericht door columbus » ma feb 08, 2016 5:12 pm

brigade zuid schreef:Komt dit nou ook weer door het veld in de Arena? Ik zag wel een plag rondvliegen. Wat mij betreft knallen ze er zo zoetjes aan een kunstgrasveld in, het liefst verhuizen naar een normaal, echt voetbalstadion maar dat gebeurt toch niet.
Nee, kwam niet door het het veld. Hij schoot gewoon in de grond met zijn voet. Gewoon pech want normaal doet het alleen ff zeer ipv direct wat te breken.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » ma feb 08, 2016 5:27 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Het is nu natuurlijk wel vervelend dat de spoeling steeds dunner wordt achterin. Tete ligt er ook voorlopig nog uit. Ik sluit niet uit dat De Boer de achterste linie Dijks-Viergever-Van der Hoorn-Veltman laat staan. Bepaald geen top, maar voor de eredivisie moet het voldoende zijn. Enige echte zware pot is dit seizoen PSV uit nog.
Zelfs a.s Zondag Groningen uit vind ik al net zo lastig.. Zeker met een Viergever centraal
Weer op zoek naar een Interim coach..

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma feb 08, 2016 5:45 pm

Wat sneu voor Riedewald. 2e sterkhouder achterin valt weg. Zo gaat het wel erg hard.

Sterkte en voorspoedig herstel!
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma feb 08, 2016 6:27 pm

Hij leest denk ik niet mee hoor. :smile-ajax.gif:

Skampie

Bericht door Skampie » ma feb 08, 2016 6:45 pm

Boilessen is toch ook nog niet weg?

zeux

Bericht door zeux » ma feb 08, 2016 7:15 pm

Skampie schreef:Boilessen is toch ook nog niet weg?
Jaaaaaa, die zal lekker gemotiveerd zijn! :headbang.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 08, 2016 7:58 pm

brigade zuid schreef:Komt dit nou ook weer door het veld in de Arena? Ik zag wel een plag rondvliegen. Wat mij betreft knallen ze er zo zoetjes aan een kunstgrasveld in, het liefst verhuizen naar een normaal, echt voetbalstadion maar dat gebeurt toch niet.
Volledig eens met dat laatste voorstel. Maar volgens mij trapte hij in dit geval in de grond. Ik had niet de indruk dat dit door de grasmat kwam.

Wel een hele forse tegenvaller. De kandidatuur van Ajax voor de titel ruste voor een belangrijk deel op de defensie die gewoon erg weinig tegendoelpunten weg gaf. Inmiddels zijn we met Tete en Riedewald 50% van die linie kwijt. En de kwaliteit van onze wisselspelers maakt dat je er dan gewoon op achteruit gaat. Zelfs al speelde Riedewald de laatste wedstrijden niet goed.

Ik denk dat je nu Veltman terug moet halen naar het centrum. Dan heb je daar in ieder geval één vaste waarde staan. Zet V.d.Hoorn daar dan maar naast en op rechts krijg je dan toch Van Rhijn of een speler uit Jong Ajax.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie