Mike van der Hoorn

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Mike van der Hoorn

Bericht door Cruijff » vr jul 05, 2013 1:01 pm

Jaap Stam ziet in deze jongen iemand die in zijn ogen echt kan uitgroeien tot een moderne, kopsterke en vooral meedogenloze centrale verdediger. En andersom geldt dat Van der Hoorn er erg naar uitkijkt om een aantal lessen van Jaap op te pikken.
Laatst gewijzigd door Cruijff op vr jul 05, 2013 1:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

generaal

Bericht door generaal » vr jul 05, 2013 1:01 pm

Jan Wouters dicht deze man internationale kwaliteiten toe, maar voor hetzelfde geld hebben jullie de Maza van Almere gekocht. Ik vraag mij af of Van der Hoorn met veel ruimte in zijn rug kan spelen, en of hij de druk van de Arena aankan.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr jul 05, 2013 1:02 pm

De druk van de Arena valt en staat met of je debuteert als Moisander tegen NAC of bijvoorbeeld zoals Oleguer en Atouba. Mocht deze jongen helemaal door het ijs zakken dan hebben Fischer, Boerrigter en Kolbeinn iemand die ze op de training elke keer door de benen kunnen tikken. Dat is ook weleens lekker.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 05, 2013 1:10 pm

Mike, welkom bij de mooiste club vd wereld! :ajaxscarf.gif:

Ik ga er blanco in en ik hoop dat je zult slagen bij Ajax!
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey

Bericht door wimpey » vr jul 05, 2013 1:19 pm

generaal schreef:Jan Wouters dicht deze man internationale kwaliteiten toe, maar voor hetzelfde geld hebben jullie de Maza van Almere gekocht.
Of de Bruma van Almere.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr jul 05, 2013 1:33 pm

Alexander schreef:Jammer. Ik had graag Moisander naar rechts zien verhuizen en Denswil naar de basis. Is ook geen goed signaal naar Veltman dit, of ze moeten hem te kort vinden komen. Sowieso kan je hem nu wel beter verhuren, nog een jaar op de bank heeft geen zin.
Ik vond Moisander afgelopen seizoen op zijn 'eigen' positie in voetballend opzicht door het ijs zakken. Ik denk niet dat dat rechts centraal veel makkelijker voor hem zou worden.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr jul 05, 2013 1:34 pm

wimpey schreef:
generaal schreef:Jan Wouters dicht deze man internationale kwaliteiten toe, maar voor hetzelfde geld hebben jullie de Maza van Almere gekocht.
Of de Bruma van Almere.
Of de Bergdølmo van Rosenborg / Grygera van Sparta Praag.
Mr. Ajax schreef:Ik vond Moisander afgelopen seizoen op zijn 'eigen' positie in voetballend opzicht door het ijs zakken. Ik denk niet dat dat rechts centraal veel makkelijker voor hem zou worden.
Piet Keizer denkt er heel anders over wat betreft Moisander en zijn voetballende inbreng.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr jul 05, 2013 1:38 pm

Fysiek sterk, 1meter 90, ik droom geloof ik. :ajaxsmiley.gif:

Welkom Mike!
YNWA

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr jul 05, 2013 1:54 pm

Cruijff schreef:
wimpey schreef:
Of de Bruma van Almere.
Of de Bergdølmo van Rosenborg / Grygera van Sparta Praag.
Mr. Ajax schreef:Ik vond Moisander afgelopen seizoen op zijn 'eigen' positie in voetballend opzicht door het ijs zakken. Ik denk niet dat dat rechts centraal veel makkelijker voor hem zou worden.
Piet Keizer denkt er heel anders over wat betreft Moisander en zijn voetballende inbreng.
Meneer Keizer denkt over heel veel dingen heel wat anders, dat mag natuurlijk. Ik ergerde me afgelopen seizoen ka-pot aan de lafheid bij Moisander in balbezit. Telkens zeeen van ruimte voor zich, en een stuk of drie afspeelmogelijkheden, maar steeds ging die balletje weer breed naar Toby.

Dat MOET echt veranderen dit seizoen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr jul 05, 2013 1:55 pm

Wie...?

K.
Still alive...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr jul 05, 2013 2:05 pm

Mr. Ajax schreef:Ik ergerde me afgelopen seizoen ka-pot aan de lafheid bij Moisander in balbezit. Telkens zeeen van ruimte voor zich, en een stuk of drie afspeelmogelijkheden, maar steeds ging die balletje weer breed naar Toby.
Ligt dat puur aan Moisander of aan hoe teamgenoten zich aanbieden? Het leek er vaak op dat hij de bal niet durfde in te passen op Boerrigter of Lukoki. Niet persé omdat hij met zijn trap zo'n bal niet kan passen, maar ogenschijnlijk omdat die jongens de bal direct weer kwijtraken. Veel teamgenoten staan stil, de enige vrije mensen die ook nog lopen zijn vaak Blind en Alderweireld. Als ik me niet vergis was de assist op Fischer van Moisander toen Viktor bij Ajax-Feyenoord 1-0 maakte en ook de winnende goal tijdens Ajax-Twente eind september 2012 kwam doordat Moisander goed inpasste op Babel. Die hoefde alleen het balletje neer te leggen voor Eriksen en het was kassa...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 05, 2013 6:12 pm

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey

Bericht door wimpey » vr jul 05, 2013 6:16 pm

Mr. Ajax schreef: Ik ergerde me afgelopen seizoen ka-pot aan de lafheid bij Moisander in balbezit.
Kan ik me absoluut niet in vinden. Voor het positiespel was Moisander van groot belang, hij schoof regelmatig en vaak op het juiste moment in en gaf een flink aantal 'voorassists'. Defensief is ie kwetsbaar, maar in balbezit vind ik hem een prima CV voor Ajax.

wimpey

Bericht door wimpey » vr jul 05, 2013 6:17 pm

VI: '3,8 miljoen voor Van der Hoorn'
Bron: VI Radio

PORTEMONNEE IS GETROKKEN - Ajax heeft volgens Voetbal International 3,8 miljoen euro betaald voor de overgang van Mike van der Hoorn van FC Utrecht naar Ajax. Vrijdagmiddag meldde Ajax en FC Utrecht de transfer, onder voorbehouden van de medische keuring en administratie.

Van der Hoorn tekent op korte termijn een contract voor vier seizoenen. De twintigjarige verdediger speelde 34 competitiewedstrijden voor FC Utrecht.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 05, 2013 6:18 pm

Jaap de Groot geeft op Telesport aan dat het 3,5 miljoen is.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr jul 05, 2013 7:39 pm

Dit was trouwens de revanche van Mike een week na die beruchte eigen goal tegen AZ.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za jul 06, 2013 5:14 am

Telesport
’MET DE FLOW MEE’

Mike van der Hoorn is verguld met zijn overgang naar Ajax. „Het is nog heel moeilijk te bevatten dat ik binnen- kort misschien in de Champions League speel.”FOTO: ANP

ALMERE – Het liefst had Mike van der Hoorn (20) in het Mexicaanse Playa del Carmen zijn mobiele telefoon ook op zijn luchtbed in zee meegenomen. De verdediger van FC Utrecht vroeg zijn zaakwaarnemer Patrick van Diemen hem op de hoogte te houden van de ophanden zijnde transfer naar Ajax. „Maar pas bij terugkomst in Nederland kon de champagne worden ontkurkt”, lacht de verdediger, nu de landskampioen een akkoord met FC Utrecht heeft bereikt over de transfersom van naar verluidt 3,8 miljoen euro en hijzelf een contract tot 2017 is overeengekomen.

„Vlak na het EK in Israël en voor mijn vakantie naar Mexico heb ik op De Toekomst een gesprek gehad met Frank de Boer en Marc Overmars, waarbij Dennis Bergkamp later ook nog aanschoof. Niet dat ik dat anders wel van plan was, maar na die bijeenkomst kón ik geen ’nee’ meer zeggen. Het was ’een en al voetbal’ wat er zat. En dat sprak me heel erg aan. En als zij je graag willen hebben …”, keek Van der Hoorn op verzoek terug op de afgelopen weken, waarna hij zijn blik snel vooruit richt.

„Ik kijk er heel erg naar uit om met Frank de Boer en Jaap Stam te mogen samenwerken. Natuurlijk neem je dat ook mee in je beslissing om voor Ajax te kiezen. Niet bij elke club krijg je met zulke topverdedigers als trainers te maken. Zij zullen me veel beter maken. Dat kan niet anders.”

De ambitieuze Almeerder, wiens vrienden allemaal voor Ajax zijn, wil ook niets liever dan stappen maken. „Na het EK onder 21 heb ik stevig gebaald van mijn wedstrijden tegen Spanje en Italië, maar kreeg ik nooit het idee dat die mij een transfer zouden kosten. Ik weet dat zulke momenten me sterker maken en Frank de Boer sprak direct zijn vertrouwen uit door me uit te nodigen op het trainingscomplex. Dat voelde goed.”

Van der Hoorn hoopt Ajax snel terug te betalen. „Het sterkt me dat ik in de jeugd van FC Utrecht, bij Jong FC Utrecht én het eerste eigenlijk altijd heel snel ben aangehaakt bij het hogere niveau. Bij Ajax hoop ik het ook snel op te pakken. Je zou haast vergeten dat ik pas één seizoen in de eredivisie achter mijn naam heb, want het gaat razendsnel. Maar ze zeggen wel eens: wat goed is, komt snel. Ik ga gewoon mee met de flow. En als Ajax zich meldt, zeg je niet: nee sorry, ik speel pas één jaar op het hoogste niveau. Ik moet gewoon keihard werken om van waarde te worden.”

Voorlopig knijpt hij zichzelf zo nu en dan in zijn arm. „Het is nog heel moeilijk te bevatten dat ik binnenkort misschien in de Champions League speel. Nu is er vooral de euforie dat ik een prachtstap naar Ajax heb gemaakt. Maar in mijn achterhoofd speelt het natuurlijk wel dat de Champions League eraan komt. Dat is de droom van elke kleine jongen”, aldus Van der Hoorn die zijn afkomst niet verloochent.

„Ik ben mijn FC Utrechttrainers Jan Wouters en Robbie Alflen heel dankbaar. Zij hebben vanaf het eerste moment dat ik bij het eerste kwam aangegeven dat ik een topverdediger kan worden en hebben altijd vertrouwen in me gehad. Qua tactisch inzicht en voetballend vermogen hebben ze me een completere verdediger gemaakt. Ik weet zeker dat Jan en Robbie nog heel veel jonge spelers beter zullen maken. En ze reageerden heel sportief op mijn transfer, gunden me die ook echt. Jan en Robbie hebben ook een Ajax-verleden, maar daar hebben we het niet echt over gehad.”

Het vertrek uit de domstad valt hem zwaar. „Ik verlaat FC Utrecht na negen seizoenen met pijn in het hart. De club heeft me als mens en als voetballer gevormd. Daarom ben ik blij dat ik mijn steentje heb bijgedragen aan het behalen van Europa Leaguevoetbal. Het kon eigenlijk niet beter, dan daarmee afscheid te nemen.”
In tegenstelling tot war Jaap de Groot gisteren melde, toch €3,8 miljoen.

999

Bericht door 999 » za jul 06, 2013 8:22 am

We zullwn het wel weer gaan zien ...

Mike mag na " twee jaar " eredivisie zodadelijk zich gaan bewijzen tegen de betere aanvallers van Europa ..
Blij met de punten ...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za jul 06, 2013 8:31 am

De ambitieuze Almeerder, wiens vrienden allemaal voor Ajax zijn...
Ahum, en hij zelf dan? :confused.gif:

Welkom, Mike. Hopelijk kun je inderdaad aanhaken.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jul 06, 2013 9:33 am

Yopi schreef:
De ambitieuze Almeerder, wiens vrienden allemaal voor Ajax zijn...
Ahum, en hij zelf dan? :confused.gif:
Hijzelf stond vroeger altijd zijn vrienden te dollen als Ajax met pak hem beet 3-0 of 6-4 van Utrecht had verloren en terug te schreeuwen naar lui die hem op Amsterdam Centraal uitscholden wanneer hij daar in Utrecht trainingspak overstapte op de trein vanuit/richting Utrecht/Almere... :smallgrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jul 06, 2013 9:37 am

We gaan het wel zien komend jaar. Hij krijgt uiteraard een eerlijke kans van me. Maar erg positief ben ik niet. Eerlijk gezegd had ik een beetje de hoop dat hij naar PSV zou vertrekken en zich daar zou ontwikkelen als de nieuwe Alje Schut. Maar goed, ik baseer mijn mening feitelijk op een paar flitsen waaronder twee blunders. Hopelijk zit ik er naast. Met Frank de Boer en Stam zijn er in ieder geval een paar binnen de club die hem wat moeten kunnen bijbrengen.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za jul 06, 2013 10:19 am

Ik zit op precies dezelfde lijn, Marillion.

In dit verband vraag ik me wel af wat voor krediet hij gaat krijgen in de Arena. Zullen eventuele foutjes onder een vergrootglas worden gelegd? Beginnen sommige supporters meteen te fluiten na een verkeerde pass of verdedigingsfout? Ik hoop dat die jongen een beetje zelfvertrouwen heeft. Hij zal het nodig hebben.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

jabu

Bericht door jabu » za jul 06, 2013 4:19 pm

Ajaciedjuh schreef:Telesport
’MET DE FLOW MEE’

Mike van der Hoorn is verguld met zijn overgang naar Ajax. „Het is nog heel moeilijk te bevatten dat ik binnen- kort misschien in de Champions League speel.”FOTO: ANP

ALMERE – Het liefst had Mike van der Hoorn (20) in het Mexicaanse Playa del Carmen zijn mobiele telefoon ook op zijn luchtbed in zee meegenomen. De verdediger van FC Utrecht vroeg zijn zaakwaarnemer Patrick van Diemen hem op de hoogte te houden van de ophanden zijnde transfer naar Ajax. „Maar pas bij terugkomst in Nederland kon de champagne worden ontkurkt”, lacht de verdediger, nu de landskampioen een akkoord met FC Utrecht heeft bereikt over de transfersom van naar verluidt 3,8 miljoen euro en hijzelf een contract tot 2017 is overeengekomen.

„Vlak na het EK in Israël en voor mijn vakantie naar Mexico heb ik op De Toekomst een gesprek gehad met Frank de Boer en Marc Overmars, waarbij Dennis Bergkamp later ook nog aanschoof. Niet dat ik dat anders wel van plan was, maar na die bijeenkomst kón ik geen ’nee’ meer zeggen. Het was ’een en al voetbal’ wat er zat. En dat sprak me heel erg aan. En als zij je graag willen hebben …”, keek Van der Hoorn op verzoek terug op de afgelopen weken, waarna hij zijn blik snel vooruit richt.

„Ik kijk er heel erg naar uit om met Frank de Boer en Jaap Stam te mogen samenwerken. Natuurlijk neem je dat ook mee in je beslissing om voor Ajax te kiezen. Niet bij elke club krijg je met zulke topverdedigers als trainers te maken. Zij zullen me veel beter maken. Dat kan niet anders.”

De ambitieuze Almeerder, wiens vrienden allemaal voor Ajax zijn, wil ook niets liever dan stappen maken. „Na het EK onder 21 heb ik stevig gebaald van mijn wedstrijden tegen Spanje en Italië, maar kreeg ik nooit het idee dat die mij een transfer zouden kosten. Ik weet dat zulke momenten me sterker maken en Frank de Boer sprak direct zijn vertrouwen uit door me uit te nodigen op het trainingscomplex. Dat voelde goed.”

Van der Hoorn hoopt Ajax snel terug te betalen. „Het sterkt me dat ik in de jeugd van FC Utrecht, bij Jong FC Utrecht én het eerste eigenlijk altijd heel snel ben aangehaakt bij het hogere niveau. Bij Ajax hoop ik het ook snel op te pakken. Je zou haast vergeten dat ik pas één seizoen in de eredivisie achter mijn naam heb, want het gaat razendsnel. Maar ze zeggen wel eens: wat goed is, komt snel. Ik ga gewoon mee met de flow. En als Ajax zich meldt, zeg je niet: nee sorry, ik speel pas één jaar op het hoogste niveau. Ik moet gewoon keihard werken om van waarde te worden.”

Voorlopig knijpt hij zichzelf zo nu en dan in zijn arm. „Het is nog heel moeilijk te bevatten dat ik binnenkort misschien in de Champions League speel. Nu is er vooral de euforie dat ik een prachtstap naar Ajax heb gemaakt. Maar in mijn achterhoofd speelt het natuurlijk wel dat de Champions League eraan komt. Dat is de droom van elke kleine jongen”, aldus Van der Hoorn die zijn afkomst niet verloochent.

„Ik ben mijn FC Utrechttrainers Jan Wouters en Robbie Alflen heel dankbaar. Zij hebben vanaf het eerste moment dat ik bij het eerste kwam aangegeven dat ik een topverdediger kan worden en hebben altijd vertrouwen in me gehad. Qua tactisch inzicht en voetballend vermogen hebben ze me een completere verdediger gemaakt. Ik weet zeker dat Jan en Robbie nog heel veel jonge spelers beter zullen maken. En ze reageerden heel sportief op mijn transfer, gunden me die ook echt. Jan en Robbie hebben ook een Ajax-verleden, maar daar hebben we het niet echt over gehad.”

Het vertrek uit de domstad valt hem zwaar. „Ik verlaat FC Utrecht na negen seizoenen met pijn in het hart. De club heeft me als mens en als voetballer gevormd. Daarom ben ik blij dat ik mijn steentje heb bijgedragen aan het behalen van Europa Leaguevoetbal. Het kon eigenlijk niet beter, dan daarmee afscheid te nemen.”
In tegenstelling tot war Jaap de Groot gisteren melde, toch €3,8 miljoen.
NOS teletekst meldt 4 miljoen.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za jul 06, 2013 4:27 pm

Is Arno Vermeulen weer bezig. :smallgrin.gif:

3,8 miljoen is een forse prijs.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 11, 2013 6:00 pm

Ik heb nog geen link gevonden. Maar heeft iemand de aankondiging voor het EK voetbal voor vrouwen al gezien? :smallgrin.gif:

Daar zal Mike blij mee zijn!
Nil volentibus arduum

Plaats reactie