Derk Boerrigter

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Zuidema » za mei 21, 2011 9:03 am

Ebecilio aftroeven op de linksbuitenplek lijkt me in ieder geval niet al te moeilijk. Iets minder egoistisch, ietsje minder oogkleppen op en je bent spekkoper. Dat is dan al zat voor een basisplek. :666.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Ajaciedjuh » za mei 21, 2011 9:59 am

Laten we Ebecilio ook nog even de tijd gunnen. Is vanuit het niks in het eerste gekomen (een half jaartje). Als hij wat rustiger wordt en minder egoïstisch, kunnen we er een prima speler voor terugkrijgen. Hij heeft in ieder geval een aantal belangrijke basiskwaliteiten: fysiek mee, snelheid, mentaliteit.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Derk Boerrigter

Bericht door joey » za mei 21, 2011 10:01 am

Ik weet niet of hij zo speelt uit egoïsme of domweg omdat hij het overzicht niet heeft. :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door D_skilled » za mei 21, 2011 10:16 am

Beide. Er zit nog wel rek in Ebecilio. Wat opvalt is dat je met Boerrigter en Janssen twee spelers met twee fantastische linkerbenen in de ploeg krijgt. Ook een wapen. Bovendien fysiek beide prima.

wimpey
Berichten: 52118
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door wimpey » za mei 21, 2011 10:40 am

Wat zijn we negatief over Ebecilio. :excited.gif:

19, een half jaar bij de A-selectie, beslissende assists en goals en al landskampioen. Ja, hij neemt af en toe wat teveel hooi op de vork en verliest dan het overzicht.

M.i. heeft ie het goed gedaan voor een rookie. In een team vol rookies. Naast z'n beslissende akties levert hij veel defensief werk en hij heeft m.i. een goede uitstraling en wedstrijdmentaliteit.

Hij is (wordt) geen top-top, maar wel een waardevolle speler voor Ajax-1.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door peter » za mei 21, 2011 11:15 am

D_skilled schreef:Beide. Er zit nog wel rek in Ebecilio. Wat opvalt is dat je met Boerrigter en Janssen twee spelers met twee fantastische linkerbenen in de ploeg krijgt. Ook een wapen. Bovendien fysiek beide prima.
Eens. Qua traptechniek hebben we daar nu echt het neusje van de zalm lopen.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Michael_B » za mei 21, 2011 11:17 am

Vrij trappen worden zo duidelijk een wapen, ja. Corners idem.
Face your fears and live your dreams, No Fear

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Derk Boerrigter

Bericht door LucaS » za mei 21, 2011 1:49 pm

Eens met Wimpey. Geef jonge spelers eens de tijd, ik weet dat het collectieve geheugen anders zegt, maar in de tijd van Rijkaard, Kieft, Vanenburg e.d. ging het ook met vallen en opstaan
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Derk Boerrigter

Bericht door joey » za mei 21, 2011 2:21 pm

Dat waren toptalenten.

Van Adriaanse moesten we Daniel Cruz en Cedric van der Gun de tijd geven. Dat werkte weer niet.

Het gaat altijd om kwaliteit.
Het stinkt aan alle kanten!

CdE
Berichten: 479
Lid geworden op: zo dec 12, 2010 8:50 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door CdE » za mei 21, 2011 2:42 pm

We kunnen ondertussen denk ik wel een redelijke inschatting maken van het team waar De Boer volgend jaar mee wil werken.
Beoogde aankopen:
- Boerrigter (600.000)
- Janssen (3.2 miljoen)
- Serero (?)
- Sightórsson (+- 4 miljoen)

Vertrekkende spelers:
- Oleguer
- El Hamdaoui
- Lindgren
- Cvitanich (nog geen geruchten over)
- Lodeiro (nog geen geruchten over)
- Silva

Dan krijg je dit team:

-------------------Stekelenburg----------------
-----------------------------------------------
Van der Wiel--Alderweireld--Vertonghen--Boilesen
------------------------------------------------
----------------------Anita---------------------
------------Eriksen-------------Janssen---------
-----------------------------------------------
Sulejmani-----------Sightórsson---------Boerrigter

Bank: Vermeer, Blind, Ooijer, Enoh, De Zeeuw, De Jong, Ebecilio
Overig: Serero (geen idee hoe goed die is), Van der Heijden (kan wat mij betreft meteen weer vertrekken), Verhoeven, Ozbiliz (verhuren?), Castillion.

* Mocht Stekelenburg vertrekken dan wordt Vermeer eerste keeper en dient er een nieuwe 2de keeper gehaald te worden.
* Mocht Van der Wiel/Vertonghen vertrekken dan dient er een vervanger gehaald te worden.

Wat mij betreft een prima team. Het middenveld voldoet zowel kwalitatief als kwantitatief. Hetzelfde geldt voor de keepers. Achterin staat de basis wel vast alleen is het in de breedte misschien wat karig. Blind en Ooijer zijn de enige back-ups en evt. kan er ook met Anita geschoven worden. Komen er in de jeugd nog verdedigers in aanmerking die komend seizoen kunnen aanhaken bij de selectie? Kan Van Rhijn de vervanger van Van der Wiel worden?
De zwakste linie is wat mij betreft echter de voorhoede. Op basis van de verhalen, en op het weinige wat ik zelf van hem gezien heb, lijkt die Sightórsson me een redelijk compleet spitsje. Maar ik mis toch een beetje die extra kwaliteit voorin, iemand die voor ons een wedstrijd kan beslissen. Iemand zoals Suarez in het verleden, of iemand zoals Ruiz en Dzsudzsak bij de concurrenten. Een echte kwaliteitsinjectie voorin lijkt me dan ook gewenst, zeker voor in de CL. Of zal het geld met de hierboven genoemde aankopen op zijn?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Derk Boerrigter

Bericht door joey » za mei 21, 2011 2:55 pm

Zeer, zeer twijfelachtig of Stekelenburg, Vertonghen en VDW komend seizoen nog bij Ajax spelen. Ik durf haast te wedden van niet. En dat wordt dan meteen de lakmoesproef: hoe vervangen we een of meer sleutelspelers? Tot op heden is het nog niet zo ingewikkeld.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Derk Boerrigter

Bericht door Arthur » za mei 21, 2011 3:02 pm

Zou Anita niet vervangen worden door Janssen? Het lijkt me dat Janssen niet een van de diepgaande middenvelders wordt in het systeem met de punt naar achteren.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Rooie » za mei 21, 2011 3:03 pm

Zou gek zijn, is misschien wel Ajax' beste speler....

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Jöhnk » za mei 21, 2011 3:06 pm

Mwah....

Ik denk dat Arthur gelijk heeft. De Boer was niet direct een grote fan van Anita. Hij kwam er toch vooral in omdat Enoh voetballend niet meekon.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Jesse » za mei 21, 2011 3:07 pm

Wie gaat dan het vuile werk opknappen? Janssen?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Rooie » za mei 21, 2011 3:10 pm

Lijkt mij dat De Zeeuw gaat banken. Middenveld met Janssen, Anita, Eriksen.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Jesse » za mei 21, 2011 3:11 pm

Ja, denk ik ook eerder. De Zeeuw stond er vaker naast dan Anita. De vraag is alleen wat er met de Jong gebeurt.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Jöhnk » za mei 21, 2011 3:12 pm

Precies, De Jong is een favoriet van De Boer. Die staat er zeker in. Vraag is inderdaad op welke positie, maar ik neem aan dat er niet voor niets een spits gehaald wordt.

CdE
Berichten: 479
Lid geworden op: zo dec 12, 2010 8:50 pm

Re: Derk Boerrigter

Bericht door CdE » za mei 21, 2011 3:27 pm

Maar De Jong is geen speler die goed in het tikkie-takkie voetbal past. Mist handelingssnelheid. Ik denk dat Siem de 12de selectiespeler wordt. De eerste vervanger van Sightórsson en Eriksen. Hij zou bij mij, i.i.g. op het middenveld, niet in de basis staan. In Janssen zie ik ook geen speler voor de punt naar achter, dat lijkt me juist de ideale linkshalf. Bovendien heeft Anita het de afgelopen weken geweldig gedaan in de punt naar achteren en is Eriksen een zekerheidje. Ik verwacht gewoon een middenveld met Janssen, Anita en Eriksen.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Zuidema » zo mei 22, 2011 12:00 pm

wimpey schreef:Wat zijn we negatief over Ebecilio. :excited.gif:
Natuurlijk is het mooi dat die jongen een paar doelpunten maakt en wat assists meepikt in zijn eerste seizoenhelft bij Ajax 1. En dat hij vuil werk wil opknappen. Maar dat mag je toch ook wel verwachten van een linksbuiten die bij Ajax vrijwel voortdurend een basisplek heeft. Ook als het een rookie is. Anders heb je niks te zoeken in het eerste. Ook niet bij dit Ajax.

Ebecilio begon ook lekker kwikzilverig, maar sinds hij met een paar afstandsschoten doel heeft getroffen, lijkt ie helemaal los van de steiger. In de buurt van de 16 knalt ie sindsdien eigenlijk alleen nog maar van afstand op het doel en ziet hij amper nog de vrije mensen om hem heen staan. En dat gaat al een hele rits wedstrijden lang zo, tot mijn groeiende ergernis.

Sowieso vind ik in veel wedstrijden zijn passing en acties vaak erg dom en erg matig. Incidenteel heeft ie wel eens een momentje (bv tegen Twente met een prachtige passeeractie en schot op de paal), maar voor de rest zie ik al tijden niet meer waarom hij zonder discussie een basisplaats verdient.

Ik weet niet wat Frank met hem aan het doen is, maar de tijd van de speeltuin is nou wel eens voorbij. Ook een rookie moet gecorrigeerd kunnen worden. Hopelijk zet de aanwezigheid van Boerrigter hem weer op scherp en gaat ie wat functioneler spelen. Anders is ie wat mij betreft exit basis. Voor de broodnodige bezinning.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Lionel » zo mei 22, 2011 12:10 pm

Meen je dat nou?

Ik vind hem echt een aanstaande topper! Die jongen passeert makkelijk, heeft een goede voorzet en is fysiek in orde. Die komt er wel hoor!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Zuidema » zo mei 22, 2011 12:23 pm

Yep, dat meen ik, sorry. Inderdaad heeft Ebecilio een goede passeeractie en een mooie voorzet. Maar die zie ik al wedstrijden lang bar weinig. En zodra hij bij de 16 komt heeft ie vaak alleen nog maar oogkleppen op en knalt ie voor de zoveelste keer tevergeefs op het doel. Erg dommig en armoeiig. Hopelijk wordt hij hierin gecorrigeerd en ziet hij volgend seizoen zijn medespelers wel staan. Anders mag ie van mij banken. Een beetje teambasics mag je nog wel van een rookie verwachten.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Bert » zo mei 22, 2011 1:51 pm

Wordt vrijwel constant door twee man gedekt. Natuurlijk mag hij de passeeractie dan niet maken.

Hij moet uiteraard wel nog veel verbeteren.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Rooie » vr mei 27, 2011 3:38 pm

Vanochtend medisch gekeurd:

Afbeelding

http://lockerz.com/s/105205686
Laatst gewijzigd door Rooie op vr mei 27, 2011 3:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Derk Boerrigter

Bericht door Ajaciedjuh » vr mei 27, 2011 3:47 pm

Voor Ajax? Bron?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie