Daley Blind

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do mar 29, 2007 8:41 pm

Demosthenes schreef:
joey schreef:De Jong moeten ze snel vastleggen. :yes:

Wat lijkt Daley griezelig veel op zijn vader. :shock:
Twee keer mee eens.

Lijken op zijn vader, qua uiterlijk, maar niet qua spel.

Zeefuik en Narsingh bereiden het doelpunt voor/scoren: twee ex-Ajacieden.
90% Eredivisie heeft ooit wel eens bij Ajax gespeeld. Waarom is Zeefuik eigenlijk weggegaan/weggestuurd?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 29, 2007 8:42 pm

Bertje schreef:Was toen een dikkertje en scoorde te weinig, meen ik.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do mar 29, 2007 8:54 pm

Bertje schreef:Wat bedoel je met 'niet qua spel'?
Als Daley ook maar enigszins de kans krijgt, speelt hij de bal met links i.t.t. zijn vader.

Vader Danny was een back die in het centrum terecht kwam (Van Gaal!); als back was hij geen uitblinker (m.i.) als laatste man wel.

Daley Blind speelt of op het middenveld (links of centraal) of in het centrum.

Daley lijkt mij wat meer op de bal zitten (al kan ik me niet herinneren Danny als 16-jarige gezien te hebben) en hij beschikt nu al over een goede lange bal. Hij lijkt mij wat meer de duels aan te gaan.

Laten we (nog) niet te veel verwachten, hij is op de goede weg (Daley :D )
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do mar 29, 2007 8:55 pm

Op www.ajaxinternettv.nl geven DB en MVG kort uitleg.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 29, 2007 8:58 pm

Gouwe ouwe DB? ;)

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do mar 29, 2007 9:00 pm

Nee, Daley.

Maar de oplettende kijker vangt een glimp op van de trotse vader.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 29, 2007 10:14 pm

En van zijn trotse moeder ook. Die blonde vrouw. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » vr mar 30, 2007 10:51 am

wimpey schreef:
joey schreef: Gek hoor. Ik heb zijn vader nog.... Enfin... :blush:
... afgezaagd toen ie trainer van Ajax was? :D
:D

Is Daley Blind echt een van de grootste talenten van Ajax, zoals Van Geel beweert in het stuk op www.vi.nl?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 30, 2007 11:14 am

Volgens Demo wel, geloof ik.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr mar 30, 2007 1:09 pm

Bertje schreef:Volgens Demo wel, geloof ik.
Iedere lichting heeft een paar spelers "die het kunnen gaan maken". Daley Blind hoort daarbij.

Redt hij het? Niemand die dat met zekerheid kan zeggen. Hij zal zich moeten blijven ontwikkelen; een zware blessure en het is over. Wat als hij ineens dik wordt (Witzenhausn) dan blijft er weinig over, of zoals Rijnink "iets te lang" in de sportschool zit. Er kan zoveel fout gaan. Hij krijgt nu in ieder geval de kans, laten we daar blij om zijn.

Hij speelt als B-junior in de A1, m.a.w. morgen kan iedereen zien of hij zich staande weet te houden tegenover nummer één: Twente. Helaas kan ik zelf niet, ik zie wel een verslag tegemoet.

Siem de Jong vind ik ook een speler die het halen kan, hij is ouder dan Daley Blind, maar heeft nog geen contract????????? Hij speelde eind vorig seizoen (officieel nog B-junior) zelfs mee in een toernooi onder 20!, voldeed, dacht ik, maar: geen contract.

Ik hoop dat MvG niet doorslaat in het geven van contracten, middelmaat verdient geen contract.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 30, 2007 1:15 pm

Dit is De Jongs eerste jaar bij Ajax, toch? Ik denk dat Van Geel hem pas aan het einde van het seizoen een contract wil geven.

Jij hebt het over doorslaan. Vind jij dat er te veel contracten worden uitgedeeld?

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr mar 30, 2007 1:24 pm

Bertje schreef:Dit is De Jongs eerste jaar bij Ajax, toch? Ik denk dat Van Geel hem pas aan het einde van het seizoen een contract wil geven.

Jij hebt het over doorslaan. Vind jij dat er te veel contracten worden uitgedeeld?
Dit ontstaat uit angst voor grote Engelse clubs :sad:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr mar 30, 2007 1:34 pm

Bertje schreef:Dit is De Jongs eerste jaar bij Ajax, toch? Ik denk dat Van Geel hem pas aan het einde van het seizoen een contract wil geven.

Jij hebt het over doorslaan. Vind jij dat er te veel contracten worden uitgedeeld?
Het is moeilijk om in te schatten of een speler het uiteindelijk redt of niet, maar een paar jaar geleden kreeg iemand als Jasper Kok een contract, Tiberkanine, maar ook spelers als Muller van Moppes, een aantal buitenlanders die niets toevoegden: Walker, Mofokeng. Ik vergeet er genoeg, maar dat waren spelers waarvan je toch kon zien dat ze het niet zouden redden (althans zeker niet op korte termijn, Ajax heeft geen jaren de tijd!)

De angst dat Engesle ploegen spelers weghalen is reeël, zie Weihrauch naar Chelsea en Brouwer naar Liverpool. Zolang deze spelers gaan, is het geen probleem, maar de echte talenten moet je zien te binden, vandaar mijn opmerking over Siem de Jong (kan zijn dat hij "toevallig" goed speelde, de keren dat ik hem zag).

Zo vind ik het zonde dat Rienstra naar AZ is, maar blijkbaar kon dat niet anders.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr mar 30, 2007 1:37 pm

Demosthenes schreef:Het is moeilijk om in te schatten of een speler het uiteindelijk redt of niet, maar een paar jaar geleden kreeg iemand als Jasper Kok een contract, Tiberkanine, maar ook spelers als Muller van Moppes, een aantal buitenlanders die niets toevoegden: Walker, Mofokeng. Ik vergeet er genoeg, maar dat waren spelers waarvan je toch kon zien dat ze het niet zouden redden (althans zeker niet op korte termijn, Ajax heeft geen jaren de tijd!)
Gelukkig gebeurde dit niet onder Van Geel en heeft hij eerder aangegeven niet teveel contracten aan te willen bieden.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 30, 2007 1:45 pm

Thomas schreef:...en heeft hij eerder aangegeven niet teveel contracten aan te willen bieden.
Waar heeft hij dit gedaan?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr mar 30, 2007 1:48 pm

Poeh, nu vraag je me wat. Hij heeft ergens aangegeven zuiniger om te willen springen met contracten, maar ik weet niet meer waar.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 30, 2007 1:49 pm

Oké.

Chivu 05
Berichten: 352
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 1:17 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Chivu 05 » vr mar 30, 2007 2:24 pm

De situatie ligt nu anders, Demo. Danny Blind vond dat alle spelers van het tweede een contract moesten hebben, dus werden Kok, Koenders en Sahadewsing vastgelegd 'voor de breedte'.

Van Geel daarentegen kijkt duidelijk naar de grootste talenten en niet naar leeftijd. Net niet spelers krijgen geen contracten meer zo lijkt het.

Volgens mij zijn ze bezig met contract voor De Jong, maar zeker weet ik dat niet.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mar 30, 2007 5:56 pm

Chivu 05 schreef:Van Geel daarentegen kijkt duidelijk naar de grootste talenten en niet naar leeftijd. Net niet spelers krijgen geen contracten meer zo lijkt het.
Zal wel moeten, anders halen andere clubs die spelers weg.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo apr 01, 2007 8:58 am

Chivu 05 schreef:Volgens mij zijn ze bezig met contract voor De Jong, maar zeker weet ik dat niet.
Silooy zegt op AITV dat er nog twee jongens uit het basiselftal van de A1 in contractbespreking zijn. De Jong en Wamberto jr.?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di apr 10, 2007 10:38 am

9/4/2007 - A1 eindigt als zesde op Paastoernooi in Spanje, Blind gekozen tot beste speler
(Gepost door RvN)

De A1 van Ajax is op de zesde plaats geeindigd tijdens een Paastoernooi in Spanje. Na de 0-1 nederlaag tegen Villarreal en de 0-0 tegen Barcelona, kwam de ploeg niet verder dan een 0-0 gelijkspel tegen de latere toernooiwinnaar Real Sociedad. De ploeg bleef daardoor buiten de kruisfinales.

Daley Blind, zoon van Danny Blind, werd door de organisatie van het toernooi gekozen tot beste speler van het toernooi.

De C1 deed het op het Paastoernooi in Oostende een stuk beter. In de poule eindigde het als tweede achter Standard Luik. In de halve finale versloeg de ploeg na strafschoppen Bayer Leverkusen, in de reguliere speeltijd bleef het 0-0. In de finale kwam de C1 net tekort tegen PSV, het verloor met 0-1.
ANN

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di apr 10, 2007 12:15 pm

Zo, dat is niet niets. We hebben hier dus te maken met een getalenteerde speler. Hoe ver is hij in fysiek opzicht? Zou hij het profvoetbal al makkelijker aankunnen dan Sarpong, vorig seizoen?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di apr 10, 2007 12:33 pm

Thomas schreef:Zo, dat is niet niets. We hebben hier dus te maken met een getalenteerde speler. Hoe ver is hij in fysiek opzicht? Zou hij het profvoetbal al makkelijker aankunnen dan Sarpong, vorig seizoen?
Nee, fysiek is het nog niet veel. Denk niet dat we hem voorlopig in Ajax 1 zien. Tegen FC Twente A1 verloor hij de nodige duels op kracht. Hij heeft wel veel inzicht.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 10, 2007 1:25 pm

Daarnaast is het als verdedigend ingestelde speler natuurlijk lastiger om duels te ontwijken.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » di apr 10, 2007 6:08 pm

Hoe zit het met Danilo? Is dat een getalenteerdere speler dan zijn vader?

Plaats reactie