Oleguer Presas

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

goodfella

Bericht door goodfella » ma dec 22, 2008 6:33 pm

Zlatan Son of God schreef:We kunnen nu wel zeggen dat Ajax een van de minst gepasseerde defensies heeft, maar als de tegenstanders iets betere spitsen hadden gehad de laatste weken had je ook zo een doelpuntjes of 2 á 3 per wedstrijd tegen kunnen hebben. Dit voornamelijk door het slechte maar ook domme verdedigen van Oleguer.
Als, als, als

Gelukkig zijn de spitsen in onze eredivisie 12321987231987129783190 klassen minder dan vorig seizoen. :hypocrite.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » ma dec 22, 2008 6:43 pm

en ook alleen maar tegen onze club, want tegen andere clubs wordt er wel volop gescoord

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma dec 22, 2008 7:13 pm

Vooral het probleem niet willen zien en straks janken als de titel niet binnen wordt gehaald omdat de tegenstanders deze blunders wel afstraffen..

goodfella

Bericht door goodfella » ma dec 22, 2008 7:15 pm

Zlatan Son of God schreef:Vooral het probleem niet willen zien en straks janken als de titel niet binnen wordt gehaald omdat de tegenstanders deze blunders wel afstraffen..
Ik zeg toch ook dat Ajax alle geluk v/d wereld heeft omdat de spitsen in de eredivisie 324987239812798 klassen minder zijn dan vorig seizoen!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma dec 22, 2008 7:20 pm

Zlatan Son of God schreef:Vooral het probleem niet willen zien en straks janken als de titel niet binnen wordt gehaald omdat de tegenstanders deze blunders wel afstraffen..
Dan moet je wel goede argumenten komen. Ook al spelen wij dan wel tegen iets mindere aanvallers, omdat Su en Su voor ons spelen en Hunter speelde. De rest is voor iedere verdediging hetzelfde.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » ma dec 22, 2008 11:23 pm

Jesse schreef:
Jansma schreef:als iemand hij verteld mij dat:
- MvB hij heeft goede aankopen gedaan
- MvB hij heeft de problemen in de team aangepakt

voor mij het is gelijk aan Oleguer is goed verdediger (anders je zou die dingen niet claimen naturlijk).
Dus dit is je 'bewijs' voor dit:
Jansma schreef:ach, Oleguer was volgen sommig kenners hier een absolute aanwinst.
Voor de mens die hem al veel vaker zien spelen had, het is geen verassing dat hij is erg matig.
Zoals ik al dacht. Je brabbelt maar wat.
Laat je vooringenomenheid je logic denken niet blockeren.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 22, 2008 11:29 pm

Fantastische post!
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » ma dec 22, 2008 11:29 pm

wimpey schreef:
Jesse schreef: Zoals ik al dacht. Je brabbelt maar wat.
Amen. Geen touw aan vast te knopen. Alsof ik een gebruiksaanwijzing van een raket in het Hebreeuws moet lezen.
een gevoel je hebt wel vaker, niet? :aai.gif:

on topic:
Oleguer, hij is al jaren geen betrouwbaar verdediger. MvB zijn enig motivatie het kan zijn dat hij dacht dat de NL competitie zwak genoeg is om dat te masken.

En als gezegd, de Ajax verdediging ze doet beter dan ik had verwacht. Maar goed is anders, lijkt me.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 06, 2009 2:04 pm

'Ajax ontevreden over Oleguer'

BRON: Voetbal International

Ajax is ontevreden over de prestaties van de Spanjaard Oleguer Presas, die werd binnengehaald als opvolger van de vertrokken Johnny Heitinga. Oleguer speelde jarenlang voor FC Barcelona en kwam afgelopen zomer voor een transfersom van drie miljoen euro naar Amsterdam. De verdediger heeft nog geen potten kunnen breken. In het thuisduel met ADO Den Haag werd hij zelfs al in de eerste helft naar de kant gehaald.
Ajax Netwerk
Om die reden is Ajax-trainer Marco van Basten inmiddels op zoek naar versterking voor zijn defensie.

[Neef-mode]Dat heet doorselecteren! :headbang.gif: [/Neef-mode]

[Luuk-mode]Hoe vaak heeft die Van Basten Oleguer nou zien spelen? :confused.gif: [/Luukmode]
Het stinkt aan alle kanten!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di jan 06, 2009 2:09 pm

[Joey-mode]Zie je wel, Van Basten kan er geen klote van. Cruijff had dat allang doorgehad.[/Joey-mode]
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 06, 2009 2:12 pm

Nee hoor. :drecul.gif:

Van 19 juli j.l.:
joey schreef:
wimpey schreef:Hoe goed ken je Oleguer? Welk niveau dicht je 'm toe?
Een paar keer, toen viel hij me steeds in negatieve zin op. Een onhandige speler. Hij zal in Barcelona wel bij de inboedel hebben gehoord, anders kan ik niet begrijpen dat hij op dat niveau speelde.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » di jan 06, 2009 2:13 pm

Ik maakte uiteraard ook een grapje.. :hypocrite.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 06, 2009 2:17 pm

Zo heb ik het ook opgevat, Ray.

999

Bericht door 999 » di jan 06, 2009 2:18 pm

joey schreef:
'Ajax ontevreden over Oleguer'

BRON: Voetbal International

Ajax is ontevreden over de prestaties van de Spanjaard Oleguer Presas, die werd binnengehaald als opvolger van de vertrokken Johnny Heitinga. Oleguer speelde jarenlang voor FC Barcelona en kwam afgelopen zomer voor een transfersom van drie miljoen euro naar Amsterdam. De verdediger heeft nog geen potten kunnen breken. In het thuisduel met ADO Den Haag werd hij zelfs al in de eerste helft naar de kant gehaald.
Ajax Netwerk
Om die reden is Ajax-trainer Marco van Basten inmiddels op zoek naar versterking voor zijn defensie.

[Neef-mode]Dat heet doorselecteren! :headbang.gif: [/Neef-mode]

[Luuk-mode]Hoe vaak heeft die Van Basten Oleguer nou zien spelen? :confused.gif: [/Luukmode]
Het kan allemaal.Halen een speler, hij bevalt niet ,,, dan halen we er nog maar eentje bij ,, eens kijken wat dat is .. en niemand die iemand er op aanspreekt ..
Laatst gewijzigd door 999 op di jan 06, 2009 2:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » di jan 06, 2009 2:19 pm

joey schreef:Zo heb ik het ook opgevat, Ray.
Gelukkig maar! Want behalve je overdreven aversie tegen Van Basten ben je best te pruimen.. :666.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 06, 2009 2:21 pm

Iemand moet tegenwicht bieden aan dat gedweep. :hypocrite.gif:

Maar over Oleguer: mee eens dat hij er niet zoveel van kan?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jan 06, 2009 2:22 pm

Ja, mee eens. Dat heb je goed gezien. :biggthumpup.gif:

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » di jan 06, 2009 2:23 pm

joey schreef:Iemand moet tegenwicht bieden aan dat gedweep. :hypocrite.gif:

Maar over Oleguer: mee eens dat hij er niet zoveel van kan?
Tijdens de eerste wedstrijd die ik live zag, Sunderland uit, zei ik al dat het me opviel hoe slecht z'n inspeelpass was. Ik geloof best dat hij verdedigend van nut kan zijn. Een mannetje uitschakelen moet 'm normaal gesproken wel lukken en ik heb ook wat redelijke wedstrijden gezien van hem maar over het algemeen valt hij tegen inderdaad. Ik heb nog een beetje hoop dat het beter gaat worden.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 06, 2009 2:30 pm

Jöhnk schreef:Ja, mee eens. Dat heb je goed gezien. :biggthumpup.gif:
Dank je. :blush.gif:

Een heel rare aankoop, vind ik. Want los van zijn beperkte kwaliteiten (die je nog verkeerd kunt inschatten omdat hij in een goed team speelde) is Oleguer één ding níet: een leider in het veld aan wie de jonge spelers zich kunnen optrekken. Integendeel, Oleguer heeft zelf andere, betere medespelers nodig om zich min of meer staande te houden.

Ik denk trouwens dat Peter gelijk heeft: in negen van de tien gevallen zien wij hier op AT wel of een speler gaat slagen of niet. Misschien moeten ze ons eens raadplegen. :neutral.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 06, 2009 2:33 pm

Denk het ook idd!

Ik had Oleguer ook wel iets hoger ingeschat...Zonde!
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jan 06, 2009 2:36 pm

Mwah, als het aan AT lag was Suarez niet gekomen. Die had ik hier toch niet willen missen. :blush.gif: :neutral.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 06, 2009 3:19 pm

Vond iemand hem dan slecht? In mijn herinnering ging de discussie vooral over de hoogte van de transfersom en de positie waarop hij moest spelen. (Past hij wel of niet bij Ajax.)

Daarbij aangetekend: die discussie over de hoogte van de transfersom had niet gevoerd hoeven worden als alle spelers niet waren gekomen van wie hier voorspeld werd dat ze zouden mislukken bij Ajax. Dan had Ajax geld genoeg gehad voor Suarez. En of hij bij Ajax past? Tja, misschien niet, maar hij presteert wel. :kwijl.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jan 06, 2009 3:21 pm

joey schreef:Vond iemand hem dan slecht? In mijn herinnering ging de discussie vooral over de hoogte van de transfersom en de positie waarop hij moest spelen. (Past hij wel of niet bij Ajax.)
Idd, bij mij wel iig.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jan 06, 2009 3:23 pm

joey schreef:Vond iemand hem dan slecht? In mijn herinnering ging de discussie vooral over de hoogte van de transfersom en de positie waarop hij moest spelen. (Past hij wel of niet bij Ajax.)
Maar die afwegingen spelen ook mee. Is hij goed genoeg, past de investering bij de kwaliteit, past hij bij Ajax. En uiteindelijk leidt dat tot een ja of een nee.
Waar het om gaat: de twijfels waren onterecht. Heb je dan gelijk of niet?

En ja, iemand vond hem slecht. :icon_mrgreen.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 06, 2009 3:29 pm

Ja, achteraf... Het blijft natuurlijk een gok, een speler voor zoveel geld halen. Daarover mag je best discussiëren. Inmiddels zijn de prijzen zo omhooggevlogen (vooral door de Sulejmani-transfer), dat Suarez haast goedkoop lijkt. Maar op dat moment was hij peperduur.

Maar eigenlijk ging het daar niet om. Laat ik het zo zeggen: op het moment dat het gros van de AT'ers een nieuwe speler slecht vindt, is hij meestal ook slecht.

Plaats reactie