Miralem Sulejmani
Moderator: mods
Beter scouten vind ik een prima argument, maar dan wel als het om Oleguer en Sno gaat. Vwb Sulejmani is het de vraag of je elders voor minder geld een gelijkwaardige speler kunt krijgen. Ik ben geneigd te zeggen van niet.
En natuurlijk had hij twee jaar geleden gehaald moeten zijn, maar daar kan Van Basten weinig aan doen.
En natuurlijk had hij twee jaar geleden gehaald moeten zijn, maar daar kan Van Basten weinig aan doen.
-
- AT Toto winner 15/16
Dan is het nog steeds niet te vergelijken met zijn rol bij Heerenveen omdat hij nu veel minder ruimte heeft om in te duiken aangezien Leonardo en Sarpong op vleugels speelden.
Bij Heerenveen was hij zo gevaarlijk omdat hij constant de diepte in werd gestuurd door spelers als Bradley en Pranjic. Bij Ajax in dit systeem krijgt hij daar veel minder gelegenheid voor.
Bij Heerenveen was hij zo gevaarlijk omdat hij constant de diepte in werd gestuurd door spelers als Bradley en Pranjic. Bij Ajax in dit systeem krijgt hij daar veel minder gelegenheid voor.
Sarpong en Leo en later Suarez stonden ook niet zo diep. Ze kwamen met z'n drieen uit de rug van Huntelaar.Hoeladans schreef:Onder Verbeek speelden Pranjic en Beerens als buitenste middenvelders en niet als vleugelspelers. Ze stonden in balbezit helemaal niet zo diep en daardoor kreeg met name Sulejmani heel veel vrijheid.
Ik zie het probleem niet echt. Sulejmani speelde een prima wedstrijd. Bij Heerenveen was hij ook niet elke week top, maar dat zul jij beter weten dan ik. Werd (met name in het begin) regelmatig Sulejdrama genoemd op die fansite.
Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=Z4lh9tBZYIk&e
Ik denk het niet. Voorbeeldje: 2 jaar geleden was heel Heerenveen afgestemd op Alves. Hij scoorde dan ook 34 keer in een wedstrijdje of 30. Vervolgens gaat hij naar Middlesbrough, daar heeft hij duidelijk betere spelers om zich heen maar toch zie je dat hij het niet kan waarmaken.
Sulejmani heeft meer kwalititeiten dan Alves en daarom denk ik dat Sulejmani wel zal gaan slagen bij Ajax. Maar ik denk niet dat hij net zo gaat uitblinken als vorig seizoen bij Heerenveen.
Sulejmani heeft meer kwalititeiten dan Alves en daarom denk ik dat Sulejmani wel zal gaan slagen bij Ajax. Maar ik denk niet dat hij net zo gaat uitblinken als vorig seizoen bij Heerenveen.
Alves heeft een paar betere voetballers om zich heen maar tegenstanders die veel beter zijn. Plus het feit dat Alves niet kan voetballen...Hoeladans schreef:Ik denk het niet. Voorbeeldje: 2 jaar geleden was heel Heerenveen afgestemd op Alves. Hij scoorde dan ook 34 keer in een wedstrijdje of 30. Vervolgens gaat hij naar Middlesbrough, daar heeft hij duidelijk betere spelers om zich heen maar toch zie je dat hij het niet kan waarmaken.
IK GELOOF!!!!!!
Dat heb ik allang uitgelegd. Kwestie van naar boven scrollen.Bertje schreef:Maar word nu eens concreet. In hoeverre had hij bij Heerenveen meer vrijheid dan hij bij Ajax kan hebben? Je voorbeeld van Pranjic en Beerens gaat, zoals Jöhnk al aangaf, dus niet op.
En ik ben het er niet mee eens dat Leonardo en Sarpong niet diep stonden.Volgens was het gewoon een pure 4-3-3 met Sulejmani die erg dicht achter Huntelaar speelde.
Ja, je hebt gezegd dat er voor Sulejmani vorig seizoen ruimte lag om aan de zijkanten op te duiken (waar Jöhnk ook op reageerde). Tegen Roda was echter precies hetzelfde het geval. Sulejmani dook op links, op rechts en achter de spits op. Blijft dus staan: in hoeverre had Sulejmani bij Heerenveen meer vrijheid?
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Zo moeilijk is het toch niet? Vorig jaar draaide bij Heerenveen bijna alles om Sulejmani. Hij had een compleet vrije rol om Sibon heen en hij kon richting de vleugels trekken, hij kon diep gaan. Bij Ajax moet hij met veel meer mensen rekening houden. Met een Huntelaar die in de spits staat en met 2 vleugelspelers die de zijkanten bezetten en kan hij dus niet zomaar in elk gaatje duiken.
Dat is wanneer hij op 10 staat. Speelt hij als linksbuiten heeft hij natuurlijk nog minder vrijheid omdat hij het spel voortdurend breed moet houden en aan de zijlijn geplakt staat.
Dat is wanneer hij op 10 staat. Speelt hij als linksbuiten heeft hij natuurlijk nog minder vrijheid omdat hij het spel voortdurend breed moet houden en aan de zijlijn geplakt staat.
Uh, wat jij nu stelt klopt natuurlijk niet. Vorig seizoen moest hij ook rekening houden met Sibon, Beerens en Pranjic. Ondertussen gaven die drie spelers hem echter wel de mogelijkheid om op meerdere posities op te duiken. Dat is ook bij Ajax prima mogelijk. Ook als je spits Huntelaar heet.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!