Dario Cvitanich

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma dec 08, 2008 3:11 pm

Gisteren was hem maar een kort optreden gegund. En echt niet omdat hij terug kwam van een blessure en dat hij langzaam terug moest komen, wantdan stel je hem nog niet op.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma dec 08, 2008 3:27 pm

Je moet die jongen gewoon een eerlijke kans geven. Vrijwel niemand hier heeft hem vaak genoeg op zijn eigen positie in actie gezien om een goed oordeel te kunnen vellen. Vergeet overigens ook niet dat die jongen net terug komt van een blessure.

Wat mij betreft blijft Cvitanich dan ook minimaal t/m de winterstop eerste keuze in de spits. Mocht het dan nog niet werken heb je in die periode nog de kans om aan de problemen te werken of eventueel wat anders te proberen.
Nil volentibus arduum

Jesse

Bericht door Jesse » ma dec 08, 2008 3:41 pm

Simpele dingen verleer je niet, maar ik zag bijv. een vd Wiel ook veel onnodige fouten maken. Ook maar direct vervangen?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma dec 08, 2008 3:42 pm

Zucht, precies waar ik al bang voor was voor de wedstrijd. Op tv werd hij ook al beschimpt.

Slecht voor zijn vertrouwen om hem meteen op te stellen. Niet eerlijk bovendien.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma dec 08, 2008 3:43 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 5:33 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma dec 08, 2008 3:43 pm

Zlatan Son of God schreef:Gisteren was hem maar een kort optreden gegund. En echt niet omdat hij terug kwam van een blessure en dat hij langzaam terug moest komen, wantdan stel je hem nog niet op.
Van Basten heeft duidelijk gezegd dat vooraf al bekend was dat hij maar zo'n 60 minuten zou spelen. Zo gaat het ook met andere spelers die terugkeren van een blessure. Dus ik zou niet weten waarom het nu ineens niet waar zou zijn.
Nil volentibus arduum

Jesse

Bericht door Jesse » ma dec 08, 2008 3:45 pm

Zlatan Son of God schreef:Gisteren was hem maar een kort optreden gegund. En echt niet omdat hij terug kwam van een blessure en dat hij langzaam terug moest komen, wantdan stel je hem nog niet op.
Deed Marco inderdaad ook niet met Sulejmani.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma dec 08, 2008 3:47 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 5:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr dec 12, 2008 1:10 am

De druk ligt nu bij Dario Cvitanich
Door NIK KOK

AMSTERDAM - Zuid-Amerikaanse voetbalhumor in de kleedkamer van Ajax: In de thermosfles die de Uruguayaanse Ajacieden Suarez en Silva altijd meenemen om er vlak voor de wedstrijd hun mate, een soort thee, uit te drinken, stopte Dario Cvitanich (24) laatst een banaan.

Dario Cvitanich. FOTO PIM RAS
Hij heeft sowieso de hele dag de grootste lol met zijn Uruguayaanse ploeggenoten. ,,We lopen elkaar eigenlijk de hele dag een beetje te stangen,’’ zegt Cvitanich. ,,Zo gaat dat altijd tussen Uruguayanen en Argentijnen.’’

Hij drinkt het zelf ook, die mate. Vlak voor de wedstrijd gaat bij Ajax de fles rond. ,,Volgens goed Zuid-Amerikaans gebruik willen we het delen met iedereen. Ik heb het laten proeven aan de andere ploeggenoten, maar niemand behalve de Zuid-Amerikanen vindt het lekker.’’ De spits kent de drank haast een mythische status toe: ,,De mate is een soort vriend, het is als een gezelschap.’’

Cvitanich’ toverdrank is ook een warme herinnering aan zijn geboorteland hier ver vandaan. Heimwee kende hij niet erg in zijn eerste maanden in Nederland. Moeite met aanpassen had hij soms wel. Zoals die eerste keer dat hij zich van Marco van Basten bij Jong Ajax moest melden. ,,Dat snapte ik niet. Ik was er net, waarom moest ik dan gelijk al in het tweede voetballen? In Argentinië weet je dan dat de trainer het niet meer in je ziet zitten. Gelukkig hebben ze me bij de club later uitgelegd dat je zo wedstrijdritme kunt opdoen. Nu begrijp ik het wel.’’

De hamstringblessure die hij een paar weken daarna opliep in de wedstrijd tegen NEC maakte hem boos. De grimas op zijn gezicht verraadde zijn gevoel, naast het veld schopte hij een bidon omver: ,,Ik wist gelijk dat het mis was, ik had zo’n blessure al eerder gehad en ik wist dat ik er lang uit zou zijn. Door de blessure kon ik zes weken niet spelen. Het was mentaal zwaar om te revalideren, maar gelukkig kon dat samen met ploeggenoten.’’

Afleiding zocht hij bij Argentijnse vrienden in de binnenstad van Amsterdam. ,,Ik woon in het centrum, vlakbij het Museumplein. Een vriend die overgekomen is uit Argentinië woont bij me in huis. Hij is kok en hij werkt hier. Met hem ontmoet ik veel Argentijnen die hier wonen. Dan gaan we vaak Argentijns eten.

,,Op aanraden van de vriendin van mijn broer lees ik wel eens een boek over psychologie. Zij studeert dat. Ik vind het interessant om te lezen hoe mensen op elkaar reageren. Als ik geen voetballer was geweest, had ik dat misschien wel gestudeerd.’’

Op de club maken Gabri en Silva hem wegwijs: ,,Ze hebben me gezegd dat Ajax een club is waar alles tot in detail geregeld is, zodat de volgende wedstrijd het enige is waar je aan hoeft te denken.’’ Toen hij afgelopen zomer met Ajax in het oosten van het land de voorbereiding op het huidige seizoen meemaakte, was hij verrast. Handtekeningen zettend tussen hordes fans stamelde hij dat er bij zijn oude club Banfield in Argentinië niet zoveel mensen kwamen kijken als er alleen maar geoefend werd.

Cvitanich vangt slechts hier en daar een woord Nederlands op, maar een vraag over Maradona hoeft niet vertaald te worden. ,,Het is goed dat hij bondscoach van Argentinië is geworden. Ik sluit niet uit dat ik ooit nog voor Argentinië in actie kom. Ik heb nu ook een Kroatisch paspoort, omdat ik verre familie uit dat land heb. Ik kan nu dus voor beide landen spelen. Op dit moment is dat niet aan de orde. Om voor die landen geselecteerd te worden, moet je eerst presteren. Ik zie wel.’’

De maandag dat het gerucht rondzoemde dat Klaas-Jan Huntelaar naar Real Madrid zou gaan, speelde de Argentijn zelf als spits met het tweede. Thuisgekomen speurde hij het internet af naar nieuws over de transfer en kwam tot de conclusie dat zijn kans er aankwam.

Hij voelt best druk nu hij Ajax-spits nummer één is. ,,Maar druk voelen is niet erg. Ik moet niet als de redder van Ajax worden gezien. Ik ben een heel andere spits dan Klaas-Jan. Hij was een goleador, de man die leefde voor doelpunten. Ik probeer ook anderen beter te laten spelen. Wat ik ervan vind als Ajax nog een spits koopt? Dat zou goed zijn. Elke positie moet dubbel bezet zijn bij deze club. Dat is goed voor de onderlinge concurrentie.’’

Dario Cvitanich wil slagen in Amsterdam. Hij kent Ivan Gabrich nog wel. De Argentijnse spits die bij Ajax door Louis van Gaal ooit werd voorgesteld als de spits die nooit omvalt.

,,Hij deed het hier niet zo goed, hè?’’, probeert Cvitanich voorzichtig. Om er vervolgens aan toe te voegen: ,,Ik hoop het hier beter te doen.’’

Met medewerking van Kim Brink
AD

Jesse

Bericht door Jesse » vr dec 12, 2008 1:14 am

Hopelijk schiet hij er morgen drie in. :ajaxscarf.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr dec 12, 2008 9:06 am

Grappig. Ik drink namelijk ook vrij geregeld mate.

Lionel

Bericht door Lionel » vr dec 12, 2008 10:39 am

Hoop dat hij het vanavond laat zien! Dat betekent dat Ajax fatsoenlijk voetbalt..
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 12, 2008 2:20 pm

Jöhnk schreef:Dario Cvitanich wil slagen in Amsterdam. Hij kent Ivan Gabrich nog wel. De Argentijnse spits die bij Ajax door Louis van Gaal ooit werd voorgesteld als de spits die nooit omvalt.,,Hij deed het hier niet zo goed, hè?’’, probeert Cvitanich voorzichtig. Om er vervolgens aan toe te voegen: ,,Ik hoop het hier beter te doen.’’
Moet lukken. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Jesse

Bericht door Jesse » vr dec 12, 2008 2:43 pm

Moet hij in ieder geval één keer scoren.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr dec 12, 2008 2:44 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 5:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr dec 12, 2008 4:11 pm

Toch heeft Gabrich wel degelijk indruk gemaakt. Iedereen kent 'm nog goed!

Ik hoop dat Dario vanavond een doelpunt weet te maken. Dan is het gros van het publiek al snel wat minder kritisch zodat hij ondertussen in zijn rol kan groeien.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 12, 2008 4:19 pm

Ik hoop het ook voor hem. Hij heeft zeker een doelpunt nodig.

999

Bericht door 999 » vr dec 12, 2008 4:21 pm

Vedette-10- schreef:Een grote druk legt hij zichzelf niet op... :smallgrin.gif:
:smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr dec 12, 2008 11:25 pm

Goed doelpunt, maar voor de rest was het niet geweldig wat Dario vandaag liet zien. Komt wel veel in de bal, maar verliest vervolgens de bal continu in het duel. Je ziet we ldat hij probeert te voetballen, maar hij mist momenteel de slimheid hoe zich vrij te bewegen, waardoor hij de tijd heeft om een bal aan te nemen en vervolgens goed te verplaatsen.

J.G.

Bericht door J.G. » za dec 13, 2008 12:05 am

Mooie taak voor MvB hem onder zijn hoede te nemen (iets wat KJH juist misten zei hij!).

Jesse

Bericht door Jesse » za dec 13, 2008 12:06 am

Nee, het was niet geweldig, maar ik zou hem zeker vaker aan het werk willen zien. Ik vond de afgekeurde goal er ook erg lekker in zitten.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za dec 13, 2008 12:12 am

Jesse schreef:Nee, het was niet geweldig, maar ik zou hem zeker vaker aan het werk willen zien. Ik vond de afgekeurde goal er ook erg lekker in zitten.
Ja klopt.. randje buitenspel.. scherp oog van de grensrechter.. de beelden op TV waren vertekend, aangezien de bal al van de schoen was vertrokken..

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za dec 13, 2008 12:16 am

Beetje jammer dat hij werd gewisseld. Misschien was dat om nog wat voorzichtig te zijn na zijn blessure. Maar ik had 'm graag nog even laten staan. Met een beetje geluk had hij nog een 2e treffer kunnen maken en dat was dan goed voor zijn vertrouwen geweest.

Maar ik ben blij dat hij zijn 1e treffer heeft gemaakt.
Nil volentibus arduum

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za dec 13, 2008 9:51 am

Hij is nog maar net weer fit en hij loopt de hele wedstrijd zich uit de naad. Dus ik was eigenlijk wel blij dat hij gewisseld werd, ik was bang dat hij zich weer zou blesseren.

joey
Erelid

Bericht door joey » za dec 13, 2008 11:19 am

Vond Cvitanich vooral veel doelloos rondrennen. Ik moet nog zien of hij het redt bij Ajax.

En of ze hem laten staan.

Plaats reactie