Moderator: mods
Heitinga kiest voor Atletico Madrid
Door MAARTEN WIJFFELS
AMSTERDAM - John Heitinga heeft zijn keuze gemaakt. De verdediger gaat Ajax aan het einde van het seizoen verruilen voor Atletico Madrid.
De verdediger kan bij de tweede club van Madrid een contract voor vijf jaar tekenen. Daartoe moet Atletico een transferbedrag van tien miljoen euro aan Ajax overmaken. Die som staat als gelimiteerde transfersom in zijn contract.
Heitinga heeft nu vanuit Spanje vernomen dat Atletico dit bedrag op tafel gaat leggen. ,,Maar wij hebben officieel nog geen bevestiging dat ze dat ook gaan doen,'' reageert Ajax-directeur Martin van Geel. ,,We wachten het af, zoals we dat al een tijdje doen.'' Die gelimiteerde transfersom werd in het contract van Heitinga gezet toen hij vorig seizoen een nieuwe, verbeterde verbintenis in Amsterdam tekende.
Atletico meldde zich eerder dit seizoen ook al eens voor de 24-jarige verdediger, maar Heitinga voelde niet voor een tussentijdse transfer in de winterstop.
Ajax zou Heitinga het liefst behouden, maar ook het aantrekken van Marco van Basten als nieuwe trainer leidde de afgelopen weken niet tot contractverlenging. ,,De komst van Marco van Basten als nieuwe trainer speelt niet mee in mijn beslisssing. Ik heb zoveel trainers zien gaan en komen dat ik me daar niet meer door laat leiden,'' aldus Heitinga, die in Madrid zijn vriend Wesley Sneijder tegenkomt. Beide spelers doorliepen de jeugdopleiding van Ajax vanaf de E2-pupillen.
www.ad.nl
Ja ja dat dachten we van het prijzengeld van Sneijder en Babel ook , zie wat een stelletje prutsers er is aangekocht (behalve swalbie Luis)Peter schreef:Goede prijs. Kun je met gemak een betere speler voor terughalen.
Het ga je goed, Johnny! En tot ziens, want ik weet zeker dat je nog een keer terugkomt.
Daar hadden ze Kuffour toch al voor?Tien miljoen is weer een knap staaltje verkopen van Van Geel. Nu maar hopen dat ze deze keer wel iets nuttigs met dat geld gaan doen
Lijkt mij ook.Jöhnk schreef:Als Heitinga 10 miljoen waard is, moet Marcellis toch wel het dubbele opleveren.
John Bedankt!