Klaas Jan Huntelaar

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma jan 15, 2007 12:14 pm

Zlatan Son of God schreef:Ik zeg gewoon dat AJAX iets van het vleugelsysteem gaat afwijken, maar gaat spelen met 3 centrum spitsen, die elkaar veel moeten gaan kruizen (ruimtes maken voor elkaar)

Leonardo, KJH, Babel
Ik verwacht ook dat HtC voor deze 3 spitsen kiest. Ik ben wel benieuwd hoe KJH hiermee om gaat. Hij is op zijn sterkst in de 16 met toevoer. Dat wordt er niet beter op (toevoer), maar het is wel moeilijker te verdedigen (veel snelheid bij Babel en Leonardo).
Ajax gaat meer toe naar 'toeval' voetbal en minder naar gestructureerd aanvallen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 15, 2007 12:51 pm

Wat een onzin. Of een voorzet aankomt is op even veel toeval berust als of een passeerbeweging slaagt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » ma jan 15, 2007 12:52 pm

Dus voetbal is een geluksspel?
I think I lost my fucking headache

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jan 15, 2007 1:01 pm

Nee, juist niet. Hooguit kun je dingen als wind en een polletje onder geluk of ongeluk scharen, maar ook met die dingen kun je rekening houden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jan 15, 2007 4:21 pm

Met Babel en Leonardo op de flanken moet er gewoon gepresteerd worden. In de aanval beschikken we nu over topmateriaal, wat toch tot wat meer goals zal moeten leiden.

De kritiek van HtC op Huntelaar doet me niet zoveel. Ik wil eerst de nieuwe 'tridente' aan het werk zien en als ik heel eerlijk ben verwacht ik dus, zoals ik hierboven al zeg, vuurwerk.

Baseman

Bericht door Baseman » ma jan 15, 2007 4:51 pm

Volgens mij is Huntelaar geen spits die veel moet zwerven en uit moet wijken naar de zijkanten, hij moet in de 16 staan en ballen krijgen. Dan is hij dodelijk.

Als HtC met Babel en Lenardo aan de zijkanten gaat spelen, dan verwacht ik een VN in Oranje met Robben en Van Persie situatie voor Huntelaar. Beide spelers zullen veelvuldig naar binnen komen en voor de eigen actie gaan, daar heeft Huntelaar weinig aan. Hij moet het juist hebben van passing vanuit het middenveld en voorzetten vanaf de zijkant.

Het enige vuurwerk zal dan afkomstig zijn van Huntelaar als hij in gesprek gaat met HtC ;)

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 15, 2007 6:22 pm

Peter schreef:De kritiek van HtC op Huntelaar doet me niet zoveel. Ik wil eerst de nieuwe 'tridente' aan het werk zien en als ik heel eerlijk ben verwacht ik dus, zoals ik hierboven al zeg, vuurwerk.
Ik verwacht er ook veel van en het lijkt me dat Ten Cate het ook zeker zo gaat proberen. Het enige dat natuurlijk wel essentiëel is is dat Leonardo en Babel met hun acties juist ruimte creëren voor Huntelaar (doordat de backs rugdekking nodig hebben en KJH dus minder streng gedekt kan worden) en dat ze niet alleen maar het centrum voller proppen en de ruimtes kleiner maken.

Arwin

Bericht door Arwin » ma jan 15, 2007 6:22 pm

Sneijder en Ogararu kunnen die ballen toch goed voortrappen. Ze moeten die Sneijder weer eens leren vanaf links te blijven spelen en goed voor te zetten en af en toe van afstand te schieten. Wanneer hij als een soort 10 achter Huntelaar speelt, krijgen we steeds een beroerde wedstrijd te zien.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 15, 2007 6:27 pm

Precies. Sneijder speelde z'n beste wedstrijden toen hij als linkshalf aan de zijkant en op 10 opdook. Op het moment dat hij daar constant rondloopt staan hij en Huntelaar te dicht op elkaar. Het probleem met Sneijder als linkshalf is dat je dan niet ook nog met een 10 kan spelen, maar met de punt naar achteren moet aantreden. En laat juist Maduro dramatisch slecht bezig zijn, het laatste jaar.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jan 15, 2007 9:55 pm

Het Parool meldt nu ook dat Huntelaar het verbruid heeft bij HTC:

Ajax onderuit in Kaapstad

JOP VAN KEMPEN

KAAPSTAD - Ajax heeft zichzelf zondagmiddag behoorlijk belachelijk gemaakt. In een oefenwedstrijd tegen zusterclub Ajax Cape Town gingen de Amsterdammers met 3-1 onderuit. De Zuid-Afrikaanse goals vielen in tijdbestek van zes minuten. Trainer Henk ten Cate: ''Je kunt het mij verwijten.''

Een beschamende nederlaag tijdens de 'Missie Kaapstad', het ambitieuze en nobele project om de Zuid-Afrikaanse zusterclub nieuw leven in te blazen en de mensen in de townships de kans te bieden op een mooier bestaan. Een fikse tegenvaller bovendien nadat eerder al Johan Cruijff verstek had laten gaan.

Binnen zes minuten was de 3-1 nederlaag een feit. Ajax was in de eerste helft via Ryan Babel nog op voorsprong gekomen, maar tussen de 65ste en de 71ste minuut zetten de Zuid-Afrikanen de wedstrijd volledig naar hun hand. Granwald Scott, de aanvaller die Ajax al eens in het vizier had voor een stageplaats, maakte twee goals. Nathan Paulse knikte de derde binnen.

Bij die stand werden de Amsterdammers met hakjes, schijnbewegingen en een publiekswissel voor doelman Hans Vonk tot het einde van de wedstrijd stevig te kijk gezet. 'Ajax Cape Town skop gat' stond er op de borden die de pakweg vierduizend Zuid-Afrikaanse toeschouwers in het Athlone Stadium met zich meedroegen. Vertaald: Ajax Kaapstad 'kick ass'.

De Amsterdammers kregen inderdaad billenkoek van de Zuid-Afrikaanse middenmotor, die met een jong team aantrad en de beste spelers lang op de bank hield.

De onthutsende nederlaag die de Amsterdammers leden was het gevolg van het almaar terugkerende 'wankelmoment'. Ajax kende de afgelopen twaalf maanden in veel wedstrijden regelmatig periodes waarin de boel als een kaartenhuis in elkaar kon storten. Dat gebeurde in de eerste wedstrijd van 2007 dus opnieuw.

Ajax wilde in een snikheet Kaapstad een frisse doorstart maken, maar daar was gisteren niets van te zien. En het belooft ook niet veel goeds voor de competitieduels met FC Utrecht (21 januari), FC Groningen (28 januari) en Feyenoord (4 februari).

Opvallend genoeg trok Ten Cate zelf deels het boetekleed aan. ''Je kunt het mij verwijten, want ik heb niet met het sterkste team gespeeld,'' zei hij.

Met uitzondering van Jaap Stam (rust), Wesley Sneijder (rust), John Heitinga (blessure) en Kenneth Vermeer (derde doelman) liet de oefenmeester alle spelers op het stugge grasveld aan bod komen.

''Ik wilde iedereen evenredig belasten,'' aldus Ten Cate. Zodoende stonden in de tweede helft elf andere spelers op het veld dan in de eerste helft. Met een stevige bries in de rug had Ajax voor rust ondanks pover spel toch een 1-0 voorsprong genomen. Door zielloos spel en het bekende wankelmoment ging het daarna toch weer mis.

''Een aantal spelers heeft in de tweede helft te kennen gegeven dat ze de komende tijd nergens op mogen rekenen,'' vond Ten Cate.

Daarmee maakte de trainer een schifting in zijn selectie. De spelers die het in de ogen van Ten Cate voorlopig hebben verbruid: Thomas Vermaelen, Urby Emanuelson, Hedwiges Maduro, Mauro Rosales en Klaas-Jan Huntelaar.

Vooral de terechtwijzing voor Huntelaar (gisteren bij afwezigheid van Stam en Perez getooid met de aanvoerdersband) is opmerkelijk. De spits die onder de vorige trainer Danny Blind zo veel scoorde, kan onder Ten Cate zijn draai maar niet vinden. In de laatste competitiewedstrijd voor de korte winterstop, uit tegen NEC, haalde Ten Cate de spits ook al voortijdig naar de kant.

De Braziliaan Leonardo, die vorige maand werd overgenomen van NAC, debuteerde gisteren voor zijn nieuwe club tegen Ajax Cape Town. Hij speelde gedreven en was dichtbij een treffer, maar in het stroef draaiende elftal kon ook de rappe aanvaller het verschil niet maken.

Opstelling Ajax:

Eerste helft: Stekelenburg, Anita, Grygera, Vertonghen, Lindenbergh, Donald, Perez, Gabri, De Mul, Babel, Rosenberg.

Tweede helft: Gentenaar, Ogararu, Maduro, Vermaelen, Emanuelson, Krohn-Dehli, Leonardo, Sarpong (70. Manucharyan), Rosales, Huntelaar, Mitea.
Henk ten Capitaalvernietiging. :X

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jan 15, 2007 9:59 pm

Het begint er toch op te lijken idd. Urby sta ik ook van te kijken.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma jan 15, 2007 10:02 pm

Erg knap hoor: die kranten die in het hoofd van een ander kunnen kijken. :hypocrite:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jan 15, 2007 10:06 pm

Misschien heeft hij eea. off the record gezegd. Die geruchten komen niet vanzelf de wereld in.

Maar OK, we zullen het tegen Utreg wel zien.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 15, 2007 10:39 pm

Dat Maduro en Rosales geen favorieten van Ten Cate zijn was al bekend. En dat Vermaelen het dit seizoen matig doet staat ook vast. Maar het zou me verbazen als Urby en Huntelaar het inderdaad kunnen schudden. Het lijkt me sterk, want veel spelers van dat niveau heeft Ajax niet. En al helemaal niet achter de hand.

Ik verwacht tegen Utrecht gewoon Leonardo, Huntelaar, Babel, Donald en of Vermaelen of Emanuelson in het veld.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 15, 2007 11:49 pm

’Ik wil het ook op mijn manier doen’

De positie van Klaas Jan Huntelaar is onder Henk ten Cate niet meer onomstreden, zo bleek afgelopen week in Zuid-Afrika. Ajax-coach koos op trainingen voor Ryan Babel als centrumspits. Huntelaar voelt het gebrek aan vertrouwen.

Niemand op het terras kent Klaas Jan Huntelaar. Kaap stad is nog zo’n plek op aarde waar de Ajax-spits anoniem en ongestoord door het leven kan stappen. Niet de best scorende voetballer van 2006, maar de walvis in de verte trekt de aandacht,
,,Heerlijk, echt,’’ zegt Huntelaar. ,,Het is relaxt om een nobody te zijn. In Nederland kennen de meeste mensen me, daar word je toch vaak mee geconfronteerd. Hier valt niemand me lastig. Dat geeft een soort rust.’’
Toch verloopt het trainingskamp in Kaapstad verre van zorgeloos voor Huntelaar. Trainer Henk ten Cate zegt het nog niet letterlijk, maar de positie van de topscorer van 2006 staat ter discussie. Na het oefenduel met Ajax Cape Town van zondag kreeg centrumspits Ryan Babel uitgebreid de complimenten van Ten Cate.
Op de training van een dag eerder werd Huntelaar ingedeeld bij de reserves. ,,Ik streef naar een elftal waarmee ik verschillende kanten op kan, ook in de voorhoede,’’ zei Ten Cate. Met Babel en aanwinst Leonardo heeft de coach twee spelers die centraal én op de vleugels uit de voeten kunnen.
Bij Huntelaar haperde de motor de laatste maanden. De spits is niet meer de onaantastbare topscorer van vorig seizoen. Als hij gevraagd wordt zichzelf een cijfer te geven voor zijn prestaties in de eerste competitiehelft, laat Huntelaar een stilte vallen en staart hij naar de zee.
,,Een klein zesje denk ik. Het was niet goed genoeg.’’
Een beoordeling over het seizoen waarin alles lukte, kost nog wat meer tijd. Lachend: ,,Dat mag jij zeggen. Maar het was wel een goed seizoen. Dus dat cijfer ligt een stuk hoger.’’ Het verschil tussen toen en nu komt voort uit een serie factoren. Verdedigers focusten zich volledig op de spits, Huntelaar zelf voelde dat hij een paar procent scherpte miste en onder trainer Henk ten Cate wordt meer van de voetballer verwacht dan scoren alleen.
,,In dit team ben ik meer een aanspeelpunt dan vorig seizoen, ik sta vaker met mijn rug naar het doel. Ik moet de bal vasthouden, de opkomende middenvelder zoeken of opendraaien en de rechtsbuiten aanspelen. Daar heb ik geen enkel probleem mee, maar het moet wel een kwestie zijn van geven en nemen. Ik vind dat ik dingen ook op míjn manier moet kunnen blijven doen. Voor mij als spits is het belangrijk dat ik ook voor de goal kom om zelf te scoren.’’
Bespreek je zulke dingen met je trainer?
Huntelaar: ,,Ik spreek niet zo vaak met hem eigenlijk.’’
Voel je dat Henk ten Cate vertrouwen in je heeft?
Na een korte stilte: ,,Wat versta je onder vertrouwen?’’
Iedere voetballer voelt of een coach onvoorwaardelijk in hem gelooft of niet.
,,Dat klopt, maar als ik dat vertrouwen niet zou voelen, kan ik dat volgens mij beter niet in de krant zeggen. Dan zou ik dat eerst met de trainer bespreken. Ik speel elke wedstrijd, dat is voor mij het belangrijkste.
,,Ik hou niet zo van spelers die voor elke kleinigheid naar de trainer stappen. Zo’n type ben ik niet. Ik vind dat een trainer naar een speler toe moet komen om bepaalde dingen te bespreken. Althans, zo zou ik het doen als ik trainer was.’’
In het laatste competitieduel met NEC werd je al na een minuut of vijftig uit het veld gehaald. Hoe vatte je die wissel op dat moment op?
,,Ik speelde absoluut niet goed, maar dat gold voor iedereen bij ons. Dus ik vond het niet leuk, nee, dat lijkt me logisch.’’
Dat zal wel als een prikkel zijn bedoeld.
,,Dat zou kunnen, maar dat is niet de beste manier om mij te prikkelen. Zeker niet. Als het al een prikkel was, dan werkt het bij mij averechts.’’
’Klaas Jan zou wat kritischer mogen zijn op zichzelf,’ zei Ten Cate een aantal weken geleden. Kun je je daar iets bij voorstellen?
,,Ik lees niet zo vaak de krant, dus dat wist ik niet. Maar als hij dat gezegd heeft, dan kent hij mij niet. Zei hij dat half november? Tja, toen ging het moeizaam met het team. Maar ik kan me er niets bij voorstellen, nee. Volgens mij ben ik juist wél kritisch op mezelf. Dat ben ik altijd geweest.’’
Wat moet er in 2007 beter aan jezelf, om weer een stap verder te komen?
,,Eigenlijk alles wel. Ik wil sterker worden aan de bal, beslissend zijn en meevoetballend kan het ook beter. Het totaalplaatje dus. Ik heb bij AGOVV en Heerenveen altijd de volgende stap in mijn hoofd gehad, maar nu heb ik dat niet zo. Ik wil eerst presteren, succes hebben, dan komt die volgende stap vanzelf.’’
AD

Ach, Huntelaar weet zelf ook dat het niet goed genoeg was. Hij moet gewoon weer gaan scoren.
Het stinkt aan alle kanten!

jabu

Bericht door jabu » ma jan 15, 2007 11:56 pm

Urby en Sneijder die er ook naast dreigen te vallen zijn ook niet goed genoeg? Ten Cate is met een heel raar psychologisch spelletje bezig. Dit zijn juist de weinige spelers die Ajax nog een beetje klasse geven.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 16, 2007 12:03 am

Urby, Sneijder en KJH staan zondag gewoon in de basis. Wedden?

999

Bericht door 999 » di jan 16, 2007 12:13 am

Mocht HtC met Huntelaar beginnen te klooien wordt het toch eens tijd dat iemand HtC een schop onder z'n kont gaat geven ...
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 16, 2007 12:14 am

joey schreef:Urby, Sneijder en KJH staan zondag gewoon in de basis. Wedden?
Dat mag ik wel hopen ja. Ten Cate mag van mij best wat experimenteren maar het lijkt me nou niet zo'n goed plan om onze duurbetaalde topscorer de vernieling in te draaien.

Die jongen heeft een aantal specifieke kwaliteiten en die liggen in de zestienmeter van de tegenstander. Zorg er nou gewoon voor dat je hem daar in stelling brengt en dan krijgen we in de 2e seizoenshelft gewoon nog een heleboel doelpunten van hem. Ik heb het idee dat hij dit seizoen veel te veel instructies krijgt om mee te kaatsen en zich terug te laten zakken. Dat mag ie best een keer doen maar ik wil hem toch voornamelijk in de zestien zien. Daar moet ie scherp zijn.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jan 16, 2007 12:28 am

joey schreef:Bespreek je zulke dingen met je trainer?
Huntelaar: ,,Ik spreek niet zo vaak met hem eigenlijk.’’
Voel je dat Henk ten Cate vertrouwen in je heeft?
Na een korte stilte: ,,Wat versta je onder vertrouwen?’’
Iedere voetballer voelt of een coach onvoorwaardelijk in hem gelooft of niet.
,,Dat klopt, maar als ik dat vertrouwen niet zou voelen, kan ik dat volgens mij beter niet in de krant zeggen. Dan zou ik dat eerst met de trainer bespreken. Ik speel elke wedstrijd, dat is voor mij het belangrijkste.
,,Ik hou niet zo van spelers die voor elke kleinigheid naar de trainer stappen. Zo’n type ben ik niet. Ik vind dat een trainer naar een speler toe moet komen om bepaalde dingen te bespreken. Althans, zo zou ik het doen als ik trainer was.’’
In het laatste competitieduel met NEC werd je al na een minuut of vijftig uit het veld gehaald. Hoe vatte je die wissel op dat moment op?
,,Ik speelde absoluut niet goed, maar dat gold voor iedereen bij ons. Dus ik vond het niet leuk, nee, dat lijkt me logisch.’’
Dat zal wel als een prikkel zijn bedoeld.
,,Dat zou kunnen, maar dat is niet de beste manier om mij te prikkelen. Zeker niet. Als het al een prikkel was, dan werkt het bij mij averechts.’’
’Klaas Jan zou wat kritischer mogen zijn op zichzelf,’ zei Ten Cate een aantal weken geleden. Kun je je daar iets bij voorstellen?
,,Ik lees niet zo vaak de krant, dus dat wist ik niet. Maar als hij dat gezegd heeft, dan kent hij mij niet.
Ik krijg niet de indruk dat het klikt tussen die twee.

999

Bericht door 999 » di jan 16, 2007 12:36 am

Ach, bij Henk krijgt iedereen vertrouwen.En Henk maakt spelers beter,toch ?.

Al dat geexperimenteren met Huntelaar :nooo:
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 16, 2007 12:37 am

Nee, ziet er niet echt positief uit. Ik heb het hele seizoen ook al het idee dat hij niet tevreden is. Je ziet het aan zijn uistraling op het veld en hoewel hij altijd wel iets gemeens had gaat ie ook net effe wat vaker in de fout.

Nu is het misschien wat makkelijk om het probleem zo bij Henk ten Cate in de schoenen te schuiven maar feit is wel dat hij dit seizoen van een koele afmaker in een twijfelende spits is veranderd. Dan gaat er iets niet goed.

Alexander

Bericht door Alexander » di jan 16, 2007 12:40 am

Ten Cate is lekker bezig zijn beste spelers weg te werken. Urby, Sneijder en Huntelaar gaat hij afvallen. Als hij zo doorgaat kan hij weg van mij!

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 16, 2007 12:55 am

Maar hij zegt ook dit:
Ik wil sterker worden aan de bal, beslissend zijn en meevoetballend kan het ook beter. Het totaalplaatje dus. Ik heb bij AGOVV en Heerenveen altijd de volgende stap in mijn hoofd gehad, maar nu heb ik dat niet zo. Ik wil eerst presteren, succes hebben, dan komt die volgende stap vanzelf.’’
Laten we wel zijn, KJH heeft de clubs voor het uitzoeken. Hij kan zo weg als hij wil. Maar dat wil hij dus niet. Én: hij wil dus wel degelijk bijleren, hij vindt het niet best zo.
Doet me denken aan wat Arne Slot over HtC zei. Dat de spelers hem soms wel konden schieten, maar dat ze op den duur gingen zien dat hij wel gelijk had.

999

Bericht door 999 » di jan 16, 2007 1:08 am

Nu ik kan hieruit niet opmaken dat KJH het niet best vindt.Er zit veel verschil tussen bijleren en omscholen.Gebruik nu toch eens KjH z'n kwaliteiten ( zijn scorend vermogen in de zestien ) en paar jaar en als ie dan nog wil bijleren doet ie dat maar in het buitenland.

Steeds maar weer dat wiel willen uitvinden, spitsen op de buitenplaatsen, halfvelders als back enz. :nooo:
Laatst gewijzigd door 999 op di jan 16, 2007 1:12 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Gesloten