Perez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za apr 14, 2007 1:05 pm

joey schreef:Is erg aanvallend allemaal. Zelfs met Heitinga op rechts. Met Ogararu wordt het helemaal billenknijpen. Spelers als KJH, Babel, Perez, Sneijder en De Mul brengen in verdedigend opzicht niets, dus trek je een zware wissel op de anderen. Voeg daar nog aanvallend ingestelde backs aan toe en de balans is weg. Zag je gisteravond duidelijk.
Rishi had het over Perez opstellen in plaats van Babel. Dat kan natuurlijk prima, zonder dat je daarmee de balans verliest.

Verder zou ik ook zeker naar een ander op zoek gaan indien Sneijder vertrekt. Iemand met wellicht wat minder scorend vermogen (een minder goed schot) maar met meer oog voor z'n medespelers, spelverdelende kwaliteiten en wat meer defensieve stugheid.

Aristides

Bericht door Aristides » zo apr 15, 2007 6:19 pm

Rishi had het over Perez opstellen in plaats van Babel. Dat kan natuurlijk prima, zonder dat je daarmee de balans verliest.

Verder zou ik ook zeker naar een ander op zoek gaan indien Sneijder vertrekt. Iemand met wellicht wat minder scorend vermogen (een minder goed schot) maar met meer oog voor z'n medespelers, spelverdelende kwaliteiten en wat meer defensieve stugheid.
Perez voor Babel? Ja, laten we een van onze echte talenten opofferen voor een sikkeneurige 32-jarige Deen. Zet Babel in de spits en iedereen zal scoren. Het gaat om het sterkste team!

Sneijder vertrekt? Lijkt me verstandig, want bij Ajax is hij al verreweg de beste speler. Hij zal willen weten waar zijn top ligt. Opvolger Perez is vergeleken met Sneijder een "frustraat op zijn retour".

Ajax zal Sneijder missen, Gabri, Emanuelson, Lindenbergh en Davids zijn geen "doelpuntenmachines".
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » zo apr 15, 2007 6:52 pm

Bonusvraag: tel de middenvelders.
joey schreef:Perez kan niet met Sneijder op een driemansmiddenveld spelen.
Rishi schreef:Het kan toch makkelijk? Perez hangend op links. Urby die dan graag opkomt. Sneijder die op 10 speelt. Davids die de ruimte dichtloopt en Gabri die voor diepgang zorgt vanaf rechts. Heitinga rechtsback laten spelen.
"Hangend op links" is vierde middenvelder. Of linksbuiten, waarmee Perez niet met Sneijder op het driemansmiddenveld speelt.

Perez hangend, Urby opkomend, en dan ook nog Davids daar ergens tussenin. Het wordt in dit scenario wel erg druk aan de linkerkant van het middenveld.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo apr 15, 2007 6:55 pm

Demosthenes schreef: Ajax zal Sneijder missen, Gabri, Emanuelson, Lindenbergh en Davids zijn geen "doelpuntenmachines".
Yep, daar maak ik me ook zorgen over. Ajax moet daar iemand voor in de plaats krijgen die een neusje voor de goal heeft.

Heeft de veel geprezen Lucas door Steef eindelijk scorend vermogen?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo apr 15, 2007 6:57 pm

Nee, maar het is dan ook een controlerende rechtshalf. Die scoren doorgaans niet zoveel.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo apr 15, 2007 7:44 pm

En Defour is ook niet de goalgetter ........ Ik ben benieuwd met wie Ajax op de proppen komt. Of zal Ajax het in de eigen selectie willen opvangen (Perez, Edgar M en Sarpong)!?

Dit laatste is trouwens kwaliteitsverslechtering. Sneijder is veel beter dan Perez. Naast het scorend vermogen en assists wat ze beide hebben, is Sneijder veel dynamischer en heeft veel meer gif in zijn spel.

Aristides

Bericht door Aristides » zo apr 15, 2007 10:03 pm

Ajaciedjuh schreef:En Defour is ook niet de goalgetter ........ Ik ben benieuwd met wie Ajax op de proppen komt. Of zal Ajax het in de eigen selectie willen opvangen (Perez, Edgar M en Sarpong)!?

Dit laatste is trouwens kwaliteitsverslechtering. Sneijder is veel beter dan Perez. Naast het scorend vermogen en assists wat ze beide hebben, is Sneijder veel dynamischer en heeft veel meer gif in zijn spel.
Ook ik ben benieuwd wie er komt, Defour zal niet komen, Perez heeft het niet (tenzij hij mag invallen), in de jeugd loopt die speler niet rond, Manucharyan ?????

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 15, 2007 10:29 pm

Manucharyan? Die is altijd geblesseerd en heeft nog nooit iets van belang bijgedragen. :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides

Bericht door Aristides » zo apr 15, 2007 10:36 pm

joey schreef:Manucharyan? Die is altijd geblesseerd en heeft nog nooit iets van belang bijgedragen. :sad:
Gedeeltelijk mee eens, maar aan wie denk jij dan?

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 15, 2007 11:15 pm

Geen idee. Daar zal een nieuwe man voor komen. Ik denk dat Perez vertrekt.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 16, 2007 4:41 pm

Bertje schreef:
Rishi schreef:Het kan toch makkelijk? Perez hangend op links. Urby die dan graag opkomt. Sneijder die op 10 speelt. Davids die de ruimte dichtloopt en Gabri die voor diepgang zorgt vanaf rechts. Heitinga rechtsback laten spelen.
Kan inderdaad prima. Ware het niet dat Babel het ook heel goed heeft gedaan op links. Daarnaast heeft Babel toekomst, want hij is jong. Perez is een bijzonder goed alternatief.

Ik ben er overigens niet voor om Perez vervanger van Sneijder te maken. Als Sneijder vertrekt zou ik juist iemand aantrekken die misschien wat minder scoort en assists geeft, maar wel een echte middenvelder is die wat minder defensieve druk op anderen legt. Daarnaast is Perez zoals eerder gezegd een momentenvoetballer die weinig op Sneijder lijkt en een aanvaller. Perez is back-up voor Babel, Huntelaar en kan achter Huntelaar spelen. Prima zo.
ik heb het over 442
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma apr 16, 2007 4:43 pm

Met Perez, Davids en Gabri op het middenveld? Dat wordt ren je rot-voetbal.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma apr 16, 2007 7:10 pm

Hij zegt toch 4-4-2 Bertje?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma apr 16, 2007 9:25 pm

Ook 4-4-2 met Davids, Perez, Gabri en nog een middenvelder wordt het ren je rot-voetbal.

Jesse

Bericht door Jesse » wo apr 18, 2007 2:28 pm

Wat is dan precies het verschil tussen Sneijder en Perez wat dat betreft, Bertje?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo apr 18, 2007 2:32 pm

Sneijders passing is veel zuiverder. Een middenveld met Davids, Perez en Gabri is zo ongeveer drie kwart van de wedstrijd bezig ballen te veroveren, omdat ze die zelf telkens kwijtraken. Perez is een aanvaller en Sneijder een middenvelder.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo apr 18, 2007 3:21 pm

Bertje schreef:Ook 4-4-2 met Davids, Perez, Gabri en nog een middenvelder wordt het ren je rot-voetbal.

Ben ik echt niet met je eens. Hangt ervan af wat voor type speler die vierde middenvelder dan zou zijn. Is het een type Pirlo, en speel je in een ruit, dan heb je zelfs een uitstekend middenveld.

Heel gedurfde uitspraak, aangezien die vierde middenvelder wie dan ook zou kunnen zijn.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo apr 18, 2007 4:58 pm

Pirlo en Davids: oké. Maar Pirlo die met zijn zuinige spel moet opboksen tegen het balverlies van Gabri en Perez? Nee, dat zie ik niet goed gaan.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo apr 18, 2007 5:04 pm

Gabri lijdt in deze formatie met Davids naast hem niet zoveel balverlies meer. Niet meer dan Sneijder ofzo. En zo'n middenveld heeft ook nog een Jaap Stam en een hele verdediging achter hem staan hoor...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo apr 18, 2007 5:08 pm

Het verschil is dat Sneijder dat balverlies lijdt als hij de diepte zoekt, waardoor er dus meer spelers achter de bal staan. Als Gabri balverlies lijdt is hij (en meestal daarmee het middenveld) gelijk uitgespeeld.

En natuurlijk staat er nog een verdediging achter, maar dat doet niets af aan het feit dat zo'n middenveld meer achter de bal aanloopt dan de bal in bezit heeft, waardoor je middenveld zichzelf uitschakelt en je uiteindelijk je heil moet gaan zoeken bij lange ballen op je spits. Krachtenverslindend, allemaal.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo apr 18, 2007 5:15 pm

Maar dat vind ik dus helemaal niet waar. In zo'n middenveld heb je in Pirlo en Perez twee technisch superieure spelers die ook heel sterk in de passing zijn. Ik ben het dan ook niet met je eens dat Perez meer balverlies lijdt dan Sneijder. Sneijder probeert veevuldig op doel te schieten vanuit de tweede lijn, en veel van die pogingen worden geblokt en dus balverlies.

Die middenveld vind ik eigenlijk perfect in balans. Twee technicusi (Pirlo, Perez), en twee dynamische balveroveraars (Gabri, Davids).

Maar wat fantaseer ik hier over Pirlo... ;)

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo apr 18, 2007 5:17 pm

Kun je vinden. Laten we er geen welles nietes-discussie van maken, maar ik vind een middenveld Davids, Sneijder, Gabri dan ook niet echt in balans.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » wo apr 18, 2007 5:18 pm

Ronaldinho zou zeker ook niet misstaan bij Ajax...
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Jesse

Bericht door Jesse » wo apr 18, 2007 10:14 pm

Voor wie dan? Voor Babel?! :eusa_liar:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do apr 19, 2007 8:29 am

Wat een heerlijk hakje en een heerlijk balletje op De Mul :headbang:

Plaats reactie