Als ik het heb over 'hetze', dan (ter verduidelijking) doel ik op de combinatie van fluitconcerten, het gezeur en gescheld op internet (waaronder hier) en het gestook van de pers.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Eventjes he. De discussie over het uitfluiten komt met de dag verder van de waarheid af te liggen. Het lijkt er -in de beleving van Ziyech en het publiek- ineens op alsof de hele Arena hem uitfloot tegen NAC. Dat was maar een heel klein deel, volgens mij nog lange zijde ook. Het klinkt dan misschien hard, maar de overgrote meerderheid floot hem niét uit. Desalniettemin gedraagt hij zich nu alsof iédereen tegen hem is.
Daarnaast zag ik gisteren tendentieuze journalistiek in de samenvatting van Studio Sport. Ziyech wordt gewisseld, ze laten uitfluiten horen (wat overduidelijk door de Roda supporters werd gedaan omdat ie langzaam het veld afliep) en dan laten ze een shot zien van het Ajax uitvak en wordt door de Witte Chinees gezegd: “de reactie van de Ajax-supporters”.
Kan er niets anders van maken dan dat hij wordt afgerekend op zijn uiterlijk en uitstraling. Ik zie die jongen niets raars doen. Oké, hij schiet regelmatig een bal het stadion uit, maar dat deed Wesley Sneijder ook (of Sunday Oliseh!

Hakim is niet lui, niet lastig voor de trainer, niet asociaal tegenover zijn ploeggenoten, niet schadelijk voor de club Ajax - integendeel allemaal. Dat hij boos wordt als zijn eigen publiek zich tegen hem keert, is misschien niet verstandig maar wel heel menselijk.
@Wimpey: veel supporters hebben blijkbaar liever Schöne, die het tempo duidelijk niet meer kan bijbenen, of KJH, weliswaar versleten, maar o zo braaf.