Kasper Dolberg

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Lionel » di jan 22, 2019 12:31 pm

Welke ballen krijgt hij ook? Toch helemaal niks?
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mano » di jan 22, 2019 12:51 pm

kip/ei

krijgt hij geen goeie ballen of is hij kut aanspeelbaar omdat hij zichzelf nooit slim vrij loopt. :confused.gif:
KJH staat er 3 minuten in en krijgt wel een goeie bal.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mr. Ajax » di jan 22, 2019 2:54 pm

Mano schreef:het is nu wel klaar he?

Deze man mist net dat laatste stapje in zijn ontwikkeling om van talent naar vaste waarde te gaan.
Heeft niet het neusje voor het gaatje en/of goaltje

Loopt reactief de diepte in ipv proactief.

Ik had heel graag gehad dat hij het was maar hij maakt nergens het verschil.
Niet in de eredivisie, knvb beker en al zeker niet in de CL.

Eens, en dan vooral met het dikgedrukte. Hij doet er ook lang niet genoeg aan om aanspeelbaar te worden of om ruimte voor anderen te creeren. Het is echt alleen maar reageren op wat er al gebeurd is in plaats van er zelf over nadenken en initiatief nemen.

Hij heeft op het moment echt geen enkele meerwaarde. Dan heb je echt een stuk meer aan Huntelaar die zijn duels wint, keihard werkt in het drukzetten maar ook in zijn loopacties, en toch wel een heel stuk "geiler voor de goal is". Zeker in de eredivisie is hij gewoon van veel meer waarde.

Overigens denk ik niet dat Lammers het slechter dan Kasper had gedaan bij ons op het moment. Snel, actief en technisch zeer vaardig.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 19176
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Yopii » di jan 22, 2019 2:58 pm

Op de counter spelen is veel gemakkelijker.

Wel kunnen we ons afvragen of Dolberg wel het supertalent is dat iedereen in hem zag. En, met terugwerkende kracht, of Ajax hem destijds niet had moeten verpatsen.

In Denemarken speelde hij trouwens vaak vanaf de zijkant. Hij werd niet gezien als pure spits.

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mr. Ajax » di jan 22, 2019 3:02 pm

Yopii schreef:
In Denemarken speelde hij trouwens vaak vanaf de zijkant. Hij werd niet gezien als pure spits.
Dat is alweer meer dan 5 jaar geleden volgens mij. Doet er niet zoveel toe, want hij heeft zich de laatste jaren als spits ontwikkeld. Het ligt puur aan zijn karakter dat ie het nu niet waarmaakt. Intrinsiek talent heeft ie absoluut.
Yopii schreef:Op de counter spelen is veel gemakkelijker.
Klopt, en toch vind ik dat Lammers ook in ons systeem goed uit de voeten zou kunnen. Als je ziet hoe hij een bal aanneemt en kort bij zich houdt - bij Dolberg zijn die touches een stuk zwaarder.
Laatst gewijzigd door Mr. Ajax op di jan 22, 2019 4:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10334
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Kasper Dolberg

Bericht door WP_Legend » di jan 22, 2019 4:17 pm

Ik vraag me af hoe ver hij was geweest als hij die Blessure niet zou hebben gehad, hij is daardoor erg gestagneerd... Momenteel is hij gewoon niet goed genoeg voor Ajax en hij zou eigenlijk verhuurd moeten worden als Ajax nog toekomst in hem ziet.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di jan 22, 2019 7:32 pm

Yopii schreef:Wel kunnen we ons afvragen of Dolberg wel het supertalent is dat iedereen in hem zag. En, met terugwerkende kracht, of Ajax hem destijds niet had moeten verpatsen.
Hohoho, niet iedereen! Uw Weekend Cees heeft altijd wat bedenkingen gehad bij Dolberg; poster Cruijff wilde er zelfs een weddenschap over aangaan, herinner ik mij. Niet dat ik graag gelijk krijg in deze, overigens. Ik hoop van élke Ajax-speler dat ie het geweldig gaat doen en wereldtop wordt. Zelfs van Lamprou (maar die hoop is inmiddels redelijk vervlogen).

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Giacomo Puccini » di jan 22, 2019 8:40 pm

Ik ben ook niet tevreden over Dolberg, maar neig hem toch het voordeel van de twijfel te geven, omdat ik hem regelmatig goeie dingen en zelfs geniale dingen zie doen. Ik heb de hoop dat hij nog een stap in zijn ontwikkeling gaat maken en dan kan hij echt heel goed worden, maar het moet constanter worden, eens.

In Orlando had hij zo'n volley waarmee hij scoorde, technisch perfect uitgevoerd. Zijn snelheid en neusje voor de goal zijn wapens. Hij lijkt er vaak geen zin in te hebben en dat wekt irritatie op, bij mij ook, maar in dat soort wedstrijd kun je hem toch wisselen voor Huntelaar? Een groot deel van het probleem kan m.i. worden opgelost door proactiever wisselbeleid van Ten Hag.
Ajax!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33766
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door zeux » di jan 22, 2019 8:42 pm

De kwisvraag van het voorjaar is: wat wil Kasper?

Wil hij wel bij Ajax voetballen?
Wil hij wel voetballen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door LucaS » di jan 22, 2019 10:36 pm

Dolberg heeft nooit beter gespeeld dan nu, alleen een paar jaar terug maakte hij een paar uitzonderlijke doelpunten.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Giacomo Puccini » di jan 22, 2019 11:51 pm

Die maakt hij de laatste tijd ook regelmatig hoor. Tussendoor is hij alleen een lange periode geblesseerd geweest.
Ajax!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mano » wo jan 23, 2019 10:00 am

Dolberg is nog steeds een experiment/talent maar geen vaste waarde.
Hij kan magistraal zijn maar daarna 10 weken onzichtbaar + niks in te brengen hebben.
En dat in de eredivisie!!!

Hij is onzichtbaar en makkelijk verdedigbaar. Dat laatste komt omdat hij voorspelbaar is. Hij is niet bezig met slimmer zijn dan zijn tegenstander maar met uitvoeren van zijn taken. Het is daarom een karakter-ding (volgens mij) en zal hij om die reden nooit de spits worden die hij kan worden.

Je hebt de wedstrijd en in die wedstrijd heb je een persoonlijke wedstrijd. Jij vs directe tegenstander.
Die eerste wint Ajax vaak maar die 2de wint Dolberg bijna nooit.
als hij die gaat winnen, wordt hij eindelijk van meerwaarde.

ik heb de hoop op gegeven.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mr. Ajax » wo jan 23, 2019 11:40 am

Maar het aantal van die magistrale momenten staat toch helemaal niet in verhouding tot het aantal speelminuten die hij krijgt?

Het is echt een karakterkwestie bij hem. Ik zou hem in de eredivisie voorlopig laten banken. Als ie dan nog niet genoeg geprikkeld is dan houdt het op.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Sandro » vr feb 08, 2019 1:02 pm

Dolberg wijst op verschil: 'In sommige wedstrijden krijg ik amper een bal'

Kasper Dolberg merkt dat Ajax onder Erik ten Hag meer naar voren speelt dan onder Peter Bosz. En dat is voor de Deense spits een nadeel, want daardoor ligt er voor hem minder ruimte.

"Helemaal als ze de bus parkeren. In sommige wedstrijden krijg ik amper een bal", vertelt de 21-jarige Deen in gesprek met Ajax Life. Als voorbeeld noemt hij de 8-0 overwinning tegen De Graafschap, waarin hij niet scoorde. "Zij speelden met vijf verdedigers. In zulke wedstrijden gaat het niet specifiek om het maken van doelpunten, maar om te doen wat de trainer van mij verlangt", stelt hij.

"Ik had in die wedstrijd steeds drie tegenstanders om mijn heen. Als ik naar rechts ging, dan liepen er drie mee. Dan ontstaat er ook ruimte voor anderen", vervolgt hij. De spits noemt dat 'saaie meters maken'. "Tegen De Graafschap scoorde zo’n beetje iedereen om mij heen. Dat vind ik ook veelzeggend."
Hmm volgens mij kreeg hij in die wedstrijd zelf ook genoeg kansen.

Trouwens, ploegen als De Graafschap zullen altijd de bus parkeren tegen Ajax, dat was onder Bosz niet anders.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10334
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Kasper Dolberg

Bericht door WP_Legend » vr feb 08, 2019 1:13 pm

Wat een slapnek... Huntelaar krijgt veel minder minuten maar scoort meer... Tja aan wie zou dat nou liggen?

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mr. Ajax » vr feb 08, 2019 1:31 pm

WP_Legend schreef:Wat een slapnek... Huntelaar krijgt veel minder minuten maar scoort meer... Tja aan wie zou dat nou liggen?
Inderdaad. Hij ziet het minder goed en wilt het ook minder erg dan Huntelaar.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Lionel » vr feb 08, 2019 2:28 pm

Met Klaas wordt er wel oppertunistischer gevoetbald.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mr. Ajax » vr feb 08, 2019 7:03 pm

Lionel schreef:Met Klaas wordt er wel oppertunistischer gevoetbald.
Nooit iets van gemerkt, moet ik zeggen. Klaas is gewoon heel wat actiever.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mano » za feb 09, 2019 4:47 pm

KJH is zelf opportunistisch. Het voetbal veranderd niet

KJH is altijd bezig om uit de rug te lopen van de tegenstander. Die 2 meter ruimte creëren
Hij is technisch minder verfijnd dus dit is zijn wapen. Hij kan niet rekenen op een 1 tegen 1.
Daarnaast gaat hij 85 vd 100x naar de eerste paal bij een voorzet. Lekker betrouwbaar voor een buitenspeler.

Dolberg gaat pas lopen als de actie van zijn medespeler is gelukt en die speler er voorbij is. Dan is KJH al onderweg.
Dat is precies die 2 a 3 meter.
Dat is inzicht en opportunisme. Volgens mij is dat niet meer aan te leren.


Dolberg zei zelf in een interview dat hij zich weer beter en fitter voelt. Bijna 100%.
Nou, trap er maar 2 in tegen Heracles en laat eens zien dat jij regeert in de 16.
Het is Heracles en geen Real. Dus moet kunnen en zo niet, hoef je woensdag niet te ballen wat mij betreft.

Edit: Hm, hij speelt geen basis tegen Heracles, dus dat scenario gaat em niet worden... :hypocrite.gif:

Ik hoop natuurlijk dat hij het waar gaat maken want hij kan vreselijk goed ballen maar dit is wel echt een ding. je staat zo vaak met 10 spelers ipv 11 als je na 15min ziet dat hij in de zak zit van de achterhoede. Dan kan hij het tij niet meer keren en zit hij 90min in de zak
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mano » ma mar 18, 2019 3:55 pm

Einde seizoen deze jongen lekker wegbrengen naar een andere club.
Hopelijk vind hij daar zijn mojo weer maar wat hij dit seizoen laat zien is belachelijk slecht.

Trek de poepflap maar voor een goeie spits met KJH als backup
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Cruijff » ma mar 18, 2019 4:11 pm

Mano schreef:Einde seizoen deze jongen lekker wegbrengen naar een andere club.
Hopelijk vind hij daar zijn mojo weer maar wat hij dit seizoen laat zien is belachelijk slecht.
Onzin.
Gozer kan in zijn huidige vorm gewoon de winnende goal in de (halve) finale CL maken.

Huntelaar brengt af en toe wat agressie, maar verder? Dolberg is sterk in de lucht maar hoe vaak geven de prima donna's waar hij voorin mee wordt opgezadeld eens een lekkere voorzet vanaf de zijkant?
Mano schreef:Trek de poepflap maar voor een goeie spits met KJH als backup
De poepflap trekken. Voor welke categorie voetballers?
Want spitsen die Ajax voor flink wat geld aantrekt, die slagen doorgaans in Amsterdam??

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mano » ma mar 18, 2019 4:53 pm

Ik kan in me huidige vorm ook de winnende goal in de halve finale maken
maak net zoveel kans als kaspertje in zijn huidige vorm :biggrin.gif:



begrijp me niet verkeerd.
Ik vind het een goeie gast met veel kwaliteiten
maar laatste 1,5jr laat hij heeeeeeeel weinig zien en dat is niet acceptabel.
Hij kan beter dat stukje status gebruiken die hij nog over heeft om elders het verschil te gaan maken.
Hier lijkt het niet meer te gebeuren.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Cruijff » ma mar 18, 2019 5:16 pm

Mano schreef: begrijp me niet verkeerd.
Ik vind het een goeie gast met veel kwaliteiten
maar laatste 1,5jr laat hij heeeeeeeel weinig zien en dat is niet acceptabel.
Hij laat in een aantal van zijn 'matige' wedstrijden meer voor de ploeg zien dan Tadic en Ziyech als die in de Eredivisie een heel slechte dag hebben. En helaas hadden ze die in een competitiewedstrijd al regelmatig.

Maar die egocentrische flikkers schieten continu zelf. Ook pogingen waar 0 kans is dat je ooit de keeper verrast. Kom op uitnodiging van mij eens in het stadion kijken en observeer dan zelf dat Dolberg echt wel een boel gaten trekt bij allerlei situaties waar hij vervolgens de bal niet krijgt.

Of zie bijvoorbeeld op deze beelden dat hij echt wel betrokken is bij aanvallen en hoe anderen profiteren van zijn arbeid.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Mano » ma mar 18, 2019 7:48 pm

Doe nou geen aanname alsof ik er nooit zit.

En ik zie dat hij geen bal krijgt. Dat is ook een onderdeel van kwaliteit hebben.
Bal opeisen en boos worden als je weer eens wordt overgeslagen. Dat doet ie ook niet.
En dan heb ik het niet eens over m’n eerdere punten van proactief/reactief.

Hij heeft nog 10/11 potjes (incl CL) om het te tonen. Heb geen hoge verwachtingen.
Hoop dat ie me verrast..

Mark my Words: die gaat de deur uit en is ook beter voor hem
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Marillion » ma mar 18, 2019 8:32 pm

De vraag is onderhand wel hoelang we nog gaan wachten op zijn echte doorbraak. Ik was echt heel enthousiast over zijn talent en mogelijkheden toen hij doorbrak. Omdat hij er zolang uit is geweest had ik geduld. Maar hij moet het zo onderhand toch echt wel eens gaan laten zien.

Ajax kan het zich niet veroorloven om nog een hele voorbereiding geduld te hebben en dan maar te hopen dat hij er wel staat.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie