Oleguer Presas

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Jesse

Bericht door Jesse » zo dec 21, 2008 7:15 pm

Heb je hier ook bewijs van?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo dec 21, 2008 7:48 pm

See:
- thread over aanstelling MvB
- thread over aankopen/aankoop Oleguer.

You are welcome!
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo dec 21, 2008 7:50 pm

PS: wat heeft Van Gaal met Michels te maken? Ik zie Michels nog niet zo snel mislukken bij AZ.

Jesse

Bericht door Jesse » zo dec 21, 2008 7:51 pm

Ja, ik zoek naar die 'kenners' (ik heb wel een idee op wie je doelt) die zeggen dat Oleguer een absolute aanwinst is. Ik kan het alleen niet vinden. Misschien kan je even de betreffende posts eruit halen? Dat betwijfel ik echter.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo dec 21, 2008 8:03 pm

Snap het ook niet helemaal. Als je pagina 1 en 2 van dit topic leest, dan zie je vrij harde oordelen.

Jesse

Bericht door Jesse » zo dec 21, 2008 8:07 pm

Peter daarentegen:
Peter schreef:Ik zie ook wel in dat Oleguer in staat moet zijn om Den Ouden en Tarvarjarvi af te stoppen.
:hypocrite.gif:

peter

Bericht door peter » zo dec 21, 2008 8:08 pm

Hehe. :smallgrin.gif:

Ik heb het ook even nagelezen, maar voor de rest is mijn beeld wel bevestigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 22, 2008 1:07 am

Ik haak toch een beetje af wanneer mensen gewoon glashard gaan lopen liegen. Jansma zal onder andere Bertje en mij bedoelen, maar je kan zo teruglezen dat hij en ik niet bepaald positief waren. Ik was misschien wat te mild, maar zeker niet positief.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma dec 22, 2008 1:27 am

Valt inderdaad behoorlijk mee. Niemand die een gat in de lucht sprong.

Hij is nochtans ervaren. :smallgrin.gif:

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » ma dec 22, 2008 7:42 am

als iemand hij verteld mij dat:
- MvB hij heeft goede aankopen gedaan
- MvB hij heeft de problemen in de team aangepakt

voor mij het is gelijk aan Oleguer is goed verdediger (anders je zou die dingen niet claimen naturlijk).

Maar mensen, ze beweren eerst glashard, vol met zelfvertrouwen en een air van 'you ignorant...'. Maar als de tijd hij blijkt de harde waarheid te onthullen, die harde uitspraken, ze blijken toch softer te zijn... niet zo bedoeld... wij lezen het verkeerd...

Ja, ja...

Tot de volgend keer, dan ze zijn weer terug die uitspraken zonder reservatie, zonder wat nederigheid, weer vol zelfvertrouwen en attitude van 'iemand die hij kent het voetbalwereld wel en wij dommerikken, we mogen blij zijn we mogen mee discusseren'...

En nee, Thomas, ik bedoelde niet op jou.

ps. ik klaag niet dat mensen ze hebben mening anders dan anderen, ook niet dan mensen ze zien meer in speler dan mij of ander (ik dacht ooit dat HtC en MvG ze waren oplossing voor problems Ajax... :smallgrin.gif: ) , maar wel als mensen ze dringen die mening op als juiste en met arrogance ze doen andere mening af als onwetend. Dat ik lees helaas te vaak.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

LucaS

Bericht door LucaS » ma dec 22, 2008 8:39 am

Andersom werkt dat natuurlijk precies hetzelfde. AT heeft al enige tijd (helaas) kampen, en alle kampen zijn over het algemeen heel stellig in hun uitspraken. Mensen die Oleguer zelden hebben zien spelen en nu 'toevallig' gelijk rijgen zijn natuurlijk niet per se degenen die gelijk hebben met hun houding. Overigens, ik vind Oleguer niet zo slecht als de meesten hier. Verdedigend heeft hij goede wedstrijden gespeeld, opbouwend is het inderdaad niet best.

Het feit dat Ajax de op één na minst gepasseerde verdediging heeft geeftnatuurlijk wel aan dat het niet zo dramatisch is als de meesten hier beweren. Daarmee is niet gezegd dat het een geweldige verdediging is, maar ik vind wel dat in de meeste wedstrijden er nauwelijks kansen zijn weggegeven.

Jesse

Bericht door Jesse » ma dec 22, 2008 11:41 am

Jansma schreef:als iemand hij verteld mij dat:
- MvB hij heeft goede aankopen gedaan
- MvB hij heeft de problemen in de team aangepakt

voor mij het is gelijk aan Oleguer is goed verdediger (anders je zou die dingen niet claimen naturlijk).
Dus dit is je 'bewijs' voor dit:
Jansma schreef:ach, Oleguer was volgen sommig kenners hier een absolute aanwinst.
Voor de mens die hem al veel vaker zien spelen had, het is geen verassing dat hij is erg matig.
Zoals ik al dacht. Je brabbelt maar wat.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma dec 22, 2008 12:05 pm

LucaS schreef:Het feit dat Ajax de op één na minst gepasseerde verdediging heeft geeftnatuurlijk wel aan dat het niet zo dramatisch is als de meesten hier beweren.
Ik kan niet zoveel met die cijfers. Het zegt gewoon niet zo gek veel over de verdediging zelf. Het zegt iets over het hele elftal. Als je ziet hoe zwak Oleguer 1 op 1 is, dan moet je als team zien te voorkomen dat hij in 1 op 1 situaties terecht komt.

@ Jansma: ik vind inderdaad, zoals je weet, dat Van Basten goede aankopen heeft gedaan en de belangrijkste pijnpunten (de 10 en 11) heeft aangepakt. Maar daarmee vind ik Oleguer nog geen topverdediger. Was het maar waar.

LucaS

Bericht door LucaS » ma dec 22, 2008 12:14 pm

Dat is waar, Johnk. Het vreemde is dat als Ajax veel doelpunten tegenkrijgt, je wordt weggehoond als je zegt dat dat aan het hele elftal ligt

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma dec 22, 2008 2:05 pm

LucaS schreef:Andersom werkt dat natuurlijk precies hetzelfde. AT heeft al enige tijd (helaas) kampen, en alle kampen zijn over het algemeen heel stellig in hun uitspraken.
Een stellige mening is een ding, de ander niet in zijn waarde laten een ander. En daar schort het hier inderdaad nog wel eens aan.
Het feit dat Ajax de op één na minst gepasseerde verdediging heeft geeftnatuurlijk wel aan dat het niet zo dramatisch is als de meesten hier beweren. Daarmee is niet gezegd dat het een geweldige verdediging is, maar ik vind wel dat in de meeste wedstrijden er nauwelijks kansen zijn weggegeven.
Ik denk dat het wel dramatisch is; ik heb vrijwel alle thuiswedstrijden bijgewoond en stond soms versteld van de hoeveelheid kansen die we weggaven; het relatief aantal lage tegengoals komt meer door het onvermogen van onze tegenstanders, dan door onze verdediging. Neem NAC: kon na 20 seconden scoren in de Arena, gelukkig liet Lurling dat na. Neem Slavia; hoe eenvoudig konden die scoren? Van der Wiel en Oleguer acteren al weken bijzonder zwak. En veel meer smaken hebben we niet. De uitwedstrijden die ik op internet zag, idem dito. Neem gister; als Den Ouden ietsiepietsie scherper was, stond De Graafschap na een kwartier op 3 treffers. Het is achterin behelpen. En ik blijf erbij: Ajax geeft (te) veel kansen weg, achterin.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Arthur

Bericht door Arthur » ma dec 22, 2008 2:29 pm

Kijkend naar de laatste wedstrijden ben ik het met Cees eens, maar in de periode dat we een tijdje achter elkaar de 0 hielden kregen de tegenstanders ook echt weinig kansen.

Jesse

Bericht door Jesse » ma dec 22, 2008 3:26 pm

Luuk, vind jij dat er versterkingen bij moeten in de winterstop?

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 22, 2008 3:41 pm

Jesse schreef: Zoals ik al dacht. Je brabbelt maar wat.
Amen. Geen touw aan vast te knopen. Alsof ik een gebruiksaanwijzing van een raket in het Hebreeuws moet lezen.

LucaS

Bericht door LucaS » ma dec 22, 2008 4:45 pm

Jesse schreef:Luuk, vind jij dat er versterkingen bij moeten in de winterstop?
IK vind dat we een rechtsback moeten halen ja. Niet omdat ik Oleguer zo dramatisch vind, ik denk dat hij het verdedigend redelijk doet, maar omdat ik vind dat het inschuiven om en om door de centrale verdedigers moet gebeuren. Ik ben dan ook voor een centrum van der Wiel-Vertonghen, waarbij de backs het knijpen moeten beheersen

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma dec 22, 2008 5:09 pm

Ik vond Oleguer een tijdje redelijk spelen, maar de laatste weken is het verschrikkelijk. Z'n niveau zal echt omhoog moeten.

Ik vraag me af wat het idee van Van Basten is? Elia erbij, Urby naar linksback, Vermaelen naar het centrum? Niet eens zo heel gek gedacht.

peter

Bericht door peter » ma dec 22, 2008 5:12 pm

Sulejmani was gisteren op zijn best op de vleugel. Die hoef ik ook niet meer op '10' te zien, hoor.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma dec 22, 2008 5:14 pm

Inderdaad. Het wordt tijd dat Aissati wedstrijdfit raakt!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 22, 2008 5:30 pm

Jöhnk schreef:Ik vond Oleguer een tijdje redelijk spelen, maar de laatste weken is het verschrikkelijk. Z'n niveau zal echt omhoog moeten.

Ik vraag me af wat het idee van Van Basten is? Elia erbij, Urby naar linksback, Vermaelen naar het centrum? Niet eens zo heel gek gedacht.
Vind ik ook niet. Kun je ook nog wat variëren door bijvoorbeeld Cvita of Elia een keer op te offeren voor wat extra duelkracht.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma dec 22, 2008 5:47 pm

We kunnen nu wel zeggen dat Ajax een van de minst gepasseerde defensies heeft, maar als de tegenstanders iets betere spitsen hadden gehad de laatste weken had je ook zo een doelpuntjes of 2 á 3 per wedstrijd tegen kunnen hebben. Dit voornamelijk door het slechte maar ook domme verdedigen van Oleguer.

Khraa

Bericht door Khraa » ma dec 22, 2008 6:14 pm

Die slechte spitsen spelen anders ook tegen de andere eredivisieclubs en schieten er daar dus toch minder tegen in ......
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Plaats reactie