Oleguer Presas
Moderator: mods
- Cluijffert
Ja, ik zoek naar die 'kenners' (ik heb wel een idee op wie je doelt) die zeggen dat Oleguer een absolute aanwinst is. Ik kan het alleen niet vinden. Misschien kan je even de betreffende posts eruit halen? Dat betwijfel ik echter.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
- Cluijffert
als iemand hij verteld mij dat:
- MvB hij heeft goede aankopen gedaan
- MvB hij heeft de problemen in de team aangepakt
voor mij het is gelijk aan Oleguer is goed verdediger (anders je zou die dingen niet claimen naturlijk).
Maar mensen, ze beweren eerst glashard, vol met zelfvertrouwen en een air van 'you ignorant...'. Maar als de tijd hij blijkt de harde waarheid te onthullen, die harde uitspraken, ze blijken toch softer te zijn... niet zo bedoeld... wij lezen het verkeerd...
Ja, ja...
Tot de volgend keer, dan ze zijn weer terug die uitspraken zonder reservatie, zonder wat nederigheid, weer vol zelfvertrouwen en attitude van 'iemand die hij kent het voetbalwereld wel en wij dommerikken, we mogen blij zijn we mogen mee discusseren'...
En nee, Thomas, ik bedoelde niet op jou.
ps. ik klaag niet dat mensen ze hebben mening anders dan anderen, ook niet dan mensen ze zien meer in speler dan mij of ander (ik dacht ooit dat HtC en MvG ze waren oplossing voor problems Ajax...
) , maar wel als mensen ze dringen die mening op als juiste en met arrogance ze doen andere mening af als onwetend. Dat ik lees helaas te vaak.
voor mij het is gelijk aan Oleguer is goed verdediger (anders je zou die dingen niet claimen naturlijk).
Maar mensen, ze beweren eerst glashard, vol met zelfvertrouwen en een air van 'you ignorant...'. Maar als de tijd hij blijkt de harde waarheid te onthullen, die harde uitspraken, ze blijken toch softer te zijn... niet zo bedoeld... wij lezen het verkeerd...
Ja, ja...
Tot de volgend keer, dan ze zijn weer terug die uitspraken zonder reservatie, zonder wat nederigheid, weer vol zelfvertrouwen en attitude van 'iemand die hij kent het voetbalwereld wel en wij dommerikken, we mogen blij zijn we mogen mee discusseren'...
En nee, Thomas, ik bedoelde niet op jou.
ps. ik klaag niet dat mensen ze hebben mening anders dan anderen, ook niet dan mensen ze zien meer in speler dan mij of ander (ik dacht ooit dat HtC en MvG ze waren oplossing voor problems Ajax...

I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Andersom werkt dat natuurlijk precies hetzelfde. AT heeft al enige tijd (helaas) kampen, en alle kampen zijn over het algemeen heel stellig in hun uitspraken. Mensen die Oleguer zelden hebben zien spelen en nu 'toevallig' gelijk rijgen zijn natuurlijk niet per se degenen die gelijk hebben met hun houding. Overigens, ik vind Oleguer niet zo slecht als de meesten hier. Verdedigend heeft hij goede wedstrijden gespeeld, opbouwend is het inderdaad niet best.
Het feit dat Ajax de op één na minst gepasseerde verdediging heeft geeftnatuurlijk wel aan dat het niet zo dramatisch is als de meesten hier beweren. Daarmee is niet gezegd dat het een geweldige verdediging is, maar ik vind wel dat in de meeste wedstrijden er nauwelijks kansen zijn weggegeven.
Het feit dat Ajax de op één na minst gepasseerde verdediging heeft geeftnatuurlijk wel aan dat het niet zo dramatisch is als de meesten hier beweren. Daarmee is niet gezegd dat het een geweldige verdediging is, maar ik vind wel dat in de meeste wedstrijden er nauwelijks kansen zijn weggegeven.
Dus dit is je 'bewijs' voor dit:Jansma schreef:als iemand hij verteld mij dat:
Zoals ik al dacht. Je brabbelt maar wat.Jansma schreef:ach, Oleguer was volgen sommig kenners hier een absolute aanwinst.
Voor de mens die hem al veel vaker zien spelen had, het is geen verassing dat hij is erg matig.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Ik kan niet zoveel met die cijfers. Het zegt gewoon niet zo gek veel over de verdediging zelf. Het zegt iets over het hele elftal. Als je ziet hoe zwak Oleguer 1 op 1 is, dan moet je als team zien te voorkomen dat hij in 1 op 1 situaties terecht komt.LucaS schreef:Het feit dat Ajax de op één na minst gepasseerde verdediging heeft geeftnatuurlijk wel aan dat het niet zo dramatisch is als de meesten hier beweren.
@ Jansma: ik vind inderdaad, zoals je weet, dat Van Basten goede aankopen heeft gedaan en de belangrijkste pijnpunten (de 10 en 11) heeft aangepakt. Maar daarmee vind ik Oleguer nog geen topverdediger. Was het maar waar.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Een stellige mening is een ding, de ander niet in zijn waarde laten een ander. En daar schort het hier inderdaad nog wel eens aan.LucaS schreef:Andersom werkt dat natuurlijk precies hetzelfde. AT heeft al enige tijd (helaas) kampen, en alle kampen zijn over het algemeen heel stellig in hun uitspraken.
Ik denk dat het wel dramatisch is; ik heb vrijwel alle thuiswedstrijden bijgewoond en stond soms versteld van de hoeveelheid kansen die we weggaven; het relatief aantal lage tegengoals komt meer door het onvermogen van onze tegenstanders, dan door onze verdediging. Neem NAC: kon na 20 seconden scoren in de Arena, gelukkig liet Lurling dat na. Neem Slavia; hoe eenvoudig konden die scoren? Van der Wiel en Oleguer acteren al weken bijzonder zwak. En veel meer smaken hebben we niet. De uitwedstrijden die ik op internet zag, idem dito. Neem gister; als Den Ouden ietsiepietsie scherper was, stond De Graafschap na een kwartier op 3 treffers. Het is achterin behelpen. En ik blijf erbij: Ajax geeft (te) veel kansen weg, achterin.Het feit dat Ajax de op één na minst gepasseerde verdediging heeft geeftnatuurlijk wel aan dat het niet zo dramatisch is als de meesten hier beweren. Daarmee is niet gezegd dat het een geweldige verdediging is, maar ik vind wel dat in de meeste wedstrijden er nauwelijks kansen zijn weggegeven.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
IK vind dat we een rechtsback moeten halen ja. Niet omdat ik Oleguer zo dramatisch vind, ik denk dat hij het verdedigend redelijk doet, maar omdat ik vind dat het inschuiven om en om door de centrale verdedigers moet gebeuren. Ik ben dan ook voor een centrum van der Wiel-Vertonghen, waarbij de backs het knijpen moeten beheersenJesse schreef:Luuk, vind jij dat er versterkingen bij moeten in de winterstop?
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Vind ik ook niet. Kun je ook nog wat variëren door bijvoorbeeld Cvita of Elia een keer op te offeren voor wat extra duelkracht.Jöhnk schreef:Ik vond Oleguer een tijdje redelijk spelen, maar de laatste weken is het verschrikkelijk. Z'n niveau zal echt omhoog moeten.
Ik vraag me af wat het idee van Van Basten is? Elia erbij, Urby naar linksback, Vermaelen naar het centrum? Niet eens zo heel gek gedacht.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Daily Blind
We kunnen nu wel zeggen dat Ajax een van de minst gepasseerde defensies heeft, maar als de tegenstanders iets betere spitsen hadden gehad de laatste weken had je ook zo een doelpuntjes of 2 á 3 per wedstrijd tegen kunnen hebben. Dit voornamelijk door het slechte maar ook domme verdedigen van Oleguer.