Miralem Sulejmani
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
Tuurlijk krijgt ie wel de tijd, neemt niet weg dat we behalve het doelpunt gewoon weinig van hem gezien hebben. Wellicht komt dat door die blessure die die weken terug gehad heeft. Je bent gewoon vol verwachting als je de duurste speler aller tijden gaat zien, met in mn achterhoofd die onavolgbare acties van hem bij H'veen.Jöhnk schreef:Tja, ook deze speler krijgt de tijd niet. Dat zag ik al aankomen.
Hij heeft inderdaad weinig goeds kunnen laten zien. Hoeveel fatsoenlijke ballen heeft hij nou helemaal gehad? Huntelaar heeft ook geen bal kunnen raken. Nee, dan vond ik Suárez deze keer misschien minder. Die kreeg een aantal mogelijkheden maar verprutste ze. Hij oogde ook erg laks.brigade zuid schreef:Tuurlijk krijgt ie wel de tijd, neemt niet weg dat we behalve het doelpunt gewoon weinig van hem gezien hebben. Wellicht komt dat door die blessure die die weken terug gehad heeft. Je bent gewoon vol verwachting als je de duurste speler aller tijden gaat zien, met in mn achterhoofd die onavolgbare acties van hem bij H'veen.Jöhnk schreef:Tja, ook deze speler krijgt de tijd niet. Dat zag ik al aankomen.
-
Jij wil echt elk jaar het linkerrijtje als doelstelling hebben he. Leonardo heeft geen overzicht, geen voorzet, geen schot. Alleen snelheid en soms per ongeluk een passeerbeweging.Vedette-10 schreef:Jawel hoor, als linkeraanvallerRishi schreef:Leonardo is niet geschikt voor Ajax.... Op geen enkele positie niet..
-
ADSulejmani kijkt uit naar Klassieker
AMSTERDAM - Een beetje moe was Miralem Sulejmani (19) gisteren wel na de training. Nog steeds heeft de goedlachse Serviër voor iedereen die hem aanspreekt een knipoog klaar, maar geconfronteerd met de week die achter hem ligt en de drukke zeven dagen die hem wachten, wrijft hij nog maar een keer zijn ogen uit.
Zijn week? Afgelopen zondag speelde hij in Belgrado mee met Jong Servië tegen leeftijdgenoten uit Hongarije (8-0 winst, 2 benutte strafschoppen van Sulejmani).
Drie dagen later voetbalde hij in Parijs met het grote Servië tegen het Frankrijk van Thierry Henry in het kader van de kwalificatie voor het WK 2010 (2-1 verlies). Beide keren op de vertrouwde linksbuitenplaats. ,,We spelen bij Servië vergelijkbaar als we bij Ajax doen.’’
Tijd om daar van bij te komen is er niet voor Ajax’ miljoenenaankoop. Morgen wacht de eerste thuiswedstrijd van het seizoen tegen Roda JC, waarna hij met Ajax naar zijn geliefde Belgrado terugkeert voor het UEFA Cup-duel met zijn landgenoten van FK Borac.
Zijn vaderland had zijn specifieke kwaliteiten vorige week hard nodig. Jong Servië moest van Jong Hongarije winnen om zich te plaatsen voor het EK voor spelers onder de 21 jaar. En dus werd een beroep gedaan op het grootste talent van het land, terwijl de aanvaller al lang rijp genoeg is om mee te doen met de grote jongens. ,,Als mijn land mij nodig heeft en ik ben fit dan wil ik mij daarvoor helemaal geven.’’
De wedstrijd erna tegen Frankrijk in het Stade de France was vooral leerzaam, vond hij. ,,In bepaalde gedeeltes van de wedstrijd waren wij beter dan zij. Maar als je tegen Frankrijk speelt, weet je dat je kunt verliezen.’’
Wordt er roofbouw gepleegd op Sulejmani? De Serviër begon bij Ajax met een forse conditionele achterstand, als gevolg van de operatie die hij had ondergaan aan zijn knie. De pondjes die hem op de eerste training van het seizoen aan waren te zien, leken er gisteren op de training in de Amsterdam Arena wel weer afgetraind.
Zelf is Sulejmani volledig overtuigd van zijn fitheid: ,,Ik kan een druk schema als dit aan, ik ben nu weer volledig fit.’’
Morgen dan de eerste thuiswedstrijd van het seizoen - ‘we moeten winnen voor de supporters’ - en daarna terug naar Belgrado. In de stad waar hij tot zijn zeventiende woonde, speelt hij donderdag zijn eerste Europa Cup-wedstrijd voor Ajax. En nog pikanter, het stadion van de club waarvan hij al zijn hele leven supporter is, vormt het decor. FK Borac wijkt voor het duel uit naar het stadion van Partizan Belgrado, omdat in eigen huis de benodigde faciliteiten ontbreken.
,,Ik vind het speciaal om met Ajax in Belgrado te spelen. De stad zal altijd een plek in hart hebben, ik ken het op mijn duimpje. Net als het stadion. Ik ben mijn hele leven al een Partizan-fan. Het is voor mij in ieder geval goed dat we niet in het stadion van Rode Ster Belgrado spelen. Dat ligt ernaast, maar dat is van de grote rivaal. Ik hoop dat het Partizan-stadion helemaal vol zit. Ik reken op zo’n 20.000 toeschouwers. Ze weten allemaal dat ik uit Belgrado kom maar ik hoop niet dat ze zullen fluiten.’’
Van tegenstander Borac weet Sulejmani dat ze ‘typisch Servisch’ voetballen. ,,Ze zijn defensief sterk en ze hebben een goede counter. Ik kon Van Basten niet erg helpen met het verstrekken van informatie over de club, want ik ben al een tijdje weg uit Servië. Ik volg de competitie vanuit Nederland niet op de voet. Wat ik wel weet, is dat er in mijn land uit wordt gekeken naar de wedstrijd. Volgens de kranten is Ajax nog steeds één van de grootste clubs van Europa. Borac moet de eer van het Servische voetbal hoog houden, want samen met Partizan zijn ze nog de enige club die actief is in Europa.’’
Voor uitschakeling hoeft Ajax zich geen zorgen te maken, volgens Sulejmani. ,,Het niveau van Borac? Ik schat in dat ze even sterk zijn als Heracles.’’
Marco van Basten wil niet verder kijken dan Roda JC, maar bij Sulejmani gaan de ogen pas echt twinkelen als hij praat over de wedstrijd van volgend weekeinde tegen Feyenoord. ,,Gertjan,’’ zegt Sulejmani, doelend op de trainer onder wie hij vorig jaar bij Heerenveen excelleerde. Gertjan Verbeek coacht nu de aartsrivaal. ,,Ik weet dat die wedstrijd beladen is. Vooral voor de supporters. Het is als Partizan tegen Rode Ster. Ik verheug me op deze drukke week met een mooie afsluiting.’’
Het stinkt aan alle kanten!
-
-
- AT Toto winner 15/16
-
Ik vind het een groot risico én ik vind het een probleem dat Ajax door deze aankoop niet heeft kunnen investeren in een of twee échte versterkingen voor de achterste linie.Thomas schreef:Weet ik. Jij vindt dat hij die prijs hoe dan ook niet waar kan maken. Ik heb daar wel vertrouwen in.
Ik vind Sulejmani een prima speler. Maar hij moet niet zwaar geblesseerd raken of zo. Dan zit je in de shit.
Elke euro is te veel voor een absolute prul.Jöhnk schreef:Daarom. 5 miljoen voor een absolute prul is veel duurder betaald dan 16 miljoen voor een topspeler in de dop.
Ik heb al eerder gezegd dat het best kan zijn dat Sulejmani heel erg goed gaat spelen en dikke winst oplevert bij doorverkoop. Maar ik heb ook gezegd dat je in feite aan het speculeren bent en wel met een bedrag dat exorbitant hoog is naar Ajax-begrippen. Sulejmani is in wezen een 'Kezmannetje', een speler zo duur dat je er beslist niet mee moet blijven zitten. Eigenlijk moet hij al over twee jaar verkocht worden.
Ik ben geen voorstander van dit soort prestige-aankopen, hoe lucratief die incidenteel ook kunnen zijn. Ajax kan beter op zoek gaan naar spelers die minder duur zijn en kunnen uitgroeien tot toppers. Natuurlijk is dat mogelijk, Heerenveen heeft Sulejmani toch ook binnengehaald? Dat men de afgelopen jaren slechte spelers heeft binnengehaald voor weinig geld, vind ik daarbij geen argument. Dan moet je maar beter scouten.