Siem de Jong
Moderator: mods
Re: Siem de Jong
Mwah... Knopper 2!
Dat bepalen we over een jaartje of wat, als we weten of de aankopen/verlengingen geslaagd zijn of niet.Duke schreef:Frank toch?
Zo ja, Frank, zo nee, Danny
I think I lost my fucking headache
- Ajaciedjuh
Wel grappig om te zien hoe spelers en Frank over Siem denken en hoe er hier op het forum over Siem wordt gedacht. Niet zo lang geleden was Jansen ook al zeer positief over Siem.AjaxLife schreef:Eriksen: 'Siem is gewoon een beetje de baas'
nieuws Door: Redactie op 15 aug 2011
Eriksen: Siem is gewoon een beetje de baas.Christian Eriksen moet hard lachen nadat de vraag is gesteld. Waarom noemt hij Siem de Jong toch telkens 'baas'? In eerste instantie doet de negentienjarige Deen het af als een grapje op Twitter, maar er gaat toch een diepere gedachte achter schuil, blijkt als Ajaxlife.nl doorvraagt.
Opkijken
Eriksen noemde De Jong namelijk niet alleen op Twitter 'baaaas'. Hij doet het wel vaker. Als De Jong een interview heeft en Eriksen voorbij loopt, roept hij het. En soms ook als er tijdens een training iets gebeurt of als ze na afloop met een groepje vrije trappen staan te oefenen.
Het zijn momentjes die vertellen over verhoudingen in de selectie en de ontwikkeling van spelers. Jan Vertonghen wist eerst niet van zichzelf of hij kon uitgroeien tot leider. Inmiddels staat hij met een combinatie van Amsterdamse bluf en zelfverzekerdheid op het veld die sommigen 'arrogantie' noemen.
Zo ver als Vertonghen zijn De Jong en Eriksen nog niet, maar ook hun ontwikkeling is in gang gezet. Eriksen wordt brutaler, bijt steeds wat meer van zich af. De Jong is dat moment al voorbij, scoort belangrijke goals en is geen anonieme middenvelder meer. Voor Eriksen is hij zelfs 'baas'.
"Ik zeg het op trainingen ook tegen Siem, ja. Dat is waar. Hij is gewoon een beetje de baas. En hij voelt zich ook een beetje baas, Siem. Dat vind ik wel. Een beetje dan," vervolgt Eriksen. Hij moet er nog steeds om lachen. "Ik moet proberen hem koest te houden. Ja, precies."
Dan wordt Eriksen serieuzer. Hij zegt het niet met zoveel woorden, maar omschrijft de voorsprong die de drie jaar oudere De Jong (22) op hem heeft: "Siem is een speler die natuurlijk al heel lang bij het eerste elftal zit. Ik niet. Siem heeft zich in die tijd ontwikkeld, hij weet hoe alles zit. Daarom kijk ik tegen hem op. Siem is gewoon een heel leuke jongen, die af en toe ook een beetje baas is."
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Laat hem dan ook eens gaan voetballen als een baas ipv voortdurend verstoppertje te spelen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
- Giacomo Puccini
Niet verrassend dat Siem de Jong in de groep één van de leiders is. Zijn spel is er helaas niet naar. Zijn voordeel is dan weer wel dat we niet veel beters hebben, en dat hij ook op 9 uit de voeten kan.
Ajax!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Siem is een eindbaas. Zonder hem hadden we die pot niet gewonnen tegen Twente. 

Siem had eigenlijk moeten stoppen na Ajax-Twente. Dan was hij pas echt een baas 

IK GELOOF!!!!!!
Vraag het de Boer. Niemand weet waarom. Een beetje zoals de voorliefde van Rutten voor Engelaar, dat heeft de Boer met Siem. Vervloekt door de fans, geliefd bij de trainer/coach.
Ik wil Siem niét vervloeken. Daarom moet hij niét als rechtshalf worden opgesteld.
IK GELOOF!!!!!!
-
Is wel de plek waarop hij in de jeugd speelde!Rishi schreef:Ik wil Siem niét vervloeken. Daarom moet hij niét als rechtshalf worden opgesteld.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Hij was in de jeugd al het oogappeltje van de trainers. Een beetje zoals Klaassen momenteel.
Onbegrijpelijk. De Jong mist snelheid op diverse fronten om een goede halfspeler te zijn. Veel te flegmatiek ook.Demosthenes schreef: Is wel de plek waarop hij in de jeugd speelde!
- Giacomo Puccini
Siem Inzaghi speelt niks klaar op het middenveld. Wint zelfs amper duels. Zijn ontwikkeling valt me zwaar tegen. De tweede spits hebben we gevonden, een versterking voor het middenveld is wat mij betreft prioriteit nu.
Ajax!
Hij verliest inderdaad teveel duels. Als hij nou duelkracht zou meebrengen oke.. maar dat doet hij dus ook niet. Theo komt 1x bij de zestien van VVV en het is meteen een doelpunt.
IK GELOOF!!!!!!
. Siem de Jong in het vizier bij Borussia Dortmund AD | 20 april 2011
Volgens het Algemeen Dagblad heeft Borussia Dortmund belangstelling voor Siem de Jong. De Duitse club zou zeer geïnteresseerd zijn, maar zich nog niet officieel hebben gemeld bij Ajax. Het contract van Siem de JOng loopt nog tot 2013. Hij is met Ajax in gesprek over contractverlenging.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Huh? Dat contract was toch al verlengd?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Voetske is tenminste scherp! Alhoewel jullie er allemaal niet echt voor gingen. Jammer.
Sinds wanneer hebben we 20 april-grappen op 30 augustus? 

Scherp hoor Zuidema ..Zuidema schreef:Sinds wanneer hebben we 20 april-grappen op 30 augustus?
Blij met de punten ...
Bedankt. Een paar keer per jaar heb ik nog wel eens een helder moment. 

LucaS schreef:Ik dacht dat het misschien nieuws van BM was!