Thomas Vermaelen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel

Re: Thomas Vermaelen

Bericht door Lionel » zo mei 31, 2009 5:59 pm

Ik zou alleen met Wiel centraal spelen als je met 2 backs speelt die de man oppakken.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 31, 2009 6:00 pm

wimpey schreef:Ja. Ik formuleerde het wat ongelukkig. We zouden na het vertrek van Vermaelen en Schilder niemand meer hebben die daar kan spelen.
Urby kan er ook nog spelen. En Vertonghen. Nee, ik zie andere posities waar versterking dusdanig belangrijk is dat ik geen bankzitter zou halen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » zo mei 31, 2009 7:23 pm

Bertje schreef: Urby kan er ook nog spelen. En Vertonghen. Nee, ik zie andere posities waar versterking dusdanig belangrijk is dat ik geen bankzitter zou halen.
Vertonghen hoort m.i. altijd te spelen. Centraal achterin.

Urby is voor mij een geval-Vermaelen. Proberen te cashen. Ajax wordt er op voorhand zeker niet minder van. Urby en Vermaelen zijn in al die jaren in Ajax-1, onder al die trainers, niet uitgegroeid tot dragende spelers. Zet er dan maar een keer een streep onder.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 31, 2009 7:40 pm

Moet er eerst iemand belangstelling voor Urby hebben. En een grote zak geld willen neertellen.
Zelfde geldt voor Vermaelen, al schijnt dat iets concreter te zijn.

Van de huidige selectie uitgaande verwacht ik er in ieder geval een wendbare mandekker bij. Zo'n speler hebben we niet (Oleguer is niet wendbaar). Verder is het een lastige puzzel, maar als Jol iets kan dan is het wel puzzelen.

Zou me niets verbazen als hij, aangezien hij Aissati sowieso zal willen opstellen, met een middenveld bestaande uit Enoh, Aissati (moeten allebei sowieso spelen), Vertonghen en Lindgren zal beginnen. Lindgren hoeft dan door de dynamiek van Enoh en Vertonghen en de passing van Aissati minder druk naar voren te geven. En Aissati is defensief ontlast. Komt bij dat je verdediging zo beter ondersteund wordt. Onze verdedigers zijn individueel immers geen hoogvliegers en onze aanvallers hebben moeite met de omschakeling van aanvallen naar verdedigen.
Kun je je altijd nog iets aanpassen aan de tegenstander (Vertonghen naar achteren voor extra voetballend vermogen, een extra spits erbij voor meer druk op de verdediging van de tegenstander etc.).

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 01, 2009 7:53 am

Te licht dat middenveld, Bert. Te weinig persoonlijkheid ook. Er moet i.i.g. één dominante speler bij. Een onomstreden leider wat mij betreft.

Verder denk (hoop) je dat Jol het niet in Gabri ziet zitten. Dat zal wel los lopen. Jarolim was z´n captain bij HSV. Nuf said...

jabu

Bericht door jabu » ma jun 01, 2009 9:23 am

Ik hoop dat Jol 't wel ziet zitten in Gabri!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jun 01, 2009 9:33 am

wimpey schreef:Te licht dat middenveld, Bert. Te weinig persoonlijkheid ook. Er moet i.i.g. één dominante speler bij. Een onomstreden leider wat mij betreft.

Verder denk (hoop) je dat Jol het niet in Gabri ziet zitten. Dat zal wel los lopen. Jarolim was z´n captain bij HSV. Nuf said...
Volgens mij is Aissati dominant. Niet in woord en gebaar, wel in zijn spel.

En ik verwacht dat Jol het niet in Gabri ziet zitten omdat iedere gek kan zien dat Enoh en Vertonghen beter zijn. En Gabri is geen controlerende speler.

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » ma jun 01, 2009 10:23 am

Bertje schreef:
wimpey schreef:Te licht dat middenveld, Bert. Te weinig persoonlijkheid ook. Er moet i.i.g. één dominante speler bij. Een onomstreden leider wat mij betreft.

Volgens mij is Aissati dominant. Niet in woord en gebaar, wel in zijn spel.

En ik verwacht dat Jol het niet in Gabri ziet zitten omdat iedere gek kan zien dat Enoh en Vertonghen beter zijn. En Gabri is geen controlerende speler.
Waarin dan ?.
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jun 01, 2009 10:53 am

Positioneel verdedigen, qua duelkracht, qua overzicht, qua voetballend vermogen. Niets ten nadele van Gabri (een nuttige speler), maar Enoh en Vertonghen vind ik net even wat beter.

En met niemand anders!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma jun 01, 2009 10:55 am

Goed, genoeg over het middenveld van Ajax, terug naar Vermaelen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » ma jun 01, 2009 11:24 am

Bertje schreef:Positioneel verdedigen, qua duelkracht, qua overzicht, qua voetballend vermogen. Niets ten nadele van Gabri (een nuttige speler), maar Enoh en Vertonghen vind ik net even wat beter.
Tja. loze kreten ...

Duelkracht houdt bij Vertonghen in dat ie of wel niks doet of wel je met bal en al over de zijlijn schopt .. Vertonghen wint maar zelden zijn duels ..

Positioneel verdedigen .. Als er een persoon is die bijna altijd achter zijn man aan moet lopen omdat ie te laat is, omdat ie niet goed staat is het Vertonghen wel.

Overzicht .. beperkt zich tot het geven van de lange bal, die vier van de tien keren goed aan komt.

Weet je nog toen ie in het begin van het seizoen met een paar afstands schoten een paar goals maakte, en toen riep men hier dat Jantje de man van het afstandsschot was, nu 99,9% van Jantjes schoten vliegen huizenhoog de tribune in.

Vooralsnog is Vertonghen een grijze muis, die nooit en te nimmer voorop gaat in de strijd ( ja, tegenstanders om kegelen omdat ie geirriteerd is ), mist ie diepgang, en heeft een beperkte handelings snelheid.Misschien komt het nog, misschien gaat ie echt boven de rest uitsteken .. maar nu even nog niet ..
Blij met de punten ...

Daniel

Bericht door Daniel » ma jun 01, 2009 12:45 pm

Jantje is wel een uitstekende opbouwer, heeft een zeer fijne tackle in huis (wat ik de laatste jaren bij de backs heel hard mistte en zowieso de verdedigers op Stam na) en heeft natuurlijk gewoon een hele mooie crosspass.
Ben het niet met je eens dat zijn lange ballen bijna nooit aankomen, want dat klopt in mijn ogen gewoon niet. Vertonghen kan dat zeker wel.
De punten die jij noemt zijn verbeteringspunten inderdaad, loopt soms nog wat te dromen. Maar dat komt nog wel.

EDIT: Oh, dit gaat over Vertonghen op het middenveld.
Daar ben ik ook niet zo heel erg gecharmeerd van hem. Dan zie ik hem het liefste als back (want daar heeft hij gewoon het beste gespeeld) of als centrale verdediger. Eventueel nog als voorstopper, maar op het middenveld mag ie wegblijven.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma jun 01, 2009 1:49 pm

Nee, dit gaat over Vermaelen en niet over Vertonghen, die heeft zijn eigen topic.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma jun 01, 2009 4:30 pm

Ik heb het nooit zo gehad op Vermealen. Speelt al tijden in Ajax 1 en maakt nog steeds domme fouten. Hij is bovendien geen leider, terwijl hij zowat de enige is met zoveel wedstrijden in Ajax 1. Wat me nog het meest tegenvalt is dat hij de balbehandeling heeft van een Bambi die voor het eerst op ijs staat. Helemaal als er druk op em gezet wordt is het altijd maar afwachten of Thommie-boy niet volledig over de bal heen maait.

Misschien dat ze in Engeland minder belang hechten aan het opbouwende? Anders zou ik niet inzien waarom Vermaelen begeert wordt door Arsenal.
Whitey on the moon.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma jun 01, 2009 4:35 pm

Omdat hij een goede verdediger is? Iemand die al zijn kopduels wint?

Wij leggen altijd maar de nadruk op wat hij niet goed kan, dat is een totaal verkeerde aanpak. Het is effectiever om iemands goede punten door te ontwikkelen, dan onevenredig aandacht te schenken aan de zwakke punten.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jun 01, 2009 4:45 pm

Uh, Neefkens, wij zijn zijn trainer niet. Het maakt niets uit wat wij over hem zeggen. En dan nog, je moet toch gewoon kunnen zeggen dat Vermaelen niet al te snel, niet al te wendbaar en voetballend weinig verheffend is? Het is de realiteit.

En met niemand anders!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma jun 01, 2009 4:53 pm

Hij is niet lichtvoetig. Voor de rest is hij op die punten die jij noemt niet een uitblinker, maar geen prutser. Hij kan best aardig bewegen, hij is scherp in de duels en hij heeft een prima basistechniek. Centraal achterin komt hij lengte en het voorstoppersinstinct tekort.

Ik vind het wel typerend dat wij in offensieve zin snel naar de verdediging kijken en in defensieve zin niet naar de aanval. Daar klopt iets niet. Dat wij geen supervoetbal speelden, kwam niet door Vermaelen. Vermaelen is defensief ingesteld, is daar een zeer bruikbare speler in.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma jun 01, 2009 5:03 pm

Bertje schreef:Uh, Neefkens, wij zijn zijn trainer niet. Het maakt niets uit wat wij over hem zeggen.
Goh, meen je dat nou? :hypocrite.gif:

Ik probeer aan te geven dat anderen (bv Wenger) anders naar zo'n speler kijken, meer letten op de sterke punten en hoe zo'n speler het beste ingezet kan worden. En die methode bevalt me wel, merk ik in mijn werk ook steeds meer. Een paar jaar geleden was het nog vaak gericht op het verbeteren van de zwakke punten (dáár moest je aan werken), nu is het meer je sterke punten uitbouwen. Kost veel minder energie, je vindt het immers leuk en het is positieve energie.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jun 01, 2009 5:05 pm

Uh, zullen we even wachten met het blazen van de loftrompet over de werkwijze van Wenger totdat we Vermaelen in Engeland hebben zien spelen? Voorlopig ligt er op de laatste prijs die Wenger heeft gewonnen al weer een flinke laag stof.

En met niemand anders!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma jun 01, 2009 5:21 pm

Uh, nieuw stopwoordje, Bertje? :666.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jun 01, 2009 5:24 pm

Nee gebruikt ie wel vaker, bijzonder irritant.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma jun 01, 2009 5:32 pm

Bertje schreef:Uh, zullen we even wachten met het blazen van de loftrompet over de werkwijze van Wenger totdat we Vermaelen in Engeland hebben zien spelen? Voorlopig ligt er op de laatste prijs die Wenger heeft gewonnen al weer een flinke laag stof.
Loftrompet? Waar heb je die horen schallen? Ik geef alleen aan dat Wenger blijkbaar op een manier naar spelers kijkt die me bevalt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jun 01, 2009 11:07 pm

AD: Arsenal heeft zich gemeld, maar vraag en aanbod zouden ver uit elkaar liggen. Ajax verlangt een bedrag tussen de 12 en 15 miljoen.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » di jun 02, 2009 11:52 am

Jöhnk schreef:AD: Arsenal heeft zich gemeld, maar vraag en aanbod zouden ver uit elkaar liggen. Ajax verlangt een bedrag tussen de 12 en 15 miljoen.
wedden tussen 8 en 10 milj.!!
Weer op zoek naar een Interim coach..

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jun 02, 2009 12:14 pm

Een bedrag rondom de 10 miljoen zou ik vrede mee hebben. Vermaelen is een bruikbare speler maar het is ook een jongen die ik al een paar seizoenen dezelfde fouten zie maken. Hij ontwikkelt zich wat mij betreft onvoldoende.

Als we dan 10 miljoen kunnen ontvangen en een speler als Braafheid voor 2 miljoen binnenhalen is dat voor iedereen een mooie deal. Met Braafheid halen we een hele behoorlijke verdediger in huis, er is extra ruimte om te investeren en Thomas heeft een mooie transfer naar Engeland.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie