Jan Vertonghen
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Toegeven dat je ongelijk hebt? Niet dat ik me voel aangesproken, maar zijn we het er nu dus over eens dat Marco van Basten het geweldig doet? Zo ja, dan haak ik inderdaad af. Zo goed vind ik het namelijk allemaal nog niet. Ik zie gelukkig wel de laatste 3 duels een stijgende lijn. Vasthouden die opstelling en je wordt kampioen.
Tja, als je al niet meer mag zeggen dat ( ook ) deze trainer weer veel spelers koopt .. ( en er weer flinke miskleunen tussen zitten ) ..
Laatst gewijzigd door 999 op di jan 20, 2009 8:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Dat is toch juist wat ik zeg? Het is natuurlijk nooit zo zwart wit. Zeker niet als sommigen hier laten blijken. Mensen die roepen dat Van Basten geweldig werk leverd krijgen inderdaad in principe hetzelfde te horen. Want ook dat klopt natuurlijk niet. Net zo goed als dat het niet nodig is om de goede dingen die gedaan worden stil te zwijgen en op alle slakken die fout gedaan worden zout te leggen. Er zijn een hoop dingen die Van Basten inderdaad nog moet verbeteren, maar hij heeft ook zeker een aantal dingen wel goed gedaan.
En dat is niet goed in mijn ogen. Je doet voorkomen alsof Van Basten een selectie van 20 man heeft aangekocht waarvan 19 van Colin niveau zijn. De miskopen die gedaan zijn, zijn vooralsnog niet cruciaal fout gebleken. En verwachten dat een trainer die bijna de hele boel mag gaan runnen bij een club die bijna 5 jaar gedraait heeft als een hoopje stront, en waar een grote schoonmaak is gehouden geweldige prestaties behaalt is niet realistisch meer. Sommigen leven echt nog met hun kop 15 jaar terug ofzo heb ik het gevoel. Geef het toch wat meer tijd voordat je weer van muggen olifanten gaat maken en zelf problemen gaat creeëren.999 schreef:Tja, als je al niet meer mag zeggen dat ( ook ) deze trainer weer veel spelers koopt .. ( en er weer flinke miskleunen tussen zitten ) ..
Laatst gewijzigd door Daniel op di jan 20, 2009 8:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar van je verhaal klopt geen reet want niemand verzwijgt hier iets, en " op alle slakken zout leggen " ?, en verder heeft niemand het over nivo van de spelers gehad .. afijn het zal wel .. ik ga iets anders doen ..
Laatst gewijzigd door 999 op di jan 20, 2009 8:45 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Ik heb het nooit over verzwijgen gehad.999 schreef:Maar van je verhaal klopt geen reet want niemand verzwijgt hier iets, en " op alle slakken zout leggen " ?, en verder heeft niemand het over nivo van de spelers gehad .. afijn het zal wel .. ik ga iets anders doen ..

Dat is allemaal prima. Het ging mij erom dat je Vermaelen en Vertonghen opeens niet tot eigen jeugd rekent. Van Basten ook maar niet tot product van de jeugdopleiding rekenen?999 schreef:Tis trouwens maar goed dat KJH weg is, hoef ik er die niet meer bij te tellen .. en al zitten er 400 eigen AJAX spelers bij de selectie, volgens mij gaat het er om wat er op het veld staat .. wacht effe Kennedy/Leonardo hebben ook nog flink wat potjes in de basis gestaan .. wordt er niet beter op .. maar goed jullie mogen rekenen hoe jullie willen, ik reken hoe ik wil ..
Je kan ook zeggen dat Sulejmani, Cvitanich en Enoh hebben laten zien goede toevoegingen te zijn aan het team. Sno en Oleguer hebben het tegenovergestelde laten zien. Nu is het de beurt aan Wielaert en Aissati.Peter schreef:Verder vind ik juist de spelers die al langer bij Ajax spelen positief opvallen. De mensen die echt in het oog springen waren er vorig jaar ook al. Wat dat betreft kun je dus zeggen dat het juist die spelers zijn die de stap hebben gemaakt. Om ontopic te gaan: Jan Vertonghen is daar één van. Ook Vermaelen, Suarez en in mindere mate Wiel en Urby vind ik sterker. De aankopen? Daar heeft het leeuwendeel nog niet gebracht van wat er van hadden gehoopt. Negatief? Gewoon constatering, maar we zijn ook pas halverwege het seizoen.
We kunnen het er toch wel over eens zijn dat de aankopen op het eerste gezicht beter zijn dan wat we de jaren hiervoor kochten? Ik ben lui en heb dus geen zin om op te zoeken, maar in mijn herinnering heeft Ten Cate ook een miljoen of 16 te besteden gehad in de anderhalf jaar dat hij er zat. Suarez en Ogararu samen waren al 13 miljoen.
I think I lost my fucking headache
Je zou het eigenlijk eens moeten onderzoeken, Lucas.
Ik denk dat we ook heel serieus in de buurt komen van zo'n 30 miljoen euro. Kunnen die verhalen over die onredelijke grote som die Van Basten tot z'n beschikking kreeg ook naar het rijk der fabelen verwezen worden.
@ Peter: dat Sulejmani nog niet heeft gebracht wat jij er van verwacht betekent natuurlijk niet dat hij niet heeft aangetoond een versterking te zijn. 7 Goals en vijf assists in iets van 10-11 wedstrijden in alle competities. Dat doen Kennedy, Rommedahl en Leonardo hem samen nog niet na.

@ Peter: dat Sulejmani nog niet heeft gebracht wat jij er van verwacht betekent natuurlijk niet dat hij niet heeft aangetoond een versterking te zijn. 7 Goals en vijf assists in iets van 10-11 wedstrijden in alle competities. Dat doen Kennedy, Rommedahl en Leonardo hem samen nog niet na.
-
- AT Toto winner 15/16
Van Basten heeft in zn eerste half jaar al zo'n 35 miljoen mogen besteden, er zal geen enkele AJAX trainer zijn die hem dat na kan vertellen.Enganche schreef:Je zou het eigenlijk eens moeten onderzoeken, Lucas.Ik denk dat we ook heel serieus in de buurt komen van zo'n 30 miljoen euro. Kunnen die verhalen over die onredelijke grote som die Van Basten tot z'n beschikking kreeg ook naar het rijk der fabelen verwezen worden.
Sowieso niet te vergelijken. Ten Cate kreeg een selectie met Stam, Sneijder, Huntelaar, Babel en Urby, die daarnaast ook nog eens heel aardig in balans was.
Van Basten nam een, in sportief opzicht, haast failliete selectie over: Suárez, Huntelaar en in mindere mate Vertonghen - en vooruit, Urby klom aan het einde van het seizoen ook een beetje uit een dal. Maar belangrijker: de selectie klopte van geen kant. Geen middenvelders met enige creativiteit, achterin was er haast niets in huis. Bovendien was het contract van Huntelaar aan het aflopen.
Dan is het dus logisch dat je meer investeert, lijkt mij.
Van Basten nam een, in sportief opzicht, haast failliete selectie over: Suárez, Huntelaar en in mindere mate Vertonghen - en vooruit, Urby klom aan het einde van het seizoen ook een beetje uit een dal. Maar belangrijker: de selectie klopte van geen kant. Geen middenvelders met enige creativiteit, achterin was er haast niets in huis. Bovendien was het contract van Huntelaar aan het aflopen.
Dan is het dus logisch dat je meer investeert, lijkt mij.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ja, dat lijkt mij ook.Enganche schreef:Je zou het eigenlijk eens moeten onderzoeken, Lucas.Ik denk dat we ook heel serieus in de buurt komen van zo'n 30 miljoen euro.
Investeren is overigens een ruim begrip. In Vertonghen, om het OT te houden, wordt tegenwoordig aandacht en speeltijd geinvesteerd. Het is belangrijk dat dit soort spelers beter worden, want dan halen we de CL misschien een keer wel ipv niet. Dat zou de nodige centen schelen.
We gaan hier niet uitkomen, dat snap ik ook wel. Toch nog even dit:
Transfersaldo seizoen 2006-2007: + 1.175.000
Transfersaldo seizoen 2007-2008: + 26.230.000
Transfersaldo seizoen 2008-2009: - 3.400.000
De cijfers komen van Transfermarkt.de, en zullen vast niet allemaal op de euro kloppen, maar de tendens lijkt me wel duidelijk.
De cijfers komen van Transfermarkt.de, en zullen vast niet allemaal op de euro kloppen, maar de tendens lijkt me wel duidelijk.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Sneijder 27 miljoen, Babel 17 miljoen. Dat betekent dus dat Ten Cate zo en zo 18 miljoen heeft uitgegeven. Laten we in ieder geval vaststellen dat Ten Cate bij lange na niet de coach is die het minste te besteden hadDuke schreef:We gaan hier niet uitkomen, dat snap ik ook wel. Toch nog even dit:
I think I lost my fucking headache
Dat zul je mij ook niet zien beweren. Per saldo heeft hij alleen lang niet zoveel mogen uitgeven als Van Basten. Juist door het positieve transfersaldo van de afgelopen seizoenen (wat natuurlijk niet alleen aan Ten Cate te danken is) kon Van Basten dit seizoen flink investeren.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
- AT Toto winner 15/16
Ik kom op zoiets uit qua uitgaven:Duke schreef:We gaan hier niet uitkomen, dat snap ik ook wel. Toch nog even dit:
Perez (3 miljoen)
Ogararu (4 miljoen)
Stam (3 miljoen)
Suárez (8 miljoen)
Rommedahl (1 miljoen)
Kennedy (1,8 miljoen)
Leonardo (750 duizend)
Colin (250 duizend)
Davids (transferprijs kan ik me niet herinneren + qua salaris flinke investering)
Roger (transfervrij, dus waarschijnlijk meer tekengeld dan gewoonlijk)
Gabri (transfervrij, dus waarschijnlijk meer tekengeld dan gewoonlijk)
Urzaiz (transfervrij, dus waarschijnlijk meer tekengeld dan gewoonlijk)
Luque (transfervrij, dus waarschijnlijk meer tekengeld dan gewoonlijk + onnoemelijk veel salaris)
Zit je al snel op zo'n 25-26 miljoen, lijkt mij. En dan staat dit nog helemaal los van de vraag of Ten Cate (en Van Geel) de helft van deze spelers niet gewoon had moeten laten zitten waar ze zaten en meer had moeten betalen voor goede voetballers.