Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mei 21, 2006 5:13 pm

Ik weet weinig van de trainer Alfons Groenendijk, jij wel, Wimpey?
Het stinkt aan alle kanten!

Marco
AT EC 2004 winner

Bericht door Marco » zo mei 21, 2006 5:17 pm

Fons heeft een inspirerende babbel. Zo'n man raakt je. Net als die Spijkerman. Ja...:roll:
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 21, 2006 5:18 pm

Volgens mij hebben we Van Geel voor de 'goed nieuws-show'.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo mei 21, 2006 5:19 pm

joey schreef:Ik weet weinig van de trainer Alfons Groenendijk, jij wel, Wimpey?
Weet Henk ten Cate veel van de trainer Alfons Groenendijk, dat is de vraag.

Ik vrees van niet.

Lionel

Bericht door Lionel » zo mei 21, 2006 5:19 pm

HtC gaat nu echt niet aan vriendjespolitiek doen hoor. Zijn reputatie staat nu op het spel
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mei 21, 2006 5:19 pm

Er zal wel een reden voor zijn. Die wil ik eerst horen.

Wie kende destijds LVG? Hij was een voormalig speler van het tweede die bij AZ als trainer ontslagen was. Toch kreeg hij een kans bij Ajax. Misschien ziet Groenendijk het spel goed. Hij hoeft geen prater te zijn, want hij is de hoofdcoach niet.

Misschien hoor, ik zeg maar wat.

wimpey

Bericht door wimpey » zo mei 21, 2006 5:32 pm

Jöhnk schreef:
joey schreef:Ik weet weinig van de trainer Alfons Groenendijk, jij wel, Wimpey?
Weet Henk ten Cate veel van de trainer Alfons Groenendijk, dat is de vraag.

Ik vrees van niet.
Ik vrees dat je gelijk hebt. Ik zou niet weten hoe HtC de capaciteiten van Groenendijk zou kunnen beoordelen. Logistiek lijkt me dat onmogelijk, gezien de afstand tussen Barcelona en Amsterdam en het feit dat Groenendijk nog maar kort als trainer actief is. Hear say blijkbaar, lijkt me geen basis om iemand een belangrijke post binnen een topclub te bezorgen.

Van Spijkerman zegt HtC als speler veel te hebben geleerd. Let wel, bij Go Ahead-tet-tet. Ook dát lijkt me geen basis om zo'n man op Sneyder, Huntelaar enz. los te laten.

Kan allemaal best goed gaan, laten we het hopen bij de 5e technische staf binnen 10 jaar! Maar enige scepsis kan ik mezelf helaas niet ontzeggen...

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mei 21, 2006 5:33 pm

Ik neem aan dat MvG ook inbreng heeft. Die kent de trainer Groenendijk wel.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 21, 2006 5:37 pm

wimpey schreef:
Henk de Gier schreef:Spelbos heeft toch ook geen schat aan ervaring als trainer? Wat heeft hij gedaan? Half jaartje Utrecht en een jaartje NAC?

Ik snap je punt wel, maar Spelbos vind ik geen goeie naam om te noemen, en Johan "betonvoetbal" Neeskens wil ik niet bij Ajax in de buurt zien.
Nee, dan hebben we veel meer aan Hennie 'wie kent hem niet' Spijkerman en Alphons 'groentje' Groenendijk! :nooo:

Spelbos heeft het bij Twente, NAC en Vitas als trainer goed gedaan. Utreg was minder. Ronald de Boer, Pi-air en Dick van Burik zijn in interviews altijd zéér te spreken over Spelbos, noemen hem een uitstekende trainer.
En over Ten Cate zijn oa Ronaldinho en Eto'o zeer te spreken (ze zeggen dat ze betere voetballers zijn geworden dankzij hem), maar die vind jij ook geen geschikte trainer van Ajax. ;)

Nog gezien dat Rijkaard bij de prijsuitreiking z'n CL-medaille aan Ten Cate overhandigde, omdat er maar 1 medaille was?

wimpey

Bericht door wimpey » zo mei 21, 2006 5:40 pm

Thomas schreef: En over Ten Cate zijn oa Ronaldinho en Eto'o zeer te spreken (ze zeggen dat ze betere voetballers zijn geworden dankzij hem), maar die vind jij ook geen geschikte trainer van Ajax.
Bullshit. Ten Cate vind ik een prima trainer voor Ajax. Het zijn de assistenten die Ten Cate meeneemt, waar ik mijn vraagtekens bij zet.

wimpey

Bericht door wimpey » zo mei 21, 2006 5:47 pm

joey schreef:Ik neem aan dat MvG ook inbreng heeft. Die kent de trainer Groenendijk wel.
En de trainer Spijkerman ook. :hypocrite:

Jij hamert er voortdurend op dat de onervaren Blind de positie van trainer van Ajax-1 niet had mogen krijgen. Is de onervaren Groenendijk wél goed genoeg voor de rol van assistent? Contradictio in termini, als je het mij vraagt.

Naar mijn bescheiden mening had HtC (en Ajax) met wat meer zekerheid in de vorm van assistenten op de proppen kunnen komen. Ervaring dus, hetzij als speler op topniveau, hetzij als trainer in het betaalde voetbal. Dat nemen beide heren niet mee, de keuze voor Spijker en Groen verbaast me daarom. Neemt niet weg dat Ajax straks een technisch dreamteam zou kunnen hebben. Maar ook dat dat niet het geval is en dat het binnenkort wéér rommelt...

Feest

Bericht door Feest » zo mei 21, 2006 5:49 pm

Helemaal geen contradictio. Blind had ook assistent moeten worden en natuurlijk NOOIT hoofdcoach.

En wat iedereen tegen Spijkerman heeft begrijp ik niet. Beetje namengeil zooitje hier. Volgens een bekende van me die enorm goed ingevoerd is bij Zwolle deed hij daar geweldig werk en is het een vakman pur sang. Beter dan zo'n geblondeerde paspop of een zuipschuit.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo mei 21, 2006 5:52 pm

Groenendijk (Sparta) en Spijkerman (GAE) zijn gewoon twee vriendjes van HtC.

Jammer, want de keuze voor Spijkerman kon ik aanvankelijk begrijpen. HtC wil een vertrouweling, en was bovendien te spreken over Spijkermans kwaliteiten. De benoeming van Groenendijk plaatst eea. helaas in een ander daglicht.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 21, 2006 5:53 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef: En over Ten Cate zijn oa Ronaldinho en Eto'o zeer te spreken (ze zeggen dat ze betere voetballers zijn geworden dankzij hem), maar die vind jij ook geen geschikte trainer van Ajax.
Bullshit. Ten Cate vind ik een prima trainer voor Ajax. Het zijn de assistenten die Ten Cate meeneemt, waar ik mijn vraagtekens bij zet.
Volgens mij heb jij toch meerdere keren aangegeven dat je een trainer met ervaring in de top bij Ajax wilde hebben?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 21, 2006 5:54 pm

wimpey schreef:
Volgens mij ben jij van begin af aan al niet blij met Ten Cate. Hij heeft toch amper meer ervaring bij een topclub dan Blind?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » zo mei 21, 2006 5:55 pm

Jöhnk schreef:Groenendijk (Sparta) en Spijkerman (GAE) zijn gewoon twee vriendjes van HtC.

Jammer, want de keuze voor Spijkerman kon ik aanvankelijk begrijpen. HtC wil een vertrouweling, en was bovendien te spreken over Spijkermans kwaliteiten. De benoeming van Groenendijk plaatst eea. helaas in een ander daglicht.
Dat belooft nog wat als HtC nieuwe spelers gaat aantrekken ...
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » zo mei 21, 2006 5:55 pm

Steef schreef:Helemaal geen contradictio. Blind had ook assistent moeten worden en natuurlijk NOOIT hoofdcoach.
Ik vind assistent bij een topclub een baan met verantwoording, Steef. Kan Groenendijk zo'n baan aan?
En wat iedereen tegen Spijkerman heeft begrijp ik niet. Beetje namengeil zooitje hier. Volgens een bekende van me die enorm goed ingevoerd is bij Zwolle deed hij daar geweldig werk en is het een vakman pur sang. Beter dan zo'n geblondeerde paspop of een zuipschuit.
Bij Zwolle, ja. Ik had liever Spelbos of Neeskens op die stoel gezien.

Feest

Bericht door Feest » zo mei 21, 2006 5:58 pm

Ach, Eijkelkamp was assistent bij PSV. Duut bij Feyenoord. Spijkerman is er als klankbord van HtC, Groenendijk om de pilonnen uit te zetten.

Grappig dat ik eerst erg positief ben over NeeSkens en toen iedereen over me heenviel en nu is 't ineens de tweede messias. Bizar.

En Spelbos werkt natuurlijk nooit met HtC. Spelbos ziet in zichzelf een onbegrepen wereldtrainer. Die was direct gaan zagen.
Laatst gewijzigd door Feest op zo mei 21, 2006 6:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey

Bericht door wimpey » zo mei 21, 2006 5:58 pm

Thomas schreef: Volgens mij heb jij toch meerdere keren aangegeven dat je een trainer met ervaring in de top bij Ajax wilde hebben?
Ik twijfel niet aan HtC: heeft het top gedaan bij kleinere clubs en als assi bij een absolute topclub. Alleen vraag ik me af hoe ie zich houdt nu ie eindverantwoordelijke bij een topclub is. Lijkt me een logisch voorbehoud. Als assi kun je je 'verschuilen', als verantwoordelijke komt het op het bordje van HtC. Kan ie daarmee omgaan?! We zullen het zien.

Arthur

Bericht door Arthur » zo mei 21, 2006 5:59 pm

Steef schreef:Grappig dat ik eerst erg positief ben over Neefkens en toen iedereen over me heenviel en nu is 't ineens de tweede messias.
Het blijft grappig :D

Feest

Bericht door Feest » zo mei 21, 2006 6:00 pm

:blush: :D

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mei 21, 2006 6:00 pm

Voetske schreef:
Jöhnk schreef:Groenendijk (Sparta) en Spijkerman (GAE) zijn gewoon twee vriendjes van HtC.

Dat belooft nog wat als HtC nieuwe spelers gaat aantrekken ...
Ja idd, aub niet allerlei spelers met wie hij gewerkt heeft bij Nac en Vitesse. :eusa_pray:

wimpey

Bericht door wimpey » zo mei 21, 2006 6:02 pm

Steef schreef: Grappig dat ik eerst erg positief ben over Neefkens en toen iedereen over me heenviel en nu is 't ineens de tweede messias. Bizar.
Tja, als je zo begint... Neeskens heeft het prima gedaan bij NEC, bij kleinere clubs in Duitsland en CH en Hiddink doet telkens een beroep op hem. Dat zal niet voor niets zo zijn. Nees heeft kwaliteiten, kent de wetten van topvoetbal en heeft een niet onaardig verleden bij Ajax. Doe daar wat mee, denk ik dan.
En Spelbos werkt natuurlijk nooit met HtC. Spelbos ziet in zichzelf een onbegrepen wereldtrainer. Die was direct gaan zagen.
Het lijkt me relevanter wat o.a. Ronald de Boer en PvH van Spelbos vinden dan wat jij van Spelbos vindt, Steef...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 21, 2006 6:04 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef: Volgens mij heb jij toch meerdere keren aangegeven dat je een trainer met ervaring in de top bij Ajax wilde hebben?
Ik twijfel niet aan HtC: heeft het top gedaan bij kleinere clubs en als assi bij een absolute topclub. Alleen vraag ik me af hoe ie zich houdt nu ie eindverantwoordelijke bij een topclub is. Lijkt me een logisch voorbehoud. Als assi kun je je 'verschuilen', als verantwoordelijke komt het op het bordje van HtC. Kan ie daarmee omgaan?! We zullen het zien.
Dus je twijfelt wel aan hem, maar vind dat complimenten van spelers alleen belangrijk zijn bij het aanstellen van een assistent. ;)

Wereldspelers dragen de man op handen. Net als Rijkaard en de bestuurders bij Barcelona. Het lijkt mij duidelijk dat zijn inbreng bij Barcelona behoorlijk groot is geweest. Het enige waar ik bij hem over twijfel zijn zijn optrendens in de media (al komt dat vooral door sommige mensen hier). In z'n laatste jaar bij NAC vond ik hem reuze meevallen, maar ik heb hem niet heel vaak gezien in interviews.

Het is niet te hopen dat een groot deel van de media, zoals Rob f*cking Fleur, Blind heeft geadopteerd als lieveling. Dan kan het Ten Cate nog onnodig moeilijk gemaakt worden.

wimpey

Bericht door wimpey » zo mei 21, 2006 6:05 pm

brigade zuid schreef: Ja idd, aub niet allerlei spelers met wie hij gewerkt heeft bij Nac en Vitesse. :eusa_pray:
John van den Brom is de nieuwe oude TD. Werkte bij Vitas met HtC. Toeval?

Volgens mij heeft Groenendijk trouwens niet onder de trainer HtC gewerkt. Toch??

Plaats reactie