Hakim Ziyech

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Yopii

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Yopii » do dec 21, 2017 8:25 pm

Geschiedsvervalsing, beste Mr. Ajax. Zlatan presteerde bij Ajax wisselvallig, is nooit verder gekomen dan 13 doelpunten in een seizoen, wat natuurlijk schandalig weinig is voor een speler van zijn niveau. Zeker had hij zijn uitschieters, maar pas onder Capello is hij een topspits geworden.

Ziyech is niet van hetzelfde niveau als Zlatan, maar ik zie wel overeenkomsten. Hij heeft meer uitdaging nodig, want in feite kon hij altijd teren op zijn talent.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr dec 22, 2017 9:25 am

Yopii schreef:Geschiedsvervalsing, beste Mr. Ajax. Zlatan presteerde bij Ajax wisselvallig, is nooit verder gekomen dan 13 doelpunten in een seizoen, wat natuurlijk schandalig weinig is voor een speler van zijn niveau. Zeker had hij zijn uitschieters, maar pas onder Capello is hij een topspits geworden.
Maar ik stel toch ook niet dat ie hier al op zijn top zat? Natuurlijk is ie in de loop de jaren alleen maar beter geworden en is ie op een gegeven moment ook een doelpuntmachine geworden. Maar hij was bij ons op een gegeven moment al onomstreden. Dat zijn de feiten.
Ziyech is niet van hetzelfde niveau als Zlatan, maar ik zie wel overeenkomsten. Hij heeft meer uitdaging nodig, want in feite kon hij altijd teren op zijn talent.
Nogmaals - topclubs trekken geen spelers aan om ze rustig te laten ontwikkelen. Ziyech komt bij een topclub pas aan spelen toe als hij daar goed genoeg voor is; als hij slimmer gaat spelen en minder balverlies gaat lijden. Die uitdaging heeft ie hier dus al.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo feb 07, 2018 11:00 pm

Pffff Ziyech :excited.gif:

Ben fan vd voetballer, maar het gedrag nu ook weer in het interview.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo feb 07, 2018 11:32 pm

Laat lekker gaan joh. Is nu eenmaal geen prater, dat houdinkje ik ben er ook geen fan van, maar zo is hij nu eenmaal. Ondertussen is hij wel een van de betere spelers van Ajax, een creatieveling met rendement, daar moeten we zuinig op zijn. Ik zie hem graag voetballen.
Ajax!

Historicus

Bericht door Historicus » do feb 08, 2018 1:13 am

"Ziyech speelde uitstekend. Hij was de patron in het veld, liet het spel lopen, was erbij in de eindfase en maakte een geweldig doelpunt. Echt prima gespeeld", aldus de genietende Ten Hag in Kerkrade tegen FOX Sports over zijn middenvelder na Roda-Ajax (2-4).

Is Ten Hag bang om zich uit te spreken? Ben blij dat Veltman zich vorige week wel uitsprak over het houdinkje van Ziyech.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do feb 08, 2018 6:32 am

Dat ben ik niet met je eens, Historicus. Het werkt alleen maar tegen een trainer, die met zo'n jongen de strijd zou aangaan (zoals bijvoorbeeld Van Basten), dus Ten Hag doet het juist slim. Het gaat erom zo'n jongen optimaal te motiveren, om op het veld het uiterste eruit te halen. Een boze buitenwereld en steunende inner circle, is vaak precies de mix die sporters tot betere prestaties motiveert.

Bij zijn vorige clubs had Zyech dezelfde maniertjes, dus als dat een probleem was dan hadden ze hem niet moeten halen. Zolang hij een van de betere spelers is, kan ik me er niet al te druk om maken.

Zoveel stelt het ook niet voor. Hij straalt inderdaad iets onsympathieks uit, alsof de hele wereld tegen hem is. Iets was je vaker ziet bij marrokanen in Nederland. Dat is inderdaad storend, maar a) hij doet er niemand kwaad mee - hooguit zichzelf en b) het is eigenlijk ook irrelevant. Het gaat om de prestaties op het veld, de rest is bijzaak.
Ajax!

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 08, 2018 7:15 am

Mee eens. En hij is met afstand onze beste en belangrijkste speler.

Balverlies moet zeker minder, maar hij pakt ook de meeste ballen af!
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do feb 08, 2018 8:07 am

Die Peruviaanse panfluitspeler, ook zo'n kwalletje, was laatst boos dat hij uitgefloten werd. Vervolgens krijgen ze een bal verkeerd op hun voet die erin vliegt en ze denken zich maniertjes te kunnen aanmeten. Deze pseudovedette trekt het nog een stapje verder, die is de wedstrijd erna nog altijd beledigd. :excited.gif:

Een Clubhouse Cancer, zo snel mogelijk verkopen IMHO.
YNWA

Sandro

Bericht door Sandro » do feb 08, 2018 8:36 am

Ik zou het pas echt storend vinden als hij er met de pet naar zou gooien, maar dat doet hij absoluut niet. Loopt van alle spelers zo'n beetje de meeste meters per wedstrijd.
Laatst gewijzigd door Sandro op do feb 08, 2018 8:36 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » do feb 08, 2018 8:36 am

Een panfluitspeler die uitgefloten wordt....

Das ook niet aardig... snap wel dat je dan boos bent ... :smallgrin.gif:

Yopii

Bericht door Yopii » do feb 08, 2018 8:56 am

Sandro schreef:Ik zou het pas echt storend vinden als hij er met de pet naar zou gooien, maar dat doet hij absoluut niet. Loopt van alle spelers zo'n beetje de meeste meters per wedstrijd.
Exact.

Wat een hetze tegen die jongen.

Lekker slim ook van de Ajax-aanhang. Maak je beste speler kapot. Dan word je vast kampioen. :excited.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do feb 08, 2018 9:17 am

Maak je beste speler kapot? Is dat niet een beetje overdreven?

Er zijn wat mensen ontevreden over die oneindige serie vrije trappen die hoog over, ver naast of in de muur gingen. En er zijn wedstrijden geweest waarin hij wel erg veel balverlies had. Het ziet er dan een beetje nonchalant of gemakzuchtig uit.

Je kunt het ook als een compliment zien. Het publiek heeft hoge verwachtingen van hem. Als de prestaties dan achterblijven willen er wel eens een paar mensen gaan fluiten. Nou, ik heb nieuws voor hem. Als hij in het buitenland wil slagen kan hij er beter alvast aan wennen.

Ik geniet zeker van wat hij regelmatig laat zien. Ziyech behoort tot onze allerbeste spelers. Maar er zit denk ik ook wel meer in dan er nu uitkomt. Als hij de top wil halen moet hij misschien eerder kritisch op zichzelf zijn in plaats van op het publiek.
Nil volentibus arduum

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do feb 08, 2018 9:21 am

Kapot maken door hem een keer uit te fluiten. :drecul.gif:
YNWA

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » do feb 08, 2018 9:29 am

Yopii schreef:
Sandro schreef:Ik zou het pas echt storend vinden als hij er met de pet naar zou gooien, maar dat doet hij absoluut niet. Loopt van alle spelers zo'n beetje de meeste meters per wedstrijd.
Exact.

Lekker slim ook van de Ajax-aanhang. Maak je beste speler kapot. Dan word je vast kampioen. :excited.gif:
'een hetze' nou nou nou, het knulletje wordt na de zoveelste kansloze vrije trap door een klein groepje uitgefloten, dat is geen hetze, dat is een logische reactie. Als er een speler slachtoffer is van een hetze dan is het Veltman.

"maak je beste speler kapot", ook al zo'n heerlijke onzinnige dooddoener. Weet je nog voor de winterstop, Ziyech speelt 6 wedstrijden zo slecht dat ze hem bij Sparta nog niet eens op het wedstrijd formulier gezet zouden hebben, er volgen een paar fluitjes en Ziyech speelt de resterende wedstrijden tot de winterstop goed tot uitmuntend. Nu ook, tegen NAC een zacht gefluit en hoppa, Ziyech scoort gelijk uit een vrije trap en speelt gisteren beter met een prachtige goal als gevolg. Als dat de definitie is van 'je beste speler kapot maken' zeg ik: sloop er maar op los, dan worden we kampioen.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 08, 2018 9:43 am

InnerHarbour schreef: Een Clubhouse Cancer, zo snel mogelijk verkopen IMHO.
IMHO is iemand met de meeste balveroveringen in NL (dat las ik enkele weken geleden) geen splijtzwam. Op mij komt Ziyech niet als een prima-donna over. Hij irriteert zich tegen NAC en Roda en schiet er een paar ballen in, prima.

Eriksen was bij veel fans ook niet populair. De meeste fans hebben er dan ook geen enkele kijk op. Ziyech kan m.i. ook top-6 PL aan. Eriksen speelt soberder, maar Ziyech doet qua talent en werklust niet veel voor hem onder.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do feb 08, 2018 9:44 am

Yopii schreef:
Exact.

"Slim van de Ajax-aanhang"... Hij wordt een keertje uitgefloten door vijf man en een hond. Hetze? Waar?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do feb 08, 2018 9:50 am

wimpey schreef:
IMHO is iemand met de meeste balveroveringen in NL (dat las ik enkele weken geleden) geen splijtzwam. Op mij komt Ziyech niet als een prima-donna over. Hij irriteert zich tegen NAC en Roda en schiet er een paar ballen in, prima.

Eriksen was bij veel fans ook niet populair. De meeste fans hebben er dan ook geen enkele kijk op. Ziyech kan m.i. ook top-6 PL aan. Eriksen speelt soberder, maar Ziyech doet qua talent en werklust niet veel voor hem onder.
Ik vind Ziyech een heerlijke speler, qua techniek en creativiteit een van de beste die ik bij Ajax heb meegemaakt de afgelopen 20 jaar. Maar in de PL heeft ie op dit moment niks te zoeken. Is nog erg vaak veel te slap en ongeconcentreerd, levert veel balverlies op. En dat heeft niks met het risico in zijn spel te maken, gewoon met concentratie en juiste beslissingen nemen.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do feb 08, 2018 9:51 am

wimpey schreef:

Er is niemand die zegt dat hij niet kan voetballen of werkt. Hij heeft alleen een negatieve houding/uitstaling die hij IMO ook meeneemt de kleedkamer in. Ik hoop overigens dat Klopp het volkomen oneens met je is, moet er niet aan denken dat ik wekelijks tegen die verongelijkte rotkop moet aankijken.
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 08, 2018 9:54 am

InnerHarbour schreef: Ik hoop overigens dat Klopp het volkomen oneens met je is, moet er niet aan denken dat ik wekelijks tegen die verongelijkte rotkop moet aankijken.
Kijk je liever tegen Milner en Henderson en weer geen kans op de PL-titel aan?

Ziyech zou juist goed passen. De aanpak van Bosz doet denken aan die van Klopp.

Alexander

Bericht door Alexander » do feb 08, 2018 10:02 am

Ik word verschrikkelijk moe van die jongen. Zijn gedrag past niet bij Ajax. Z'n geklaag slaat ook nergens op. Het is niet zo dat hij is uitgejouwd door het hele stadion ofzo.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do feb 08, 2018 10:34 am

Eventjes he. De discussie over het uitfluiten komt met de dag verder van de waarheid af te liggen. Het lijkt er -in de beleving van Ziyech en het publiek- ineens op alsof de hele Arena hem uitfloot tegen NAC. Dat was maar een heel klein deel, volgens mij nog lange zijde ook. Het klinkt dan misschien hard, maar de overgrote meerderheid floot hem niét uit. Desalniettemin gedraagt hij zich nu alsof iédereen tegen hem is.
Daarnaast zag ik gisteren tendentieuze journalistiek in de samenvatting van Studio Sport. Ziyech wordt gewisseld, ze laten uitfluiten horen (wat overduidelijk door de Roda supporters werd gedaan omdat ie langzaam het veld afliep) en dan laten ze een shot zien van het Ajax uitvak en wordt door de Witte Chinees gezegd: “de reactie van de Ajax-supporters”.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do feb 08, 2018 10:41 am

Klopt, men maakt het veel groter dan het in werkelijkheid is.
Nil volentibus arduum

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do feb 08, 2018 10:42 am

wimpey schreef:
InnerHarbour schreef: Ik hoop overigens dat Klopp het volkomen oneens met je is, moet er niet aan denken dat ik wekelijks tegen die verongelijkte rotkop moet aankijken.
Kijk je liever tegen Milner en Henderson en weer geen kans op de PL-titel aan?

Ziyech zou juist goed passen. De aanpak van Bosz doet denken aan die van Klopp.
Ben ik niet van jou gewend dit soort rare vergelijkingen, die spelers zijn onvergelijkbaar qua speelstijl, dat wil niet zeggen dat Milner en Henderson hun inbreng in het team niet hebben. Omdat hij de beste is bij Ajax wil niet zeggen dat hij meekan in de top van de PL. Laat hem het eerst maar eens laten zien in Italië of Frankrijk.
YNWA

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do feb 08, 2018 10:59 am

Marillion schreef:Klopt, men maakt het veel groter dan het in werkelijkheid is.
Zyech zelf maakt het vooral veel groter dan het is. Hij moet niet gelijk zo verongelijkt doen als er twaalf man fluiten.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do feb 08, 2018 11:00 am

brigade zuid schreef:
Marillion schreef:Klopt, men maakt het veel groter dan het in werkelijkheid is.
Zyech zelf maakt het vooral veel groter dan het is. Hij moet niet gelijk zo verongelijkt doen als er twaalf man fluiten.
Hij hoort in deze ook bij 'men'.

Ziyech moet niet zo overspannen en onprofessioneel reageren en journalisten moeten het niet groter maken dan het is.

Als het hele stadion hem continu weg zou fluiten is het een item. Nu niet.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie