Kolbeinn Sigthórsson

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Lionel » vr jan 24, 2014 4:45 pm

Ik vind de panna wel meevallen. Kolbeinn is overigens van glas. Groot en sterk oogt hij maar hij is iedere maand geblesseerd.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr jan 24, 2014 5:02 pm

Ik voel aan mijn water dat hij de maanden februari, maart, april en misschien zelfs mei schadevrij door gaat komen. Wellicht heb je zin om nog een keer te wedden met me, de odds zijn in ieder geval nu flink in je voordeel. :smile-ajax.gif:

Panna valt idd reuze mee, dit soort dingen gebeuren dagelijks op de training als je technisch goede spelers hebt. Irritant ook dat de maker van het filmpje de geluiden rondom de goal van Serero er onder heeft gezet. Alleen voor de hierarchie is het niet zo fris dat een speler die altijd wissel staat een andere speler voor schut zet die al broos qua vertrouwen is, maar helaas wel al tijdenlang onze eerste keus in de spits.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr jan 24, 2014 5:09 pm

Eerstvolgende training gelijk vliegles geven.
YNWA

Khraa

Bericht door Khraa » za jan 25, 2014 11:58 am

Ik vind het gehak op Sigthorsson een beetje overdreven eigenlijk. Hij heeft specifieke kwaliteiten die nergens anders in de selectie te vinden zijn. Heeft Hoesen al eens een kopgoal gemaakt? Bojan maakte er woensdag 1, maar is ook niet iemand die bekend staat om zijn kopkwaliteiten en De Jong is een spits die zich meer rond de strafschopstip bevindt.

Ik denk dat je met De Jong en Sigthorsson een mooi complementair duo in de spits hebt, zodat je gedurende de wedstrijd eventueel tactisch kan switchen en niet Van der Hoorn in de spits hoeft te zetten.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za jan 25, 2014 8:04 pm

Khraa schreef:Ik vind het gehak op Sigthorsson een beetje overdreven eigenlijk. Hij heeft specifieke kwaliteiten die nergens anders in de selectie te vinden zijn. Heeft Hoesen al eens een kopgoal gemaakt? Bojan maakte er woensdag 1, maar is ook niet iemand die bekend staat om zijn kopkwaliteiten en De Jong is een spits die zich meer rond de strafschopstip bevindt.

Ik denk dat je met De Jong en Sigthorsson een mooi complementair duo in de spits hebt, zodat je gedurende de wedstrijd eventueel tactisch kan switchen en niet Van der Hoorn in de spits hoeft te zetten.
Je zegt het zelf eigenlijk al: alle spitsen mankeren een hoop.

Sigtorsson vind ik meevoetballend echt een drama. Lijkt altijd wel ruzie met de bal te hebben. Je ziet bijna nooit een inspeelpass op Sigi als ie op de rand 16 staat, dat is balverlies.
Whitey on the moon.

Khraa

Bericht door Khraa » za jan 25, 2014 8:26 pm

GangstaRiB schreef:
Khraa schreef:Ik vind het gehak op Sigthorsson een beetje overdreven eigenlijk. Hij heeft specifieke kwaliteiten die nergens anders in de selectie te vinden zijn. Heeft Hoesen al eens een kopgoal gemaakt? Bojan maakte er woensdag 1, maar is ook niet iemand die bekend staat om zijn kopkwaliteiten en De Jong is een spits die zich meer rond de strafschopstip bevindt.

Je zegt het zelf eigenlijk al: alle spitsen mankeren een hoop.

Sigtorsson vind ik meevoetballend echt een drama. Lijkt altijd wel ruzie met de bal te hebben. Je ziet bijna nooit een inspeelpass op Sigi als ie op de rand 16 staat, dat is balverlies.
Dat klopt ook helemaal, maar dan moet je zorgen dat hij daar de bal niet krijgt. Dat kan prima als je op het middenveld met de punt naar voren speelt met echte vleugelbezetting. Dat mis ik bij Ajax nog wel eens, de mogelijkheid om bij de onmacht zoals tegen Milan om te kunnen schakelen naar een ander systeem.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Le T.

Bericht door Le T. » za jan 25, 2014 8:31 pm

Ja, maar als een spits lekker meevoetbalt dan krijgen anderen weer de gelegenheid om buitenspelers weg te sturen zodat hij ook weer kopkansen krijgt. Want buitenspelers die uit stand hun mannetje voorbij gaan zien we niet veel. Ik vind ook niet dat hij veel tekort komt, was hij net wat balvaster in de aanname en de kaats, dan zou het er al heel anders uit kunnen zien.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 27, 2014 1:42 pm

Het gaat uiteindelijk inderdaad vaak om details. Hij hoeft geen balkunstenaar te zijn, alles net even beter en sneller verwerken zou genoeg zijn. Probleem is waarschijnlijk dat die mogelijkheid er niet in zit. Hij heeft weliswaar veel last van blessures gehad maar sinds zijn komst bij Ajax is hij in mijn ogen niet beter geworden als het gaat om zijn aanname en kaats. Daarmee komt een aanval via de vleugel waar hij baat bij zou hebben moeizamer tot stand.

Handige jongen om er bij te hebben want hij zal altijd een aantal doelpunten blijven maken. Maar niet goed genoeg als vaste spits.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 27, 2014 1:48 pm

Volgens IceNews gaat Liverpool eerdaags een bod van 6 M uitbrengen. :smallgrin.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma jan 27, 2014 2:01 pm

De Boer wil hem niet kwijt, zegt hij.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jan 27, 2014 2:09 pm

Feest?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 27, 2014 2:18 pm

De Boer zal op dit moment altijd zeggen dat hij hem niet kwijt wil. We zitten halverwege het seizoen. Als hij zou aangeven dat Sightorsson mag vertrekken en het lukt niet dan zit hij met een gedemotiveerde spits. Beter kan hij zijn vertrouwen uitspreken. Wellicht krijgt hij hem beter aan het functioneren en als een club hem echt wil hebben weten ze dat ze een serieus bod moeten doen.

Maar ik geloof niets van die Liverpool geruchten. Die hebben alleen interesse als hij er in de Nederlandse competitie echt bovenuit zou steken.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jan 27, 2014 2:39 pm

wimpey schreef:Volgens IceNews gaat Liverpool eerdaags een bod van 6 M uitbrengen. :smallgrin.gif:
Das een te laag bod. De Boer en Overmars kunnen dus dank je de koekoek gaan zeggen tegen Liverpool en dat ze in de zomer maar terug moeten komen.

Alexander

Bericht door Alexander » ma jan 27, 2014 4:28 pm

Haha, Liverpool heeft never interesse in Sigthorsson. Komt al veel te kort voor de eredivisie.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jan 27, 2014 4:57 pm

Liverpool betaalde bijna 40 miljoen euri voor God betere 't Andy Carroll. Wie? Andy Carroll.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LucaS

Bericht door LucaS » ma jan 27, 2014 5:08 pm

Siggy scoorde natuurlijk wel de belangrijke goals in de topwedstrijden tegen Feyenoord, PSV en Twente. Onmisbaar, tenminste voor elk bedrag onder de 20 miljoen. :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma jan 27, 2014 7:19 pm

Ruilen voor broertje de Jong?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma jan 27, 2014 8:07 pm

Alexander schreef:Haha, Liverpool heeft never interesse in Sigthorsson. Komt al veel te kort voor de eredivisie.
En voorin liggen niet de problemen van Liverpool, die liggen meer op het middenveld.
Whitey on the moon.

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma jan 27, 2014 10:23 pm

Le T. schreef: Ja, maar als een spits lekker meevoetbalt dan krijgen anderen weer de gelegenheid om buitenspelers weg te sturen zodat hij ook weer kopkansen krijgt.
Doet Sigi toch ook wel eens? Nadat hij met 4 tot 5 pogingen eindelijk de bal onder controle heeft, hobbezakt ie soms met die bal aan zijn kromme poten richting vleugel. En als een verdediger in de tussentijd de bal niet van hem afpakt (wat vrij gebruikelijk is), ziet hij soms ineens een speler met hetzelfde shirt als de zijne vrij staan op de vleugel. Gelukkig heeft ie dan gogme genoeg om de bal ook af te geven aan zo'n speler. Om vervolgens naar zijn grote vriend de eerste paal te hobbezakken.

Het wrange van dit alles is wel dat zo'n actie die ongeveer 10-15 seconden duurt ook nog gewaardeerd schijnt te worden. "Zie je wel, zo slecht is ie echt niet, hij kan best wel meevoetballen". Werkelijk te triest voor woorden eigenlijk. Zijn we echt al zo diep gezonken bij Ajax?

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo jan 29, 2014 1:08 am

Zijn grootste gebrek is wat hij zonder de bal doet. Voor mij is hij de beste verdediger van de tegenstander, want er is nauwelijks doorkomen aan met Sig in de spits, en van vloeiend en doeltreffend Ajax-voetbal, dat we wel zagen toen hij geblesseerd was, is geen sprake. Laat mij eens een verdediger zien die zoveel kan.

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo jan 29, 2014 7:57 am

Als je zo'n pot tegen GAE terugziet, valt het ook nog eens extra op hoezeer de andere Ajacieden Sigi niet in het spel betrekken. Nou was De Sa zondag wat dat betreft met zijn hopeloze voorzetten wel een heel erg extreem voorbeeld, maar zelfs de anderen lijken Sigi zoveel mogelijk over te slaan, om hem heen te combineren.

Geen wonder ook. Het duurt immers eeuwen voordat hij de bal onder controle heeft en vaak betekent het aanspelen van Sigi ook nog eens balverlies. Kan je weer als een gek terugrennen als middenvelder, terwijl je net nog aansluiting zocht naar de 16. En zo wordt dus het hele aanvalsspel van Ajax verstoord met zo'n speler. Ik heb 1 keer een geslaagde one touch kaats op Bojan geteld van Sigi. Dat was het volgens mij. Over een uur wedstrijd. Voor de rest was het het gebruikelijke gekloot en gehannes, wat sommige Ajax-fans ook nog schijnen te waarderen. Nou maakte GAE het Ajax ook lastig met die gestaffelde verdediging, maar juist dan moet het positiespel en de combinaties rap en vloeiend worden uitgevoerd. Dat red je niet of amper met Sigi erbij.

Sowieso maakt hij zich soms onbereikbaar door in de breedte uit het centrum weg te lopen voor het trekken van een gat en zich dan achter een verdediger te gaan verschuilen. Komt ook niet meer in de bal, stapt niet uit, gaat niet diep, vrijwel niks van dat alles. Wacht voornamelijk alleen maar af, erg statisch allemaal. Sommigen schijnen dat zelfs goed positiekiezen te noemen. Maar de middenvelders zijn dus wel hun aanspeelpunt voorin kwijt. Aansluiting naar de 16 kan je zo dus ook wel vergeten. En zo gaat dat geneuzel maar door.

Sigi heeft beslist belangrijke doelpunten gemaakt voor Ajax en daar ben ik hem zeer dankbaar voor. Maar voor de rest wordt dit echt een onhoudbare situatie zo. Ik kan Frank hierin niet volgen. Kennelijk houdt hij nogal van potige spitsen die wel kunnen scoren, maar amper kunnen voetballen. Ik zie tenminste een patroon in Bas Dost, Bulykin en nu Sigi (vergeet ik er nog eentje?). Wie wordt de volgende? Frank Demouge? God, wat zal ik blij zijn als er weer een normaal meevoetballende spits in het veld staat en Ajax weer zijn normale niveau kan gaan nastreven.

Want de resultaten vallen vooralsnog 100% mee, maar we gaan al een tijdje langs het randje met bij fases erg matig voetbal wat mij betreft. Wat overigens niet alleen door Sigi wordt veroorzaakt. Het valt me ook op dat het bij sommige jongens momenteel absoluut niet lekker loopt. Veltman grossiert meer dan normaal in Veltmannetjes en is veel van zijn daadkracht kwijt, Serero vond ik zondag flets. Klaassen ook. Alleen al dat bij Klaassen zondag de eenvoudigste ballen van zijn voet afsprongen was een veeg teken. De meest schrijnende was wel de verkeerde aanname op die prima steekpass van Fischer, waarmee Klaassen alleen voor de keeper werd gezet. Juniordip na een verbluffende start?

We weten ons vaak matige spel nog steeds ergens afdoende tijdens de wedstrijd te corrigeren, maar dit moet zo vroeg of laat ergens wel vies fout gaan. Dit is zo echt nog niet gedaan met die 4e titel op rij.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jan 29, 2014 2:44 pm

Jöhnk schreef:Feest?

Code: Selecteer alles

Rapport over Sigthórsson

Wedstrijd: GA Eagles - Ajax
Minuten: 65 minuten

Sigthórsson begon als centrale spits en speelde een gecamoufleerde wedstrijd. Vanuit zijn centrale positie observeerde hij hoe Ajax het positiespel speelde. Ziet het spelletje goed en bezit over genoeg spelintelligentie om te weten wanneer hij het moment moet pakken. Speelde het grootste gedeelte van de wedstrijd vanuit de rug van zijn directe tegenstander, zodat deze hem niet kon waarnemen. Bij zijn marginale balcontacten liet hij zien dat zijn aannames onvoorspelbaar zijn en dat hij beschikt over een not-so-close balbehandeling. Komt niet graag in de bal, maar is op z'n best uit de bal. 

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo jan 29, 2014 2:46 pm

Een gecamoufleerde wedstrijd? :drecul.gif:

jabu

Bericht door jabu » wo jan 29, 2014 6:18 pm

Gecamoufleerd kan je beter observeren...

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo jan 29, 2014 6:38 pm

:smallgrin.gif:

Leuk stukkie, Peter. Tjokvol prachtige eufemismes. Eigen werk?

Ik weet dat ik Sigi steeds extreem fors aan het zoeken en bashen ben. Maar ik heb het dan ook ongelooflijk gehad met die jongen, ik erger me kapot aan die gast bij Ajax en ik kan dat niet voor me houden. En ik erger me ook met gegronden redenen volgens mij. Met deze jongen schiet Ajax wat mij betreft geen ene sodeflikker op. Is hij eigenlijk alleen maar een forse stoorzender in het Ajax-spel. En Sigi zelf heeft hier uiteindelijk ook niets aan. Dit wordt zo alleen maar een perspectiefloze lijdensweg voor hem bij Ajax. Zijn gezicht bij het wisselen zondag sprak dan ook boekdelen. Reken maar dat het een forse slag in zijn gezicht was. Ik hoop puur menselijk gezien dat hij op korte termijn uit zijn lijden verlost wordt met een mooie transfer naar een club, waar ze zo'n type spits wel goed kunnen gebruiken. Voor alle partijen volgens mij het beste. Ook voor de liefhebbers van AJAX. En ik hoop van harte dat Frank dan nog eens goed nadenkt met welk type spits hij het Ajax-spelletje wel naar wens kan uitvoeren.

Plaats reactie