Luis Suárez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Suarez gaat weg voor 1 februari

Ja
13
100%
Nee
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 13

Rijkaard

Re: Luis Suárez

Bericht door Rijkaard » vr jan 28, 2011 3:32 pm

999 schreef:
joey schreef:Toch wel. Is de hoofdprijs voor een speler uit de Nederlandse competitie. Tenminste voor een club als Liverpool. Er zijn een paar clubs (Madrid, Barcelona, City, Chelsea) die bedragen neertellen die in geen verhouding staan tot de marktwaarde van de speler. Maar daar hoort Liverpool niet bij.
Vind ik onzin, ik geloof dat op een enkeling na al de transfers van AJAX spelers ( op dit nivo ) een succes zijn geworden of nog zijn.Daarbij, Suarez wordt heus wel beoordeeld op zijn prestaties internationaal ..

Ik denk eerder dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten ...

Dat denken zelfs de eigen supporters van Liverpool die steen een been klagen over hun "zuinige" eigenaren.
Is 1995 echt zolang geleden??

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 28, 2011 3:34 pm

Je weet nooit of het slim is om het zo hard te spelen, het blijft een gok. Suarez kan wel beweren dat hij zijn best gaan doen voor Ajax als het niet doorgaat, maar kan hij dat ook opbrengen? En dat hij altijd wil winnen zegt niets. Frank de Boer wil ook altijd winnen. Nou, ik heb hem zien spelen ná zijn werkweigering, toen hij noodgedwongen het seizoen moest afmaken bij Ajax. Wat hij deed zag er niet uit. Het ging gewoon niet meer.
Het stinkt aan alle kanten!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr jan 28, 2011 3:34 pm

Ik dacht juist dat Liverpool kantjeboord failliet was, onlangs?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Rijkaard

Bericht door Rijkaard » vr jan 28, 2011 3:37 pm

joey schreef:Je weet nooit of het slim is om het zo hard te spelen, het blijft een gok. Suarez kan wel beweren dat hij zijn best gaan doen voor Ajax als het niet doorgaat, maar kan hij dat ook opbrengen? En dat hij altijd wil winnen zegt niets. Frank de Boer wil ook altijd winnen. Nou, ik heb hem zien spelen ná zijn werkweigering, toen hij noodgedwongen het seizoen moest afmaken bij Ajax. Wat hij deed zag er niet uit. Het ging gewoon niet meer.
Het is altijd gokken.

Maar dan gok ik er liever op dat als Ajax niet de hoofdprijs krijgt Suarez zich er overheen zet en gaat presteren in plaats van te gokken om maar met een fooi genoegen te nemen en te hopen dat het ook zonder Suarez lukt om kampioen te worden.

Ajax kan het nooit goed doen in deze, maar doet tenminste wel haar best om het minst slechte te doen!

999

Bericht door 999 » vr jan 28, 2011 3:38 pm

Voor hun eigen spelers weten ze blijkbaar wel wat de prijzen zijn :
Liverpool weigert megabod op Torres

Chelsea heeft een megabod uitgebracht op Fernando Torres, maar Liverpool heeft de club van trainer Carlo Ancelotti met een negatief antwoord weggestuurd. De Spaanse spits is op dit moment niet te koop.

Liverpool probeert de eigen voorhoede te versterken met Ajacied Luis Suarez, maar moet uitkijken dat het Torres niet kwijtraakt. Chelsea kwam nu met een bod van 35 miljoen pond, ruim veertig miljoen euro. Als de Engelse topclub er vijftien miljoen pond bij wil geven, moeten The Reds het bod accepteren. Afgelopen zomer werd er in het contract van de Spanjaard een clausule opgenomen waarin staat hij voor vijftig miljoen pond, bijna zestig miljoen euro, mag vertrekken.

Voorlopig blijft het bod van Chelsea echter steken op veertig miljoen euro, en dat vindt Liverpool niet genoeg. Mocht het bedrag uit de clausule niet op tafel komen, is de Fenway Sports Group, de nieuwe eigenaar van Liverpool, helemaal niet van plan de international van de hand te doen. "De speler is niet te koop", zegt een woordvoerder van de club van Dirk Kuyt in gesprek met The Guardian.

De 26-jarige Torres heeft bij Liverpool nog een contract tot de zomer van 2013, met een optie om de verbintenis met een jaar te verlengen. In 2007 kwam de voorhoedespeler voor 38 miljoen euro over van Atlético Madrid. Sinds zijn overstap maakte Torres in 102 competitiewedstrijden 65 treffers voor Liverpool.
Blij met de punten ...

Toppie

Bericht door Toppie » vr jan 28, 2011 3:38 pm

Torres, Suarez en Kuyt de spitsen trio . Ja, dat is een aardige aanval

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jan 28, 2011 3:46 pm

ANP schreef:Suarez verwacht vrijdag duidelijkheid over toekomst

AMSTERDAM - Luis Suarez hoopt dat hij zo snel mogelijk weet waar hij aan toe is. “Ik verwacht vrijdag duidelijkheid”, aldus de Ajax-aanvaller tegen NUsport.
© ANP

Liverpool en Ajax gaan vrijdag nogmaals om de tafel, nadat twee eerdere besprekingen op niets uitliepen omdat vraag en aanbod te ver uit elkaar lagen.

Verwacht wordt dat Liverpool een flinke schep bovenop het eerstgeboden bedrag (vijftien miljoen euro) zal doen.

Afwachten

De spits, die allang persoonlijk rond is met Liverpool en alleen nog medisch gekeurd hoeft te worden, gaat ervan uit dat hij vrijdag op het vliegtuig naar Engeland stapt.

“Maar dat moet ik afwachten. Ik blijf er verder rustig onder. Ik kan toch niets doen.”

Suarez trainde vrijdag gewoon mee met de reserves en beloften, net als de andere spelers uit de A-selectie van trainer Frank de Boer die donderdag niet in actie kwamen in het bekerduel met NAC Breda (4-1 winst).

Hoger bod

De leiding van de huidige nummer drie van de eredivisie wil voor zaterdag duidelijkheid over de toekomst van de topschutter.

''Ze weten wat we voor Suarez willen hebben'', zei De Boer. ''Luis is weg als ze dat bedrag betalen. Ik verwacht dat ze vrijdag met een hoger bod komen."

"Maar ik weet niet of het dan tot een akkoord komt. Ik schat de kansen op een vertrek van Suarez op 50 procent. Wel is het zo dat het vrijdag moet rondkomen. Anders blijft Suarez gewoon bij Ajax.''

Graag vertrekken

Suarez wil graag naar Liverpool vertrekken. ''Maar hij snapt ook dat we hem niet zomaar laten gaan'', zei De Boer.

''Ik heb er ook alle vertrouwen in dat hij alles voor Ajax blijft geven als de transfer niet doorgaat. Suarez snapt hoe wij erin staan. Hij is ongelooflijk belangrijk voor ons. Het kost ook klauwen met geld als we ons zonder Suarez niet voor de Champions League plaatsen.''

Wel Luis veel succes bij je nieuwe club, ik mag toch nu wel aannemen dat hij vandaag weg is, het is alleen nog ff wachten tot na zessen en dan zal het ook wel op Ajax.nl staan, en zullen we gelijk ook weten hoeveel de transfersom echt bedraagt.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 28, 2011 3:48 pm

Torres heeft aanmerkelijk meer bewezen dan Suarez. En toch zit het bod van Chelsea (!) maar vijf miljoen euro boven wat Ajax (naar verluidt) aanvankelijk vroeg. Ga dus maar na.

Als Suarez het hard speelt, moet Ajax wel. Je moet geluk hebben dat de speler meewerkt.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jan 28, 2011 3:49 pm

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

999

Bericht door 999 » vr jan 28, 2011 3:49 pm

Ben ik blij dat jij de onderhandelingen voor AJAX niet doet ..
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jan 28, 2011 3:52 pm

Hij is professional. Als het niet doorgaat, dan zondag staat hij er tegen NAC.

Mooie kerel. Die gooit echt niet de knuppel in het hoenderhok. Hij heeft alles aan Ajax te danken, maar geeft 'uiteraard' ook aan dat dit een kans is. Het is aan Liverpool en Ajax.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 28, 2011 3:57 pm

Alles aan Ajax te danken? Wat een onzin, zeg. Dat werkt twee kanten uit. Ajax is geen liefdadigheidsinstelling.

De lichaamstaal van Suarez spreekt boekdelen. Hij zegt braaf wat hij moet zeggen maar hij wil weg.

Rijkaard

Bericht door Rijkaard » vr jan 28, 2011 4:00 pm

Joey,

Ik zeg niet dat je ongelijk hebt hoor, maar jij bent wel kampioen in horen, lezen, concluderen wat je wilt horen,lezen, concluderen. En niet alleen in dit verhaal.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jan 28, 2011 4:00 pm

joey schreef:Alles aan Ajax te danken? Wat een onzin, zeg. Dat werkt twee kanten uit. Ajax is geen liefdadigheidsinstelling.

De lichaamstaal van Suarez spreekt boekdelen. Hij zegt braaf wat hij moet zeggen maar hij wil weg.
Goedendag, wat kun jij alles van de negatieve kant benaderen. Dit is een interviewstijl die Suarez altijd heeft. Zeker als hij het in het Nederlands doet.

Toppie

Bericht door Toppie » vr jan 28, 2011 4:03 pm

Suarez: Ik verwacht vrijdag duidelijkheid
Uitgegeven: 28 januari 2011 15:23
Laatst gewijzigd: 28 januari 2011 15:22

AMSTERDAM - Luis Suarez hoopt dat hij zo snel mogelijk weet waar hij aan toe is. “Ik verwacht vrijdag duidelijkheid”, aldus de Ajax-aanvaller tegen NUsport.

© ProShotsLiverpool en Ajax gaan vrijdag nogmaals om de tafel, nadat twee eerdere besprekingen op niets uitliepen omdat vraag en aanbod te ver uit elkaar lagen. Verwacht wordt dat Liverpool een flinke schep bovenop het eerstgeboden bedrag (vijftien miljoen euro) zal doen.

fwachten

De spits, die allang persoonlijk rond is met Liverpool en alleen nog medisch gekeurd hoeft te worden, gaat ervan uit dat hij vrijdag op het vliegtuig naar Engeland stapt.

“Maar dat moet ik afwachten. Ik blijf er verder rustig onder. Ik kan toch niets doen.”

Suarez trainde vrijdag gewoon mee met de reserves en beloften, net als de andere spelers uit de A-selectie van trainer Frank de Boer die donderdag niet in actie kwamen in het bekerduel met NAC Breda (4-1 winst

Afwachten, ja, dat doen wij ook al 6 jaar :sad.gif:

jabu

Bericht door jabu » vr jan 28, 2011 4:06 pm

joey schreef:Torres heeft aanmerkelijk meer bewezen dan Suarez. En toch zit het bod van Chelsea (!) maar vijf miljoen euro boven wat Ajax (naar verluidt) aanvankelijk vroeg. Ga dus maar na.
Een bod van Chelsea dat Liverpool toch ook afgewezen heeft?
:confused.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 28, 2011 4:08 pm

Rijkaard schreef:Joey,

Ik zeg niet dat je ongelijk hebt hoor, maar jij bent wel kampioen in horen, lezen, concluderen wat je wilt horen,lezen, concluderen. En niet alleen in dit verhaal.
Ach, dat vond je ook ten tijde van Van Basten, Jol, enz.

Die jongen wil hier niet meer voetballen, dat is toch duidelijk? Tja, als het niet rond komt zal hij wel moeten, maar hij springt een gat in de lucht als zijn contract met Ajax ontbonden is, hoor.

Heb je dat zelf nooit gehad? Dat je iets nieuws wilde gaan doen maar het oude 'nog even' moest afronden?

999

Bericht door 999 » vr jan 28, 2011 4:10 pm

Ja en ?.Suarez mag tegen het juiste bedrag iets nieuws doen.
Blij met de punten ...

Rijkaard

Bericht door Rijkaard » vr jan 28, 2011 4:14 pm

joey schreef:
Rijkaard schreef:Joey,

Ach, dat vond je ook ten tijde van Van Basten, Jol, enz.

Die jongen wil hier niet meer voetballen, dat is toch duidelijk? Tja, als het niet rond komt zal hij wel moeten, maar hij springt een gat in de lucht als zijn contract met Ajax ontbonden is, hoor.

Heb je dat zelf nooit gehad? Dat je iets nieuws wilde gaan doen maar het oude 'nog even' moest afronden?

Ja dat klopt dat vond ik toen ook, dat schrijf ik toch zelf ook letterlijk dat het niet alleen in dit verhaal is. Maar je herhaalt dit al 4 transferperiodes, natuurlijk krijg je dan op een gegeven moment gelijk. En met conclusies trekken ben ik met je eens dat Suarez graag naar Liverpool wil, die conclusie kunnen we objectief stellen lijkt me. Stellen dat Suarez hier niet meer wil voetballen is dan weer puur subjectief! Dat bedoel ik dus met mijn punt.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 28, 2011 4:26 pm

Wat is daar subjectief aan? Hij wil weg, dus wil hij hier niet meer voetballen. Dat hij misschien wel móet, is een ander verhaal.

Suarez is ook een mens, hoor. Hoe zou jij je voelen als je een leukere baan zou kunnen krijgen en twee keer zoveel salaris, maar je baas liet je niet gaan? Ging jij dan fluitend naar je werk?

Toppie

Bericht door Toppie » vr jan 28, 2011 4:36 pm

joey schreef:Wat is daar subjectief aan? Hij wil weg, dus wil hij hier niet meer voetballen. Dat hij misschien wel móet, is een ander verhaal.

Suarez is ook een mens, hoor. Hoe zou jij je voelen als je een leukere baan zou kunnen krijgen en twee keer zoveel salaris, maar je baas liet je niet gaan? Ging jij dan fluitend naar je werk?
Alleen zijn salaris wordt bepaald door elke 14daag 50.000 man en de sponsors :aai.gif:

Rijkaard

Bericht door Rijkaard » vr jan 28, 2011 4:37 pm

We hebben al vaker geconcludeerd dat een gewone werkgever - werknemer relatie niet opgaat in vergelijking met de voetbalwereld dus die laat ik gaan.

Maar ik snap Suarez ook wel. Hij wil weg, maar hij kan er toch ook best begrip voor hebben dat Ajax hem niet voor een habbekrats laat gaan. En ik weet dat jij niet in een op en top commerciele organisatie zit maar zoals Ajax het nu speelt werkt het nu eenmaal. Dit is het spel dat onderhandelen heet. Op 31 januari is Suarez gewoon weg maar heeft Ajax wel de hoofdprijs. Suarez komt op voor zijn eigenbelangen maar Ajax doet dat ook en heeft dat recht (en een getekend contract!) aan haar zijde.

Als Liverpool Suarez echt wil moeten ze over de brug komen en anders maar niet. Dan moppert Suarez maar een week en zal hij zich in gaan zetten om van de zomer naar een nog mooiere club te kunnen. Ik ben misschien een romanticus, maar volgens mij is Luis in eerste instantie voetballer en doet hij dat erg graag en zal hij dus ook blijven doen mocht het niet doorgaan. Het is niet dat ik jou niet wil begrijpen Joey, maar ik ben Ajax supporter en het belang van Ajax vind ik dus belangrijker dan het belang van Luis Suarez. Dus ja ik hoop dat deze deal het beste uitpakt voor Ajax. Als je gaat denken zoals jij doet zou Ajax namelijk bij elk bod van een club uit een topcompetitie direct overstag moeten gaan want stel dat de speler gaat muiten???

Dan kunnen we de opleiding ook wel opdoeken.

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr jan 28, 2011 4:44 pm

Gerucht: vanavond 19.00 persconferentie Ajax.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 28, 2011 4:46 pm

Rijkaard schreef:Het is niet dat ik jou niet wil begrijpen Joey, maar ik ben Ajax supporter en het belang van Ajax vind ik dus belangrijker dan het belang van Luis Suarez.
Dat vind ik een keuze van niets. Allebei de partijen moeten er goed uitkomen.

Het transfersysteem is een gedrocht. Het kan alleen -min of meer - functioneren als de clubs de redelijkheid niet uit het oog verliezen. Uiteindelijk verhandel je geen onroerend goed, maar mensen. En nee, er is geen wezenlijk verschil tussen een voetballer en een 'gewone' werknemer. Ze gaan allebei 's morgens naar hun werk en allebei moeten ze een beetje plezier in hun werk hebben, anders wordt het niets.

Wat mij betreft schaffen ze het transfersysteem af. Het is onwenselijk dat clubs leven van de spelershandel. Vervang het huidige systeem door een systeem waarbij een club compensatie krijgt voor het vertrek van een speler via een vaststaande formule. Dan hebben we ook niet elke keer dit gezeik.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » vr jan 28, 2011 4:52 pm

Wat deed Suarez ook al weer toen Groningen niet wilde meewerken met een transfer naar Ajax?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Plaats reactie