Klaas Jan Huntelaar

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 18, 2006 12:27 pm

Zomervakantie te kort voor huntelaar
Maandag 18 december, door ajacied, Texel, 11.45u GMT+01.00, voetbalzone.nl

Klaas Jan Huntelaar maakte een zeer moeizaame beginfase van de competitie mee. De trefzekere aanvaller wist het net weinig te vinden en ook voetballend liet het te wensen over. Inmiddels heeft hij zijn normale niveau weer weten te bereiken en was hij gisteren verantwoordelijk voor de complete productie van Ajax in het duel met Excelsior (1-3).

"Ik denk dat ik nu beter uitgerust ben dan aan het begin van dit seizoen. De zomervakantie had voor mijn gevoel wel wat langer mogen duren. Normaal had ik de laatste week alweer echt honger naar de bal. Nu had ik dat niet, de vakantie was juist heel snel voorbij vond ik."

"Niet dat ik er in het begin met mijn hoofd niet bij was ofzo, maar ik heb nu net wat procentjes meer," aldus Huntelaar in AD Sportwereld. Het seizoen 2005/2006 was slopend voor The Hunter. Na de play-offs heeft hij zich direct moeten melden bij Jong Oranje.

Na het binnenhalen van het Europese kampioenschap, kreeg hij eventjes rust voordat hij weer aan de voorbereiding van Ajax moest deelnemen. Omdat Ajax in de voorronde van de Champions League een plek in het hoofdtoernooi zeker moest stellen, begon de voorbereiding van de Amsterdammers extra vroeg.
Ajax Showtime

RosenbergSpits

Bericht door RosenbergSpits » ma dec 18, 2006 12:53 pm

Ja hij is nog jong, en dit probleem is zeker niet uniek bij Ajax.... Emanuelson, Maduro, Babel vorrig seizoen in meer of mindere maten.

Gelukkig is hij weer goed bezig, en jack van Gelder zegt dat het te maken heeft dat hij weer samen met Babel speelt, en dan veel meer scoort :aai:

jabu

Bericht door jabu » ma dec 18, 2006 1:55 pm

Wie aai je nu Jack van Gelder of Babel? En waarom?

RosenbergSpits

Bericht door RosenbergSpits » ma dec 18, 2006 2:16 pm

Jack van Gelder, omdat ik het triest vindt zo'n uitspraak. Volgens mij deed KJH het begin van dit seizoen ook slecht, terwijl Babel toen wel speelde.

Trouwens nu komen de meeste voorzetten toch ook van rechts, ondanks dat Babel super dreigend is?

Arwin

Bericht door Arwin » ma dec 18, 2006 2:59 pm

Ven Gelder en jij zitten er allebei naast. Huntelaar speelde niet slecht aan het begin van het seizoen. Hij scoorde minder, maar hij voetbalde uitstekend mee. Daarna volgde in mijn ogen een mindere periode omdat Sneijder dicht achter Huntelaar ging spelen en er verder geen enkele aansluiting meer was. In die periode kun je ook niet zeggen dat Huntelaar slecht speelde, hij kreeg simpelweg geen enkele kans.
Nu krijgt hij af en toe eens een aardige voorzet van Ogararu en hij maakt ze direct allemaal af. Huntelaar is een klasse spits.

RosenbergSpits

Bericht door RosenbergSpits » ma dec 18, 2006 3:18 pm

Nu krijgt hij af en toe eens een aardige voorzet van Ogararu en hij maakt ze direct allemaal af. Huntelaar is een klasse spits.
dat zal ik ook niet ontkennen, vooral het laatste :xyxthumbs:

Toppie

Bericht door Toppie » ma dec 18, 2006 3:26 pm

Arwin schreef:Ven Gelder en jij zitten er allebei naast. Huntelaar speelde niet slecht aan het begin van het seizoen. Hij scoorde minder, maar hij voetbalde uitstekend mee. Daarna volgde in mijn ogen een mindere periode omdat Sneijder dicht achter Huntelaar ging spelen en er verder geen enkele aansluiting meer was. In die periode kun je ook niet zeggen dat Huntelaar slecht speelde, hij kreeg simpelweg geen enkele kans.

Ach Huntelaar wel of niet scoren volgend jaar is die weg..

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 18, 2006 3:34 pm

Des te meer reden om van hem te genieten nu hij er nog is.

999

Bericht door 999 » ma dec 18, 2006 4:39 pm

Arwin schreef:Ven Gelder en jij zitten er allebei naast. Huntelaar speelde niet slecht aan het begin van het seizoen. Hij scoorde minder, maar hij voetbalde uitstekend mee. Daarna volgde in mijn ogen een mindere periode omdat Sneijder dicht achter Huntelaar ging spelen en er verder geen enkele aansluiting meer was. In die periode kun je ook niet zeggen dat Huntelaar slecht speelde, hij kreeg simpelweg geen enkele kans.
Nou, laten we het anders zeggen, Huntelaar als meevoetballende spits valt vies tegen ...
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 18, 2006 4:47 pm

Voetske schreef:Nou, laten we het anders zeggen, Huntelaar als meevoetballende spits valt vies tegen ...
Mij niet hoor. Huntelaar is een afmaker. Als hij er dit jaar weer 25 inschopt, ben ik tevreden. Waarom verwachten we van spelers zo vaak dingen die ze niet kunnen?
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » ma dec 18, 2006 4:49 pm

joey schreef:
Voetske schreef:Nou, laten we het anders zeggen, Huntelaar als meevoetballende spits valt vies tegen ...
Mij niet hoor. Huntelaar is een afmaker. Als hij er dit jaar weer 25 inschopt, ben ik tevreden. Waarom verwachten we van spelers zo vaak dingen die ze niet kunnen?
Dus jij vindt Huntelaar een heel goed meevoetballende speler ?.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 18, 2006 4:50 pm

Niet heel goed. Maar wel degelijk. Hij heeft een aantal assists op z'n naam staan, werkt keihard, kan redelijk kaatsen en hij begint nu weer veel te scoren.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » ma dec 18, 2006 6:53 pm

RosenbergSpits schreef:
dat zal ik ook niet ontkennen, vooral het laatste :xyxthumbs:
Tsja, zo zal je je idool waarschijnlijk nooit de basis in lullen..... :D
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma dec 18, 2006 7:01 pm

Voetske schreef:
joey schreef:
Volgens mij lees je dat verkeerd. Huntelaar als meevoetballende spits valt Joey niet tegen omdat hij er al niets van verwachtte. ;)

Ben ik het mee eens. Huntelaar heeft voldoende functionele techniek, maar laat hem zich niet te veel met het spel op het middenveld bemoeien. Het is niet de bedoeling dat Huntelaar op het middenveld loopt terwijl Gabri een kans mist in het strafschopgebied.

Arwin

Bericht door Arwin » ma dec 18, 2006 7:04 pm

Ik vind het hem echt prima doen zo. Hij kan makkelijk scoren, dat heeft hij nu al genoeg laten zien. Meevoetballend kan het beter, maar daar zit al duidelijke verbetering in ten opzichte van vorig jaar, toen we echt alleen maar van de grillen van KJH afhankelijk waren.

Baseman

Bericht door Baseman » ma dec 18, 2006 7:05 pm

Ik begrijp ook niet dat Huntelaar van HtC een aanspeelpunt moet worden, Huntelaar moet gewoon benut worden op zijn sterke punten en daarvoor moet hij in de 16 staan en ballen krijgen. Dan is hij dodelijk.

999

Bericht door 999 » ma dec 18, 2006 7:07 pm

Jöhnk schreef:
Voetske schreef:
joey schreef: Mij niet hoor. Huntelaar is een afmaker. Als hij er dit jaar weer 25 inschopt, ben ik tevreden. Waarom verwachten we van spelers zo vaak dingen die ze niet kunnen?
Volgens mij lees je dat verkeerd. Huntelaar als meevoetballende spits valt Joey niet tegen omdat hij er al niets van verwachtte. ;)

Ben ik het mee eens. Huntelaar heeft voldoende functionele techniek, maar laat hem zich niet te veel met het spel op het middenveld bemoeien. Het is niet de bedoeling dat Huntelaar op het middenveld loopt terwijl Gabri een kans mist in het strafschopgebied.
Oke, dan zitten we wat dat betreft op een lijn ..
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo dec 20, 2006 11:18 pm

Vijf directe assists voor Huntelaar dit seizoen. Hoeveel had hij er vorig seizoen in de tweede competitiehelft?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo dec 20, 2006 11:44 pm

Jöhnk schreef:Huntelaar als meevoetballende spits valt Joey niet tegen omdat hij er al niets van verwachtte. ;)
Klopt. Alles wat hij doet is meegenomen. KJH staat er om er 25+ in te schoppen. :yes:

jabu

Bericht door jabu » do dec 28, 2006 12:48 pm

Klaas-Jan Huntelaar beste competitieschutter in 2006

Klaas-Jan Huntelaar heeft er weer een prijs bij. De Ajacied mag zich dankzij zijn productieve seizoen 2005/2006 de beste schutter ter wereld noemen.
Huntelaar had nog twee concurrenten over. Humberto Andrès Suazo en Alfredo Cristiano Jara waren immers met respectievelijk het Chileense Colo Colo en het Paraguayaanse Bamin Real Potosi nog tot december verwikkeld in een competitie die meetelde voor de rangschikking van de International Federation of Football History and Statistics (IFFHS).

De IFFHS vergeleek de vijftig grootste competities ter wereld. De voetbalstatistici legden alle doelpuntenmakers naast elkaar, waarbij het aantal treffers na afloop van het in 2006 geëindigde seizoen als totaal werd genomen.

Zijn totaal van 31 doelpunten leverde Luca Toni, winnaar van de ESM Gouden Schoen, de zesde plaats op. Dirk Kuijt, vorig jaar nog derde, legde met 24 goals in dienst van Feyenoord beslag op de 21ste plaats. Vitesse-spits Mads Junker en Shota Arveladze (AZ) behoren ook tot de top-25.

Huntelaar was niet de meest effectieve spits. Hoewel hij een-op-een liep, moest hij zijn meerdere erkennen in Vjatselav Zahovaiko. De Estse spits van Flora Tallinn kwam in 21 wedstrijden tot 25 doelpunten, een moyenne va 1,19 treffer per duel.
naam club(s) goals*
1. Klaas Jan Huntelaar SC Heerenveen/ Ajax (Ned) 35
2. Humberto Andrés Suazo Colo Colo (Chi) 34
3. Alfredo Cristiano Jara Bamin Real Potosi 34
4. Kris Boyd Kilmarnock/Glasgow Rangers (Sch) 32
5. Maksim Gruznov Trans Narva (Est) 31
6. Luca Toni Fiorentina (Ita) 31
21. Dirk Kuijt Feyenoord (Ned) 24
23. Mads Junker FC Nordsjælland (Den)/ Vitesse (Ned) 24
24. Shota Arveladze AZ (Ned) 23
36. Jefferson Farfán PSV (Ned) 21
42. Ruud van Nistelrooy Manchester United (Eng) 21

* inclusief treffers gemaakt in competitieplay-offs
VI.nl

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 29, 2006 3:37 pm

Volgens de ELF is KJH woensdag bekeken door een directeur van Juventus.

Zijn naam zingt sowieso rond in het Italiaanse geruchtencircuit. Zie calciomercato. Voor wie geen Italiaans kan vertalen: KJH staat in de belangstelling vvan een aantal clubs. Genoemd worden Bayern, Juventus, Manchester United, Chelsea en nog een paar, dus het kan niet op. De zaakwaarnemer van KJH zegt dat er nu niets concreets speelt, ze zien het in de zomer wel. KJH vindt het belangrijk dat een club CL speelt en dat het systeem van die club bij hem past. De transfersom zou liggen rond de 20 miljoen euro.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr dec 29, 2006 3:40 pm

Jans Huntelaar. :D

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » vr dec 29, 2006 3:41 pm

:D Grappig, die buitenlandse kranten. Zo las ik eens in Londen 'Arjan Robster'
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 29, 2006 3:57 pm

Verwacht niet dat KJH naar Italië gaat. De reactie van zijn zaakwaarnemer is zuinigjes. Hij zegt niet iets in de trant van: de serie A is een droom, of zo. Het zal wel Engeland worden.
Duidelijk is dat Ajax in een zetel zit. Dat wordt cashen. Wel raken we KJH komende zomer kwijt, denk ik.

jabu

Bericht door jabu » vr dec 29, 2006 4:00 pm

Man Utd lijkt mij wel wat voor hem.

Gesloten