Jan Vertonghen
Moderator: mods
Dat mag jij vinden Lucas, maar ik vind Vermaelen en Vertonghen geen echte AJAX producten, en als ik er die 6 aankopen bij op tel is mijn mening dat dit een aangekocht elftal is.En wat andere clubs doen heeft er ook weer geen bal met te maken.LucaS schreef:Stekelenburg, van der Wiel, Vermaelen, Vertonghen, Lindgren, Emanuelson spelen normaal gesproken. Allen 'eigen' spelers. Er is geen topclub in Europa die dat kan nazeggen. Aangekocht elftal is dus gewoon heel erg flauw en bovendien onwaar
Laatst gewijzigd door 999 op di jan 20, 2009 7:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
- Ajaciedjuh
Het wordt onderhand hier een 'zielig' niveau. Ongelooflijk dat sommige alles proberen aan te halen om het Ajax van nu negatief te benaderen.
Iedereen mag uiteraard zijn eigen mening hebben, want daarvoor is een forum bedoeld. Maar om elke uitspraak van een forumlid, stuk tekst uit een krant of weekblad negatief te interpreteren om je 'eigen gelijk' te halen, is echt treurig.
Steek deze energie in positieve zaken, dan leef je een stuk gelukkiger.
Iedereen mag uiteraard zijn eigen mening hebben, want daarvoor is een forum bedoeld. Maar om elke uitspraak van een forumlid, stuk tekst uit een krant of weekblad negatief te interpreteren om je 'eigen gelijk' te halen, is echt treurig.
Steek deze energie in positieve zaken, dan leef je een stuk gelukkiger.

Tis trouwens maar goed dat KJH weg is, hoef ik er die niet meer bij te tellen .. en al zitten er 400 eigen AJAX spelers bij de selectie, volgens mij gaat het er om wat er op het veld staat .. wacht effe Kennedy/Leonardo hebben ook nog flink wat potjes in de basis gestaan .. wordt er niet beter op .. maar goed jullie mogen rekenen hoe jullie willen, ik reken hoe ik wil ..
Blij met de punten ...
Dit bedoel ik dus wijzen naar Psv, terwijl AJAX geen haar beter is wat dit betreft.O wacht effe, wij er 1 1/2 meer .. sorry hoor .. zodadelijk krijgen we ook nog Ja maar MVB probeert wel Nederlandse spelers te kopen ..Peter schreef:Ik vind het allemaal wel meevallen. Vergelijk het eens met PSV. Daar lopen Marcellis, Bakkal en Afellay. Voor de rest louter aankopen in de basiself. Ik ben blij dat we nog enige jeugd hebben, al is het kwalitatief niet zo heel veel soeps.
Twee dingen .. MVB koopt als een gek, en blijkbaar is wat er aan jeugd op de bank zit voor MVB kwalitatief niet goed genoeg .. anders ga je niet zoveel kopen ..
Blij met de punten ...
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik ben het deels met je eens, want er is ook dit jaar weer erg veel aangekocht en dan vraag je je toch af of dat allemaal nou weer nodig was. Oleguer, Enoh, Sulejmani, Wielaert, Sno, Cvitanich en Aissati. Hopelijk ziet ook Marco dat er in de verte wat moois aankomt en dat je al die breedte aankopen niet nodig hebt. Hopelijk gaat hij ook nog altijd aan de slag met die jeugdopleiding, want daar ligt echt veel potentie. Onderscheidend vermogen ook.999 schreef:Dit bedoel ik dus wijzen naar Psv, terwijl AJAX geen haar beter is wat dit betreft.O wacht effe, wij er 1 1/2 meer .. sorry hoor ..Peter schreef:Ik vind het allemaal wel meevallen. Vergelijk het eens met PSV. Daar lopen Marcellis, Bakkal en Afellay. Voor de rest louter aankopen in de basiself. Ik ben blij dat we nog enige jeugd hebben, al is het kwalitatief niet zo heel veel soeps.
-
- AT Toto winner 15/16
- peter
Doorselecteren doe je niet met Oleguer en Sno. Dat zijn ook van die kansloze missers, namelijk. Oleguer wordt doorgeselecteerd met Wielaert. Wel een verbetering, maar ik vraag me af of zo'n jongen Ajax nu echt naar een hoger niveau tilt.LucaS schreef:Doorselecteren, vroeger moest dat nog van AT. Er zijn heel veel spelers uitgezet
Hier heb ik dan ook weer problemen mee.Doorselecteren en dan ga je stoerhaspels als Olequer en Sno halen .. Oleguer wordt doorgeselecteerd met Wielaert.LucaS schreef:Doorselecteren, vroeger moest dat nog van AT. Er zijn heel veel spelers uitgezet
Edit: Peter was me voor zie ik ...
Blij met de punten ...
Het begint bijna te lijken alsof mensen hier naar dingen gaan zoeken om óver te azijnzeiken en op elke slak zout gaan leggen omdat ze bang zijn dat er anders niks over te praten is ofzo. Of dat als ze iets minder negatief zijn dat Ajax dan sneller verliest en de klap sneller aankomt ofzo. Tenminste, daar begint het op te lijken. Wat me ook opvalt zijn dat er een hoop man zijn die een eerder aangenomen standpunt (van te voren negatief over komst Van Basten) niet willen wijzigen en nu inderdaad ook op elke slak zout gaan leggen om niet hun ongelijk aan te geven.
Ja, op dit moment wel dus. Want hij is beter dan Oleguer. Naar welk hogere niveau hij Ajax kan tillen is een tweede. Maar een vorm van doorselecteren is het natuurlijk wel.Peter schreef:Oleguer wordt doorgeselecteerd met Wielaert. Wel een verbetering, maar ik vraag me af of zo'n jongen Ajax nu echt naar een hoger niveau tilt.
Laatst gewijzigd door Jesse op di jan 20, 2009 8:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
- peter
Verder vind ik juist de spelers die al langer bij Ajax spelen positief opvallen. De mensen die echt in het oog springen waren er vorig jaar ook al. Wat dat betreft kun je dus zeggen dat het juist die spelers zijn die de stap hebben gemaakt. Om ontopic te gaan: Jan Vertonghen is daar één van. Ook Vermaelen, Suarez en in mindere mate Wiel en Urby vind ik sterker. De aankopen? Daar heeft het leeuwendeel nog niet gebracht van wat er van hadden gehoopt. Negatief? Gewoon constatering, maar we zijn ook pas halverwege het seizoen.
- peter
Nee, dan krijg je een ban.Jöhnk schreef:Urby en Vertonghen springen er voor mij bovenuit. Die zijn zoveel beter geworden. Met dank aan de trainer, maar dat mag ik zeker niet zeggen.

Ik vind dat Marco van Basten het lot van Urby gewoon in eigen handen heeft. Hij is minder als hij op het middenveld speelt, maar functioneert prima als linksbuiten. Zou dan ook zonde zijn als hij in de winterstop Elia had gehaald.
Je doet maar.Alleen kun je met zo'n reactie elke discussie de kop indrukken.Ben je negtief over een trainer dan roep jeDaniel_vT schreef:Ik heb net zo goed recht om mijn mening te geven als jij.999 schreef:Tis gewoon een discussie dat AJAX/MVB veel spelers heeft gekocht, als het je niet bevalt blijf er dan tussenuit .. nog effe en je hoeft nergens meer over te beginnen of je bent negatief ..
Ben je te positief dan roep jeDaniel_vT schreef:Tenminste, daar begint het op te lijken. Wat me ook opvalt zijn dat er een hoop man zijn die een eerder aangenomen standpunt (van te voren negatief over komst Van Basten) niet willen wijzigen en nu inderdaad ook op elke slak zout gaan leggen om niet hun ongelijk aan te geven.
lekker makkelijk hé ..Daniel_vT schreef:Tenminste, daar begint het op te lijken. Wat me ook opvalt zijn dat er een hoop man zijn die een eerder aangenomen standpunt (van te voren positief over komst Van Basten) niet willen wijzigen en nu inderdaad ook op elke slak zout gaan leggen om niet hun ongelijk aan te geven.
Blij met de punten ...