Hakim Ziyech

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Cruijff » ma nov 27, 2017 8:17 am

Lionel schreef:Uiteindelijk winnen ze met 5-1. Wat is het probleem?

.
Die 5-1 geeft vooral aan hoe veel rek er wanneer de dingen wel kloppen, in de selectie zit.

Hoe makkelijk je opeens doelpunten scoort als de speler op je linkerflank beide benen goed gebruikt.

Zo slecht als in lange fasen (door met name Ziyech!) gespeeld is, zo slecht mag je als Ajacied gewoonweg niet spelen!

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Lionel » ma nov 27, 2017 8:42 am

Fluit ze na de wedstrijd uit. Prima. Maar tijdens de wedstrijd is dat echt een no-go. Schandalig.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Mano » ma nov 27, 2017 8:59 am

Hij passt (alleen al in eerste helft) 15x over een afstand van 5m in de voeten van de tegenpartij en dan moet je als supporter op je tanden bijten? :confused.gif:

Het is nou niet dat hij wordt uitgefloten ondanks hij zo lekker staat te ballen...
Het spreekt wel voor hem dat hij enige vorm van maniertjes wegliet

Zo'n Vilhena en Depay die vingers in hun oren proppen na een doelpunt :excited.gif:
Gasten spelen weken/maanden belabberd en zijn dan gepikeerd van slecht commentaar en bij de eerste de beste goal is het 'payback' :blackcat.gif:
Totaal gebrek aan zelfkritiek
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door InnerHarbour » ma nov 27, 2017 9:57 am

Lionel schreef:Fluit ze na de wedstrijd uit. Prima. Maar tijdens de wedstrijd is dat echt een no-go. Schandalig.
Ga jij nu kritiek leveren op mensen die daadwerkelijk naar de Arena gaan ouwe teleteks supporter?
YNWA

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma nov 27, 2017 12:10 pm

Lionel schreef:Uiteindelijk winnen ze met 5-1. Wat is het probleem?

Ziyech heeft de meeste assists, voorassists en creëert de meeste kansen.
Heb jij gisteren de wedstrijd eigenlijk wel gezien?

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Lionel » ma nov 27, 2017 5:52 pm

Ik moest zelf voetballen. Ik voetbal op zondag. Heb alleen de tweede helft gezien. Maar ik heb nog nooit een speler uitgefloten en heb al jaren een seizoenskaart. Vind het schandalig. En niemand gaat er beter van voetballen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Sandro » ma nov 27, 2017 5:58 pm

Als het slecht gaat dan krijgen de flegmatieke spelers altijd als eerste kritiek, terwijl ze als het beter loopt goud waard zijn. Natuurlijk kan het ook beter bij Ziyech, maar ik vind dat hij vrij volwassen met de kritiek omgaat.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Hakim Ziyech

Bericht door WP_Legend » ma nov 27, 2017 9:32 pm

Sandro schreef:Als het slecht gaat dan krijgen de flegmatieke spelers altijd als eerste kritiek, terwijl ze als het beter loopt goud waard zijn. Natuurlijk kan het ook beter bij Ziyech, maar ik vind dat hij vrij volwassen met de kritiek omgaat.
Wat is de definitie van een flegmatieke speler? Ik probeerde het op te zoeken. Maar ik kwam er niet helemaal uit.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Sandro » ma nov 27, 2017 9:51 pm

Flegmatiek schijnt nogal breed te interpreteren te zijn. Wat ik er in ieder geval mee bedoel is onberekenbaar, sierlijk. Bij dat type spelers kun je sneller de indruk krijgen dat ze niet hun best doen wanneer het niet loopt.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Hakim Ziyech

Bericht door De Dominee » di dec 05, 2017 1:26 pm

Pushkin op een ander forum over Ziyech:
Kan uit betrouwbare bron melden dat Ziyech nu al bezig is met het forceren van een vertrek, eist ook nog steeds alle vrije trappen op vanwege de statistieken. Is na onvrede intern bij de spelersgroep uiteindelijk Schone voor aangewezen want Ziyech schoot er nooit een in. Verder botert het ook niet zo meer met de spelersgroep en Ziyech op andere punten. Ziyech kan echter bepaald solistisch gedrag blijven tonen ommdat Keizer simpelweg de ballen niet heeft hem er naast te zetten. Maar geloof me, Ziyech is na dit seizoen vertrokken bij Ajax.

Interessant. Ik zou hem dan nu passeren voor Frenkie tot de winterstop. Iedereen blij, behalve Ziyech. Maar die is al niet blij en dit zou het laatste zetje kunnen zijn voor een winters vertrek.

Ik zou verder spelen met Frenkie - Beek - Siem dit jaar. Eiting en Schone erachter, misschien een creatieve jongen erbij halen. Hoe staat het met Kadioglu bijvoorbeeld, om maar iemand te noemen?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door peter » di dec 05, 2017 2:09 pm

Keizer is eindverantwoordelijk en dient Ziyech weer (beter) aan het voetballen te krijgen. Gewoon de beste speler van de selectie en die moet je beter aan de praat zien te krijgen. Zelfde geldt voor Dolberg. Jongens lieten vorig seizoen een heel hoog niveau zien.

Het op de bank zetten van Ziyech is een keuze, maar wel een teken van zwakte. Plus dat de vervangers ook niet zullen presteren. Ik geloof er niks van dat het beter loopt zonder Ziyech. Sowieso is die jongen nog altijd van levensbelang voor Ajax. 8 assists in 14 potjes.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door elliquido » di dec 05, 2017 2:39 pm

Peter schreef:Keizer is eindverantwoordelijk en dient Ziyech weer (beter) aan het voetballen te krijgen. Gewoon de beste speler van de selectie en die moet je beter aan de praat zien te krijgen. Zelfde geldt voor Dolberg. Jongens lieten vorig seizoen een heel hoog niveau zien.

Het op de bank zetten van Ziyech is een keuze, maar wel een teken van zwakte. Plus dat de vervangers ook niet zullen presteren. Ik geloof er niks van dat het beter loopt zonder Ziyech. Sowieso is die jongen nog altijd van levensbelang voor Ajax. 8 assists in 14 potjes.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door peter » di dec 05, 2017 2:49 pm

Ander draadje al beantwoord. Een helftje Roda voor een hele analyse dat Frenkie de Jong beter is. In de pot tegen NAC liep het nog veel beter en toen speelde Frenkie de Jong niet mee. Als je echt denkt dat Frenkie de Jong de gouden oplossing is, dan kom je echt bedrogen uit.

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Hakim Ziyech

Bericht door De Dominee » di dec 05, 2017 3:04 pm

Ik ben het met Peter eens dat Keizer het grootste probleem is momenteel. Neemt niet weg dat Ziyech in deze vorm prima te passeren is, zeker gezien we een groot talent hebben die op zijn positie op de deur klopt. Als je daarbij in ogenschouw neemt dat Ziyech blijkbaar ontevreden is en matig in de groep ligt, lijkt de keuze mij een juiste.

Daarnaast moet Keizer natuurlijk ASAP weg. Buiten kijf.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Yopii » di dec 05, 2017 6:10 pm

Ziyech is een goede voetballer en misschien een jongen met een gebruiksaanwijzing, maar zo erg zal het niet zijn. In het verleden presteerde hij toch altijd.

Zou me kunnen voorstellen dat hij teleurgesteld is over de gang van zaken bij Ajax. Een prutser van een trainer, een afgekalfde selectie en geen Europees voetbal.

Het is de taak van de trainer om het beste uit de spelers te halen, en dan met name uit de beste spelers. Oké, Keizer kan hem niet aan, maar wie moet je dan lozen, Ziyech of Keizer? :excited.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Marillion » di dec 05, 2017 6:27 pm

Zolang ze allebei nog bij Ajax aanwezig zijn zou ik het toch wel prettig vinden als iemand Ziyech kan uitleggen dat wel of niet presteren niet alleen kan afhangen van de vraag of je vertrouwen hebt in de kwaliteiten van je trainer. Hij kan gewoon beter, ook binnen een elftal dat niet goed staat. Wanneer het ego van een speler boven het belang van het elftal gaat heb je wel een probleem.

Hij is één van de spelers die het verschil kan maken. Bij die rol horen verantwoordelijkheden.

Verder ben ik wel van mening dat de leiding bij Ajax zich moet afvragen waarom verschillende spelers zoveel minder presteren in vergelijking met vorig seizoen. Een deel van het antwoord ligt natuurlijk in het feit dat we een aantal basisspelers kwijt zijn. Maar we hebben voor Eredivisie begrippen gewoon nog steeds een talentvolle groep.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Cruijff » do dec 21, 2017 12:12 am

Marillion schreef:Zolang ze allebei nog bij Ajax aanwezig zijn zou ik het toch wel prettig vinden als iemand Ziyech kan uitleggen dat wel of niet presteren niet alleen kan afhangen van de vraag of je vertrouwen hebt in de kwaliteiten van je trainer. Hij kan gewoon beter, ook binnen een elftal dat niet goed staat. Wanneer het ego van een speler boven het belang van het elftal gaat heb je wel een probleem.
Voor de status binnen de selectie erg belangrijk voor Siem de Jong, Huntelaar en Veltman dat zij hun strafschoppen wél benutten. Drie jongens die door lang niet al hun teamgenoten op basis van hun prestaties erg serieus worden genomen.

Een steeds groter deel van de selectie ergert zich groen en geel aan Hakim Ziyech die voornamelijk voor zichzelf voetbalt.

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Lionel » do dec 21, 2017 12:26 am

Je zuigt weer van alles uit je duim. Ziyech is de beste en de belangrijkste speler van Ajax.

Als Veltman niet zo een domme gele kaart had gepakt, Siem niet zo beroerd voetbalt en KJH niet de simpelste ballen mist worden ze serieus genomen. Niet omdat ze een keer een pingel scoren.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Cruijff » do dec 21, 2017 12:42 am

Lionel schreef:Je zuigt weer van alles uit je duim. Ziyech is de beste en de belangrijkste speler van Ajax.
:drecul.gif: :excited.gif: :drecul.gif:

De grootste egoïst en de eerste die het team in de steek laat, bedoel je.

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Hakim Ziyech

Bericht door GangstaRiB » do dec 21, 2017 10:25 am

Die jongen voetbalt voor zichzelf. Zag hem gisteren met een verongelijkt gezicht over het veld lopen. Hakim Messi vond het allemaal maar niks.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Cruijff » do dec 21, 2017 11:05 am

GangstaRiB schreef:Die jongen voetbalt voor zichzelf. Zag hem gisteren met een verongelijkt gezicht over het veld lopen. Hakim Messi vond het allemaal maar niks.
Dat verongelijkte en puur voor zichzelf voetballen viel mij al maanden op.

Jammer dat Ajax een beursgenoteerde onderneming is die zo'n jongen pas gaat verkopen nadat hij een WK heeft gespeeld. Je dient 't zo snel mogelijk te dumpen zo'n stuk brandhout.

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Yopii » do dec 21, 2017 12:13 pm

Nou, nou... :excited.gif:

Beetje overdreven, hoor.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Hakim Ziyech

Bericht door ferry » do dec 21, 2017 1:58 pm

Ziyech zal altijd een speler zijn die gemengde emoties oproept. Gisteren deed hij ook weer veel dingen wel goed. En dan even later zie je hem weer een mannetje passeren, om vervolgens kansloos te proberen nog 2 man uit te spelen terwijl er ook prima afspeelmogelijkheden zijn. Ik kan me voorstellen dat mensen hem egoistisch vinden.

Die pingel was ook redelijk dramatisch genomen, maar dat vond ie zelf ook, las ik.

Maar de man kan onmiskenbaar voetballen, en ik ben blij dat we zo'n speler in de selectie hebben.

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Yopii » do dec 21, 2017 2:11 pm

Door de schuld op zich te nemen zet Ziyech zijn jonge ploeggenoot Mathijs uit de wind. Dat is collegiaal van hem. :biggthumpup.gif:


Ziyech kan beter vertrekken. Hij zal meer leren in een ervaren team waar hij op zijn nummer wordt gezet als hij verkeerde keuzes maakt. Talentvolle spelers met dit probleem blijven hangen als ze in de leidersrol worden geduwd.

Zlatan kreeg dezelfde verwijten toen hij nog bij Ajax speelde: te egoïstisch, verkeerde keuzes, had te weinig rendement. Pas in Italië werd hij een broodvoetballer. Bij Ajax lukte dat niet omdat hij bovenaan de pikorde stond en daardoor niet te corrigeren was.

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Mr. Ajax » do dec 21, 2017 8:01 pm

Yopii schreef:Door de schuld op zich te nemen zet Ziyech zijn jonge ploeggenoot Mathijs uit de wind. Dat is collegiaal van hem. :biggthumpup.gif:


Ziyech kan beter vertrekken. Hij zal meer leren in een ervaren team waar hij op zijn nummer wordt gezet als hij verkeerde keuzes maakt. Talentvolle spelers met dit probleem blijven hangen als ze in de leidersrol worden geduwd.

Zlatan kreeg dezelfde verwijten toen hij nog bij Ajax speelde: te egoïstisch, verkeerde keuzes, had te weinig rendement. Pas in Italië werd hij een broodvoetballer. Bij Ajax lukte dat niet omdat hij bovenaan de pikorde stond en daardoor niet te corrigeren was.
Dat laatste klopt niet, Yopi. Zlatan werd tijdens zijn eerste anderhalf seizoen inderdaad structureel uitgefloten en bekritiseerd, maar in zijn laatste half jaar kwam ie los en had iedereen door dat het een absolute topper was.

Wat Ziyech betreft - vooropgesteld, hij is samen met Lasse en Justin m'n favoriet in dit Ajax. Ik vind het heerlijk om naar hem te kijken. Alleen zal ie natuurlijk never nooit bij een grote club aan de bak komen als ie zoveel balverlies blijft lijden. Dat hij veel risico in zijn spel legt is prima en zelfs zeer belangrijk, maar ik vind het onzin om dat als excuus te gebruiken voor zijn ongekende balverlies. Dat moet ie hier nog zien te verbeteren, wil hij eventueel nog naar een topclub. Die clubs zitten echt niet te wachten op een 25-jarige spelmaker die nog 'in ontwikkeling' is.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie