Donny van de Beek

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

999

Re: Donny van de Beek

Bericht door 999 » di aug 06, 2019 9:44 am

Dit is het gerucht vooralsnog ..
Volgens het Spaanse ABC is de transfer van Donny van de Beek naar Real Madrid afgerond. De Koninklijke betaalt 55 miljoen euro voor de middenvelder. Het transferbedrag zal over meerdere seizoenen worden betaald. De middenvelder zal zelf een contract voor zes seizoenen gaan tekenen in Spanje. Beide clubs hebben afgesproken dat Van de Beek pas na het tweeluik met PAOK Saloniki de overstap naar de Spaanse hoofdstad zal maken.
Over meerdere seizoen ?, 6 seizoenen getekend ?.

Zou MU daar ook genoegen mee hebben genomen als Pogba zou worden verkocht. En 6 seizoenen ??.

Overigens wel lekker naar de RM kant toegeschreven ..

Maar goed, als dit het is ( het gerucht ) vind ik het te weinig en zou AJAX er ( nog ) niet akkoord mee moeten gaan ..
Blij met de punten ...

Sandro

Bericht door Sandro » di aug 06, 2019 9:49 am

Yopii schreef:
LucaS schreef:Lang in Ajax 1? Vast wel, maar pas een half seizoen echt onbetwist basisspeler en voortrekker. Ik geloof dat Cruijff in zijn plan zei dat eigen spelers juist een jaartje langer moesten blijven ipv na 1 seizoen echt bijdragen de zaak in de steek laten
Dat zou mooi zijn, maar tegen Madrid zegt een speler geen nee. Onrealistisch om dat te verwachten.
Klopt, toch zou het i.m.o. voor hemzelf (en voor Ajax uiteraard) beter zijn geweest om nog een seizoen te blijven. Hij heeft nog lang niet zo'n onuitwisbare indruk achter gelaten als De Jong en De Ligt, die echt onhoudbaar waren. Hier had hij zich rustig nog een seizoen verder kunnen ontwikkelen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Yopii

Bericht door Yopii » di aug 06, 2019 9:54 am

Zo denken voetballers niet, die zijn van jongs af heel bijzonder gemaakt.

Donny zou het ook kunnen redden, al is het maar omdat hij vaak beslissende doelpunten maakt. Mee eens dat het rijkelijk vroeg is voor hem, maar hij behoort niet tot de categorie waarvan je vooraf weet dat het niets wordt: Drenthe, Van der Vaart, Huntelaar, zeg maar.

Hoe dan ook, 55 miljoen is een sloot geld voor een speler die, zoals menigeen hier betoogt, nog maar een half jaartje basisspeler is. Een jaar geleden was hij met voorsprong de duurste ooit uit de Eredivisie geweest.

Vergelijkingen met andere competities moet je niet maken, die staan hoger aangeschreven of ze zijn kunstmatig (vreemd geld) duur gemaakt.

Lionel

Bericht door Lionel » di aug 06, 2019 9:55 am

Van der Vaart was wel een klasse beter dan Donny. Ben je misschien in de war met Frenkie de Jong, Yopi?

Donny is pas een paar maanden basisspeler. In een team dat goed draaide. Hij maakt een hoop goals maar heeft een doelpunt/mega-kans ratio van 10% ofzo.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » di aug 06, 2019 10:02 am

Hoeveel wedstrijden heeft Frenkie in Ajax 1 gespeeld? Dat valt ook tegen, hoor.

Van der Vaart was echt niet beter, integendeel... Donny is een moderne middenvelder, hij beheerst praktisch alles. Van der Vaart was geen atleet; met alleen een mooie techniek kom je er niet meer.

Met 100% zekerheid te voorspellen dat Van der Vaart daar zou mislukken. Net als KJH, een ouderwetse goaltjesdief die veel te traag was/is voor de top.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di aug 06, 2019 10:05 am

Donny vind ik wel een klasbak, hoor. Oog voor ruimte, positie, zeer goede balbehandeling/functionele techniek. Beste speler van de huidige selectie.

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » di aug 06, 2019 10:07 am

999 schreef:Dit is het gerucht vooralsnog ..
Volgens het Spaanse ABC is de transfer van Donny van de Beek naar Real Madrid afgerond. De Koninklijke betaalt 55 miljoen euro voor de middenvelder. Het transferbedrag zal over meerdere seizoenen worden betaald. De middenvelder zal zelf een contract voor zes seizoenen gaan tekenen in Spanje. Beide clubs hebben afgesproken dat Van de Beek pas na het tweeluik met PAOK Saloniki de overstap naar de Spaanse hoofdstad zal maken.
Over meerdere seizoen ?, 6 seizoenen getekend ?.

Zou MU daar ook genoegen mee hebben genomen als Pogba zou worden verkocht. En 6 seizoenen ??.

Overigens wel lekker naar de RM kant toegeschreven ..

Maar goed, als dit het is ( het gerucht ) vind ik het te weinig en zou AJAX er ( nog ) niet akkoord mee moeten gaan ..
Misschien is de prijs iets lager uitgevallen en blijft hij ter 'compensatie' t/m het tweeluik tegen Paok bij Ajax?

Lionel

Bericht door Lionel » di aug 06, 2019 10:12 am

KJH ben ik mee eens. Maar Van der Vaart deed het echt niet slecht daar hoor. Volgens mij ook kampioen geworden. Perez wilde alleen een handjevol vedetten.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 06, 2019 10:28 am

Yopii schreef:Hoeveel wedstrijden heeft Frenkie in Ajax 1 gespeeld? Dat valt ook tegen, hoor.

Van der Vaart was echt niet beter, integendeel... Donny is een moderne middenvelder, hij beheerst praktisch alles. Van der Vaart was geen atleet; met alleen een mooie techniek kom je er niet meer.

Met 100% zekerheid te voorspellen dat Van der Vaart daar zou mislukken. Net als KJH, een ouderwetse goaltjesdief die veel te traag was/is voor de top.
Bij Van der Vaart was het altijd het probleem dat hij eigenlijk net niet sterk en fit genoeg was om tot de absolute top te behoren. Hij had wel het talent maar niet de absolute wil om er alles voor te doen maar ook te laten. Niet voor niets is hij zo vroeg weggezakt tot het niveau dat hij in Denemarken niet kon meekomen.

Van de Beek heeft bijna alles wat een moderne middenvelder moet hebben. Zijn grote pluspunt is dat hij ook meters wil maken zonder bal en dat hij ziet wanneer hij dat moet doen. Dat aspect van zijn spel kan zijn redding zijn want wie wil er bij Madrid nog meer lopen zonder bal?

Risico is dat hij nog teveel kansen mist. Het is knap dat hij in die positie komt. Maar om te slagen bij Madrid moet het hij daar efficiënter worden. Dat had zijn uitdaging moeten zijn dit seizoen bij Ajax. Maak in de Eredivisie maar eens 20+ doelpunten.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » di aug 06, 2019 10:28 am

Lionel schreef:KJH ben ik mee eens. Maar Van der Vaart deed het echt niet slecht daar hoor. Volgens mij ook kampioen geworden. Perez wilde alleen een handjevol vedetten.
Zijn presentatie was zijn mooiste moment daar. Heeft geen indruk gemaakt.

Niet zo vreemd, hij was een ouderwetse nummer 10 die alleen rendeerde als het elftal in zijn dienst speelde, zoals bij HSV. In de top is dat niet mogelijk.

Lang niet dynamisch genoeg, had vijftig jaar eerder geboren moeten worden.

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » di aug 06, 2019 3:38 pm

Yopii schreef:

Mee eens dat het rijkelijk vroeg is voor hem, maar hij behoort niet tot de categorie waarvan je vooraf weet dat het niets wordt: Drenthe, Van der Vaart, Huntelaar, zeg maar.
Huntelaar had een hoger moyenne dan Van Nistelrooy. Hij werd alleen het slachtoffer van de crisis daar. Dat hij daar niets was, en dat je dat van tevoren wist, is echt pure onzin.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Yopii

Bericht door Yopii » di aug 06, 2019 4:15 pm

Tja, daar zullen we het niet over eens worden. :confused.gif:

columbus

Bericht door columbus » di aug 06, 2019 4:24 pm

Peter schreef:Donny vind ik wel een klasbak, hoor. Oog voor ruimte, positie, zeer goede balbehandeling/functionele techniek. Beste speler van de huidige selectie.
Zeker 1 van de betere van de selectie inderdaad. Ik denk alleen dat het voor hem nu een seizoen te vroeg is. M.i. zou hij minimaal nog een jaartje hier moeten blijven om gewoon alles te spelen en inderdaad de beste zijn. Je stapt dan bij een RM, of welke club dan ook, als een meneer binnen. Ik denk nog altijd dat een jaar week in week uit spelen, Europese wedstrijden en international, beter is dan wisselspeler zijn bij de grote jongens.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 06, 2019 4:37 pm

Het aspect dat hij nog moet verbeteren is afronden. Dat klinkt gek voor iemand die als middenvelder toch veel doelpunten maakt maar toch is het zo. Door zijn goede loopacties en combinatievermogen komt hij bovengemiddeld vaak in positie om te scoren. Dat is een geweldige kwaliteit maar als je de helft van die kansen mist (die een ander misschien niet eens had gecreëerd) dan gaan mensen je daar toch op afrekenen. Je ziet dat bij Ajax al gebeuren.

Veel supporters zien niet de kwaliteit van zijn loopacties in maar ze zien wel die gemiste kans. Ook als het misschien nog best een moeilijke bal was. Soms kun je maar beter niet in positie komen. Dan kun je ook niet missen. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » di aug 06, 2019 5:54 pm

columbus schreef:
Peter schreef:Donny vind ik wel een klasbak, hoor. Oog voor ruimte, positie, zeer goede balbehandeling/functionele techniek. Beste speler van de huidige selectie.
Zeker 1 van de betere van de selectie inderdaad. Ik denk alleen dat het voor hem nu een seizoen te vroeg is. M.i. zou hij minimaal nog een jaartje hier moeten blijven om gewoon alles te spelen en inderdaad de beste zijn. Je stapt dan bij een RM, of welke club dan ook, als een meneer binnen. Ik denk nog altijd dat een jaar week in week uit spelen, Europese wedstrijden en international, beter is dan wisselspeler zijn bij de grote jongens.
Oh dat denk ik ook. Alleen moet je zo eerlijk zijn dat als Real zich meldt, je toehapt. Zo’n trein komt misschien maar 1x voorbij.

columbus

Bericht door columbus » di aug 06, 2019 6:16 pm

Peter schreef:
columbus schreef:
Oh dat denk ik ook. Alleen moet je zo eerlijk zijn dat als Real zich meldt, je toehapt. Zo’n trein komt misschien maar 1x voorbij.
Oh zeker. Alleen denk ik dat een dergelijke trein vd Beek nog wel een keer komt. Die wordt alleen maar beter

De Dominee

Bericht door De Dominee » di aug 06, 2019 9:12 pm

Volgens Cheque Van Gelder bij Ziggo na de wedstrijd is Ajax eruit met Real, Donny en Real idem. Voorwaarde voor de transfer zou zijn dat het Real niet lukt voor de PL deadline Pogba te halen.

In dat geval gaat de transfer dus door, dit zou al akkoord zijn tussen alle partijen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » di aug 06, 2019 9:14 pm

Dus hij is gewoon 2e keus, meen dat de voorzitter hem liever haalt, en dat Zidane liever Pogba haalt.

Vond hem vanavond trouwens erg onopvallend voor zijn doen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di aug 06, 2019 9:45 pm

Donny zit dus gewoon in de wachtkamer, ze willen heel graag Pogba, daar willen ze misschien wel 3 x zoveel voor betalen, als het dan echt niet lukt nou dan halen we Donny maar. Lijkt me toch niet een heel lekker idee voor Donny.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 06, 2019 9:52 pm

Mee eens, en daar komt nog bij dat het ook gek is als Ajax al akkoord is. Welk belang heeft Ajax er nou bij om nu al akkoord te zijn met Madrid? We willen Van de Beek helemaal niet kwijt en we zitten op geen enkele manier in een positie dat we op geld zitten te wachten. De onderhandelingspositie van Ajax is toch veel beter als Real er niet uitkomt met United over Pogba?

Ik snap tot op zekere hoogte nog best dat ze hem die transfer eventueel willen gunnen. Maar Ajax heeft ook een belang.
Nil volentibus arduum

columbus

Bericht door columbus » di aug 06, 2019 10:19 pm

Geloof er werkelijk geen reet van. Overmars is toch niet achterlijk om al akkoord te gaan met een club die een speler als 2e keus ziet. Dikke doei en graag of niet. Met iedere week dat ze uitstellen zou ik er 10 miljoen opgooien. Jammer voor vd Beek maar een jaartje extra bij Ajax kan echt geen kwaad en een minimum loon heeft hij nu ook weer niet

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di aug 06, 2019 10:21 pm

Echt bizar als Ajax met deze bezopen constructie, dit achterlijke voorbehoud, akkoord is.

Ik geloof het trouwens wel. Overmars lijkt al een tijdje flink de weg kwijt.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di aug 06, 2019 10:48 pm

Waarom lijkt Overmars de weg kwijt volgens jou?

peter

Bericht door peter » wo aug 07, 2019 8:27 am

We zitten in een heel belangrijke maand en van de 'ster-aankopen' speelt alleen een druistige talentvolle Argentijn. Alvarez is nog niet zo ver, maar Promes en Marin hebben de hele voorbereiding mee gedaan, maar zitten nu al op het bankje. Voor 16 en 12 miljoen euro had ik in ieder geval verwacht dat we jongens hadden gehaald die basiswaardig waren in deze fase. Vergeet niet dat de halve selectie net terug is van vakantie en zelfs met een gebrek aan ritme krijgen die jongens de voorkeur. Sterker nog, Promes mag niet eens invallen.

Lionel

Bericht door Lionel » wo aug 07, 2019 8:43 am

Peter schreef:We zitten in een heel belangrijke maand en van de 'ster-aankopen' speelt alleen een druistige talentvolle Argentijn. Alvarez is nog niet zo ver, maar Promes en Marin hebben de hele voorbereiding mee gedaan, maar zitten nu al op het bankje. Voor 16 en 12 miljoen euro had ik in ieder geval verwacht dat we jongens hadden gehaald die basiswaardig waren in deze fase. Vergeet niet dat de halve selectie net terug is van vakantie en zelfs met een gebrek aan ritme krijgen die jongens de voorkeur. Sterker nog, Promes mag niet eens invallen.
Dit dus. Echt heel triest. Magellan is ook afgeschreven lijkt me. Mag nog mee voor de vorm.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie