Frenkie de Jong
Moderator: mods
- InnerHarbour
Re: Frenkie de Jong
De Jong viel flink tegen inderdaad maar ook de Ligt ging goed de fout in en zijn startsnelheid, brrrrrrr. Hij moet maar een club uitzoeken waar hij niet met teveel ruimte achter zich speelt, United zou wel wat voor hem zijn of een club uit Italië.
YNWA
- Monkey Tonk
Hij staat daar uit opdracht, in een opofferende functie, omdat dat beter was voor de balans in het elftal. Heeft met excuses niks te maken. Zou jij Messi ook zomaar overal neerzetten?Yopii schreef:Obligaat. Zijn spel mag, nee moet dominanter.Monkey Tonk schreef:Frenkie speelde onopvallend.
Daarnaast maakte hij een cruciale fout, net als tegen PEC. Moet je niet doen bij een topclub in een grote competitie, dan word je geslacht. Hier mag hij nog fouten maken, maar dat ligt anders op het moment dat je een prijskaartje van 75 miljoen om je nek hebt hangen.
Nee, geen excuses zoeken.Waarom hij dan ook weer helemaal achterin loopt zou ik niet weten, maar zo haal je zijn sterkste punten er niet uit.
- Monkey Tonk
Hij werd te verdedigend gebruikt. Je zult mij niet horen zeggen dat hij goed kan verdedigen. Toen hij wel bij de vijandelijke zestien kwam was het meteen 1-0. Een coach moet een speler zo neerzetten dat zijn kwaliteiten het best tot hun recht komen. Tegen psv stond hij in de achterhoede. Was ook slecht.wimpey schreef:Nee, hij speelde slecht. Was de zwakste Ajacied.Monkey Tonk schreef:Frenkie speelde onopvallend,
-
Speelde een vreselijke pot, sowieso een mindere periode. Geen probleem. Talentvolle gozer. Misschien is het beter als hij nog een jaar bij Ajax blijft. We zien wel wat er gaat gebeuren. Dit seizoen nog even lekker genieten van dit elftal! 

All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
Gelukkig verschuilt De Jong zich niet achter excuses:Monkey Tonk schreef:Hij werd te verdedigend gebruikt. Je zult mij niet horen zeggen dat hij goed kan verdedigen. Toen hij wel bij de vijandelijke zestien kwam was het meteen 1-0. Een coach moet een speler zo neerzetten dat zijn kwaliteiten het best tot hun recht komen. Tegen psv stond hij in de achterhoede. Was ook slecht.wimpey schreef:Nee, hij speelde slecht. Was de zwakste Ajacied.Monkey Tonk schreef:Frenkie speelde onopvallend,
Het geeft niets; jonge spelers zijn wisselvallig."De eerste helft was ik zeker niet goed. Slordiger dan normaal, en ik kwam niet ver naar voren. De tweede helft was ietsje beter, vooral het eerste kwartier. Daarna liep ik wel veel, maar was ik niet goed genoeg. Ik denk dat ik beter kan", toont De Jong zich uiterst kritisch, na afloop bij Veronica Inside.
"De eerste helft was een beetje anders, want ik stond nu meer op rechts. We speelden niet echt ons eigen spel, maar dat kwam niet door de opstelling. Het liep gewoon wat anders dan normaal. Maar we hebben het omgezet, en dan krijg je het gevoel dat je gaat winnen. Aan het eind was het inderdaad spektakel", besluit de kleine dribbelaar.
- Monkey Tonk
Dat hij een goede zelfkritiek heeft heb ik al genoemd bij de redenen waarom hij zo goed is en gaat worden. Daarbij zal hij ook de trainer, zeker zo vroeg in zijn carriere, niet afvallen. Maar lees het bovenstaande eens wel vanuit een niet geuite kritiek naar de trainer.Yopii schreef:
Gelukkig verschuilt De Jong zich niet achter excuses:
."De eerste helft was ik zeker niet goed. Slordiger dan normaal, en ik kwam niet ver naar voren. De tweede helft was ietsje beter, vooral het eerste kwartier. Daarna liep ik wel veel, maar was ik niet goed genoeg. Ik denk dat ik beter kan", toont De Jong zich uiterst kritisch, na afloop bij Veronica Inside.
"De eerste helft was een beetje anders, want ik stond nu meer op rechts. We speelden niet echt ons eigen spel, maar dat kwam niet door de opstelling.Het liep gewoon wat anders dan normaal. Maar we hebben het omgezet, en dan krijg je het gevoel dat je gaat winnen. Aan het eind was het inderdaad spektakel", besluit de kleine dribbelaar.
Het 'kwam niet door de opstelling', maar toch 'liep het anders dan normaal'. Daarna 'hebben we het omgezet, en dan krijg je het gevoel dat je gaat winnen' (tot de rode kaart).
Wat ik lees is dat hij in de eerste helft niet ver naar voren kon, zoals hij zegt, omdat de andere spelopvatting (niet de opstelling, maar het heftige gejaag op de bal), hem dwong om meer controlerend te spelen. Bij balverlies was Ajax veel te kwetsbaar.
In de tweede helft is dat omgezet, werd er niet meer zo gestoord op de bal gejaagd (het had niet het gewenste rendement), en toen kon hij wel voorin verschijnen, wat ook de eerste goal inleidde ('dan krijg je het gevoel dat je gaat winnen'). Kijk, vanuit het gevoel dat hij hier noemt, eens naar zijn reactie op de rode kaart. Dezelfde reactie als toen van de Beek de bal niet voorgaf in de laatte minuut van de eerste helft in Lissabon voor een zeker doelpunt. Ik noem die heftige reactie omdat hij het meteen weet. Hij speelt ook vanuit een 'meteen weten', net als Cruijff zegt dat hij wist wanneer de tackle kwam of dat hij de fout niet maakt voordat hij hem maakt. (Daarbij is het duidelijk dat hij dit ook weet bij de spelwijze van Ajax en kun je zien hoe hij echt zou reageren op zoiets ineffectiefs als het spel in de eerste helft)
Voor mij klopt het plaatje in ieder geval, dat hij helemaal in dienst van het team speelde. Wat ik dan niet begreep is wat hij zover achterin deed bij de 2-3. Alleen wordt me dat nu, bij dit schrijven, duidelijker, want Ajax ging bij de 2-2 alles of niks spelen, dus ging hij vanuit zijn lezen van de wedstrijd weer controlerender spelen.
Hij maakt dus die fout, maar dan moet je vragen waarom dat gebeurt, en het is dezelfde reden dat hij in de eerste helft zo onopvallend was. Hij cijferde zichzelf weg in het teambelang. Ik hoop voor hem dat hij dit niet teveel zal doen en snel wat mondigeer wordt, door bijvoorbeeld op het veld meer aanwijzingen te gaan geven. In ieder geval zien mensen het meestal niet als een speler zichzelf zo in dienst van het team opstelt. Blind kon er volgens de meesten hier ook geen zak meer van toen hij dat in zijn eerste wedstrijden terug deed (en Ajax zelden een tegengoal incasseerde). Nu hoor je die kritiek niet meer.
999 schreef:Eigenlijk boeit het ons toch ook niet welke club De Ligt, de Jong gaan kiezen, behalve dan hoeveel ze kunnen betalen.
Het is trouwens niet uit te sluiten dat Frenkie de Jong en zijn zaakwaarnemer PSG bij de kloten hebben gepakt.
Men heeft zich met Maxwell en die andere geld smijter van PSG wel op een heel prominente plek laten fotograferen.
Wie weet flikken ze die poenapen een streek en alleen een bericht aan de wereld: "kijk: deze gasten hadden mij al willen kopen voor 75 miljoen, maar zie eerst nog maar dat 't je lukt".

- Monkey Tonk
Hij is er gewoon heel bewust mee bezig.
"Ik ben blij dat ik niet meer achterin maar op het middenveld voetbal. Maar ik weet ook dat ik nog aan veel punten moet werken. Mijn afstandsschot moet beter, zodat ik tegen defensieve ploegen vaker het verschil kan maken. Soms moet ik een medespeler die dichtbij staat overslaan en meer de diepte zoeken. Mijn lange pass met rechts en links kan ook iets beter. Daar gaan we aan werken". - FdJ
Dat is goed. Helaas rest hem weinig tijd om waar dan ook aan te werken, want volgend jaar zit hij bij een grote club en moet hij er staan.
Daar twijfel ik dus aan.Yopii schreef:Dat is goed. Helaas rest hem weinig tijd om waar dan ook aan te werken, want volgend jaar zit hij bij een grote club en moet hij er staan.
Ik denk eerlijk gezegd dat Frenkie zijn zaakwaarnemer PSG --een club die de transfermarkt helemaal niet op mag-- wellicht in een opzetje samen met Overmars echt bij de kloten hebben gepakt. Zich opzichtig hebben laten fotograferen met als signaal 'ok zijn jaarsalaris is straks een stevige 8 miljoen en de transfersom minimaal 75 miljoen, maar misschien gaat hij liever naar een héél andere club'.
De interesse voor F. de Jong, De Ligt, Dolberg, Onana en ook voor Tadic en Blind loopt niet weg. Als je bij een club op de bank belandt kun je in 2020 zomaar het toernooi met je land missen hè. Dat is sommigen de eer te na.
Op Huntelaar met een paar nationale bekers en Blind met een Europa League en 4 landstitels na heeft ook nog niemand een platte prijs gewonnen. Nul prijzen of 1 KNVB bekertje of 1 Eredivisie schaaltje is internationaal wel erg magere bagage.
Niet alleen Mbappé, ook Messi mengt zich erin:
https://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal ... ar-BBRtWS6
https://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal ... ar-BBRtWS6
Messi ziet potentiële Barcelona-spelers in De Ligt en De Jong
Lionel Messi denkt dat Ajacieden Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong het in zich hebben om voor FC Barcelona te spelen. De vijfvoudig Gouden Bal-winnaar is onder de indruk van de Oranje-internationals.
"Ze komen uit een opleiding die erg op die van Barcelona lijkt. Er wordt op praktisch dezelfde manier gewerkt als hier", zegt Messi als hem in een interview met Marca wordt gevraagd of hij denkt dat De Ligt en De Jong bij Barcelona zouden passen.
"Bij Ajax houden ze er ook van om aan de bal te zijn en op balbezit te spelen. Ze zijn jonge spelers die heel zorgvuldig zijn. Twee heel goede voetballers."
Zowel de negentienjarige De Ligt als de twee jaar oudere De Jong maakt indruk bij Ajax en wordt al lange tijd in verband gebracht met de Europese top. Spaanse media linken de verdediger en de middenvelder al maanden aan Barcelona.
Begin deze maand meldde De Telegraaf nog dat Paris Saint-Germain bereid is om aan de vraagprijs van 75 miljoen euro voor De Jong te voldoen. Vooralsnog blijft het echter bij geruchten.
Barcelona maakt prima seizoen door
Messi, die sinds zijn Barcelona-debuut in 2004 tot 657 officiële wedstrijden en 573 doelpunten kwam, maakt tot dusver een prima seizoen door met de Spaanse topclub.
Barcelona gaat na zeventien speelronden aan kop in de Primera División - de voorsprong op nummer twee Atlético Madrid is drie punten - en overwinterde als groepswinnaar in de Champions League. In de poule werd onder meer twee keer van PSV gewonnen.
De 31-jarige Messi nam ruim een week geleden voor de vijfde keer de Gouden Schoen voor topscorer van Europa in ontvangst. De Argentijn scoorde vorig seizoen 34 keer in de Spaanse competitie.
De eerstvolgende wedstrijd van Messi en Barcelona is op zondag 6 januari, wanneer nummer zeven Getafe de tegenstander is in competitieverband. Het duel in het Coliseum Alfonso Pérez begint om 20.45 uur.
PSG zal toch gewoon hard bij de kloten gepakt zijn door F. De Jong (eventueel Overmars) en Frenkies zaakwaarnemer, toch? Die gaan de strijd met Man. City en met Real of Barcelona toch echt niet winnen?
https://www.vi.nl/nieuws/guardiola-vree ... ls-de-jongGuardiola vreest Spaanse concurrentie in strijd om spelers als De Jong
Het is geen geheim dat Pep Guardiola op zoek is naar een extra verdedigende middenvelder voor Manchester City. De coach vreest in zijn jacht op de juiste man echter de concurrentie van andere vermogende clubs, vooral die uit zijn vaderland Spanje.
City zit al een tijdje achter een mogelijke opvolger van Fernandinho aan en was in de zomer nog dicht bij de komst van Jorginho. Tot de frustratie van Guardiola koos hij er echter voor om met Maurizio Sarri mee te gaan naar Chelsea. City zoekt dus verder en denkt onder meer aan Ajax-middenvelder Frenkie de Jong, die overigens heeft benadrukt dat hij deze maand sowieso geen transfer zal maken.
Guardiola is bekend met de geruchten. Hij wilde echter niet op de naam van De Jong reageren: 'Ik ga het niet hebben over de speler van Ajax, want hij is een speler van Ajax. Er zijn meerdere goede spelers', benadrukte de oefenmeester. Guardiola weet dat De Jong gewild is: naast City worden ook Barcelona, Real Madrid en Paris Saint-Germain met de Ajacied in verband gebracht.
Dit brengt problemen met zich mee, denkt Guardiola. 'Wanneer je de enige club bent die een bepaalde speler wil hebben, is het eenvoudig', zei de Spanjaard. 'Maar als je een van de vele clubs bent met interesse, dan wordt het heel lastig. Zeker als Real of Barcelona ook belangstelling heeft. Normaal gesproken verlies je het als Real of Barcelona zich ermee gaat bemoeien. Het is dan belangrijk om snel te handelen.'
'Het is ontzettend moeilijk om eenzelfde soort speler als Fernandinho te vinden', vervolgde Guardiola. 'Hij kent de Premier League en weet wat er van hem verlangd wordt. Fernandinho is ontzettend belangrijk voor ons, maar natuurlijk moeten we een vervanger voor hem vinden. Hij wordt dit seizoen nog 34 jaar oud en kan niet voor altijd blijven doorvoetballen.'
City speelt maandagavond in de Premier League tegen Wolverhampton Wanderers en ook bij deze ploeg speelt een middenvelder die in beeld is bij de Engelse kampioen. Guardiola heeft een oogje op Rúben Neves, maar Wolves laat hem niet zomaar gaan. Guardiola: 'Vorige maand las ik dat Neves 110 miljoen euro moet gaan kosten. 110 miljoen! Dat gaat niet gebeuren. Wij gaan niet 110 miljoen euro betalen voor een defensieve middenvelder.'
'Als je kijkt naar ons salarishuis, dan zien we dat we op de achtste, negende of tiende plek staan van alle clubs in Europa', vervolgde Guardiola. 'Dat betekent dus dat er acht of negen clubs zijn waar meer geld aan salarissen wordt betaald dan bij City. We proberen stabiel te zijn. In de afgelopen twee seizoenen hebben we veel geld uitgegeven, maar ik heb al vaker gezegd dat dit noodzakelijk was, omdat we veel oudere spelers in de selectie hadden. Maar we kunnen niet ieder jaar zoveel geld uitgeven. Er is een limiet. Daarom moeten we voorzichtig zijn, goed kijken naar welke spelers ons zouden kunnen versterken en op de juiste manier handelen.'
- Gezond verstand
geen 110 miljoen, maar toch zeker richting de 75 wat evengoed nog een klap geld is.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Blijkbaar een persoonlijk akkoord met PSG volgens de geruchtenmachine van NU.nl. Zou de komende dagen naar Parijs gaan om de deal af te ronden. Lijkt me toch dat je dat niet doet vlak voordat de competitie weer begint?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Het woord zegt het al, geruchten.raymon schreef:Blijkbaar een persoonlijk akkoord met PSG volgens de geruchtenmachine van NU.nl. Zou de komende dagen naar Parijs gaan om de deal af te ronden. Lijkt me toch dat je dat niet doet vlak voordat de competitie weer begint?
Die gaat echt nog niet zijn keus maken voordat hij de twee wedstrijden tegen Real Madrid heeft gespeeld.
Misschien is het wel slim om het wel voor die tijd te doen. Wat als hij er twee wedstrijden lang helemaal niet aan te pas komt?
Maar ik zou het inderdaad vreemd vinden als dit nu vlak voor de start van de tweede seizoenshelft moet gebeuren. De selectie is net terug van een trainingskamp waarbij een tijdsverschil overwonnen moet worden. Zondag staat de eerste wedstrijd weer op de agenda. Volgens mij moet daar de focus nu op.
Maar ik zou het inderdaad vreemd vinden als dit nu vlak voor de start van de tweede seizoenshelft moet gebeuren. De selectie is net terug van een trainingskamp waarbij een tijdsverschil overwonnen moet worden. Zondag staat de eerste wedstrijd weer op de agenda. Volgens mij moet daar de focus nu op.
Nil volentibus arduum
Ik neem toch aan dat De Jong het seizoen afmaakt?
Aan de andere kant: hoe gemotiveerd is hij dan nog? En gaat hij niet met de handrem er op spelen, om niet geblesseerd te raken?
En eigenlijk in algemene zin: ga je überhaupt wel goed spelen als je weet dat er een transfer van tientallen miljoenen aan zit te komen (die je ook nog waar moet gaan maken), als allerlei topclubs aan je trekken en topspelers en -trainers je naam noemen? Blijf dan maar eens kalm en gefocused...
De druk bouwt op en ik geloof nooit dat dat gunstig is voor je spel.
Aan de andere kant: hoe gemotiveerd is hij dan nog? En gaat hij niet met de handrem er op spelen, om niet geblesseerd te raken?
En eigenlijk in algemene zin: ga je überhaupt wel goed spelen als je weet dat er een transfer van tientallen miljoenen aan zit te komen (die je ook nog waar moet gaan maken), als allerlei topclubs aan je trekken en topspelers en -trainers je naam noemen? Blijf dan maar eens kalm en gefocused...
De druk bouwt op en ik geloof nooit dat dat gunstig is voor je spel.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Lijkt me wel dat hij sowieso het seizoen afmaakt. Het zal gaan om een akkoord voor volgend seizoen.
Als hij daarna minder presteert? Dan stellen we toch gewoon een ander op? De Jong is een leuke speler maar wat mij betreft zit hij niet bij de meest bepalende spelers voor het huidige elftal. Ziyech, Tadic en De Ligt zijn bijvoorbeeld echt belangrijker.
Als hij daarna minder presteert? Dan stellen we toch gewoon een ander op? De Jong is een leuke speler maar wat mij betreft zit hij niet bij de meest bepalende spelers voor het huidige elftal. Ziyech, Tadic en De Ligt zijn bijvoorbeeld echt belangrijker.
Nil volentibus arduum
Hopelijk zijn we snel van dat gezeik af! 

- Ajaciedjuh
We hebben een belangrijke sterke kern: Onana, Nico, De Ligt, Blind, Frenkie, Ziyech en Tadic.Marillion schreef:Lijkt me wel dat hij sowieso het seizoen afmaakt. Het zal gaan om een akkoord voor volgend seizoen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Hij gaat sowieso weg, er wordt sowieso onderhandeld, dus wat maakt het uit of hij bekend maakt naar welke club hij gaat?
Hij zei toch dat hij nergens heen gaat, dit seizoen?
Hij zei toch dat hij nergens heen gaat, dit seizoen?

Oh, hij mag van mij zeker bekend maken naar welke club hij straks gaat. Al ligt die eer waarschijnlijk bij de clubs want die moeten er eerst uitkomen.
Het zou alleen wel zo netjes zijn om dat zoveel mogelijk buiten het seizoen om af te handelen. Het moet niet zo zijn dat we straks in een cruciale fase van het seizoen zitten en dat De Jong dan meer met zijn transfer bezig is dan met zijn spel. Ik hoop dat hij daar de komende maanden goed mee omgaat. Het is niet niks voor zo'n jonge gast om met die belangstelling en enorme bedragen om te gaan.
Maar zoals gezegd. Als hij er straks onverhoopt niet met zijn kop bij is dan stellen we gewoon een ander op.
Het zou alleen wel zo netjes zijn om dat zoveel mogelijk buiten het seizoen om af te handelen. Het moet niet zo zijn dat we straks in een cruciale fase van het seizoen zitten en dat De Jong dan meer met zijn transfer bezig is dan met zijn spel. Ik hoop dat hij daar de komende maanden goed mee omgaat. Het is niet niks voor zo'n jonge gast om met die belangstelling en enorme bedragen om te gaan.
Maar zoals gezegd. Als hij er straks onverhoopt niet met zijn kop bij is dan stellen we gewoon een ander op.
Nil volentibus arduum
Het verbaast me wel dat het de Jong voor en na is, terwijl het rondom de Ligt vrij stil is. En dat terwijl de Ligt op zijn positie zo veel beter is.
I think I lost my fucking headache
- Giacomo Puccini
Vind ik ook wel opvallend ja. Misschien staan Nederlandse verdedigers er niet zo goed op? Zoveel goede verdedigers hebben we de laatste 25 jaar immers niet voortgebracht. Sinds de doorbraak van Virgil van Dijk in de Premier League zou je misschien een omslagje verwachten.
Onervarenheid wordt een verdediger misschien ook zwaarder aangerekend. Op zijn positie zijn fouten fataal. Een linie naar voren kan er nog gecorrigeerd worden.
Onervarenheid wordt een verdediger misschien ook zwaarder aangerekend. Op zijn positie zijn fouten fataal. Een linie naar voren kan er nog gecorrigeerd worden.
Ajax!