Ricardo Kishna

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Le T. » za mar 14, 2015 7:51 pm

Marillion schreef:Maar op dit moment is het allemaal nog erg wisselvallig. En dat kan ik niet rijmen met de kritiek die via Raiola dan een aantal keren naar buiten komt. Het is niet zo dat hij wekelijks beslissend is maar dat de grote boze trainer hem niet op wil stellen. Hij wekt daarmee niet de indruk dat hij aan een aantal seizoenen ontwikkeling bij Ajax denkt. Iets wat hem op zich natuurlijk vrij staat.
Ik ben op zich met je eens dat hij zich nog moet ontwikkelen en nog niet zoveel heeft laten zien dat hij verbaasd mag zijn dat hij een keer niet speelt. Maar er zijn er wel meer die niet zoveel laten zien, veel minder zelfs, en wel meer speeltijd krijgen. Wij lopen ons hier wekelijks te ergeren aan het spel en de tactiek, voor een speler die zich wil ontwikkelen zal dat niet veel anders zijn, en een stuk minder vrijblijvend. Het gaat om zijn toekomst.

Je kunt veel lelijks over Raiola zeggen, maar hij is niet dom en heeft de spelers niet aan zich vastgeketend, ze blijven hem vorstelijk betalen omdat hij hun belangen goed behartigt. Zou hij echt voor het snelle geld gaan ipv het grote geld van een glansrijke carriere met een stuk of 5 clubwissels? Zijn dit Ajax in het algemeen en de trainingen en tactieken van De Boer wel zo goed voor een getalenteerde speler?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Marillion » zo mar 15, 2015 10:05 am

Geen oorlogstaal van Raiola deze keer:
Zaakwaarnemer Raiola begrijpt niks van straf Kishna

Zaakwaarnemer Mino Raiola is verbaasd over het feit dat Ricardo Kishna om disciplinaire redenen buiten de selectie is gelaten voor het competitieduel van Ajax met sc Heerenveen. "Ik heb geen enkel idee wat er aan de hand is", aldus Raiola zaterdagavond tegen de NOS. "We hebben een vermoeden dat het te maken heeft met een warming-up, maar dat is belachelijk. Sinkgraven en Kishna hebben op dezelfde manier warmgelopen." Kishna kwam afgelopen donderdag in het Europa League-duel met Dnjepr Dnjepropetrovsk als invaller in het veld voor Lasse Schöne. De linksbuiten voerde later een gesprek met trainer Frank de Boer. Daar zou het volgens Raiola zijn misgegaan. "Dat het bij één van de partijen in het verkeerde keelgat is geschoten."

Niet fijn
Raiola klaagde al eerder over de situatie van Kishna bij Ajax. Volgens de belangenbehartiger van onder anderen Zlatan Ibrahimovic en Mario Balotelli begrijpen De Boer en het 20-jarige talent elkaar niet goed. "De laatste twee maanden was de relatie tussen De Boer en Kishna eigenlijk heel erg goed, maar nu komt dit weer. Dat is gewoon niet fijn, ook niet voor de speler zelf. Het is nog geen druppel die de emmer doet overlopen, maar de emmer wordt wel vol."

Vooral de manier waarop Ajax naar buiten heeft gecommuniceerd dat Kishna buiten de selectie is gelaten, leidt tot ergernis bij Raiola. "De Boer heeft volgens mij niks aan Kishna laten weten. Dat vind ik heel vreemd. Er is ons niks uitgelegd en dat hoort wel te gebeuren." Een eventueel vertrek van Kishna uit Amsterdam is voorlopig niet aan de orde. "Er is geen enkele club waarmee wij in onderhandeling zijn. En dat had Kishna ook niet in gedachten. Tot gisteren was alles goed." Ajacied Kishna mist duel met Heerenveen om disciplinaire redenen

Bron: nusport.nl
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Lionel » zo mar 15, 2015 10:37 am

Rare vogel.

Dit is wel echt kut. Hopelijk Sinkgraven op de vleugel dan i.p.v. Schone.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Giacomo Puccini » zo mar 15, 2015 10:44 am

Kamp Kishna stuurt m.i. aan op een breuk. Het is een machtspelletje. Kishna disciplinair gestraft, dan gaat ome Mino via de media in de tegenaanval. Uiteindelijk werkt dit alleen contraproductief, jammer dat Kishna dit ook niet wil inzien.

Toch weer een minpuntje voor Frank de Boer dat hij lastige jongen Kishna niet weet te managen op een manier die voor team en club het beste is. Deze situatie kent alleen maar verliezers behalve Lasse Schöne. Tel uit je winst.
Ajax!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Arthur » zo mar 15, 2015 11:09 am

Kishna lijkt niet alleen als speler wel wat op Van Persie, hij heeft zelfs dezelfde soort conflictjes met zijn trainer.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Jöhnk » zo mar 15, 2015 12:32 pm


Gebruikersavatar
Hermann
Berichten: 211
Lid geworden op: za mei 31, 2014 8:52 am

Ricardo Kishna

Bericht door Hermann » zo mar 15, 2015 12:57 pm

Giacomo Puccini schreef:Kamp Kishna stuurt m.i. aan op een breuk. Het is een machtspelletje. Kishna disciplinair gestraft, dan gaat ome Mino via de media in de tegenaanval. Uiteindelijk werkt dit alleen contraproductief, jammer dat Kishna dit ook niet wil inzien.

Toch weer een minpuntje voor Frank de Boer dat hij lastige jongen Kishna niet weet te managen op een manier die voor team en club het beste is. Deze situatie kent alleen maar verliezers behalve Lasse Schöne. Tel uit je winst.
Ach, Ronnie Koeman kon het kamp Zlatan/Mino ook niet beheersen. De conflictsituatie (Raiola z'n specialiteit) is één van de meest lastige om mee om te gaan.

Je hebt m.i. twee smaken: steeds opnieuw de dialoog blijven aangaan met de speler waarbij de inhoud en de redelijkheid domineren, en/of de discussie volledig platslaan en nul ruimte bieden.

Gezien de mentaliteit/werkwijze van FdB is optie twee minder voor de hand liggend, dus moet je proberen op Kishna in te spreken en hem voor je te winnen zodat hij ome Mini terugfluit. De vraag is: kan en wil FdB dat? Ik vrees van niet.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Mano » zo mar 15, 2015 1:52 pm

Ik zou ook gek worden van zo'n knulletje die in potentie wel talent heeft maar geen fluit laat zien.

1x per 8 wedstrijden doet hij wat leuks en dan babbels hebben rechtstreeks (warmlopen) en via Mino/media.
Als hij 6 goed op 8 wedstrijden zou presteren dan blijf ik in de dialoog maar zoals hij presteert? hij verdiend geen uitzonderingspositie :666.gif:

Hij heeft talent maar hij is er bij lange na niet. Heeft voldoende aandachtspunten waar hij aan moet werken.
Iemand fluistert hem in dat ie meer is dan hij daadwerkelijk is.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Hermann
Berichten: 211
Lid geworden op: za mei 31, 2014 8:52 am

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Hermann » zo mar 15, 2015 1:56 pm

Inderdaad.

Mino 'Rasputin' Raiola.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Ajaciedjuh » zo mar 15, 2015 2:27 pm

FdB zojuist bij FOX: ze hadden een meningsverschil, maar het ging de manier waarop Kishna reageerde die FdB niet tolereerde. Hij zei daarbij dat dat ook niet naar de groep kon maken. Oftewel fdb vindt dat Kishna de normen en waarden van het team heeft overschreden. Daar heeft hij gelijk in, anders is de balans zoek.

Enige discussiepunt blijft: is de norm een terechte norm :ajaxsmiley.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Yopi » zo mar 15, 2015 4:46 pm

Raiola reageert voor zijn doen vrij rustig en zegt niet dat dat de maatregel van De Boer nergens op slaat. Dat zegt wel iets. Dat De Boer het niet zo op lastige jongens heeft, betekent niet automatisch dat hij in dit geval ongelijk heeft.

De andere kant van het verhaal: het botert al een tijdje niet tussen De Boer en Kishna. Misschien moet je dit incident in dat licht zien. Dat Kishna er even niet meer tegen kon.

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door wimpey » zo mar 15, 2015 6:04 pm

Yopi schreef: Dat De Boer het niet zo op lastige jongens heeft, betekent niet automatisch dat hij in dit geval ongelijk heeft.
Ik vond Kishna erg slecht invallen tegen Dnipro. Wanneer z'n warming up daar debet aan zou zijn, kan ik me voorstellen dat FdB pissed is.

Aan de andere kant: Kishna is 1000 * beter dan Schöne en Andersen bij elkaar. Het lijkt me een jongen die, voor een trainer die hem aanspreekt, het verschil wil maken. Qua pol management kan FdB nog wel wat leren, denk ik.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mar 15, 2015 6:18 pm

Kishna 1000 keer beter dan Schone en Andersen bij elkaar? Overdrijven is ook een vak. Hoeveel rendement heeft ie behaald,onze Kishna?

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door wimpey » zo mar 15, 2015 6:22 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Kishna 1000 keer beter dan Schone en Andersen bij elkaar? Overdrijven is ook een vak. Hoeveel rendement heeft ie behaald,onze Kishna?
Heel veel meer dan Andersen alvast, dit seizoen. Schöne gaat geen actie voor je maken. Die stel je alleen op o.b.v. rendement bij spelhervattingen.

Het zal met snelheid, verrassing en acties moeten tegen Dnipro. Dan lees ik dat FdB hem terugzet naar JA. Dat lijkt me jezelf in de vingers snijden. Degene die op zijn plek speelt tegen Dnipro gaat geen impact hebben.

Gebruikersavatar
Hermann
Berichten: 211
Lid geworden op: za mei 31, 2014 8:52 am

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Hermann » zo mar 15, 2015 7:48 pm

Let maar op: binnen nu en een week gaat Rico K. mensen met scharen bedreigen! En dan heb ik het niet over scharen op 't veld. ;)

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Zuidema » zo mar 15, 2015 8:20 pm

wimpey schreef: Het zal met snelheid, verrassing en acties moeten tegen Dnipro. Dan lees ik dat FdB hem terugzet naar JA. Dat lijkt me jezelf in de vingers snijden. Degene die op zijn plek speelt tegen Dnipro gaat geen impact hebben.
Inderdaad, lijkt me ook niet verstandig. We kunnen zijn passeeracties op de vierkante meter donderdag meer dan gebruiken tegen een waarschijnlijk zeer defensieve tegenstander. Ik weet natuurlijk niet wat er gezegd is, maar een wedstrijd buiten de selectie was volgens mij ook wel genoeg geweest om je gezag te doen gelden. Tijdelijk terugzetten naar JA is best wel vernederend en niet erg tactvol van FdB als je nog verder met deze speler wilt. Zo zet je alles direct wel heel erg op scherp. Kishna lijkt me bovendien een behoorlijk trots baasje, die gaat echt niet op zijn blote knieen in het stof voor FdB. Ik verwacht dan eerder dat hij Raiola binnenkort aan het werk zet.
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Rooie » zo mar 15, 2015 9:23 pm

Teruggezet naar Jong Ajax? Waar hebben jullie dat gelezen? Ik lees alleen dat hij vanaf morgen gewoon weer welkom is.

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door wimpey » zo mar 15, 2015 9:35 pm


Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Rooie » zo mar 15, 2015 9:51 pm

Ah ok. Volgens mij gaat dat over vandaag en heeft hij dus eenmalig met Jong Ajax meegetraind. De Boer geeft later namelijk aan dat hij vanaf morgen weer gewoon welkom is.
De Boer: 'Kishna maandag weer gewoon welkom'

15 maart 2015 -

Frank de Boer liet voor de wedstrijd voor de camera van Fox Sports weten dat Ricardo Kishna maandag weer gewoon welkom is bij de groep. 'Ik had een verschil van mening met Kishna. De manier waarop hij daarop reageerde stond mij niet aan. Dat was in mijn ogen niet toelaatbaar. Het was niet heel ernstig verder, maar richting de groep moet ik wel reageren. Hij moest daarom mee gaan trainen met het tweede. Morgen zal hij zich gewoon weer melden.'
Zou me overigens niet verbazen als hij nog enkele wedstrijden niet in de basis start.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Zuidema » zo mar 15, 2015 9:55 pm

Benji schreef:Teruggezet naar Jong Ajax? Waar hebben jullie dat gelezen? Ik lees alleen dat hij vanaf morgen gewoon weer welkom is.
Verrek, je hebt gelijk. Ik lees het nu ook. Maar ik weet zeker dat ik dat van JA ook ergens gelezen heb. Alleen waar? Nou ja, dan zal het wel een loos gerucht zijn geweest. Gelukkig maar. Beter zo. Veel beter.

Edit: inderdaad, het stond op Showtime.
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Ajaciedjuh » do mar 26, 2015 9:34 pm

@DennisJansenAD: Vertrek Kishna bij #Ajax onvermijdelijk. 'Er is geen klik, dan moet je verder kijken,' aldus Raiola. Meer op #ad.nl http://t.co/d6IFxFrQw9

Snel aan het buitenland verkopen. :1evil.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Duke » do mar 26, 2015 10:24 pm

Vertrek Kishna bij Ajax onvermijdelijk: er is geen klik

Een vertrek van Ricardo Kishna bij Ajax is aanstaande. De 20-jarige aanvaller staat na deze zomer nog een jaar onder contract bij de uittredende kampioen, maar volgens zijn zaakwaarnemer Mino Raiola is er voor de Hagenaar geen toekomst meer in Amsterdam. ,,Mijn persoonlijke mening is dat Frank de Boer een goede trainer is. Ik diskwalificeer hem niet als ik zeg dat het niet botert met Ricardo. Er is gewoon geen klik. Dan moet je verder kijken," aldus Raiola.

Mino Raiola zegt dat hij 'zijn oren en ogen openhoudt' voor een nieuwe club. ,,Dat hoeft niet per se het buitenland te zijn. Het zou best kunnen dat het voor de ontwikkeling van Ricardo het beste is als hij nog een paar jaar in Nederland blijft. Feyenoord en PSV zou in dat opzicht ook goed zijn."

Ajax heeft de voorbije periode diverse contracten opengebroken en verlengd, maar kwam nog niet uit bij Kishna. De speler, die in Amsterdam te boek staat als één van de grootste talenten, botste dit seizoen herhaaldelijk met De Boer. Raiola zocht de voorbije weken geregeld de media. ,,Maar Ajax is in dit opzicht begonnen. Dat begon met zijn wissel tegen Barcelona. Sportief niets mis mee, maar wel waarop Ricardo daarna publiekelijk eruit wordt gepikt, terwijl het hele elftal ondermaats presteerde."

Dieptepunt voor Raiola was de disciplinaire schorsing van Kishna naar aanleiding van diens 'matige warming up' tegen Dnjepr en het weerwoord van de Hagenaar. Het is een tijdje goed gegaan, stelt Raiola. ,,Maar de irritaties waren duidelijk zichtbaar. De klik is er niet. Ajax heeft hem niet nodig, hij heeft Ajax niet nodig, dan is het verstandig als hij het dan elders probeert."
www.ad.nl

Voorlopig is het alleen Raiola die weer praat.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do mar 26, 2015 10:47 pm

Daaaag Ricardo! Succes met je 2 basisplaatsen, vervolgens 5 invalbeurten, vervolgens zitten op de tribune van Juventus Stadium en vervolgens uitgeleend worden aan een serie B club! Je bent eraan toe! Veel plezier!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ricardo Kishna

Bericht door Zuidema » do mar 26, 2015 11:07 pm

Iets zegt me dat je het helemaal hebt gehad met die jongen, Cees... :666.gif:
Success will tear us apart.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ricardo Kishna

Bericht door brigade zuid » do mar 26, 2015 11:07 pm

Horrorscenario: die pizzzaboer maakt zn bedreigingen waar en brengt hem naar fnoord en daar gaat ie opeens wel goed voetballen.

Plaats reactie