Miralem Sulejmani
Moderator: mods
Ten eerste lijkt het me logisch dat een jonge voetballer zo'n kans niet wil missen. Het is kiezen tussen twee mooie dingen en dan is een OS net even wat unieker dan een voorbereiding bij Ajax.
Ten tweede moet hij gewoon gaan, dus zeggen dat het je niets lijkt en tegenstribbelen heeft geen enkel nut. Sterker nog, als hij dat doet moet hij wellicht mee als bankzitter, terwijl hij nu volgens mij gewoon bankzitter is. Jij doet het overkomen alsof hij een keuze heeft.
Ten tweede moet hij gewoon gaan, dus zeggen dat het je niets lijkt en tegenstribbelen heeft geen enkel nut. Sterker nog, als hij dat doet moet hij wellicht mee als bankzitter, terwijl hij nu volgens mij gewoon bankzitter is. Jij doet het overkomen alsof hij een keuze heeft.
Ben benieuwd hoe het afloopt met al die "niet willende spelers", mogen ze de tijd dat de OS duurt ook niet uitkomen voor hun vereniging?brigade zuid schreef:jawel maar hij wil zelf ook gewoon graag.
Vermaelen zal voor de OS kiezen, natuurlijk, je bent toch gek als je dat niet doet! Je maakt de OS één keer in je leven mee. Ajax kan een speler zien groeien, kan veel verdienen aan een transfer. De € 17.000.000 die Babel kostte zal niet komen door de kritieken op AT, hij zou dan gratis hebben mogen vertrekken, hij blonk uit op het (jeugd)EK!
Vermaelen geblesseerd? Zou kunnen, ik heb niet de indruk dat hij een blessure voorwendt, hij is echt geblesseerd als hij niet speelt.
Nu v.d. Wiel? De meesten onder ons hebben hem nauwelijks ziet spelen en zeker niet zien verdedigen! Hij mag voor mij een kanjer worden, maar hij heeft dat nog niet laten zien. Zijn laatste wedstrijd tegen feyenoord uit schijnt hij wel erg chaotisch te zijn overgekomen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Uniek, nou, vind er niks unieks meer aan aan dat OS.Goed betaalde profs ( met een verdwaalde amateur ) maken de dienst uit, doping ( heden en in het verleden ), en steeds meer sporten waar je vraagrtekens bijzet ( nog effe en zwijntje tikje staat op de nominatie ).En wat het voetbal betreft, met z'n dispensatie spelers, profs en semi-profs, tja ook daar is al lang de " meedoen is belangrijker dan winnen " OS gedachte naar de achtergrond verdwenen.Thomas schreef:Ten eerste lijkt het me logisch dat een jonge voetballer zo'n kans niet wil missen. Het is kiezen tussen twee mooie dingen en dan is een OS net even wat unieker dan een voorbereiding bij Ajax.
En wat Vermaelen ( en andere spelers ) betreft, het feit dat ie opgeeist kan worden, en GEEN vrije keus heeft of ie wel of niet wil gaan zegt genoeg.
Blij met de punten ...
-
- AT Toto winner 15/16
Ik weet niet of er al meer bekend is over wat Babel besloten heeft.. misschien kiest die wel voor zn club.. de KNVB kan hem dan alsnog opeisen natuurlijk.Demosthenes schreef: Vermaelen zal voor de OS kiezen, natuurlijk, je bent toch gek als je dat niet doet! Je maakt de OS één keer in je leven mee.
De vraag blijft: wat gebeurt er als Babel nee zegt, mag hij dan tijdens de periode van de Spelen niet voor Liverpool uitkomen? In dat geval mist hij de voorbereiding van Liverpool of geeft hij zijn interlandcarrière op? Afzeggen voor Jong Oranje = afzeggen voor Oranje? Andersom geldt dat wel, zie Van Bommel die niet mee mag (van de KNVB) naar de OS.brigade zuid schreef:Ik weet niet of er al meer bekend is over wat Babel besloten heeft.. misschien kiest die wel voor zn club.. de KNVB kan hem dan alsnog opeisen natuurlijk.Demosthenes schreef: Vermaelen zal voor de OS kiezen, natuurlijk, je bent toch gek als je dat niet doet! Je maakt de OS één keer in je leven mee.
De T.Sulejmani hoopt op Huntelaar
Ajax-aanwinst Miralem Sulejmani zegt heel veel vertrouwen te hebben in de toekomstige samenwerking met Klaas-Jan Huntelaar, die nog steeds met diverse topclubs in verband wordt gebracht. “Ik hoop dat hij blijft. Ik wil heel graag met hem spelen. Huntelaar is een van de beste spitsen van Europa. Het kan een mooie combinatie worden.”
De spelersgroep was maandag enthousiast over het nieuwe begin. Bij Ajax is bijna alles in een paar maanden veranderd. Nieuwe voorzitter, nieuwe directeur (ad-interim), nieuwe technisch manager, nieuwe technische staf (naast Van Basten kwamen ook John van ’t Schip en Rob Witschge over van Oranje).
Blij met de punten ...
www.sportweek.nlAanvaller Sulejmani droomde over Ajax
Voor Miralem Sulejmani is met zijn overgang naar Ajax een droom uitgekomen. 'Toen ik een kleine jongen was, droomde ik over Ajax,' sprak de aanvaller maandag na de eerste training van de Amsterdammers voor het nieuwe seizoen. 'Dit is een heel grote club met zoveel goede spelers. Ik hoop echt dat we met deze groep het kampioenschap gaan pakken.'
De negentienjarige Serviër toonde zich blij dat de eerste training bij zijn nieuwe werkgever erop zat. 'Het was even moeilijk natuurlijk, ik ken helemaal niemand hier. Maar nu, na de eerste training, voel ik me goed.' De naam van Sulejmani werd tijdens de trainingsessie veelvuldig gescandeerd. 'Dat deed me goed,' aldus de voormalig speler van SC Heerenveen.
Sulejmani is blij in Amsterdam met grote namen samen te werken. Vooral trainer Marco van Basten maakte indruk op hem. 'Zo'n grote speler met zo'n staat van dienst, dat is natuurlijk geweldig.' Ook kijkt hij uit naar het samenspelen met Klaas-Jan Huntelaar, die maandag nog niet van de partij was. 'Ik heb hem nog niet ontmoet, maar ik kijk er wel naar uit. Hij is een goede spits, waarschijnlijk een van de beste van Europa. Bovendien hebben we bij Heerenveen nooit samengespeeld.'
Sulejmani is kandidaat om voor Servië uit te komen op de Olympische Spelen, maar de aanvaller is nog niet helemaal fit. 'En het is een vereiste dat ik fit ben,' zei hij zelf over zijn eventuele aanwezigheid in Peking. 'Dat is nu belangrijk. Als ik niet honderd procent fit ben, ga ik zeker niet naar de Spelen.'
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- InnerHarbour
Hij heeft ook al iets anders gekregen (AD):InnerHarbour schreef:Sulejmani heeft overigens gewoon nummer 10 gekregen zoals belooft.
Miralem Sulejmani heeft vanmiddag voortijdig de training moeten verlaten. De Serviër liep in de laatste competitiewedstrijd voor zijn oude club sc Heerenveen een knieblessure op. Hij liep daarbij een klein scheurtje op in zijn meniscus. 'De negentienjarige aanvaller zal de aankomende week een apart schema volgen,' aldus de clubarts van Ajax.
Uit onderzoek van de clubsarts van Ajax is gebleken dat er bij de Serviër een krachtsverschil tussen beide benen zit.
Begint al lekker.

Ajax kennende besluiten ze eind augustus een rustperiode à la v.d. Wiel in te passen, om het in januari te opereren. We hebben toch geen "Hoekstra de tweede" in huis gehaald?Voetske schreef:AJAX kennende zullen het goede been wel terug brengen naar het nivo van het slechte been
Azijnzeiker? Zal wel, maar er gaat bij Ajax medisch zo veel fout.
ADServische arts bezoekt Sulejmani
DE LUTTE - Miralem Sulejmani heeft in het trainingskamp van Ajax in De Lutte bezoek gehad van een arts van de Servische voetbalbond.
De arts kwam naar Nederland om de fitheid van Ajax’ duurste zomertransfer (16,25 miljoen euro) te testen en te kijken of hij beschikbaar is voor de Olympische Spelen, die over twee weken beginnen in Peking.
Servië is in China ingedeeld in een poule met Argentinië, Australië en Ivoorkust en plaatste zich een jaar geleden op het EK voor spelers onder de 21 jaar in Nederland voor de Spelen. Servië haalde toen de finale waarin het verloor van Nederland.
Sulejmani werkt in De Lutte nog steeds aan zijn herstel van een knieblessure die hij nog als Heerenveen-speler opliep. De Serviër traint wel mee met de groep maar kwam in de drie oefenduels die Ajax in de voorbereiding speelde, nog geen minuut in actie. Na sommige trainingen is het voor de aanvaller nog nodig om zijn knie in ijs te laten verpakken.
Aanvankelijk meldde de Servische voetbalbond op haar website dat Sulejmani zich gisteren in zijn geboorteland had moeten melden. De arts constateerde in De Lutte echter dat de blessure van Sulejmani te ernstig is om hem op te nemen in de olympische selectie van Servië. Als de aanvaller wél fit was bevonden, was Ajax hem net als Vertonghen, Vermaelen en Emanuelson geruime tijd kwijt geweest. ,,Als Miralem was opgeroepen, hadden wij hem dan ook gewoon afgestaan,’’ zegt technisch manager Danny Blind in een reactie. ,,Maar het is duidelijk dat Sulejmani nog niet fit genoeg is om aan een groot toernooi als de Spelen deel te nemen.’’
Komt goed uit, die blessure.

Het stinkt aan alle kanten!
Sulejmani: Ajax moet snel weer kampioen worden | De spelers
Miralem Sulejmani kijkt er naar uit om met Klaas-Jan Huntelaar samen te spelen. Zijn ex-collega Danijel Pranjic bereidde de Serviër bij sc Heerenveen al voor op wat hem bij Ajax te wachten staat.
"Danijel vertelde mij dat het een genot is om met Klaas-Jan samen te spelen", zegt Sulejmani tegenover AD Sportwereld. "En makkelijk bovendien want Huntelaar scoort simpel."
Vanuit het trainingskamp van de Amsterdamse club in Cardiff (Wales) maakt Sulejmani nog maar eens duidelijk dat Ajax slechts één doel voor ogen heeft dit seizoen. "We willen kampioen worden. Dat is straks alweer vijf jaar geleden. Veel te lang voor een club als Ajax."
Sulejmani, met een prijskaartje van 16,25 miljoen euro de duurste binnenlandse transfer van het Nederlandse voetbal ooit, is momenteel herstellende van een knieblessure. Door deze kwetsuur mist hij de Olympische Spelen. Ook kwam hij nog niet in actie tijdens de voorbereiding van zijn nieuwe club.
Ajax speelt de komende dagen in Groot-Brittanië oefenwedstrijden tegen Cardiff City en Sunderland. Mickey hoopt in die wedstrijden zijn eerste speelminuten in dienst van de Amsterdamse club te maken.
www.sportwereld.nl'Sulejmani is echte publiekstrekker'
Door NIK KOK
CARDIFF - Die ene wedstrijd in maart, daar heeft Miralem Sulejmani (19) veel aan te danken. Heerenveen-Ajax (2-4) in het Abe Lenstra stadion. Hij scoorde die avond één keer, gaf een assist en dolde Ajax centrale verdedigingsduo John Heitinga en Thomas Vermaelen de hele avond.
Op de tribune zat Marco van Basten. Die was zo onder de indruk van de Serviër dat hij hem direct na de wedstrijd wilde spreken. ,,Hij zei toen dat hij mij een goede speler vond,’’ herinnert Sulejmani zich van dat moment. ,,Eigenlijk ging ik die avond naar huis met een tweeslachtig gevoel. Ik had zojuist de wedstrijd van mijn leven gespeeld en een grootheid als Van Basten had me een compliment gegeven. Maar met Heerenveen hadden we een belangrijke wedstrijd verloren terwijl we beter waren en eigenlijk had ik nog meer moeten scoren.’’
De interesse van Van Basten bleek in ieder geval gemeend. Vier maanden na die wedstrijd in maart werd Miralem Sulejmani Ajacied. Voor 16,25 miljoen euro, de grootste binnenlandse transfer in de historie van het Nederlandse voetbal. ,,Voor hem kom ík in ieder geval naar het stadion,’’ zo legde Van Basten op de eerste persconferentie van het seizoen de aankoop uit.
Als het astronomische bedrag nog eens ter sprake komt, zegt Sulejmani: ,,Ik voel geen druk hier. Ook niet door dat bedrag. Ik heb alleen maar veel zin in dit seizoen.’’
Talent van het jaar in Nederland (uitgeroepen in 2008), international en speler van Ajax, dat had hij onmogelijk kunnen bedenken, begin jaren negentig. Oorlog beheerste toen het leven in Belgrado, de stad waar hij opgroeide als moslim. Sulejmani is een Goranac, een etnische bevolkingsgroep die meerdere landen op de Balkan bevolkt. Een klein gedeelte van de Gorani woont in delen van Servië en Montenegro.
Voor de familie Sulejmani was het moeilijk om destijds het hoofd boven water te houden. ,,Mijn vader had verschillende baantjes om het gezin te kunnen onderhouden maar desondanks maakte hij nog tijd vrij om met mij te trainen. Dat deden we op het schoolplein. Hij leerde mij met links én rechts te schieten. Bij ons thuis was iedereen voor Partizan Belgrado. Partizan is mijn club, ik heb er negen jaar gevoetbald.’’ Familieman Sulejmani (bijna al zijn tatoeages zijn opgedragen aan zijn ouders en aan zus Mirella) is er trots op.
Veel eerder al had hij Ajacied kunnen zijn. Drie jaar geleden klopte hij samen met zijn zaakwaarnemer aan bij Martin van Geel. Of de technisch directeur geen interesse had in het zestienjarige spelertje. Er zaten wel een paar haken en ogen aan een mogelijke transfer. Sulejmanis club Partizan Belgrado dreigde met een schorsing van de speler omdat het opleidingskosten verlangde. Bovendien was de videoband die was meegebracht met daarop acties van de speler van slechte kwaliteit.
Sulejmani: ,,Van Geel zei toen tegen mij: ‘We willen je nu niet contracteren, misschien als je achttien bent’. Ik denk dat hij mij nog te jong vond. We zijn drie dagen in Amsterdam geweest om te praten. Ik heb geen slecht gevoel overgehouden aan die afwijzing. Ajax is een grote club en misschien is de weg die ik nu bewandel wel de beste. In Heerenveen raakte ik tenminste een beetje gewend aan Nederland.’’
Door Danijel Pranjic, zijn Kroatische steun en toeverlaat bij Heerenveen, is hij al warm gemaakt voor Klaas Jan Huntelaar. ,,Danijel vertelde mij dat het een genot is om met hem samen te spelen. En makkelijk bovendien. Huntelaar scoort simpel, snap je.
,,Ambities? We willen dit jaar kampioen worden. Dat is straks alweer vier jaar geleden. Vijf? Veel te lang.’’
Voorlopig staan de eerste weken van de aanvaller bij Ajax in het teken van herstel. Sulejmani kampt nog met de naweeën van een knieblessure die hij opliep in zijn Heerenveen-tijd en kwam zodoende in de vier oefenwedstrijden die Ajax deze voorbereiding speelde nog niet in actie. In het trainingskamp dat de club momenteel in Groot-Brittannië belegt, hoopt hij zijn eerste speelminuten te maken.
De blessure kost hem ook de Olympische Spelen. ,,Dat is jammer,’’ zegt hij. ,,Maar nu kan ik me in ieder geval op mijn nieuwe club concentreren.’’
In het trainingskamp van Ajax in De Lutte kwam een Servische bondsarts langs om te kijken hoe het gesteld was met zijn kwetsuur. Een teken dat de Servische bond in Peking maar wat graag over hem had willen beschikken. ,,Die arts liet me wat oefeningen doen maar zag al snel dat ik nog teveel last had,’’ zegt Sulejmani.
Van Basten vond het logisch: ,,Dat ie niet fit was en wij hem niet naar de Spelen wilden laten gaan, begreep die arts ook wel.’’
Als hij weer fit is, hoopt Sulejmani snel op een wedstrijd als in maart. Met als verschildat hij dan wél als winnaar van het veld stapt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
NRCHet getouwtrek om Miralem Sulejmani
Servisch talent na lange weg voorlopig in bezit van Ajax
Vanavond maakt Miralem Sulejmani wellicht zijn debuut bij Ajax in de Amsterdam Arena. Voor het Servische talent betaalde Ajax 16,25 miljoen euro aan Heerenveen.
Rotterdam, 8 aug. Als SC Heerenveen in 2006 Miralem Sulejmani wil aantrekken, is de Friese club afhankelijk van AZ waar hij op dat moment stage loopt. AZ besluit echter af te zien van het dan nog onbekende Servische voetbaltalent. Over zijn capaciteiten bestaat bij AZ geen twijfel. Wel is er onduidelijkheid over zijn status bij Partizan Belgrado, de transfersom, maar ook over zijn zaakwaarnemers. „AZ is onderdeel van de DSB bank en wij kunnen ons niet permitteren in een kwaad daglicht te komen door het aantrekken van een voetballer”, legt technisch directeur Marcel Brands nu uit.
De Nederlandse spelersagent Winnie Haatrecht, die de aanvaller bij AZ heeft aangeboden, meldt zich dan in Heerenveen. Daar ontmoet hij minder terughoudendheid. Heerenveen heeft Sulejmani in Groningen op vijftienjarige leeftijd al eens in actie gezien op het Eurovoetbaltoernooi voor jeugdspelers. Daarna is manager scouting Bert Pijffers hem nog eens gaan bekijken in een interland van Servië voor jeugdvoetballers. Hij is onder de indruk.
Ook in de computer van Ajax staat al de naam van Sulejmani. Scout Gerrie Mühren heeft hem op vijftienjarige leeftijd zien spelen en dacht: hier loopt een supertalent! Bij Ajax wordt vooralsnog niets met zijn ontdekking gedaan.
SC Heerenveen onderzoekt wat de status is van Sulejmani en concludeert met behulp van zijn Servische zaakwaarnemer Jovica Radonjic dat hij bij Partizan Belgrado slechts een opleidingsovereenkomst heeft getekend en geen spelerscontract. Volgens de internationale transferregels zou Partizan slechts 265.000 euro aan opleidingskosten mogen vragen en geen afkoopsom. De Serviërs willen echter 700.000 euro voor Sulejmani. Heerenveen weigert dat te betalen en houdt vast 265.000 euro. „Eerst dachten we: waar beginnen we aan”, zegt algemeen directeur Yme Kuiper. „Maar toen we alles nog eens goed bekeken, was het niet zo ingewikkeld.” Op 5 december 2006, zijn achttiende verjaardag, tekent de speler die in eerste instantie lid was van BSK Bataj-nica bij Heerenveen een vierjarig contract met een optie van nog twee extra seizoenen.
Partizan stapt dan naar het district waar de club in Servië onder valt. Dat schorst Sulejmani met onmiddellijke ingang voor een half jaar. De maatregel wordt overgenomen door de Servische voetbalbond. SC Heerenveen ervaart dat als een drukmiddel. „Als wij genoegen hadden genomen met het betalen van een bepaald bedrag zou de bond bewerkstelligen dat de schorsing werd opgeheven”, aldus Kuiper. Heerenveen heeft bedenkingen over deze praktijken en stapt naar de FIFA. De wereldvoetbalfederatie wacht zo lang met het behandelen van de klacht dat er al vier maanden voorbij zijn als duidelijk wordt dat Sulejmani ten onrechte is geschorst.
Halverwege het seizoen 2007-2008 gaat Sulejmani vaker spelen voor het eerste elftal van Heerenveen. Sulejmani ontpopt zich als een snelle dribbelaar die ook nog makkelijk scoort. Hij maakt in een half seizoen vijftien doelpunten.
Rond Kerst 2007 is zijn vader in Nederland en die gelegenheid grijpt SC Heerenveen aan om over een verbeterde aanbieding te praten. Zijn salaris kan omhoog, in ruil voor verlenging van het contract tot 2013. Het bevalt Sulejmani in Friesland en directeur Kuiper krijgt de indruk dat hij zijn handtekening gaat zetten. Hij ziet dit bevestigd als de publiekslieveling in het supportersblad FEANfan aangeeft dat het goed is voor zijn ontwikkeling bij Heerenveen te blijven. Tot verbazing van de clubleiding verklaart Sulejmani nog geen twee weken later onder de kop ‘Het is tijd om weg te gaan bij Heerenveen’ in het weekblad VI het tegenovergestelde. Wat is er in die tussentijd gebeurd?
Intussen heeft Vlado Lemic zijn diensten heeft aangeboden aan Sulejmani. De Serviër treedt op als intermediair tussen clubs, zaakwaarnemers en voetballers. Door zijn contacten bij topclubs als Chelsea en Real Madrid heeft hij veel invloed op talentvolle spelers en bestuurders. Bij PSV krijgt hij jarenlang meer dan een voet tussen de deur tot doelman Heurelho Gomes, die hij ook begeleidt, in een vraaggesprek met hetzelfde VI, een breuk forceert. De formule komt overeen met wat Sulejmani bij Heerenveen probeert te bereiken. Lemic heeft de voetballer én zijn zaakwaarnemer ervan kunnen overtuigen dat hij bij een andere werkgever uit zijn netwerk minimaal twee keer zoveel kan verdienen. Hij is echter niet in bezit van een FIFA-licentie, dat geldt wél voor Radonjic.
Marco van Basten, dan nog bondscoach maar vanaf 1 juli de nieuwe trainer van Ajax, is onder de indruk geraakt van de voetballer. In de wedstrijd Heerenveen-Ajax heeft hij de Serviër eind maart gezien. Ajax opent de onderhandelingen met Heerenveen, dat het talent niet kwijt wil en derhalve geen prijs noemt. Technisch manager Danny Blind is dan nog niet in dienst van Ajax, interim-directeur Henri van der Aat onderhoudt de contacten.
Heerenveen kan vragen wat het wil. Ajax moet zijn bod een paar keer verhogen. Uiteindelijk vinden de partijen elkaar in een afkoopsom van 16,25 miljoen euro. De duurste binnenlandse Nederlandse transfer. Sulejmani gaat ruim twee keer zoveel verdienen. Kuiper: „Binnen een half jaar waren we na Alves nog een tweede crack kwijt. Dat neemt het publiek je natuurlijk niet in dank af. Maar als het om dit soort bedragen gaat moet je de verantwoordelijkheid voor de continuïteit van de club in ogenschouw nemen. Het kan zijn dat hij over twee jaar niet meer zoveel waard is.”
Ajax merkt dat een internationale topclub ook Sulejmani wil en dat die meer wil betalen. Dat drijft de prijs op. „Er is bij het bepalen van ons bod gekeken naar zijn leeftijd, kwaliteit en de marktprijs”, zegt Blind. „Het was in ons voordeel dat Sulejmani graag naar Ajax wilde. Hij ziet Ajax nu als de beste stap in zijn carrière.”
Ajax heeft weloverwogen het recordbedrag van 16,25 miljoen euro voor Sulejmani betaald. Hoewel de speler maar een half jaar zijn klasse heeft getoond in de eredivisie. Ajax gaat ervan uit dat hij over een paar jaar minimaal hetzelfde opbrengt. Rest de vraag: heeft AZ dan in 2006 een enorme inschattingsfout gemaakt? Brands: „Wie zegt dat Sulejmani zich ook bij ons zo goed zou hebben ontwikkeld?”
Een andere werkgever uit zijn netwerk? Zo, zo... Maar dat is Ajax toch niet?

Het stinkt aan alle kanten!