Kenneth Perez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 05, 2008 9:17 pm

Kaboem schreef:Als jullie zo openlijk kibbelen dan laat ik mij vooral niet tegenhouden om wat olie te gooien! Ging het vroeger achter de schermen altijd zo? :hypocrite.gif:
Jij snapt ook niets. Spelletje van ons. :headbang.gif: :neutral.gif:

Neef, :yourock.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di aug 05, 2008 9:23 pm

:ajaxsmiley.gif:

Raymond

Bericht door Raymond » di aug 05, 2008 9:59 pm

Ik vind het maar geforceerd overkomen. Of hoort dat ook bij het spelletje? :hypocrite.gif:

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » di aug 05, 2008 10:01 pm

gaan we nu weer verder over perez hier, dames?

Harm

Bericht door Harm » di aug 05, 2008 10:23 pm

Ik krijg net een sms'je van ons pap dat Perez naar PSV gaat...

Kan iemand alsjeblieft bevestigen dat dit bullshit is? Ik kan het op teletekst nergens vinden :nailbite:

Verlos me anders maar uit mijn lijden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di aug 05, 2008 10:32 pm

Lap, ik lees het nu ook. Ongelofelijk.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 05, 2008 10:39 pm

Hou op zeg. Dat kan echt niet waar zijn. Dan speelt hij daar toch ook weer niet? Of Affelay zou er nog van tussen moeten gaan maar ik neem aan dat ze dan niet bij Perez uitkomen.

Waar komt deze onzin vandaan?
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 05, 2008 10:46 pm

Harm schreef:Ik krijg net een sms'je van ons pap dat Perez naar PSV gaat...
IK HOOP HET IK HOOP HET IK HOOP HET!!!!! :neutral.gif: :eusa_pray.gif:

Waar heb je dat gevonden, Jöhnk?

Rooie

Bericht door Rooie » di aug 05, 2008 10:47 pm

joey schreef:
Harm schreef:Ik krijg net een sms'je van ons pap dat Perez naar PSV gaat...
IK HOOP HET IK HOOP HET IK HOOP HET!!!!! :neutral.gif: :eusa_pray.gif:

Waar heb je dat gevonden, Jöhnk?
:hypocrite.gif: :ajaxsmiley.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di aug 05, 2008 10:48 pm

Ik kreeg ook een SMS-je. :hypocrite.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 05, 2008 10:49 pm

Van de pap van Harm? :baaa.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di aug 05, 2008 10:50 pm

Harm noemt hem niet voor niets ons pap.

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 05, 2008 10:50 pm

Jöhnk schreef:Harm noemt hem niet voor niets ons pap.

:drecul.gif:

Harm

Bericht door Harm » wo aug 06, 2008 5:55 am

:1evil.gif:

Ik heb het tot op heden nergens gelezen, dus ik ben weer een beetje opgelucht.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo aug 06, 2008 7:17 am

Zlatan Son of God schreef:De zaakwaarnemer van Perez is nu al een meer dan een uur in gesprek met AJAX.. :ajaxsmiley.gif:
Volgens de papieren versie van het AD zijn die zakenwaarnemer en Ajax er gisteren na urenlange onderhandelingen niet uitgekomen en is hij nog steeds geschokt! :ajaxsmiley.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo aug 06, 2008 7:38 am

Ach, de zielepoot en hij had nog wel zo goed gespeeld. :drecul.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo aug 06, 2008 8:04 am

Zonder Perez kiest Van Basten voor de toekomst

Written by Jacques Happe
Tuesday, 05 August 2008
Marco van Basten heeft schoon schip gemaakt bij Ajax. Overbodige spelers mogen vertrekken en met een groot aantal eigen en aangekochte talenten gaat de Amsterdamse club nu bouwen aan nieuw elan.

Ik zie het al helemaal voor me.
Maandagochtend. De spelers van de selectie melden zich in de kleedkamer. Marco van Basten staat met zijn armen over elkaar geleund tegen de deurpost. Hij kijkt, zoals alleen hij dat kan, stoïcijns de ruimte in. Rustig vult het kleine zaaltje zich met Ajacieden. Het gaat er gezellig aan toe. De jongens hebben net weer een nachtje in eigen bed kunnen slapen nadat ze zijn teruggekeerd van het trainingskamp in Engeland. Als Kenneth Perez binnenkomt en langs Van Basten schuift, mompelt hij binnensmonds, zoals alleen de Deen dat binnensmonds kan, een onduidelijk “goedemorgen”. De coach beantwoordt dat gebaar met een “kom je zo even naar mijn kantoor?” Nog voor hij een reactie krijgt, draait Marco zich van de speler weg, een heel flauw geruststellend glimlachje rond zijn mondhoeken. Hij loopt naar zijn kantoor naast de kleedkamer. Geruststellend, maar voor wie?

Perez kleedt zich om en weet dat het geen goed signaal is van de trainer. Hij hoort Rob Witschge een grap maken. De jongens om hem heen lachen uitbundig. De andere assistent van de coach, John van ’t Schip kijkt er naar, glimlacht even en merkt dan dat er iemand naar hem kijkt. Hij draait zich om en zoekt de ruimte af. Naar Perez. Hij knikt vriendelijk en loopt dan samen met de aanvaller naar Van Basten’s kantoor. Nog één keer klinkt er gelach uit de kleedruimte. Robbie blijft maar grappen maken. “Ga zitten, Kenneth”, zegt Marco van Basten rustig. “We willen wat met je bespreken.” Perez krijgt te horen dat hij weg mag.

Voor de trotse Deen is het nieuws dat hij overbodig is bij Ajax als een bom ingeslagen, zo vertelde zijn zaakwaarnemer dinsdag. Ik kan het me eigenlijk niet zo goed voorstellen. Perez is nu zo’n twee jaar bij Ajax en in die periode heeft hij eigenlijk continu de kantjes er vanaf gelopen. Twee jaar geleden meldde ook hij zich in De Lutte en wat hij liet zien tijdens de oefenwedstrijdjes was hemeltergend. Stond hij links, dan trok hij naar binnen en stoomde op naar de spits. Stond hij achter de spits, dan liep hij door naar het centrum van de aanval, om daar op de bal te blijven wachten. Stond hij linkshalf, dan trok hij naar achter de spits, omdat hij van mening was daar beter tot zijn recht te komen. En zo ging het maar door. Van heel grote waarde is hij allang niet meer geweest.

Kenneth Perez had altijd al een ander beeld van zijn functioneren bij Ajax. Was hij basisspeler, dan stond hij verkeerd. Zat hij op de bank, dan had hij toch zeker in de basis gehoord. Problemen waren er nooit met hem, dacht hij, maar hij creëerde ze wel. Hij speelde te weinig, dus wilde hij vorig seizoen weg. Zijn grote vriend Ronald Koeman, die hem ooit bij Ajax had aanbevolen, achterna naar PSV. Maar toen Koeman naar Valencia vertrok, zagen ook zijn opvolgers dat er voor de Deen geen plek was in de basis. En zo vertrok Perez – helaas - terug naar Ajax.

Ik zeg helaas, want ik heb nooit geloofd in de speler Kenneth Perez als Ajacied. Hij oogt niet alleen ongemotiveerd, zo uit hij zich ook te vaak. Hij is een notoire onruststoker en een luie, lankmoedige speler, die zijn kansen afwacht en in de tussentijd geen stap teveel zet. Oh nee, hij mocht er eens moe van worden. Ik kan me niet herinneren hem ooit met een besmeurde outfit te hebben zien. Ongetwijfeld is dat wel zo geweest, maar ik kan het me in ieder geval niet herinneren.

Tijdens de eerste training dit seizoen toonde Perez zich ongeïnteresseerd, zoals alleen hij zijn desinteresse zo fraai kan laten blijken. Hij rende niet, maar sjokte wat mee, de hoeken afsnijdend. Dat Ismaïl Aissati Ajax kwam versterken verontrustte hem klaarblijkelijk niet, want hij bleef maar net aan het minimale doen, waarvan hij vond dat het het maximale was. Helaas voor Perez, was dat dus onvoldoende, want de technische staf, Marco van Basten voorop, heeft er nu een einde aan gemaakt.

Exit Perez. Ik kan er geen traan om laten. Ik ben er niet rouwig om. Ik heb Aissati gretig gezien tijdens oefenwedstrijden. Ik heb die kleine Utrechtenaar zien bikkelen, waar Perez wat meedeed in de marge zonder echt te overtuigen. En met Kenneth hebben nog een batterij spelers te horen gekregen dat er geen plaats meer voor hen is bij Ajax. Weg ermee. Het klinkt wat hard, maar wat moest Ajax dan ook met spelers als Jurgen Colin, Albert Luque of Laurent Delorge? In de jeugd lopen minstens hun gelijken, dus geef hen die de kans!

Heeft u Marc Overmars tijdens de Jaap Stam Testimonial zijn opponent George Ogararu zien dollen? Aan alle kanten liep die kleine gepensioneerde bestuurder van Go Ahead Eagles de Roemeense rechtsback van Ajax er continu uit. Met groots gemak. Van Basten had het ook gezien en zijn ogen uit zijn kortgeschoren kop geschaamd. Dat moet haast wel, want Ogararu mag zich nu op gaan maken voor wedstrijdjes bij Jong Ajax, waar Colin, Perez, Luque en Delorge zich nu ook al voor de trainingen mogen melden.

Ook voor Kennedy Bakircioglü, Dennis Rommedahl en Leonardo ziet het er somber uit. Deze drie vleugelspitsen konden niet tippen aan de passie en agressie van talent Javier Martina, die het zelf op eigen kracht heeft bewerkstelligd dat hij bij de selectie mag blijven. Hoedje af! Nog meer vleugels mogen uitvliegen: Nicolae Mitea en Edgar Manucharyan. Bye bye!

Ik ben het stuk voor stuk eens met de beslissingen van Marco van Basten om deze spelers op een zijspoor te zetten. Weg ermee! Oh ja? Eh… ja? Eh… nee? Eh… misschien? Misschien! Ik zal Perez niet missen, noch Luque, Colin, Delorge, Leonardo of hoe ze ook allemaal mogen heten. Niet de personen, de spelers, maar wel hun ervaring. Want, was het niet ervaring wat Ajax de laatste seizoenen zo mistte? Was het niet de rijpheid van een Jaap Stam en Edgar Davids, die Ajax zoveel meer pit en inzicht gaven? En nu dan? Van wie moet de ervaring dan nu komen?

Ajax houdt weinig ervaring over. Dat verontrust me enigszins. Aan de andere kant, Marco van Basten wil kunnen bouwen aan zijn team. Hij heeft niet gezegd dat zijn elftal dit jaar kampioen moet worden. Hij wil kunnen boetseren en kneden, manipuleren zelfs. En dat doet hij op zijn eigen wijze. Rigoureus. De bezem er door. Misschien moeten de supporters hun hoge verwachtingen voor dit seizoen toch wat bijstellen. Met zo weinig ervaring in het veld, kan het nog best wel eens een moeizaam seizoen worden. Mijn zegen heeft Van Basten, want wie op deze wijze lankmoedige spelers als Leonardo (jawel, héél lankmoedig) en Perez de wacht aanzegt, heeft in mij een groot fan.

Voor een voetballer zonder passie, zonder wil om te willen werken en winnen, is geen plaats bij Ajax. Voetbal betekent het gras opvreten. Passie tonen, agressie. De wil ervoor te gaan. Dat toonden jonkies als Vurnon Anita, Mitchell Donald, Martina, Siem de Jong, Jeffrey Sarpong en Donovan Slijngard. Van Basten zag dat ook en wist dat het goed was. En zag dat de afvalligen niet goed genoeg waren. Marco ruimt de rotzooi op die Martin van Geel als tecnisch directeur had gecreëerd en kiest voor de toekomst. Dat deed de commissie Uri Coronel eerder ook al. Gaat het toch nog helemaal goed komen met Ajax. Gelukkig maar. Eindelijk…
Highlow

Aristides

Bericht door Aristides » wo aug 06, 2008 9:27 am

Hij heeft niet gezegd dat zijn elftal dit jaar kampioen moet worden.
?????

Wat Perez betreft: ik las ergens dat de At'ers het al hadden gezien dat hij niet meer in Ajax 1 hoort.

Heb ik me zo vergist dat er ellenlange discussies waren over zijn functioneren, discussies met de grote groep "Perezianen"? Mag van mij, van mening veranderen, maar het archief zal toch wel laten zien dat hier vooral "Perezianen" zaten :ajaxsmiley.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 06, 2008 9:41 am

Ja, in de winter waren er wel een paar blij met zijn terugkeer.

Voortschrijdend inzicht, zullen we maar zeggen. We zitten allemaal wel eens fout.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 06, 2008 9:47 am

Ik vond het een waardeloze transfer, maar had het gevoel dat Perez met een fitte Davids en Gabri achter zich wel zou voldoen in de Eredivisie.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 06, 2008 9:57 am

Ach, je kunt wel gelijk krijgen bij zoiets, maar wat heb je eraan? Ik had liever gehad dat anderen gelijk hadden gekregen en dat Perez Ajax naar de titel had geschoten.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo aug 06, 2008 9:58 am

Zo is het.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 06, 2008 10:00 am

joey schreef:Ach, je kunt wel gelijk krijgen bij zoiets, maar wat heb je eraan? Ik had liever gehad dat anderen gelijk hadden gekregen en dat Perez Ajax naar de titel had geschoten.
Ik heb niet helemaal ongelijk gekregen, want Davids is nooit meer de oude geweest. :wink.gif:

Maar goed, in mijn herinnering waren er maar weinig mensen echt lyrisch over de terugkeer van Perez. De meeste mensen vonden het vooral belachelijk dat een speler na een half jaar teruggehaald werd.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 06, 2008 10:08 am

Ach, er zijn er toch een paar van mening veranderd. Lees het begin van deze topic er maar op na. Maar goed, die dingen gebeuren. Het leuke van voetbal is juist dat het vaak niet zo loopt als je denkt.

Harm vond het jammer dat PSV Perez had laten gaan.Misschien kunnen we wat regelen, Harm. :666.gif: :hypocrite.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » wo aug 06, 2008 10:09 am

Thomas schreef:
joey schreef:Ach, je kunt wel gelijk krijgen bij zoiets, maar wat heb je eraan? Ik had liever gehad dat anderen gelijk hadden gekregen en dat Perez Ajax naar de titel had geschoten.
Ik heb niet helemaal ongelijk gekregen, want Davids is nooit meer de oude geweest. :wink.gif:

Maar goed, in mijn herinnering waren er maar weinig mensen echt lyrisch over de terugkeer van Perez. De meeste mensen vonden het vooral belachelijk dat een speler na een half jaar teruggehaald werd.
Vergeet het jaar ervoor niet, Perez speelde dit seizoen niet slechter dan het jaar ervoor. De schade was toen beperkter, omdat hij als aanvaller stond opgesteld. Als middenvelder komt hij tekort, zie de wedstrijden thuis tegen AZ en Heerenveen, waarbij ons middenveld niet opgewassen was tegen de tegenstander, totdat er een middenvelder werd weggestuurd, vanaf dat moment kon Perez wel voetballen. In mijn ogen heeft hij 1 1/2 jaar "in de weg gelopen", maar beschikt hij wel over een goede vrije trap!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Plaats reactie