Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!
Moderator: mods
- Berend Stoker
Kom je toch weer op de uitspraak van je favo trainer terecht joey, iets met een paard en een ruiter ;)joey schreef:
Blijkf zitten waar je zit...Vond Fred Grim de zwakste keeper die ik bij Ajax heb gezien, dus wat zal hij een ander kunnen leren?
Ook keepersgoeroe Frans Hoek was geen bovengemiddelde doelman en die heeft het toch aardig ver weten te schoppen. Als je maar weet hoe het moet en het aan anderen kunt overbrengen, dan maakt het verder niet uit of je het zelf wel of niet beheerst/beheerste.
Groenedijk en Spijkerman, laten we hopen dat Ten Cate weet wat hij doet :eusa_pray:
De aanstelling van Ten Cate doet me goed, hoop niet dat hij zich straks met extra druk opzadeld indien de resultaten tegenvallen. Met assistenten die een echte Ajax verleden hebben, bouw je namelijk wat meer krediet op.
Ik had graag een Johan Neeskens als assistent gezien, maar ik hoop van harte dat dit trio ons weer mooie wedstrijden zal voorschotelen.
Ik vraag me alleen af of jongens als Davids (indien hij komt) en Stam wel iets van een trainertje als Spijkerman zullen aannemen. En bij Groenedijk ben ik altijd zeer blij als hij als analist zijn mond houd, hopelijk hebben de spelers niet dat zelfde gevoel.
De aanstelling van Ten Cate doet me goed, hoop niet dat hij zich straks met extra druk opzadeld indien de resultaten tegenvallen. Met assistenten die een echte Ajax verleden hebben, bouw je namelijk wat meer krediet op.
Ik had graag een Johan Neeskens als assistent gezien, maar ik hoop van harte dat dit trio ons weer mooie wedstrijden zal voorschotelen.
Ik vraag me alleen af of jongens als Davids (indien hij komt) en Stam wel iets van een trainertje als Spijkerman zullen aannemen. En bij Groenedijk ben ik altijd zeer blij als hij als analist zijn mond houd, hopelijk hebben de spelers niet dat zelfde gevoel.
Hetzelfde werd gedacht van HtC bij Barca. Ik geef ze het voordeel van de twijfel. Ik denk wel dat de druk voor HtC immens wordt. Hij MOET presteren, heeft topspelers en is de vervanger van clubicoon Danny Blind. Dat wordt wat.
Maar ik verheug me, zoals elk jaar, weer op de start van de competitie
Maar ik verheug me, zoals elk jaar, weer op de start van de competitie
IK GELOOF!!!!!!
- Henk de Gier
- Contacteer:
Henk ten Cate is ook maar kortstondig prof geweest en nooit verder gekomen dan Go Ahead Eagles. Wat zal hij onze spelers kunnen leren?joey schreef:Blijkf zitten waar je zit...Vond Fred Grim de zwakste keeper die ik bij Ajax heb gezien, dus wat zal hij een ander kunnen leren?Berend Stoker schreef:Hoe krijgt Fredje Gee het toch elk jaar weer voor elkaar dat hij mag blijven? Is er zo'n groot tekort aan duiktrainers?
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
tiscali.nlUTRECHT - 21/05/06 - (Novum) - Alfons Groenendijk is vanaf volgend seizoen assistent-trainer van Ajax. Dat meldt De Telegraaf zondag. Vrijdag berichtte de krant al dat ook Hennie Spijkerman volgend seizoen als assistent op de Amsterdamse bank zit. Henk ten Cate is aangesteld als nieuwe hoofdtrainer van Ajax, waar hij de ontslagen Danny Blind opvolgt.
Groenendijk tekent volgens de krant evenals Ten Cate een contract voor twee jaar. De 42-jarige oud-speler was bij Ajax al verantwoordelijk voor de A-junioren. Hij voetbalde voor FC Den Haag, Roda JC, Ajax, Manchester City, Sparta en FC Utrecht
Tja, de bejubelde Ten Cate (zelf een matig rechtsbuiten) stelt de meest vederlichte technische staf samen die onze club ooit heeft gekend. Hij heeft als eindverantwoordelijke geen ervaring bij een topclub, dus had ie mensen moeten meenemen die dat wel hebben. Spelbos, Neeskens, om er maar een paar te noemen, waren beschikbaar. In plaats van zulke mannen komt ie met Spijkerman en Groenendijk op de proppen. Dat vind ik meer mensen voor het leiden van Veendam. Wil Ten Cate alles op eigen houtje doen?! CA all over again?! Hij neemt een flink risico...joey schreef:Blijkf zitten waar je zit...Vond Fred Grim de zwakste keeper die ik bij Ajax heb gezien, dus wat zal hij een ander kunnen leren?Berend Stoker schreef:Hoe krijgt Fredje Gee het toch elk jaar weer voor elkaar dat hij mag blijven? Is er zo'n groot tekort aan duiktrainers?
- Henk de Gier
- Contacteer:
Ze hebben een groot verleden als speler (o.a. bij Ajax) en een schat aan ervaring als trainer. Ten Cate had voor een zwaargewicht moeten zorgen, niet voor een vriendje van 'm en een groentje als Groenendijk. That's my point, Hendrik....Henk de Gier schreef:hebben Spelbos en Neeskens eindverantwoordelijkheid bij een topclub gehad Wimpey?
-
- AT Toto winner 15/16
Ik ben het met Wimpey eens, ik hoop dat ie de eerste weken/maanden goed doorkomt want HtC speelt met vuur.
Laatst gewijzigd door brigade zuid op zo mei 21, 2006 2:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henk de Gier
- Contacteer:
Spelbos heeft toch ook geen schat aan ervaring als trainer? Wat heeft hij gedaan? Half jaartje Utrecht en een jaartje NAC?
Ik snap je punt wel, maar Spelbos vind ik geen goeie naam om te noemen, en Johan "betonvoetbal" Neeskens wil ik niet bij Ajax in de buurt zien.
Ik snap je punt wel, maar Spelbos vind ik geen goeie naam om te noemen, en Johan "betonvoetbal" Neeskens wil ik niet bij Ajax in de buurt zien.
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
- Henk de Gier
- Contacteer:
De nummer 2 van Gelderland :nooo: en zelfs daar is hij ontslagen :yes:banjavi schreef:Ja Henk... Neeskens bij NEC... :headbang:Henk de Gier schreef:hebben Spelbos en Neeskens eindverantwoordelijkheid bij een topclub gehad Wimpey?
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
Dit jaar nog steeds de nummer 1 van Gelderland, en over het algemeen ook (zie VI eeuwige ranglijst)... dat terzijde...Henk de Gier schreef:De nummer 2 van Gelderland :nooo: en zelfs daar is hij ontslagen :yes:banjavi schreef:Ja Henk... Neeskens bij NEC... :headbang:Henk de Gier schreef:hebben Spelbos en Neeskens eindverantwoordelijkheid bij een topclub gehad Wimpey?
Dat hij is ontslagen was je vraag niet. je vroeg of hij eindverantwoordelijk is geweest bij een topclub... ja dus... :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
- Henk de Gier
- Contacteer:
Absoluut niet waar... hij is een jaar te lang gebleven. Het is niet zo als iemand ontslagen is hij de eindverantwoordelijkheid niet aan kon, lijkt me Er zijn meerdere redenen te verzinnen.Henk de Gier schreef:maar dat hij ontslagen is toont toch aan dat zijn eindverantwoordelijkheid niet goed genoeg was :yes:
Daarbij heeft hij met NEC europees voetbal gehaald, dus slecht heeft hij het daar niet gedaan... (niet dat ik neeskens wat voor Ajax vind, zo is het ook niet)
- Henk de Gier
- Contacteer:
Da's dus heel wat anders dan dat je net zei. En daarbij... we waren het er toch over eens dat Ten Cate de leiding had... en niet Neeskens (als hij assistent geweest zou zijn).Henk de Gier schreef:het voetbal van NEC zag er onder Neeskens niet uit, dat is voor mij reden genoeg om hem zo ver mogelijk bij Ajax vandaan te willen houden.
Neeskens een een heel capabel man... vergis je er niet in.
- Henk de Gier
- Contacteer: