Hakim Ziyech

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Marillion » za sep 02, 2017 9:20 am

Mooi, neem die vorm maar mee terug naar Amsterdam dan.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Iniesta » za sep 02, 2017 9:29 am

Ja, alle transferdiscussies zijn overbodig al een Ziyech zn potentieel volledig laat zien en het team naar het kampioenschap leidt.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door zeux » za sep 02, 2017 10:23 am

Heeft iemand die wedstrijd van Marokko gezien?

Wat is de reden dat hij zo goed speelde? De geest? Vorm? Positie op het veld? Rol binnen elftal? Medespelers (bijv dat ze in dienst van hem speelden)?
En waarin verschilt dat wel/niet met hoe hij bij Ajax in het elftal functioneert?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Sandro » za sep 02, 2017 10:40 am

Bij Ajax scoort hij toch ook regelmatig en/of geeft hij een assist? Mali zal er ook wel niet zoveel van kunnen als je de stand van die poule ziet.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door zeux » za sep 02, 2017 10:48 am

Sandro_Calaaabro schreef:Bij Ajax scoort hij toch ook regelmatig en/of geeft hij een assist? Mali zal er ook wel niet zoveel van kunnen als je de stand van die poule ziet.
De kwisvraag is dan, hoe zou pak m beet VVV-Mali eindigen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Giacomo Puccini » za sep 02, 2017 11:42 am

Mali thuis, altijd lastig.
Ajax!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Ajaciedjuh » za sep 02, 2017 12:27 pm

Probleem is wel als Keizer vaker met Dolberg en Huntelaar in de spits gaat spelen, Ziyech minder in zijn kracht gaat komen. Of ze moeten de VVV variant spelen, maat dat kan alleen tegen de kleinere tegenstanders.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za sep 02, 2017 5:04 pm

Mali eindigde de wedstrijd met 9 man. Dat overkomt VVV niet zo vaak.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Sandro » za sep 30, 2017 10:41 am

Of dit nu zo handig is om te zeggen...
Keizer geeft verklaring voor minder spel Ziyech: 'Dat is een fikse aderlating'

Ajax-trainer Marcel Keizer denkt dat Hakim Ziyech minder goed speelt vanwege het vertrek van Davy Klaassen naar Everton. Dat stelt de coach in gesprek met De Telegraaf.

"Op het middenveld met Lasse Schöne, Klaassen en Ziyech maakte Davy de meeste meters. Op hoog tempo loopt Donny van de Beek nog minder dan Davy", zegt Keizer. "Niks ten nadele van die jongen, want waarschijnlijk deed Davy op zijn twintigste hetzelfde als Donny. Over vier jaar zeggen we misschien dat Donny weg is en dat dit een groot gemis is. Zo gaat dat bij Ajax. De transfer van Klaassen is een fikse aderlating, maar ik denk dat de jonge jongens het moeten kunnen oppakken."

Keizer vindt niet dat Ajax slecht geanticipeerd heeft op het vertrek van Klaassen. "Het klopt dat Davy in juni al weg was, maar toen hadden we Appie ook nog. Eén zijn alle verdriet en de emoties, maar twee is dat we een topmiddenvelder missen. Vergis je niet, hè. Ik weet niet of hij dit jaar al het verschil had kunnen maken tegen de topvijf. Maar in alle andere wedstrijden had hij voor ons alles kunnen openbreken. Ik vind het niet handig om het over hem te hebben, want anders worden dingen weer uit zijn verband gerukt en lijkt het een excuus. Houd het alsjeblieft klein."
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Khraa » za sep 30, 2017 11:03 am

Keizer moet niet meer in de media komen. Een speler die een paar wedstrijden gespeeld heeft een topmiddenvelder noemen nu hij is weggevallen is nogal onnozel.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Duke » di okt 17, 2017 10:30 am

https://www.youtube.com/watch?v=jaRiXiL7L78

Bizar hoeveel kansen hij creëert.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Marillion » di okt 17, 2017 11:14 am

Afgelopen zaterdag zaten er een paar geweldige acties bij inderdaad. Ik stel voor dat hij dat komende zondag nog een keer doet. Met Ziyech in goede doen moeten we daar toch gewoon weer kunnen winnen.

Hij zal weer de nodige duels met El Ahmadi gaan uitvechten.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo nov 26, 2017 6:39 pm

Wanneer gaat deze man dit seizoen eens het verschil maken?

Mr. Ajax
Berichten: 14586
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Mr. Ajax » zo nov 26, 2017 7:56 pm

Serieus of grappig bedoeld? Doet ie elke week al namelijk. Enorm veel assists, en nog een hoop meer assists op assists. Verzet normaal gesproken ook bergen werk. Las bij VIPro laatst een statistiekje, iets in de trant dat ie niet alleen de meeste assists/bij de hoogste aantal gevaarlijke situaties is betrokken, maar dat ie ook de hoogste aantal onderscheppingen op zijn naam heeft staan.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Cruijff » zo nov 26, 2017 8:08 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Wanneer gaat deze man dit seizoen eens het verschil maken?
Mr. Ajax schreef:Serieus of grappig bedoeld? Doet ie elke week al namelijk. Enorm veel assists, en nog een hoop meer assists op assists. Verzet normaal gesproken ook bergen werk.
Hij heeft het verschil gemaakt tussen wel of geen Europees voetbal spelen.

Onder meer in de wedstrijd tegen Sparta heeft hij lopen strooien met passes, maar in vele van de wedstrijden waar het er echt om gaat echt de allerslechtste beurt gemaakt van alle 12, 13 of 14 die er namens Ajax binnen de lijnen mochten komen.

Ik zag het bij Borussia Dortmund - Schalke 04 al, juist op de momenten dat het tempo even allesbehalve hoog lag, grossieren in balverlies. Een pass over een paar meter in ieder geval bij een teamgenoot krijgen is helemaal niet zo moeilijk, ik zie het Ziyech continu fout doen in combinatie met zijn intens ontevreden kaal geworden koppie.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Cruijff » zo nov 26, 2017 8:11 pm

Mr. Ajax schreef:Las bij VIPro laatst een statistiekje, iets in de trant dat ie niet alleen de meeste assists/bij de hoogste aantal gevaarlijke situaties is betrokken, maar dat ie ook de hoogste aantal onderscheppingen op zijn naam heeft staan.
Dat is niet bepaald een goede statistiek indien je namens Ajax in de Eredivisie speelt.
Wanneer Ajax een goede dag heeft, of wanneer ze traag als stront de grote rondo spelen, heeft Ajax in de meeste wedstrijden enorm veel balbezit.

Je kunt dan alleen maar veel intercepties op je naam krijgen als je zelf ook ontzettend vaak onnodig de bal kwijt bent geraakt.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Sandro » zo nov 26, 2017 8:14 pm

Ziyech is één van de beste, zo niet dè beste, speler van Ajax.

Die vrije trappen zijn het alleen niet. Nog nooit gescoord uit 48 vrije trappen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Mr. Ajax
Berichten: 14586
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Mr. Ajax » zo nov 26, 2017 8:41 pm

Cruijff schreef:
Mr. Ajax schreef:Las bij VIPro laatst een statistiekje, iets in de trant dat ie niet alleen de meeste assists/bij de hoogste aantal gevaarlijke situaties is betrokken, maar dat ie ook de hoogste aantal onderscheppingen op zijn naam heeft staan.
Dat is niet bepaald een goede statistiek indien je namens Ajax in de Eredivisie speelt.
Wanneer Ajax een goede dag heeft, of wanneer ze traag als stront de grote rondo spelen, heeft Ajax in de meeste wedstrijden enorm veel balbezit.

Je kunt dan alleen maar veel intercepties op je naam krijgen als je zelf ook ontzettend vaak onnodig de bal kwijt bent geraakt.
Kan toch ook betekenen dat een ploeggenoot hem kwijtraakt en jij hem weer terugverovert?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Cruijff » zo nov 26, 2017 9:05 pm

Mr. Ajax schreef:
Cruijff schreef: Je kunt dan alleen maar veel intercepties op je naam krijgen als je zelf ook ontzettend vaak onnodig de bal kwijt bent geraakt.
Kan toch ook betekenen dat een ploeggenoot hem kwijtraakt en jij hem weer terug verovert?
Vandaag was het vooral Ziyech die hem continu kwijtraakte.

In een aantal van de Europese wedstrijden was hij met een goed soort agressie op de bal, met fel erop zitten bij een interceptie tegen Lyon of Schalke zeker één van de jongens die heel veel herstelde.
En daardoor kon Ajax meteen in de (tegen)aanval.


Denk dat echter wel te verklaren is waarom zowel Sandro als jij met name vandaag totáál anders tegen de prestatie van Ziyech aankijken dan Wiekent Cees...

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Hakim Ziyech

Bericht door raymon » zo nov 26, 2017 9:14 pm

Ziyech was dramatisch vandaag. Liability op het middenveld.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Hakim Ziyech

Bericht door WP_Legend » zo nov 26, 2017 9:26 pm

Hij deed heel veel fout vandaag, maar was wel de enige in de eerste helft die probeerde een gaatje te forceren, terwijl de rest alleen maar het balletje breed probeerde te leggen.
Laatst gewijzigd door WP_Legend op ma nov 27, 2017 10:05 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Lionel » zo nov 26, 2017 9:36 pm

Ziyech is genieten. Hem uitfluiten is echt schandalig.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Cruijff » ma nov 27, 2017 6:28 am

Denk dat het verschil in hoe je Ziyech zijn bijdrage beleeft ook vooral te maken heeft met of je wel of niet in het stadion ook nog hebt gezien hoe andere spelers opgesteld stonden.

Zeker van achter het doel (of op een hogere plek met goed overzicht) kun je telkens goed zien wie er links en rechts allemaal aanspeelbaar zijn. Welke keuze hij vervolgens maakt en hoe dramatisch balletjes over slechts een paar meter mislukken, tja. :aai.gif: En een overschot aan zelfkritiek heeft ie zo te lezen ook niet:

Uitgefloten Ziyech weet niet waarom hij mikpunt is van Ajax-fans

"Supporters die hun eigen spelers uitfluiten, kan ik geen supporters noemen".


Hakim Ziyech heeft geen goed woord over voor de Ajax-supporters die hem zondag uitfloten tijdens de met 5-1 gewonnen thuiswedstrijd tegen Roda JC.

De middenvelder hoorde vooral in de eerste helft regelmatig afkeurend gefluit vanaf de tribune in de Johan Cruijff Arena op het moment dat hij de bal verspeelde.

"Supporters die hun eigen spelers uitfluiten, kan ik geen supporters noemen", beet Ziyech bij de NOS van zich af. "Je hoort je ploeg te steunen, ook als het wat minder gaat."

"Vorig jaar was Traoré degene die altijd werd uitgefloten", verwijst hij naar zijn afgelopen zomer naar Olympique Lyon vertrokken oud-ploeggenoot. "Nu zoeken ze iemand anders."

Stinkende best

Ziyech snapt niet waarom uitgerekend hij het mikpunt is van de kritische fans. De Marokkaans international scoorde dit seizoen drie keer, heeft de meeste assists (acht) van heel de Eredivisie en is regelmatig de uitblinker bij de ploeg van trainer Marcel Keizer.

"Ik doe altijd mijn stinkende best. En ik ben altijd heel gevaarlijk, ook als ik niet goed in de wedstrijd zit
Ja.
Heel gevaarlijk. :excited.gif: Vooral je vrije trappen... 48 stuks op rij al niet in de buurt van het doel.


https://www.nu.nl/voetbal/5023754/uitge ... -fans.html

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Cruijff » ma nov 27, 2017 6:34 am

Dit dus:

Mr. Ajax schreef:Dit was een van de allerslechtste eerste helften die ik heb meegemaakt. Bij de rondo van Sjaak Swart en zijn maatjes wordt een hogere tempo gehanteerd. De spelers hadden er gewoon geen zin in. Ik hoor nu ook spelers gepikeerd reageren over het uitfluiten bij de rust; nou heb ik zelf nog nooit mijn eigen ploeg uitgefloten, maar vandaag was het wel even nodig om de boel wakker te schudden. Het kan gebeuren dat het niet loopt, als je maar inzet toont, blijft bewegen, fel doordekt enzo. Maar wat ze vandaag lieten zien was gewoon een dikke middelvinger tegenover de supporters. En dan mag er iets meer zelfkritiek aan te pas komen bij die gasten.

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Lionel » ma nov 27, 2017 7:50 am

Uiteindelijk winnen ze met 5-1. Wat is het probleem?

Ziyech heeft de meeste assists, voorassists en creëert de meeste kansen.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie