Kasper Dolberg

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Historicus
Berichten: 3372
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Historicus » za jan 06, 2018 5:50 pm

De blessure van Dolberg scheelt voor Ten Hag weer een keuze.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Giacomo Puccini » za jan 06, 2018 6:04 pm

Marillion schreef:Cassierra maar doorschuiven dan? Je zult toch een alternatief moeten hebben naast Huntelaar en hij heeft bij Jong Ajax aardig wat doelpunten gemaakt.
Het wordt hoog tijd dat Cassierra zijn marktwaarde gaat opwaarderen. In de zomer zal het immers tot een transfer moeten komen. Volgend seizoen hebben we voor de spitspositie Dolberg, Bandé (waar ik veel van verwacht), Sierhuis en voor noodgevallen Siem. Meer dan genoeg, waardoor we van Cassierra af moeten. Die jongen is te duur en goed om nog een jaar in Jong Ajax te laten verpieteren.
Ajax!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door LucaS » za jan 06, 2018 6:34 pm

Denk je dat Huntelaar niet wordt verlengd?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Giacomo Puccini » za jan 06, 2018 7:45 pm

Alleen als ze het niet zien zitten in Sierhuis, én Cassierra goed kunnen verkopen, zie ik nog toekomst voor Huntelaar bij Ajax. Bandé kun je als 0,5 spits rekenen, omdat zijn favoriete positie in het Ajaxsysteem voorin nog moet blijken. Misschien belandt Bandé vooral op de vleugels. Maar misschien rendeert hij beter als 9, daar moet je rekening mee houden. Behalve Dolberg en Bandé is er nog plek voor maximaal 1 spits: de keuze zal moeten worden gemaakt tuasen Huntelaar, Cassierra en Sierhuis. Cassierra is de enige met verkoopwaarde, dus het is logisch om hem te verkopen.
Ajax!

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Lionel » za jan 06, 2018 8:05 pm

Huntelaar blijft nog hoor. Cassiera verhuren is natuurlijk ook gewoon een optie.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Giacomo Puccini » zo jan 07, 2018 12:15 am

De concurrentie gaat toenemen met Bandé, nog zo'n drama seizoen voor Dolberg ligt niet voor de hand, en Huntelaar wordt er niet jonger op. Huntelaar blijft echt niet als hij nauwelijks gaat spelen.
Ajax!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Cruijff » zo jan 07, 2018 7:52 am

Huntelaar heeft voor de winterstop wel net genoeg gespeeld om in ieder geval nog wel 6 maanden te blijven.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Gaizka1985 » vr jul 20, 2018 5:32 pm

Wat verwachten we van Dolberg dit seizoen? Was 2 jaar geleden een eenmalige uitschieter waarin alles lukte, of is dat zijn 'norm'?

We hebben die Dolberg van 2 jaar geleden namelijk hard nodig! (Huntelaar kan eigenlijk niet meer voor de basis)

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Cruijff » vr jul 20, 2018 5:50 pm

Gaizka1985 schreef:Wat verwachten we van Dolberg dit seizoen? Was 2 jaar geleden een eenmalige uitschieter waarin alles lukte, of is dat zijn 'norm'?
Hij is sowieso in alle technische facetten beter dan Huntelaar.
Peter Bosz zei dat toen hij net met hem werkte, Dolberg bij de trainingen achteraan liep. Dat zat opgesloten in zijn karakter. Nadat Bosz zei dat juist als jonge speler je moest laten zien en voorop moest gaan lopen, ging ie fanatieker trainen.

Balen dat hij gisteren in actie kwam tegen Walsall en er, ondanks nog wel redelijk wat momenten voor beide doelen, niet zo veel gebeurde. Als hij tegen Wolverhampton Wanderers had gespeeld, had ie dat ongetwijfeld beter dan Huntelaar gedaan.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door LucaS » vr jul 20, 2018 5:51 pm

Dolberg was twee jaar geleden, op wat flitsen na, ook helemaal niet zo goed
I think I lost my fucking headache

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door brigade zuid » vr jul 20, 2018 6:19 pm

Hij zal dit jaar toch moeten bevestigen anders kun je hem min of meer wel afschrijven, dan heeft hij twee jaar niks laten zien. Vooralsnog heb ik nog wel hoop dat hij het goede niveau weer gaat halen.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Gaizka1985 » vr jul 20, 2018 6:47 pm

LucaS schreef:Dolberg was twee jaar geleden, op wat flitsen na, ook helemaal niet zo goed
Hij liet, met name in de EL, wel echt mooie dingen zien. Zoals die uitgoal tegen Lyon!

De Dominee
Berichten: 5927
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Kasper Dolberg

Bericht door De Dominee » vr jul 20, 2018 7:02 pm

Gaizka1985 schreef:Wat verwachten we van Dolberg dit seizoen? Was 2 jaar geleden een eenmalige uitschieter waarin alles lukte, of is dat zijn 'norm'?

We hebben die Dolberg van 2 jaar geleden namelijk hard nodig! (Huntelaar kan eigenlijk niet meer voor de basis)
Ik vrees een uitschieter in een goed draaiend elftal.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Gaizka1985 » vr jul 20, 2018 7:33 pm

De Dominee schreef:
Gaizka1985 schreef:Wat verwachten we van Dolberg dit seizoen? Was 2 jaar geleden een eenmalige uitschieter waarin alles lukte, of is dat zijn 'norm'?

We hebben die Dolberg van 2 jaar geleden namelijk hard nodig! (Huntelaar kan eigenlijk niet meer voor de basis)
Ik vrees een uitschieter in een goed draaiend elftal.
Als dat zo is, wat ik niet hoop, is de spits positie dan wel goed genoeg bezet voor komend seizoen?

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9090
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr jul 20, 2018 7:36 pm

Cruijff schreef:
Gaizka1985 schreef:Wat verwachten we van Dolberg dit seizoen? Was 2 jaar geleden een eenmalige uitschieter waarin alles lukte, of is dat zijn 'norm'?
Hij is sowieso in alle technische facetten beter dan Huntelaar.
Peter Bosz zei dat toen hij net met hem werkte, Dolberg bij de trainingen achteraan liep. Dat zat opgesloten in zijn karakter. Nadat Bosz zei dat juist als jonge speler je moest laten zien en voorop moest gaan lopen, ging ie fanatieker trainen.

Balen dat hij gisteren in actie kwam tegen Walsall en er, ondanks nog wel redelijk wat momenten voor beide doelen, niet zo veel gebeurde. Als hij tegen Wolverhampton Wanderers had gespeeld, had ie dat ongetwijfeld beter dan Huntelaar gedaan.
Zou je nu, een kleine twee jaar later, nog steeds zo graag willen wedden over hoe een grote die Dolberg gaat worden, Cruijff?

De Dominee
Berichten: 5927
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Kasper Dolberg

Bericht door De Dominee » vr jul 20, 2018 7:46 pm

Gaizka1985 schreef:
De Dominee schreef:
Gaizka1985 schreef:Wat verwachten we van Dolberg dit seizoen? Was 2 jaar geleden een eenmalige uitschieter waarin alles lukte, of is dat zijn 'norm'?

We hebben die Dolberg van 2 jaar geleden namelijk hard nodig! (Huntelaar kan eigenlijk niet meer voor de basis)
Ik vrees een uitschieter in een goed draaiend elftal.
Als dat zo is, wat ik niet hoop, is de spits positie dan wel goed genoeg bezet voor komend seizoen?
In dat geval zeker niet, nee.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11926
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Sandro » vr jul 20, 2018 8:25 pm

De Dominee schreef:
Gaizka1985 schreef:
De Dominee schreef:
Ik vrees een uitschieter in een goed draaiend elftal.
Als dat zo is, wat ik niet hoop, is de spits positie dan wel goed genoeg bezet voor komend seizoen?
In dat geval zeker niet, nee.
Hoezo niet? Doe gozer kan echt wel voetballen, dat hebben we gezien. Of het echt dat supertalent is dat eerder werd beweerd is nog maar de vraag, maar goed genoeg voor Ajax is hij natuurlijk wel.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kasper Dolberg

Bericht door LucaS » vr jul 20, 2018 8:57 pm

Laten we het hopen
I think I lost my fucking headache

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Cruijff » vr jul 20, 2018 9:30 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Zou je nu, een kleine twee jaar later, nog steeds zo graag willen wedden over hoe een grote die Dolberg gaat worden, Cruijff?
Ik win lang niet al mijn weddenschappen, al heb ik wel nog steeds 7 pints van IH tegoed van 3 verschillende bets met hem.

Dolberg heeft uiteraard niet de brille die zowel Van Basten als Cruijff in hun dribbels hadden, ook niet de extreme dosis zelfvertrouwen van iemand als Ruud Gullit. Maar ik geloof nog steeds heel sterk in zijn potentie.

Milik had je echt niet naar de EL finale geschoten. Een jongen als Traoré heeft in een paar wedstrijden steengoed gespeeld, maar nog veel vaker faalde hij opzichtig. Dolberg is sterk in de duels, jankt nooit als hij een flinke schop incasseert, bedankt na een goal keurig de teamgenoot die hem in stelling bracht. Ontbreekt bij hem dat gemene, dat bloed fanatieke dat nodig is om de wereldtop te halen? Tja, zou kunnen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Cruijff » vr jul 20, 2018 9:38 pm

Het afgelopen seizoen is Dolberg niet bepaald verwend met hoe vaak ie fijn aangespeeld is door de andere aanvallers uit zijn team. Ook heeft Ten Hag Huntelaar vrij veel speeltijd gegeven, mijn keuze was dat niet geweest.

Dolberg is in de combinatie ook wel echt een goede speler die, als je hem diverse keren hard in de dekking aanspeelt, zeer regelmatig een teamgenoot in scoringspositie brengt.

In diverse wedstrijden zijn punten gemorst doordat met name andere spelers dan Dolberg veel kansen om zeep hielpen, een moment als dit net na 1.10 minuten is in mijn ogen exemplarisch voor Dolberg die én snelle voeten heeft én goed oog voor de loopacties van medespelers.

https://www.youtube.com/watch?v=XhfPIHWwxUA

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10306
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Kasper Dolberg

Bericht door WP_Legend » za jul 21, 2018 12:56 am

Hij is een erg luie speler die zich vaak verstopt. Ik zie graag een nieuwe spits komen, maar goede betaalbare spitsen zijn moeilijk te vinden. Misschien Sierhuis.een kans geven.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Ajaciedjuh » za jul 21, 2018 9:01 am

Vindt Kasper wel een goede speler. Oogt lui, maar is bijna altijd aanspeelbaar. Veel beter bruikbaar dan Huntelaar in de combinaties. Is daarnaast een stuk sneller en kan ook in de diepte worden aangespeeld. Grootste probleem voor onze spitsen, zijn de buitenspelers. Vooral vanaf links komt bijna geen voorzet, waardoor het voor de verdediging makkelijk instellen is. Hopelijk kan Tadic daar verandering in brengen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Cruijff » za jul 21, 2018 9:33 am

Ajaciedjuh schreef:Vindt Kasper wel een goede speler. Oogt lui, maar is bijna altijd aanspeelbaar. Veel beter bruikbaar dan Huntelaar in de combinaties. Is daarnaast een stuk sneller en kan ook in de diepte worden aangespeeld.
WP_Legend schreef:Hij is een erg luie speler die zich vaak verstopt. Ik zie graag een nieuwe spits komen, maar goede betaalbare spitsen zijn moeilijk te vinden.
Hij oogt misschien lui, maar in het stadion zie je juist dat hij vrijwel altijd zorgt dat hij aanspeelbaar is. Loopt goed vrij, wint makkelijk duels van spelers die vaak 10 jaar ouder zijn dan hij.

Wel lijkt hij tijdens de wedstrijd af en toe wat loom te reageren, er niet meer op te rekenen dat een bepaalde bal alsnog bij hem in de buurt gaat landen. Wellicht een gevolg van met Kluivert, Nères en Younes hebben moeten spelen die ook bijna nooit een bruikbare bal aan je afgeven.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Cruijff » za jul 21, 2018 9:37 am

En zie inderdaad maar eens een erg geschikte spits te kopen voor weinig geld.

Dolberg heeft 270.000 euro gekost, ongelooflijk als je nu respectievelijk 8 miljoen uitgeeft aan Labyad, 13 aan Tadic en ruim 16 miljoen aan Daley Blind.
En dan ook nog miljoenen voor beperkte backs als Orejuela en Kristensen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kasper Dolberg

Bericht door Cruijff » za jul 21, 2018 3:20 pm

dit soort d

Plaats reactie