Daley Blind

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Daley Blind

Bericht door Cruijff » za dec 10, 2011 8:09 pm

banjavi schreef:
Blind wil net zo goed worden als Vertonghen

Daley Blind krijgt dit seizoen regelmatig speeltijd bij Ajax. De verdediger geniet van het vertrouwen dat hij krijgt van trainer Frank de Boer en wil uitgroeien tot een vaste basisspeler in Amsterdam.

De 21-jarige Blind werd voorheen vaak gebruikt als linksback, maar zal de komende weken in de basis staan in als centrale verdediger omdat Toby Alderweireld met een blessure kampt. "De uitkomst van een gesprek met de trainer is dat ik de centrale verdediger achter Jan ben", vertelt hij Ajax Life.

Tegen Real Madrid (0-3 verlies) vormde Blind een centraal duo met Jan Vertonghen. "Jan en ik maakten duidelijke afspraken. Tijdens de wedstrijd was hij met zichzelf en het team bezig, niet zozeer met mij. Ik leer al van Jan door naar hem te kijken, naar zijn duels en de manier waarop hij zich opstelt. Al gaat het me te ver om te zeggen dat Jan me op sleeptouw nam."

"Je merkt gelijk het niveauverschil en de klasse van de Real-spitsen. Bij de tweede goal sta ik fout; er was heel veel ruimte tussen mij en Jan en daardoor moest ik kiezen. Ik wilde de middenvelder niet laten doorlopen. Als je de spits dan ziet, is het al te laat. De pass was precies goed. Dat kunnen ze wel bij Real, ja."

Als centrale verdediger wil Blind toewerken naar een vaste basisplaats bij Ajax. "Ik hoop de komende wedstrijden veel minuten te maken en mezelf te blijven ontwikkelen. Maar niet als back, want de linksbackpositie heb ik voor mezelf afgesloten. Ik heb de laatste tijd het gevoel dat ik weer lekkerder in mijn spel kom en op een gegeven moment wil ik naar het niveau van Jan toe."
Ik sprak eergisteren de reserve linksback van het 5e elftal van Harkemase Boys. Die vertelde mij ook dat hij net zo goed zou willen worden als Fábio Coentrão, Jan Vertonghen of Franco Baresi.

wimpey

Bericht door wimpey » zo dec 11, 2011 10:20 am

Goh, de 2e goal van Real Madrid was dus wél Blind's fout. :hypocrite.gif:

Blind: 'linksback afgesloten'
Wed 50 euro gratis op wedstrijdenDaley Blind vormt de laatste wedstrijden van 2011 het centrale duo met Jan Vertonghen, het voorbeeld van Blind en het niveau waar de jongeling naartoe wil.

Tegen Real mocht Blind starten door een blessure van Toby Alderweireld en dat ging wisselend. 'Ik was van plan eerst wat simpele passes te geven en dan rustig te gaan voetballen, maar kon de bal direct kwijt aan de middenvelders. We speelden vrij controlerend en ik vind dat ik wel een voldoende haalde', legt hij uit aan Ajax Life.

Over de samenwerking met Vertonghen is Blind zeer tevreden. 'Jan en ik maakten duidelijke afspraken. 'Maak je geen zorgen. Als we elkaar blijven coachen, komt het goed' zei Jan tegen me. Tijdens de wedstrijd was hij met zichzelf en het team bezig, niet zozeer met mij. Ik leer al van Jan door naar hem te kijken, naar zijn duels en de manier waarop hij zich opstelt. Al gaat het me te ver om te zeggen dat Jan me op sleeptouw nam.'

Na een gesprek met De Boer blijkt dat Blind zich mag richten op de plek centraal achter Vertonghen. Daarmee lijkt de linksbackpositie verleden tijd. 'Ik kijk terug naar de momenten bij de doelpunten en daar leer ik veel van. Ik hoop de komende wedstrijden veel minuten te maken en mezelf te blijven ontwikkelen. Maar niet als back, want de linksbackpositie heb ik voor mezelf afgesloten.' (foto: Orangepictures.nl)

--> prima dat die jongen zichzelf voor de gek wil houden. Men zou er bij Ajax echter verstandig aan doen om het verhaal Blind in Ajax-1 als afgesloten te beschouwen.

999

Bericht door 999 » zo dec 11, 2011 10:25 am

Dan zit ie fout, maar blijkbaar is ie wel de enige die zelfkritiek uit ..
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » zo dec 11, 2011 10:50 am

Precies, eindelijk eens een speler die naar zichzelf kijkt. Kunnen veel andere Ajacieden veel van leren.
I think I lost my fucking headache

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 11, 2011 10:56 am

Mee eens. Jammer dat Blind mijns inziens simpelweg de aanleg mist om zich nog veel te verbeteren op structurele zaken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » zo dec 11, 2011 11:05 am

Maar dat is het probleem bij veel AJAX spelers ( b.v. Anita, Ebicilio enz. ) ook daar zie je geen stappen vooruit ... Volgend probleem is natuurlijk of dat er achter Blind ( die in principe reserve is ) betere spelers zitten, danwel dat je Blind ( en al die anderen die ( nu ) te kort komen ) nu al af moet schrijven ..
Blij met de punten ...

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo dec 11, 2011 11:18 am

Nog niet, maar dat kan niet lang duren. In de A1 lopen spelers met meer aanleg rond. Als het zover is moet je doorselecteren en Blind uit de selectie schoppen. Het liefst z.s.m. natuurlijk.

999

Bericht door 999 » zo dec 11, 2011 11:20 am

Tja, dat er in de A1 meer spelers rondlopen met aanleg hoor ik alweer tig jaar, vervolgens blijkt die stap naar het 1e dan toch weer behoorlijk groot ..
Blij met de punten ...

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo dec 11, 2011 11:34 am

Geef ze de tijd, niet ieder talent kan de stap van de A1 naar het eerste maken. Daarnaast hebben verdedigers langer de tijd nodig om klaar te zijn voor het grote werk. Blind gaat hoe dan ook voorbijgestreefd worden, want hij kan heel weinig.

999

Bericht door 999 » zo dec 11, 2011 11:41 am

Dat zal best.Hij kan heel weinig is overdreven.

Daarbij, je moet niet bij Blind zijn maar bij F. d. Boer indien Blind niet voldoet.
Blij met de punten ...

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo dec 11, 2011 12:05 pm

Of Frank de Boer heeft een blinde vlek voor een aantal selectiespelers, zoals Blind en Ebecilio. Boilesen kreeg ook pas een kans nadat Anita en Blind geblesseerd raakte.

Luciano

Bericht door Luciano » zo dec 11, 2011 12:21 pm

Welke kwaliteiten heeft Daley eigenlijk? Heb er tot op heden nog 0 kunnen ontdekken.

wimpey

Bericht door wimpey » zo dec 11, 2011 2:01 pm

999 schreef:Maar dat is het probleem bij veel AJAX spelers ( b.v. Anita, Ebicilio enz. ) ook daar zie je geen stappen vooruit ...
Anita deed het vorig seizoen als defensieve middenvelder prima. Een van de beteren binnen het kampioensleftal. En Ebecilio zit er pas een jaar bij. Begon goed, vervolg was matig.

Blind zit al voor het 4e seizoen bij de selectie. Gravend in mijn geheugen stel ik vast dat hij me nog nooit heeft kunnen overtuigen.

wimpey

Bericht door wimpey » zo dec 11, 2011 2:21 pm

999 schreef:Tja, dat er in de A1 meer spelers rondlopen met aanleg hoor ik alweer tig jaar, vervolgens blijkt die stap naar het 1e dan toch weer behoorlijk groot ..
Toch moet dat de stap zijn. Spelers die van de A1 naar Jong Ajax gaan, groeien zelden uit tot basisspelers van Ajax-1.

Sowieso is dat Jong Ajax natuurlijk een rare vergaarbak van oud, jong en 'terug na blessure'.

Beter zou een satellietclub zijn, waarin je jongens neerzet die de stap van de A1 naar Ajax-1 nog niet kunnen maken, maar waarin men wel potentie ziet.

999

Bericht door 999 » zo dec 11, 2011 2:25 pm

wimpey schreef:
999 schreef:Maar dat is het probleem bij veel AJAX spelers ( b.v. Anita, Ebicilio enz. ) ook daar zie je geen stappen vooruit ...
Anita deed het vorig seizoen als defensieve middenvelder prima. Een van de beteren binnen het kampioensleftal. En Ebecilio zit er pas een jaar bij. Begon goed, vervolg was matig.

Blind zit al voor het 4e seizoen bij de selectie. Gravend in mijn geheugen stel ik vast dat hij me nog nooit heeft kunnen overtuigen.
Ja, natuurlijk vind men voor andere spelers wel weer excuses .. Overgens deed Blind het gewoon goed in Groningen.Nog maar een keer, je hoort mij niet zeggen dat Blind een superspeler is, maar dat zijn de genoemde spelers ook niet ..
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » zo dec 11, 2011 2:26 pm

wimpey schreef:
999 schreef:Tja, dat er in de A1 meer spelers rondlopen met aanleg hoor ik alweer tig jaar, vervolgens blijkt die stap naar het 1e dan toch weer behoorlijk groot ..
Toch moet dat de stap zijn. Spelers die van de A1 naar Jong Ajax gaan, groeien zelden uit tot basisspelers van Ajax-1.

Sowieso is dat Jong Ajax natuurlijk een rare vergaarbak van oud, jong en 'terug na blessure'.

Beter zou een satellietclub zijn, waarin je jongens neerzet die de stap van de A1 naar Ajax-1 nog niet kunnen maken, maar waarin men wel potentie ziet.
Misschien is het daar voor AJAX ook om te doen ...
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » zo dec 11, 2011 2:28 pm

999 schreef: Ja, natuurlijk vind men voor andere spelers wel weer excuses ..

Anita was prima vorig seizoen op zijn EIGEN plek. Die jongen is geen verdediger. En het 2e seizoen is nu eenmaal moeilijker. Dat zie je niet alleen bij Ebecilio maar ook bij bijv. Eriksen.
Overgens deed Blind het gewoon goed in Groningen.Nog maar een keer, je hoort mij niet zeggen dat Blind een superspeler is, maar dat zijn de genoemde spelers ook niet ..
Wat mij betreft vertrekt Blind dan ook lekker naar Groningen. Hij is geen verdediger.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo dec 11, 2011 2:49 pm

Bij Groningen viel hij gruwelijk door de mand in de play-offs. Wat stond die jongen toen te schutteren, zeg.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo dec 11, 2011 3:09 pm

Daley speelt vandaag weer lekker...

Lionel

Bericht door Lionel » zo dec 11, 2011 3:32 pm

Pfffff NOOIT MEER
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo dec 11, 2011 3:47 pm

Kun jij volgende week tegen Ado niet linksback gaan staan Rishi? Behalve penalties nemen dan zul je waarschijnlijk alles beter kunnen dan Daley.

wimpey

Bericht door wimpey » zo dec 11, 2011 4:47 pm

Studio Sport bespaart op kosten voor slow-motions door Daley Blind. Da's toch wát! :biggthumpup.gif:

Luciano

Bericht door Luciano » zo dec 11, 2011 4:55 pm

Dat zo'n talentloos en Ajax onwaardig geval al 17!!! jaar rondloopt bij Ajax is me toch een godsgeklaag...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr dec 16, 2011 4:05 pm

Luciano schreef:Dat zo'n talentloos en Ajax onwaardig geval al 17!!! jaar rondloopt bij Ajax is me toch een godsgeklaag...
Krijg je met papa Blind die ook maar mag blijven plakken in de organistie.

D_skilled

Bericht door D_skilled » vr dec 16, 2011 4:12 pm

Luciano schreef:Dat zo'n talentloos en Ajax onwaardig geval al 17!!! jaar rondloopt bij Ajax is me toch een godsgeklaag...
Omdat hij in de laatste fase van de opleiding omgeturnd is tot verdediger, wat hij niet is. Hij heeft bijna altijd linkshalf gestaan, t/m de A1. Dat ging hem een stuk beter af.

Plaats reactie