Dat zegt ie ook niet. Le-zen.joey schreef:Precies. Cruijff deelt geen contracten uit, hoor.
Siem de Jong
Moderator: mods
Re: Siem de Jong
www.voetbalzone.nlAjax wil verder met Siem de Jong en ziet in broer Luuk topkandidaat
Ajax wil de samenwerking met Siem de Jong verlengen. De Amsterdamse club hield de middenvelder lange tijd in de wachtkamer, maar algemeen directeur Rik van den Boog heeft maandag gesproken met zaakwaarnemer Louis Laros en vader George de Jong. “Het was een eerste, oriënterende bespreking, waar we een goed gevoel aan hebben overgehouden”, aldus Laros.
Het huidige contract van De Jong loopt tot 2013 door, maar Ajax wil deze verbintenis dus gaan verlengen. “Ajax ziet in hem een speler voor de toekomst en wil hem belangrijk maken. We hebben de intentie uitgesproken met elkaar door te gaan tot medio 2015 of 2016. En als die wil er is, kom je er over het algemeen wel uit”, zegt Laros in De Telegraaf. “Deze week praat Siem nog met Frank de Boer over het technische plaatje.”
Ook broer Luuk kwam zijdelings nog even ter sprake. “Ajax ziet in hem een topkandidaat, maar weet dat zijn komst een lastig verhaal is. Hij heeft geen gelimiteerde transfersom”, aldus Laros, die de zaken van de beide De Jongs behartigt. De 22-jarige Siem de Jong is bezig aan zijn vierde seizoen bij de hoofdmacht van Ajax en speelde tot dusver 81 competitieduels voor de club.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Met Luuk zijn ze lekker snel.
Een blinde kon 2 jaar geleden al zien dat die jongen een grote zou worden.

Een blinde kon 2 jaar geleden al zien dat die jongen een grote zou worden.
Ajax zit al sinds z'n 13e achter Luuk aan.
Het is ook nooit goed. Clubfans zijn echt zeikwijven.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Je mag dan toch verwachten dat we na bijna 100 jaar wel een keertje beet hebben.
Misschien dat Luuk zelf de weg der geleidelijkheid de voorkeur gaf.
Spelers ONTWIKKELEN zich. Tenminste, diegenen die de juiste keuzes maken. De Graafschap, Twente, Ajax en daarna Europa in. Prima keuzes allemaal. Had er een stapje niet in gezeten was ook Luuk vastgelopen.
Spelers ONTWIKKELEN zich. Tenminste, diegenen die de juiste keuzes maken. De Graafschap, Twente, Ajax en daarna Europa in. Prima keuzes allemaal. Had er een stapje niet in gezeten was ook Luuk vastgelopen.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Ik zou het niet zo erg vinden als Siem vertrekt. Is een nuttige kracht. Hooguit.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
- peter
De stap van Twente naar Ajax is marginaal. Ik ben geneigd te zeggen dat je die stap kan overslaan als je naar het buitenland wil gaan.Feest schreef:Misschien dat Luuk zelf de weg der geleidelijkheid de voorkeur gaf.
Ik snap wel waarom Luuk 2 jaar geleden niet kwam. MvB zat er toen nog en die liet Siem niet spelen.Feest schreef:Ajax zit al sinds z'n 13e achter Luuk aan.
Ik denk dat spelers bij Ajax toch meer worden klaargestoomd voor de topcompetities en topclubs. Qua druk, aandacht, omgaan met crisi en onrust, etc.
Dek je dat er een kern van waarheid in het geruxht zit Feest? Is Luuk naar Ajax realistisch nog mogelijk in jouw ogen?
Thanks voor je insights btw.
Thanks voor je insights btw.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Veel meer dan een gerucht.
Wat zou je Ruiz aanraden dan? Na Gent en Twente ook eerst naar Ajax?!Feest schreef:Ik denk dat spelers bij Ajax toch meer worden klaargestoomd voor de topcompetities en topclubs. Qua druk, aandacht, omgaan met crisi en onrust, etc.

Ruiz is van een andere leeftijd. Ik denk dat het voor Ruiz een subtopper wordt in een goede competitie.
Steven, die jongen heeft toch net een contract tot 2014 getekend bij Twente? On-haal-baar voor Ajax. Munsterman lacht zich een breuk bij een evt. bod.Feest schreef:Veel meer dan een gerucht.
- peter
Wie weet is Ajax wel bereid om de hoofdprijs te betalen, wimpey. Wat moet zo'n jongen kosten? 12 miljoen?
Munsterman bepaalt de prijs. Die zal zeggen: 16 voor Sulejmani. Hmmm, Luuk is een stuk beter / completer / veelzijdiger en mentaal veel sterker. Beneden de 20 gaan we niet eens praten.Peter schreef:Wie weet is Ajax wel bereid om de hoofdprijs te betalen, wimpey. Wat moet zo'n jongen kosten? 12 miljoen?
Tot 2014 ligt ie vast, toch?
Misschien wil Luuk de Jong zelf wel heel graag naar Ajax?
Zal er ook aan liggen wat Luuk zelf wilt, lijkt me.
Face your fears and live your dreams, No Fear
- AT Toto winner 09/10
Waarom zou Ajax daartoe ineens bereid zijn nadat ze van de winter Dost en Mertens nog te duur vonden? Kwalificatie voor de CL en dus veel geld zit er met de huidige stand ook niet in; dus zal wel hand op de knip houden worden (en wat uitgeven als er spelers zijn verkocht).Peter schreef:Wie weet is Ajax wel bereid om de hoofdprijs te betalen, wimpey. Wat moet zo'n jongen kosten? 12 miljoen?
-
We hebben kunnen zien dat Munsterman een van de weinige voorzitters is, die niet gelijk toegeeft aan het gezeur van spelers die ineens weg willen.Justin schreef:Misschien wil Luuk de Jong zelf wel heel graag naar Ajax?
Zoals Wimpey zegt, gaat Munsterman minimaal 20 miljoen vragen en lacht zich helemaal dood. En Ajax begrijpt niet waarom Munsterman zo hoog in de prijs gaat zitten... want we zijn toch Ajax...?
Luuk de Jong moet je gewoon uit je hoofd zetten, tenzij Luuk bereid is om zichzelf vrij te kopen ofzo. Dost, Mertens en De Jong.... het geeft hoop voor de toekomst...

Whitey on the moon.
Er zijn toch al spelers verkocht?Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Waarom zou Ajax daartoe ineens bereid zijn nadat ze van de winter Dost en Mertens nog te duur vonden? Kwalificatie voor de CL en dus veel geld zit er met de huidige stand ook niet in; dus zal wel hand op de knip houden worden (en wat uitgeven als er spelers zijn verkocht).

Zonder 'happie Chinees' was Dost waarschijnlijk gekomen.
De Jong is een aardige spits, maar ik denk dat hij (veel) meer moet kosten dan hij waard is.
Dat geldt voor elke speler die Ajax uit Nederland haalt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- AT Toto winner 09/10
Die verkochte spelers waren volgens mij noodzakelijk om weer eens zwarte cijfers te scoren. Want die CL-inkomsten dekken niet het hele tekort.Jöhnk schreef:Er zijn toch al spelers verkocht?Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Waarom zou Ajax daartoe ineens bereid zijn nadat ze van de winter Dost en Mertens nog te duur vonden? Kwalificatie voor de CL en dus veel geld zit er met de huidige stand ook niet in; dus zal wel hand op de knip houden worden (en wat uitgeven als er spelers zijn verkocht).![]()
Zonder 'happie Chinees' was Dost waarschijnlijk gekomen.
De Jong is een aardige spits, maar ik denk dat hij (veel) meer moet kosten dan hij waard is.
Voor mij hoeft Luuk de Jong ook niet perse te komen hoor. Al zijn de kansen daarop groter als Siem blijft. Maar hangt zijn komst niet meer af van het vertrek van El H? Ook al is diens vertrek waarschijnlijk, van de winterstop is die ook niet vertrokken, terwijl daar wel mogelijkheden voor bestonden, las ik (Bordeaux).