Bron: fcupdate.nlVan Basten: "Stekelenburg niet zeker van basisplek" 09 januari 2009
Het is geen uitgemaakte zaak dat Maarten Stekelenburg na de winterstop weer eerste doelman is van Ajax. De international ontbrak de afgelopen maanden door een schouderblessure en werd in die periode vervangen door Kenneth Vermeer. En omdat Vermeer prima presteerde, is het volgens coach Marco van Basten niet vanzelfsprekend dat Stekelenburg weer de nummer één wordt.
"Kenneth heeft het de afgelopen periode goed gedaan als vervanger van Maarten. We zijn erg tevreden over zijn ontwikkeling. Maar we zijn ook blij dat Maarten weer fit is. Ook over hem zijn we altijd zeer te spreken geweest. Beide doelmannen maken evenveel kans op de positie van eerste doelman", zegt Van Basten op de officiële website van de Amsterdamse club. Stekelenburg en Vermeer komen zaterdag, tijdens een oefenwedstrijd tegen VfB Stuttgart, allebei één helft in actie.
Zelf liet Vermeer enige tijd geleden nog weten dat hij genoegen zou nemen met een rol als tweede doelman achter Stekelenburg. "Ik wil zo veel mogelijk wedstrijden spelen, dat moge duidelijk zijn. Maar ik weet ook dat Maarten in alles veel verder is dan ik. Ik ben pas 22 jaar en moet nog groeien. Hij heeft al zo veel wedstrijden gespeeld, is nu de nummer één van Nederland en heeft zijn sporen verdiend."
Tuurlijk moet Stekel eerst weer eens een wedstrijd spelen (eventueel in 2e) om de vorm te pakken te krijgen, maar persoonlijk zie ik toch liever Stekel dan Vermeer... ondanks dat ik een redelijke fan van Vermeer ben.