Matthijs de Ligt

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gaizka1985

Re: Matthijs de Ligt

Bericht door Gaizka1985 » do okt 04, 2018 8:04 pm

Gezond verstand schreef:"tegen elkaar op gaan bieden", jongen, het is geen slavenhandel.

Stel, Real Madrid, Manchester United, subtopper Liverpool, Juventus etc komen allemaal met een bod van 80 miljoen, Barcelona zegt 60 en meer niet maar komt met zo'n goed verhaal naar De Ligt dat De Ligt alleen maar naar Barca wilt, dan gaat De Ligt naar Barca. Hoeveel de anderen ook willen betalen.
Salaris kan natuurlijk ook nog een rol spelen bij zijn keuze, of hij moet echt een droomclub in gedachten hebben waar hij perse naartoe wil.

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » do okt 04, 2018 9:20 pm

In dat geval zal hij wel bij Ajaxblijven

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » ma okt 08, 2018 4:25 pm

Gaizka1985 schreef:
Gezond verstand schreef:"tegen elkaar op gaan bieden", jongen, het is geen slavenhandel.

Stel, Real Madrid, Manchester United, subtopper Liverpool, Juventus etc komen allemaal met een bod van 80 miljoen, Barcelona zegt 60 en meer niet maar komt met zo'n goed verhaal naar De Ligt dat De Ligt alleen maar naar Barca wilt, dan gaat De Ligt naar Barca. Hoeveel de anderen ook willen betalen.
Salaris kan natuurlijk ook nog een rol spelen bij zijn keuze, of hij moet echt een droomclub in gedachten hebben waar hij perse naartoe wil.
En dan zegt Barca "we bieden hooguit 60 miljoen, maar wat we uitsparen geven we jou aan salaris Matthijs". En dan staat Ajax ook nergens.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

De Dominee

Bericht door De Dominee » di dec 04, 2018 11:58 am

De Ligt: 'Adoreerde Vertonghen toen ik klein was'NielsOpdam, 04-12-2018 om 11:15, 765 views, ELF Voetbal |

Matthijs de Ligt was vroeger een groot fan van Jan Vertonghen. De huidige aanvoerder van Ajax was onder andere onder de indruk van de uitstraling van de Belg.

'Jan was zeker een speler die ik geadoreerd heb toen ik klein was', begint De Ligt in gesprek met ELF Voetbal. 'Hij was een van mijn helden toen ik met mijn vader en broertje op de tribune zat, in Vak 402. De uitstraling waarmee hij op het veld stond! De bluf!' De negentienjarige Ajacied volgt Vertonghen nog steeds. 'Na Ajax heeft hij doorgepakt bij Tottenham, waar hij al een jaar of zes speelt. Een goede stap. Ik ben benieuwd wat er voor hem nog verder in het verschiet ligt.'

De verdediger van Ajax wordt af en toe met de Belg vergeleken. 'Vertonghen was jarenlang een vaste waarde bij Ajax, is ook aanvoerder geweest. Ook hij was een product van de Ajax-opleiding. In die zin begrijp ik de vergelijking wel. Maar hij is linksbenig en ik ben toch echt rechtsbenig. Maar vooruit...' Een maand geleden sprak Vertonghen ook lovende woorden uit over De Ligt. Hij noemde hem 'erg indrukwekkend'.
Dat kunnen we misschien gebruiken om hem tot nog 1 extra jaar te verleiden, al lijkt de kans me (heel heel heel) klein. Vertonghen terug halen naar Amsterdam.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di dec 04, 2018 12:33 pm

Voetballers zijn geen helden de Ligt.
YNWA

elliquido

Bericht door elliquido » di dec 04, 2018 2:51 pm

Wel als je klein bent IH. Ook jij als klein kut kereltje (vrij naar IH) zou helden hebben gehad.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do dec 06, 2018 9:53 am

De Ligt maakte in eredivisie slechts één overtreding op eigen helft

Huh? Een centrale verdediger maakt toch de meeste overtredingen van het elftal? Nou, Ajacied Matthijs de Ligt niet. Hij werd dit seizoen één (!) keer afgefloten op zijn eigen helft. De laatste drie maanden had hij twee overtredingen nodig. Slechts vijf ‘fouten’ maakte De Ligt dit eredivisieseizoen.

Bijna zes weken geleden speelde Ajax in de eigen Johan Cruijff Arena tegen Feyenoord. In die wedstrijd maakte Matthijs de Ligt voor het laatst een overtreding in de eredivisie. Tonny Vilhena had de eer. De Feyenoorder is in select gezelschap, want De Ligt maakte dit seizoen in de eredivisie totaal vijf overtredingen. De laatste drie maanden waren dat er slechts twee. Ook opvallend: Keziah Veendorp van FC Emmen had in diezelfde periode ook maar twee overtredingen nodig.

Als we nog beter op deze toch al opvallende cijfers inzoomen, valt er nóg iets op. De Ligt greep pas één keer onreglementair in op zijn eígen helft. De andere vier overtredingen waren aanvallende fouten, waarvan er twee werden gemaakt in het zestienmetergebied van de tegenstander.

De Ligt pakte dit seizoen nog geen gele kaart. In vergelijking met dezelfde periode vorig seizoen een enorm verschil. Toen kreeg De Ligt na veertien speelrondes maar liefst vier kaarten om uiteindelijk op acht kaarten uit te komen. In totaal maakte de verdediger in die periode veertien overtredingen.

De cijfers zijn het bewijs van wat je tijdens de wedstrijden ziet. Het gaat De Ligt binnen de landsgrenzen allemaal tamelijk eenvoudig af. Met de aanvoerder binnen de lijnen verloor Ajax nog geen wedstrijd. Tijdens het 3-0 verlies in Eindhoven tegen PSV was De Ligt geblesseerd.

En hoe zit dat dan in Europa? Daar moet De Ligt logischerwijs vaker aan de noodrem trekken. In de vier Champions League-wedstrijden die hij dit seizoen speelde, maakte hij meer overtredingen (6) dan tijdens de dertien potjes in de eredivisie (5).
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do dec 06, 2018 11:23 am

Mooie statistieken voor 'm. Helaas niet direct een aanbeveling om hem te verleiden tot nog een extra seizoen bij Ajax.

Overigens had hij tegen Excelsior beter wel een overtreding gemaakt toen hij zich bij de zijlijn zo eenvoudig liet uitspelen. Dat dan weer wel.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 17, 2018 7:24 am

Golden boy!
IK GELOOF!!!!!!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma dec 17, 2018 7:25 am

https://www.telegraaf.nl/sport/2926916/ ... -boy-award

Weer 10 miljoen bij de vraagprijs. :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma dec 17, 2018 8:10 am

Mooi en terecht. In mijn ogen 5x beter en belangrijker dan FdJ.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma dec 17, 2018 8:11 am

Is dit vanacht bepaald? :confused.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma dec 17, 2018 8:57 am

Nee, al iets eerder, maar die krant organiseert de verkiezing en wil dus de primeur op de maandagochtend van de uitreiking hebben.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 17, 2018 8:59 am

Wie anders dan De Ligt hadden ze die prijs moeten geven? :confused.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma dec 17, 2018 9:18 am

Snap daarom ook niet zoveel van die hype rond Frenkie. De Ligt is al een stuk verder in zn ontwikkeling en veel jonger trouwens!!
Whitey on the moon.

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 17, 2018 9:55 am

wimpey schreef:Wie anders dan De Ligt hadden ze die prijs moeten geven? :confused.gif:
Vraag dat maar aan IH :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma dec 17, 2018 9:55 am

wimpey schreef:Wie anders dan De Ligt hadden ze die prijs moeten geven? :confused.gif:
TAA.
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 17, 2018 10:19 am

Ouder dan De Ligt, geen captain van z'n club, geen basisspeler in de nationale ploeg. En - niet geheel onbelangrijk - een mindere speler dan De Ligt.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma dec 17, 2018 10:26 am

InnerHarbour schreef:
TAA.

Alexander-Arnold? :drecul.gif: :drecul.gif: :excited.gif: :drecul.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma dec 17, 2018 10:39 am

wimpey schreef:Ouder dan De Ligt, geen captain van z'n club, geen basisspeler in de nationale ploeg. En - niet geheel onbelangrijk - een mindere speler dan De Ligt.
Basisspeler in een echte competitie waar hij wekelijks getest wordt , snel, geweldige vrijetrap, speelde vorig jaar nog de CL finale en was op het WK. Allemaal dingen die de Ligt niet heeft of gedaan heeft.

De Ligt is niet slecht maar Joe Gomez bij voorbeeld is al veel verder.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma dec 17, 2018 10:46 am

InnerHarbour schreef:De Ligt is niet slecht maar Joe Gomez bij voorbeeld is al veel verder.
:smallgrin.gif:
InnerHarbour schreef:
wimpey schreef:Ouder dan De Ligt, geen captain van z'n club, geen basisspeler in de nationale ploeg. En - niet geheel onbelangrijk - een mindere speler dan De Ligt.
Basisspeler in een echte competitie waar hij wekelijks getest wordt , snel, geweldige vrijetrap,
:smallgrin.gif: :smallgrin.gif:

Man U tegen Liverpool was gisteren echt topvoetbal zei je hè?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma dec 17, 2018 10:48 am

Je kan niet veel meer dan een beetje als een geit lachen hé.
YNWA

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma dec 17, 2018 10:58 am

InnerHarbour schreef:
Basisspeler in een echte competitie waar hij wekelijks getest wordt , snel, geweldige vrijetrap, speelde vorig jaar nog de CL finale en was op het WK. Allemaal dingen die de Ligt niet heeft of gedaan heeft.

De Ligt is niet slecht maar Joe Gomez bij voorbeeld is al veel verder.
Deze verkiezing gaat over wie het meest talentvol is. Niet over wat er al gedaan is.

LucaS

Bericht door LucaS » ma dec 17, 2018 11:01 am

Fanboy noemt een speler van liverpool, wat verrassend
I think I lost my fucking headache

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma dec 17, 2018 11:17 am

InnerHarbour schreef:Je kan niet veel meer dan een beetje als een geit lachen hé.
Ik kan veel, veel, veel meer dingen dan dat maar dan zou ik graag wel zien dat je met voorbeelden kunt komen welke momenten er dan zo goed waren.
Zelf zal ik ook wat uitgebreider wedstrijdbeelden terugkijken zodat ik dan eveneens voorbeelden heb dat 't grotendeels wat overschat en vrij gekleurd bekeken wordt (logisch, net na een zege op de rivaal sta je er gekleurd in)

Bij beelden die ik wel heb gezien werd er kinderlijk verdedigd en vloog er een doelpoging richting de cornervlag en kreeg een steward die zelfs op zijn bol.

Plaats reactie