Luis Suárez
Moderator: mods
Re: Luis Suárez
Mwah, misschien vijf keer.Maar volgens mij gaat het daar niet om.Er zou een herenakkoord zijn tussen de spelers ( clubs ) onderling ( of wij het daar nu mee eens of oneens zijn ) om elkaar niet te belasten, of erger te belasten w.b. verschijnen voor de tuchtcommissie.Daar werd trouwens ook steeds naar verwezen in interview in de media.Er werd zelfs gemeld dat indien Bakkal net zou doen of dat ie nergens vanaf wist Suarez niet ( of mild ) geschorst zou worden, al vertelde men er mee bij dat dat natuurlijk moeilijk zou worden ( dat niet schorsen+en Bakkal die nergens vanaf wist ) met deze tv beelden.
Met zo'n herenakkoord is het des te opvallend dat Psv er klaarblijkelijk alles aan heeft gedaan ( Bakkal+het mee sturen van een medisch dossier ) om Suarez te belasten.
Let wel, van mij had ie nog een paar wedstrijden er bij mogen hebben, maar daar gaat het hier even niet over ..
Met zo'n herenakkoord is het des te opvallend dat Psv er klaarblijkelijk alles aan heeft gedaan ( Bakkal+het mee sturen van een medisch dossier ) om Suarez te belasten.
Let wel, van mij had ie nog een paar wedstrijden er bij mogen hebben, maar daar gaat het hier even niet over ..
Blij met de punten ...
Inderdaad echt matennaaiers bij PSV:
Daarbij lijkt het me toch overduidelijk dat op iemand zijn voet gaan staan geen bijten uitlokt, anders kunnen we iedere voetballer wel gaan muilkorven.
Toen hoorde ik hier niemand roepen dat Enoh ook geschorst moest worden, maar dat zal wel toeval zijn.
PSV heeft een medisch dossier meegestuurd, met daarin foto's van de bijtwond. Lijkt me niet meer dan normaal.
Als er na een overtreding een zichtbare wond is, dan wordt die wond natuurlijk gebruikt als bewijsmateriaal.
Niemand bij PSV probeerde die overtreding goed te praten, integendeel, die overtreding werd openlijk veroordeeld door Rutten en Brands. Verder legde PSV Vukovic zelfs een extra schorsing op, naast de schorsing die hij kreeg van de KNVB. Een compleet andere reactie dus dan die van Ajax richting Suarez.
Maar goed, iemand bijten is natuurlijk wel vrij vergelijkbaar met een 'normale' overtreding...Lensky hoeft niet te boeten voor rode kaart
Jacob Lensky is vrijgesproken door de tuchtcommissie van de KNVB. De middenvelder van FC Utrecht kreeg zondag in de thuiswedstrijd tegen PSV een rode kaart na een vermeende overtreding op Ola Toivonen.
FC Utrecht kreeg na de mondelinge behandeling van de zaak gelijk van de tuchtcommissie. De rode prent is nu geseponeerd. "Wat wij direct al zeiden, is nu door de tuchtcommissie overgenomen", aldus technisch directeur Foeke Booy op de website van FC Utrecht. "Jacob heeft Toivonen niet onreglementair afgestopt."
In het oordeel van de tuchtcommissie speelde mee dat de PSV'ers Ibrahim Afellay en Toivonen een ontlastende verklaring aflegden. FC Utrecht voerde tv-beelden en foto’s op ter verdediging.
En waar is het bewijs van die 6 keer?Scherrer schreef:Er wordt meer dan terecht gewezen naar Bakkal. Hij stampt tot zes (!!!) keer toe expres vol op de voet van Suarez.
Daarbij lijkt het me toch overduidelijk dat op iemand zijn voet gaan staan geen bijten uitlokt, anders kunnen we iedere voetballer wel gaan muilkorven.
Grappig dat ik je niet hoorde toen Enoh vorig seizoen hetzelfde deed bij Afellay ,waarna Afellay reageerde en rood kreeg.geen schorsing heeft gekregen voor het zes keer nastampen van een tegenstander. Dat is gewoon drie wedstrijden schorsing waard. Daar valt objectief gezien helemaal niets tussen te krijgen.
Toen hoorde ik hier niemand roepen dat Enoh ook geschorst moest worden, maar dat zal wel toeval zijn.
Waar staat dit?LucaS schreef:Maar goed, het punt is niet dat Suarez lang geschorst is, het punt is dat PSV alles uit de kast heeft gehaald om die straf zo zwaar mogelijk te krijgen.
PSV heeft een medisch dossier meegestuurd, met daarin foto's van de bijtwond. Lijkt me niet meer dan normaal.
Als er na een overtreding een zichtbare wond is, dan wordt die wond natuurlijk gebruikt als bewijsmateriaal.
Want?wimpey schreef:Gezien de overtreding van Vukovic op Ruiz doet geklaag van de kant van PSV over het gedrag van Suarez sowieso vreemd aan, vind ik.
Niemand bij PSV probeerde die overtreding goed te praten, integendeel, die overtreding werd openlijk veroordeeld door Rutten en Brands. Verder legde PSV Vukovic zelfs een extra schorsing op, naast de schorsing die hij kreeg van de KNVB. Een compleet andere reactie dus dan die van Ajax richting Suarez.
Wát heeft Suarez gedaan? Iemand gebeten?
Godallemachtig, wat een idioot.
Groeten van Bali. Het is hier lekker weer. Ik begrijp dat Ajax er nu helemaal niets meer van bakt. Heb er gelukkig niets van meegekregen.
Godallemachtig, wat een idioot.

Groeten van Bali. Het is hier lekker weer. Ik begrijp dat Ajax er nu helemaal niets meer van bakt. Heb er gelukkig niets van meegekregen.
Het stinkt aan alle kanten!
Vertonghen flikte vorig jaar na Feyenoord thuis toch precies hetzelfde? En dat was een minder erge overtreding.
Kan me er niet druk om maken.
Kan me er niet druk om maken.
Pfff... Wie bij Ajax probeert de overtreding van Suarez goed te praten? Ajax heeft Suarez toch ook geschorst, nog voordat de KNVB met de schorsing kwam? En Ajax ventileert de onvrede over PSV niet in de media, dat zijn weer informanten van de telegraaf die met dat verhaal op de proppen komen.Baseman schreef:Want?wimpey schreef:Gezien de overtreding van Vukovic op Ruiz doet geklaag van de kant van PSV over het gedrag van Suarez sowieso vreemd aan, vind ik.
De discussie gaat ook niet over het bijtincident, maar gaat over de moeite die PSV ervoor doet om de straf zo zwaar mogelijk te maken. Hun goed recht. Of het chique is, mwah, wat mij betreft niet.
Hier heb je gelijk in.Ferry schreef:Wie bij Ajax probeert de overtreding van Suarez goed te praten? Ajax heeft Suarez toch ook geschorst, nog voordat de KNVB met de schorsing kwam?
Dit komt door het reageren van Jol achteraf, hij deed net alsof het niets was. Maar inderdaad, dit staat los van de reactie van Ajax

-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Het was net na de wedstrijd ook volledig onduidelijk wat er gebeurd was, trouwens. Op de perstribune staan allemaal schermpjes waarin alles tot in den treure wordt herhaald, maar de helft (ik ook) was op dat moment in de catacomben om op tijd beneden te zijn.
Ik hoorde pas van de beet toen Liesveld z'n commentaar erop moest geven, en ook bijna alle journalisten (schrijvende pers) vernamen er pas ná de persconferentie wat van. Vlak na de wedstrijd wisten alleen de commentatoren van Eredivisie Live en de NOS precies wat er gebeurd was, juist omdat zij beneden een tv'tje hebben staan waarin ze alles tien keer konden terugzien.
Ik hoorde pas van de beet toen Liesveld z'n commentaar erop moest geven, en ook bijna alle journalisten (schrijvende pers) vernamen er pas ná de persconferentie wat van. Vlak na de wedstrijd wisten alleen de commentatoren van Eredivisie Live en de NOS precies wat er gebeurd was, juist omdat zij beneden een tv'tje hebben staan waarin ze alles tien keer konden terugzien.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Terecht natuurlijk die 7 wedstrijden.. Hij had ook al een voorwaardelijke straf dus dan krijg je dit.
IK GELOOF!!!!!!
- Monkey Tonk
Precies. Als mensen elkaar gaan lopen bijten is het einde zoek. Keiharde competitie is niet beperkt tot sport. Die zie je net zo goed in het zakenleven, op de beurs, of in de politiek. En hoe hoog de frustraties ook oplopen, die mensen bijten elkaar dus niet. Voor mijn part geef je Suarez een keuze. Twee jaar van het voetbalveld, of zes maanden gevangenis, of een jaar in een gesticht. Hoe dan ook het Ajax-shirt niet waardig.Frank schreef:Ik denk dat ik mijn biezen kan pakken als ik op mijn werk iemand bijt.
Met andere woorden: ik zou Suarez op straat hebben gezet als Ajax zijnde. Zie ook Cluj: die zet de trainer aan de kant omdat hij een dugout sloopt, met als reden: "zijn gedrag is onverenigbaar met het image en de waarden die de club uit wil dragen".
Het was in dit geval dan sterker geweest als je je pleidooi voor ontslag in dit soort situaties bij Vukovic had gedaan ipv bij Suarez.Frank schreef:Met andere woorden: er zijn gradaties. Iemand bewust blesseren (of het risico daarop nemen), mag wat mij betreft meteen gevolgd worden door ontslag. Jongens als Van Bommel, De Jong en Suarez zouden bij mij allang op straat gestaan hebben. Belachelijk dat dit soort acties gedoogd worden. Op de voet gaan staan valt daar dus niet onder, al zou ik wel met die persoon gaan praten.Scherrer schreef:Ah, een geheelonthouder, dat verklaart een hoop.![]()
Maar serieus, Frank, zou jij als baas een werknemer ook ontslaan als hij gedurende een werkweek zes keer op de voet van een collega stampt? Of als hij à la Afellay of Van Bommel een elleboog in iemand gezicht beukt? En nu niet er omheen draaien, maar antwoorden geven.
I think I lost my fucking headache
Er voor PSV natuurlijk een wezenlijk verschil tussen Jacob Lensky van Utrecht en Luis Suarez van Ajax. PSV heeft na tegen hen gespeeld te hebben alleen maar belang bij een zo sterk mogelijk Utrecht, Ajax is de concurrent. Ik vind de schorsing van Suarez meer dan terecht, maar vind de belastende zienswijze van beroepsnaaier Afellay wel typisch. Van mij mag de gemiddelde doodschop overigens ook wel zwaarder worden bestraft.Baseman schreef:Inderdaad echt matennaaiers bij PSV:
Ajax zou precies hetzelfde doen als de grootste concurrent daardoor zeven wedstrijden zijn sterspeler moest missen.
We moeten niet naar PSV kijken maar naar Suarez. Waarom doet hij zoiets?
We moeten niet naar PSV kijken maar naar Suarez. Waarom doet hij zoiets?
Het stinkt aan alle kanten!
Ajax zou niet hetzelfde doen, Enoh heeft vorig jaar bij Affelay een ontlastende verklaring afgegeven.
En Suarez? Zwaar overspannen lijkt me. Weinig in het nieuws geweest, maar zijn overtreding tegen ADO kwam eerder in aanmerking voor 7 wedstrijden schorsing.
En Suarez? Zwaar overspannen lijkt me. Weinig in het nieuws geweest, maar zijn overtreding tegen ADO kwam eerder in aanmerking voor 7 wedstrijden schorsing.
Niet eerder, ook.
-
Vind ik ook. Vond ik ook een veel lompere overtreding. Moet je zien:

Niks van gehoord, en die beet beheerst al dagenlang het nieuws. Ik vind het krom, en allebei schandalig, dus het is goed dat Luis even wat rust aan z'n kop krijgt nu.

Niks van gehoord, en die beet beheerst al dagenlang het nieuws. Ik vind het krom, en allebei schandalig, dus het is goed dat Luis even wat rust aan z'n kop krijgt nu.
-
- AT Toto winner 10/11
Ik heb die wedstrijd niet gezien en (met succes) geprobeerd het bestaan ervan te ontkennen en zie deze actie dus voor het eerst, maar hoe kan het in vredesnaam dat Suarez hier niet voor is aangepakt? Kreeg hij geel van de scheidsrechter? Wat een belachelijk tackle. Al zie ik hem hier slechts van één kant, dat dan weer wel.
-
Suarez heeft er niks voor gekregen, en het is ook niet onderzocht door de aanklager. Misschien omdat Kum weer gewoon opstond en niks had?
Het kan aan mij liggen maar voor hetzelfde geld had z'n onderbeen op de tribune gelegen.
Het kan aan mij liggen maar voor hetzelfde geld had z'n onderbeen op de tribune gelegen.
Toevallig had ik het gisteravond in de kroeg over deze overtreding en dat ik het werkelijk onvoorstelbaar vond dat hier niet eens naar gekeken is. Want dit was inderdaad donkerrood. Met een beetje pech zou zo'n jongen nooit meer kunnen voetballen.
Wat de verklaring van PSV betreft. Wat moeten ze dan opschrijven? Dat er niets gebeurd is? De beelden spreken voor zich. Daar kan niemand omheen. Het gedrag van Suarez is het probleem, niet de verklaring van PSV.
Wat de verklaring van PSV betreft. Wat moeten ze dan opschrijven? Dat er niets gebeurd is? De beelden spreken voor zich. Daar kan niemand omheen. Het gedrag van Suarez is het probleem, niet de verklaring van PSV.
Nil volentibus arduum
Daarom is het goed dat Suarez nu even er uit is, voordat ie echt iemand ongelukkig schopt.
Het mooiste is dat Suarez nog doet alsof Kum de overtreding maakt.
Heb toch het idee dat Suarez qua wedstrijdmentaliteit gewoon tekortkomt. Een gebrek aan kwaliteit. Hij zou misschien een mental coach in de arm kunnen nemen, maar ik betwijfel of hij daarvoor open staat, aangezien hij zichzelf ziet als een echte Uruguayaanse winnaar.

Heb toch het idee dat Suarez qua wedstrijdmentaliteit gewoon tekortkomt. Een gebrek aan kwaliteit. Hij zou misschien een mental coach in de arm kunnen nemen, maar ik betwijfel of hij daarvoor open staat, aangezien hij zichzelf ziet als een echte Uruguayaanse winnaar.
Op Luis wordt al maaaaaanden roofbouw gepleegd. Hij wordt ook nooit na een helft gewisseld..
IK GELOOF!!!!!!
Hij miste de eerste 2 wedstrijden van het seizoen door schorsing. Maar tegen De Graafschap en Willem II had men hem ook rust moeten geven. Die gast is mentaal moe, dat slaat op de benen en dat resulteert in belachelijke acties. Hands in de 16 tegen Utrecht, die aanslag op Kum(shot) en die zuigzoen voor Bakkal.Rishi schreef:Op Luis wordt al maaaaaanden roofbouw gepleegd. Hij wordt ook nooit na een helft gewisseld..
Toch blijf ik erbij dat 7 wedstrijden te fors is. Nogmaals, die k@nker-Maro die Kokmeijer z'n leven lang een probleem met alledaags bewegen bezorgt, krijgt 10 wedstrijden. Bakkal speelde gisteren gewoon weer en de dader krijgt maar 3 wedstrijden minder. Dat gaat echt nergens over.
Mee eens.
En de aanslag op Kokmeier was zo erg nog niet.. Het resultaat verschrikkelijk maar ik heb smerigere overtredingen gezien..
En de aanslag op Kokmeier was zo erg nog niet.. Het resultaat verschrikkelijk maar ik heb smerigere overtredingen gezien..
IK GELOOF!!!!!!
Lijkt me niet zo relevant. Het is gewoon een overtreding van achteren en dat is volgens de regels een rode kaart.Scherrer schreef:Al zie ik hem hier slechts van één kant, dat dan weer wel.