Betrouwbaar Transfernieuws

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jul 16, 2007 10:09 pm

Scherrer schreef:
Thomas schreef:De voorbereiding van Ajax valt me tegen. Ik verwachtte eerlijk gezegd dat Ajax al contracten klaar zou hebben liggen waar bij wijze van spreken alleen Van Geel z'n krabbel nog onder moet zetten.
Hoe kun je dat nu verwachten? Ajax kan toch geen onderhandelingen beginnen wanneer een speler nog niet weg is? Je weet niet zeker of hij weg gaat en voor hoeveel. Zéker bij Babel, wat vrij plots en snel is gegaan vind ik het niet vreemd dat het even duurt.
Ze hadden kunnen weten of Groningen bereid was te onderhandelen over Suarez en voor hoeveel. Om maar een voorbeeld te noemen. Je moet weten of je schaduwlijst haalbaar is, het is geen fantasy football game.

Lionel
Berichten: 47604
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jul 16, 2007 10:38 pm

Suarez is haalbaar.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jul 16, 2007 10:40 pm

De manier waarop het gaat -als het daadwerkelijk tot een arbitragezaak komt- noem ik niet haalbaar. Ajax had allang moeten weten dat dit spelletje zo gespeeld zou moeten worden en dus naar andere opties moeten kijken. Maar goed, Ajax vist in een kleine vijver, zo lijkt het.

Lionel
Berichten: 47604
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jul 16, 2007 10:48 pm

Hoezo? Zo een Nijland moet gewoon niet van die onzin roepen.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jul 16, 2007 11:02 pm

Het kan nooit het plan zijn geweets om aan de diensten van Suarez te komen via een arbitragezaak. Ajax had alternatieven moeten hebben en wellicht gewoon bij een andere speler uit moeten komen. Suarez mag niet als haalbaar bestempeld worden als de voorzitter niet wil onderhandelen. Voordat de afloop bekend is zijn we zo weer anderhalve week verder en dat is te laat.

Lionel
Berichten: 47604
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma jul 16, 2007 11:45 pm

Als het zo simpel is om meerdere spelers op je lijstje te hebben die direct inzetbaar zijn waren die toch wel eerder gekocht/gelinkt. Misschien heeft Ajax iemand van de Copa op het oog. Weten wij veel.

Maar ieder geval is een Suarez niet onhaalbaar. Die Nijland doet gewoon iets te stoer en daar had Van Geel neit op gerekend. Terecht
IK GELOOF!!!!!!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma jul 16, 2007 11:48 pm

Rishi schreef:Als het zo simpel is om meerdere spelers op je lijstje te hebben die direct inzetbaar zijn waren die toch wel eerder gekocht/gelinkt. Misschien heeft Ajax iemand van de Copa op het oog. Weten wij veel.

Maar ieder geval is een Suarez niet onhaalbaar. Die Nijland doet gewoon iets te stoer en daar had Van Geel neit op gerekend. Terecht
En door die stoere houding van Van Geel gaat Sneijder nu niet weg voor 12 miljoen en is Babel vertrokken naar Liverpool voor 17 miljoen. En als we de geruchten mogen geloven (en 'kunnen' geloven he Lucas) heeft hij dus ook de ballen om een vraagprijs van 32 miljoen voor Sneijder op tafel te leggen met daarbij de opmerking voor alles minder dan dat niet te onderhandelen valt..

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jul 17, 2007 1:12 am

Nijlands houding is logisch: vergelijk die met Heerenveen toen Ajax KJH wilde hebben; Heerenveen wilde vervolgens cashen van de Zlatan-miljoenen; Nijland wil hetzelfde van de Babelponden.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » di jul 17, 2007 1:23 am

Rishi schreef:Hoezo? Zo een Nijland moet gewoon niet van die onzin roepen.
Ik weet niet of het onzin is hoor Rishi.

Vooropgesteld, ik vind het goed dat Van Geel achter deze speler aan gaat en ik vind het prima dat ie zich niet laat afbekken door die arrogante voorzitter van ze. Maar Suarez gaat nu bij de KNVB vragen om ontbinding van zijn contract omdat ie elders een beter contract kan krijgen. Als ik de media mag geloven tenminste. En daar gaat de KNVB natuurlijk never nooit mee akkoord. Zie eerder ook De Boer en Trabelsi.

Er zijn ook mensen die denken dat de KNVB wel even een verplichte transfersom gaat opleggen. Maar volgens mij kan de KNVB dat helemaal niet doen. Ook kan de KNVB clubs toch zeker niet verplichten tot onderhandelen? Het gaat puur om ontbinden(evt met boete?) van zijn contract; ja of nee.

Suarez wordt straks imo gewoon door de KNVB aan zijn lopende verbintenis gehouden. Gaat Suarez daarna naar de burgerechter dan hebben we een heel ander verhaal. De burgerrechter erkent de aangevoerde gronden geheid en die zal veel sneller Suarez zijn zin geven. En die kan dan ook meteen een schadeloosstelling in Euro voor de FCG vaststellen.

Ajax zit al met al in een lastig parket. Je kan moeilijk die jongen nu in de steek laten terwijl het misschien nog wel weken onzeker blijft of ie mag komen. Ook voor Groningen is die onzekerheid slecht. Kijk maar eens op het forum van die club, ze maken elkaar nu al helemaal gek met verzinsels en geruchten. Misschien dat volgende week ondanks alles voor 7 miljoen de koop alsnog wordt gesloten?

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jul 17, 2007 1:25 am

Het gaat om de vraag of ze een verstoorde arbeidsrelatie hebben; gewoon een dertien in een dozijn zaak, zoals ze dagelijks per tientallen spelen bij een willekeurige kantonrechter in het land.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » di jul 17, 2007 1:27 am

7 miljoen vind ik belachelijk veel voor een spits die je voor de linksbuiten positie haalt die daar normaal niet speelt en zich nog niet bewezen heeft. Ik denk dat we op dit moment een echte linkse linksbuiten moeten hebben, met actie én voorzet die gewoon aan de linkerkant blijft en langs de lijn speelt. Iemand die Huntelaar kan voorzien van voorzetten die hij er zo in kan prikken.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » di jul 17, 2007 1:28 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Het gaat om de vraag of ze een verstoorde arbeidsrelatie hebben; gewoon een dertien in een dozijn zaak, zoals ze dagelijks per tientallen spelen bij een willekeurige kantonrechter in het land.
Ja maar ze zitten juist niet bij de kantonrechter. En ook niet niet bij de arbeidsrechter of wat dan ook. Ze zitten bij een commissie van de KNVB. En die heeft zijn eigen regels. Daardoor zal de KNVB tot een ander conclusie komen dan een burgerrechter. Toch?
Daniel_vT schreef:7 miljoen vind ik belachelijk veel voor een spits die je voor de linksbuiten positie haalt die daar normaal niet speelt en zich nog niet bewezen heeft.
Er zijn er in Nederland dus te vinden die het hiermee oneens zijn. :neutral.gif:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jul 17, 2007 1:30 am

Neen. Arbitrage is een ander college dan de kantonrechter, maar is wel degelijk geregeld in het Wetboek van Burgelijke rechtsvordering. er zitten ook vaak juristen (zelfs rechtersde en/of advocaten, die wat bijbeunen) in die colleges. Arbitrage is gewoon een gekozen rechtsvorm, zoals in de statuten van de KNVB is geregeld. Ze moeten echter wel degelijk het algemene recht toepassen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » di jul 17, 2007 1:35 am

Dubbel schreef:
Daniel_vT schreef:7 miljoen vind ik belachelijk veel voor een spits die je voor de linksbuiten positie haalt die daar normaal niet speelt en zich nog niet bewezen heeft.
Er zijn er in Nederland dus te vinden die het hiermee oneens zijn. :neutral.gif:
Zoals jij? En Nijland natuurlijk, maar 7 miljoen voor Suarez, waar gaat dit heen zeg..

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » di jul 17, 2007 1:35 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Neen. Arbitrage is een ander college dan de kantonrechter, maar is wel degelijk geregeld in het Wetboek van Burgelijke rechtsvordering. er zitten ook vaak juristen (zelfs rechtersde en/of advocaten, die wat bijbeunen) in die colleges. Arbitrage is gewoon een gekozen rechtsvorm, zoals in de statuten van de KNVB is geregeld. Ze moeten echter wel degelijk het algemene recht toepassen.
Aha! Bedankt Dawizzieknie. Daar gaan dan m'n argumenten. :icon_mad.gif:

Maar dan nog. Hij voert positieverbetering aan en hij voert niet aan verstoorde werkrelatie...
Daniel_vT schreef:
Dubbel schreef:
Daniel_vT schreef:7 miljoen vind ik belachelijk veel voor een spits die je voor de linksbuiten positie haalt die daar normaal niet speelt en zich nog niet bewezen heeft.
Er zijn er in Nederland dus te vinden die het hiermee oneens zijn. :neutral.gif:
Zoals jij? En Nijland natuurlijk, maar 7 miljoen voor Suarez, waar gaat dit heen zeg..
Huh? Hij is toch hopelijk wel 2 miljoen beter dan De Mul?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 17, 2007 8:41 am

Beter om die Suarez bij Groningen te laten. Tenzij er heel snel een opening komt.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di jul 17, 2007 10:06 am

• De arbitragezaak die FC Groningen-spits Luis Suárez heeft aangespannen om een transfer naar Ajax af te dwingen is door de KNVB op de agenda geplaatst voor 30 juli.
De T.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » di jul 17, 2007 1:38 pm

Dubbel schreef:
Daniel_vT schreef:
Dubbel schreef: Er zijn er in Nederland dus te vinden die het hiermee oneens zijn. :neutral.gif:
Zoals jij? En Nijland natuurlijk, maar 7 miljoen voor Suarez, waar gaat dit heen zeg..
Huh? Hij is toch hopelijk wel 2 miljoen beter dan De Mul?
Bij de verkoop van De Mul heeft Martin van Geel uitstekend werk geleverd (eveneens als bij de verkoop van Babel), ik zou het niet meer dan normaal hebben gevonden als De Mul voor 1 á 2 miljoen uit de ArenA was vertrokken..

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » di jul 17, 2007 2:20 pm

Thomas schreef:Het kan nooit het plan zijn geweets om aan de diensten van Suarez te komen via een arbitragezaak. Ajax had alternatieven moeten hebben en wellicht gewoon bij een andere speler uit moeten komen. Suarez mag niet als haalbaar bestempeld worden als de voorzitter niet wil onderhandelen. Voordat de afloop bekend is zijn we zo weer anderhalve week verder en dat is te laat.
Inderdaad helemaal gelijk in. Tenslotte wacht ook nog eens de voorronde C.L. is voor Ajax heel erg belangrijk. Als je dan ook nog eens de "geruchten"over Sneijder mag geloven dan had je binnen 48 uur met beschikbaare spelers die Babel moeten kunnen opvangen. Nu wacht Ajax tot 30 juli :furious3.gif: :furious3.gif: over Suarez . Daarnaast is nu ook weer Mitea geblesseerd. Nee die schaduwlijst ik heb er weinig vertrouwen in. Ik houd mijn hart vast als inderdaad Sneijder vertrekt.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Mano » di jul 17, 2007 3:44 pm

je kan wel een schaduw-elftal op de korrel hebben, maar als andere partijen er een stokje voor steken OF meer bieden dan :anew.gif: dan houd het snel op...

maar een snelle, goede aankoop zou me nu wel een beetje gerust stellen :smallgrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13425
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di jul 17, 2007 5:46 pm

Ajax is geen Liverpool of Barcelona dat het zomaar kan kopen wie of wat het wil en wanneer het wil.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di jul 17, 2007 6:00 pm

Nihad schreef:Ajax is geen Liverpool of Barcelona dat het zomaar kan kopen wie of wat het wil en wanneer het wil.
Klopt maar ze wisten dat dit kon gebeuren, ze hebben immers niet voor niks een schaduwelftal op papier. Ik had echter wel verwacht dat AJAX al actiever was geweest met het binnen halen van de vacantie posities.. op het getouwtrek om Suarez na is het wel erg rustig.. Terwijl naast Babel ook Perez en de Mul zijn vertrokken. Daarnaast had de komst van een nieuwe spits sowieso al hoge prioriteit. Het blijft verdacht rustig en met het vertrek van Sneijder in het vooruitzicht krijg ik het idee dat de heren de zaken totaal niet voor elkaar hebben.

Kortom weer een jaar vergooien, maarja als het maar op een manier geld binnenkomt.

wimpey
Berichten: 52078
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di jul 17, 2007 6:02 pm

Thomas schreef: Van die arbitragezaak moet Ajax zich echter distantieren, ook al stelt Groningen zich oneerlijk op ten opzichte van de speler.
Eigenlijk stelt Ajax zich natuurlijk gewoon oneerlijk op tegenover Groningen.

MVG beklaagde zich enerzijds over de prijzen die buitenlandse clubs voor
Sneyder boden en waarop hij een duidelijk 'nee' moest geven. Nu zegt Groningen anderzijs 'nee', maar wil Ajax zich daar niet bij neerleggen.

Gevolg: arbitragezaak. Kan me de transfer van Numan naar PSV nog herinneren. Ja, ik word oud, maar... Man City bood destijds 5 mio piek voor Numan, maar die jongen wilde naar PSV. Na arbitrage werd de transfersom vastgesteld op 3 mio piek. Ergo: 2 mio piek liep Twente mis.

Groningen wil die Suarez niet kwijt. Als ze die arbitrage afwachten, krijgen ze gegarandeerd minder dan de 5 mio die Ajax schijnt te hebben geboden. Helemaal fris is het niet, maar de mechanismen werken nu eenmaal zo. Het gaat er allang niet meer om of Groningen de speler kan behouden, maar wat ze voor 'm vangen. Als die Grunningers verstandig zijn, laten ze het niet op arbitrage aankomen.


Ik post het hier ook maar even, Ajax' trainer had m.i. weer eens een drieste bui...


HtC op Highlow: 'Ik vind Suarez en Dembélé in Nederland de beste jonge spitsen, op Babel na.'.

Hendrik wil dus blijkbaar een spits halen i.p.v. een linksbuiten-achtige speler én hij rekent KJH niet tot de beste jonge spitsen in NL. Grappige 'kijk' op voetbal houdt die man erop na!


Verder: 'Ik zie Luis in dezelfde rol als Babel, wat vrijer vanaf de linkerkant naar binnen komend; zijn snelheid en kwaliteit benuttend. Ook Suarez is behoorlijk snel, heeft een goede actie. En kan een goal maken.'.

Wat ik niet goed begrijp is dat het team van komend seizoen blijkbaar een blauwdruk moet zijn van het team van vorig seizoen. Ik vond het spel en de prestaties eigenlijk vrij matig, gezien de kwaliteiten die voorhanden waren.


En over Xabi Prieto:

'Het is een goede speler, daar hoef je niet over te twijfelen.'.

Tja, Roger had een razendsnel 'oog'. En Ogararu leek HtC ook een goede speler. Gerede twijfel t.a.v. Prieto lijkt me dus allesbehalve misplaatst.

GangstaRiB
Berichten: 16884
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » di jul 17, 2007 7:14 pm

Roger werd HTC volgens mij in de maag gesplitst. Ogararu is een twijvelgevalletje inderdaad. Maar ik heb een goed gevoel over die Prieto.. :hypocrite.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di jul 17, 2007 8:49 pm

Zlatan Son of God schreef:Ik had echter wel verwacht dat AJAX al actiever was geweest met het binnen halen van de vacantie posities.. op het getouwtrek om Suarez na is het wel erg rustig..
Dat wordt hier op AT gezien als iets positiefs, geen geruchten of niks dat is de verdienste van MvG. Maar ben het met je eens hoor, over vier weken moeten ze er gewoon staan, dan wacht de belangrijkste wedstrijd van het jaar, men mag wel eens opschieten.

Gesloten