Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » di okt 09, 2007 2:26 pm

Jöhnk schreef:
Voetske schreef:Wie heeft het over bang ?.Punt is dat je weer een tussenjaar krijgt.En dat mede dankzij HtC.
Mijn punt is dat er weer een transferperiode aankomt en dat die transferperiode bedoeld is om beter te worden en niet om slechter te worden.
Ik denk dat we van Ajax niets hoeven te verwachten op het gebied van grote transfers in de winterstop. We hebben dan namelijk een interim-trainer die natuurlijk nul zeggenschap heeft over de aankopen. Die zeggenschap ligt bij Van Geel, maar ik kan me niet voorstellen dat hij in de winter veel gaat uitgeven, aangezien er in juli een nieuwe trainer komt, die de selectie toch ook zal willen aanvullen naar eigen wens. Ajax kan het zich niet veroorloven om spelers voor miljoenen te kopen die enkele maanden later als overbodig worden gezien door de nieuwe trainer. Ik verwacht dus niets in de winter en van dit seizoen. Op naar juli, kunnen we wéér opnieuw beginnen.

Een uitzondering is natuurlijk de situatie dat Ajax in de winterstop de trainer voor volgend seizoen al heeft vastgelegd, zodat deze mee kan beslissen bij de aankopen. Maar zo vooruitstrevend zal het bij Ajax wel niet gaan.

Arwin

Bericht door Arwin » di okt 09, 2007 2:28 pm

Wanneer Ajax deze winter nog niet tot enige aankopen kan overgaan die dan alvast kunnen wennen om volgend jaar de gaten in de selectie op te vangen na het vertrek van bijvoorbeeld Stam, Huntelaar en misschien Davids en Heitinga, is volgend seizoen bij voorbaat ook al een verloren seizoen.

Dat lijkt me dan ook het meest realistische scenario, het beleid van Ajax het laatste decennia een beetje kennende.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di okt 09, 2007 2:30 pm

Van Geel kan zich op deze manier wel uitleven en hoeft geen rekening te houden met lievelingetjes van de trainer (Colin anyone?). :smallgrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di okt 09, 2007 2:32 pm

Scherrer schreef:Ik denk dat we van Ajax niets hoeven te verwachten op het gebied van grote transfers in de winterstop. We hebben dan namelijk een interim-trainer die natuurlijk nul zeggenschap heeft over de aankopen. Die zeggenschap ligt bij Van Geel, maar ik kan me niet voorstellen dat hij in de winter veel gaat uitgeven, aangezien er in juli een nieuwe trainer komt, die de selectie toch ook zal willen aanvullen naar eigen wens.
Je kunt het ook van de andere kant bekijken. MVG heeft nu het rijk alleen en dus geen last meer van de zeikende trainer die 'Stefan Dufour niet hoeft'. Als MVG écht overtuigd is van een speler moet hij die gewoon halen. Daar is hij TD voor.

Overigens ben ik er nog steeds van overtuigd dat dit Ajax met een klasse spelverdeler beter en verder is dan het Ajax van vorig seizoen.
Ajax kan het zich niet veroorloven om spelers voor miljoenen te kopen die enkele maanden later als overbodig worden gezien door de nieuwe trainer.
Ajax kan het zich niet veroorloven om dit jaar geen kampioen te worden.

Arwin

Bericht door Arwin » di okt 09, 2007 2:33 pm

GangstaRiB schreef:Van Geel kan zich op deze manier wel uitleven en hoeft geen rekening te houden met lievelingetjes van de trainer (Colin anyone?). :smallgrin.gif:
Precies, in mijn ogen hoeft het niet zo'n probleem te zijn dat de nieuwe trainer niet meebeslist over de aankopen deze winter. De meeste trainers hebben alleen korte termijn voor de ogen, nu kan Van Geel in de winter laten zien dat hij weet wat Ajax op lange termijn nodig heeft, en dus een aantal grote talenten halen, uit de categorie Defour bijvoorbeeld.

Er zijn clubs in Europa waar de trainer het maar moet doen met de aankopen van zijn voorzitter en helemaal niets in te brengen heeft. Ik zeg niet dat dat een ideale situatie is, maar Ajax moet nu eerst maar eens aan zichzelf denken en niet aan de korte termijn wensen van zijn (nieuwe) trainer. Talenten halen dus die je in staat acht in een 433 systeem tot goed, aanvallend voetbal te kunnen komen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di okt 09, 2007 2:35 pm

Arwin schreef:Wanneer Ajax deze winter nog niet tot enige aankopen kan overgaan die dan alvast kunnen wennen om volgend jaar de gaten in de selectie op te vangen na het vertrek van bijvoorbeeld Stam, Huntelaar en misschien Davids en Heitinga, is volgend seizoen bij voorbaat ook al een verloren seizoen.
Ja, want Stam, Huntelaar, Heitinga en Davids zijn dan ook gigantische topspelers. Maar niet heus.

Kijk naar dit Ajax en de conclusie is dat er nog een hele hoop te winnen valt en dat het met een beetje TD eigenlijk alleen maar beter kan.

Lionel

Bericht door Lionel » di okt 09, 2007 2:36 pm

Precies. En als een nieuwe trainer het dan niet ziet zitten, ja jammer dan. Van Geel mag nu wel eens laten zien wat ie kan want tot nu toe vind ik het teleurstellend. De aankopen zelf vooraf niet onaardig, maar na het verkopen van de aanvallers en Sneijder is het dik crisis.
IK GELOOF!!!!!!

Arwin

Bericht door Arwin » di okt 09, 2007 2:43 pm

Jöhnk schreef:
Arwin schreef:Wanneer Ajax deze winter nog niet tot enige aankopen kan overgaan die dan alvast kunnen wennen om volgend jaar de gaten in de selectie op te vangen na het vertrek van bijvoorbeeld Stam, Huntelaar en misschien Davids en Heitinga, is volgend seizoen bij voorbaat ook al een verloren seizoen.
Ja, want Stam, Huntelaar, Heitinga en Davids zijn dan ook gigantische topspelers. Maar niet heus.

Kijk naar dit Ajax en de conclusie is dat er nog een hele hoop te winnen valt en dat het met een beetje TD eigenlijk alleen maar beter kan.
Ik denk niet dat je beter gaat zien dan Stam (mits weer fit), Davids en Huntelaar bij Ajax, Johnk. Daar zou ik niet te denigrerend over doen, dat zijn meer dan prima spelers voor Ajax. Heitinga is geen topper natuurlijk, maar toch kan Ajax zulke spelers nooit degelijk vervangen en ze geven er nog miljoenen aan uit ook.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di okt 09, 2007 2:49 pm

Sorry, ik merk daar maar weinig van. Huntelaar heb ik pas twee goede wedstrijden zien spelen dit seizoen, Stam was vorig seizoen al zwaar overschat en loopt dit seizoen alleen maar te prutsen.

Blijft over Davids. Goed, die maakte vorig seizoen een degelijke indruk.

Ik vind het zó'n vreemde instelling, die angst voor de leegloop. De stelling dat transfers je op den duur beter kunnen maken ipv. slechter lijkt mij eerlijk gezegd een open deur. Want anders kun je beter helemaal geen transfers doen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 09, 2007 3:23 pm

Jöhnk schreef:
Scherrer schreef:Ik denk dat we van Ajax niets hoeven te verwachten op het gebied van grote transfers in de winterstop. We hebben dan namelijk een interim-trainer die natuurlijk nul zeggenschap heeft over de aankopen. Die zeggenschap ligt bij Van Geel, maar ik kan me niet voorstellen dat hij in de winter veel gaat uitgeven, aangezien er in juli een nieuwe trainer komt, die de selectie toch ook zal willen aanvullen naar eigen wens.
Je kunt het ook van de andere kant bekijken. MVG heeft nu het rijk alleen en dus geen last meer van de zeikende trainer die 'Stefan Dufour niet hoeft'. Als MVG écht overtuigd is van een speler moet hij die gewoon halen. Daar is hij TD voor.
Precies. Hij deed het overigens al eerder, toen hij Huntelaar kocht.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di okt 09, 2007 3:24 pm

Toen was er geen interim.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 09, 2007 3:31 pm

Maar Blind stond (naar eigen zeggen) voor wat betreft de aankopen toen ook buitenspel.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di okt 09, 2007 3:34 pm

Nee hoor, dat ging over Boukhari die achter zijn rug om een nieuw contract kreeg aangeboden.

Blind heeft Huntelaar nog hoogstpersoonlijk overgehaald om naar Ajax te komen via een persoonlijk gesprek. Stond in het AD.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op di okt 09, 2007 3:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 09, 2007 3:35 pm

Oh, oké.

Thom

Bericht door Thom » di okt 09, 2007 3:58 pm

Wat we (anderen) ook denken van Blind, hij zou nooit de club verraden hebben op de manier dat Henk ten Cate gedaan heeft.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di okt 09, 2007 5:37 pm

Zodadelijk het verhaal van HtC in het sportjournaal.

HtC:
- Hij bevestigd inderdaad dat hij achter de rug van Ajax naar Chelsea is gegaan. Hij probeert dit af te doen dat dit gebruikelijk is in de voetbalwereld. Hierbij is in ieder geval bevestigd dat hij een RAT is.
- Hij geeft aan dat hij tegen MvG, Jake, Fontein en Slop heeft gezegd dat hij de beslissing bij Ajax neerlegde. Als Ajax hem niet wilde laten gaan, dan zou hij dat respecteren.
Dit staat dus haaks op de lezing die MvG gisteren gaf (met de rug tegen de muur, dagelijks zeuren dat hij naar Chelsea wilde). Hierbij zijn we niet aanwezig geweest, dus is moeilijk te bepalen. Mijn persoonlijke mening is dat HtC wel degelijk Ajax met de rug tegen de muur heeft gezet:
- zijn uitspraak 'er is nog een derde partij' in de persconferenties is daarbij een onderbouwend feit. Daarnaast was deze zelfde 'eerlijke' HtC heel eerlijk over de situatie die zich met Chelsea afspeelde. 'Onzin! Allemaal indianen verhalen'. Kortom, HtC heeft bewezen dat een leugen niet vreemd voor hem is.

Voor mij heeft HtC totaal afgedaan.

Arwin

Bericht door Arwin » di okt 09, 2007 6:13 pm

Jöhnk schreef:Sorry, ik merk daar maar weinig van. Huntelaar heb ik pas twee goede wedstrijden zien spelen dit seizoen, Stam was vorig seizoen al zwaar overschat en loopt dit seizoen alleen maar te prutsen.

Blijft over Davids. Goed, die maakte vorig seizoen een degelijke indruk.

Ik vind het zó'n vreemde instelling, die angst voor de leegloop. De stelling dat transfers je op den duur beter kunnen maken ipv. slechter lijkt mij eerlijk gezegd een open deur. Want anders kun je beter helemaal geen transfers doen.
Het was trouwens helemaal niet mijn punt dat Stam, Davids, Huntelaar etc. niet te vervangen zijn, natuurlijk zijn ze dat wel. Ik vind alleen dat we daar in de winterstop al mee moeten beginnen, zodat die nieuwe spelers al een beetje gewend zijn voor volgend seizoen. Anders kun je dan weer beginnen met bouwen.

Dat de nieuwe trainer dan nog geen invloed heeft op die aankopen is mooi meegenomen, dan kan TD Van Geel de spelers kopen die hij denkt dat Ajax nodig heeft zonder bemoeienis van een passant (trainer).

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di okt 09, 2007 7:21 pm

De korte termijn is niet het terrein van de TD maar van de trainer. Twee jaar terug heeft MVG in ieder geval laten zien hoe het niet moest door HTC voor een aantal onvoldongen feiten te stellen.

- Stam was bij voorbaat de grote leider. Een trainer wijst liever zelf zijn leider aan
- HTC kon niet om de spits heen in wie hij het niet zag zitten
- HTC werd met de vraag opgezadeld of hij liever met een hangende linksbuiten speelde, liever Sneijder passeerde of toch liever Perez op de bank liet zitten

MVG heeft toen dus enorm lopen potverteren en toen HTC binnenkwam was de pot leeg. Dat is natuurlijk niet ideaal beginnen voor een trainer, zeker niet als die trainer allerlei onvolkomenheden meent aan te treffen. MVG doet er dus goed aan om ten eerste de beoogde trainer zo snel mogelijk vast te leggen voor volgend seizoen, ten tweede met deze trainer te corresponderen over het aankoopbeleid en ten derde nog wat centjes over te houden voor het geval dat de trainer volgend seizoen zelf wat wil doen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 09, 2007 7:33 pm

Precies, maar je kunt wel al aan de basis van je selectie werken, want die klopt ook niet. Wat meer spelers die kunnen voetballen bijvoorbeeld.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » di okt 09, 2007 7:37 pm

Jöhnk schreef:De korte termijn is niet het terrein van de TD maar van de trainer. Twee jaar terug heeft MVG in ieder geval laten zien hoe het niet moest door HTC voor een aantal onvoldongen feiten te stellen.

- Stam was bij voorbaat de grote leider. Een trainer wijst liever zelf zijn leider aan
- HTC kon niet om de spits heen in wie hij het niet zag zitten
- HTC werd met de vraag opgezadeld of hij liever met een hangende linksbuiten speelde, liever Sneijder passeerde of toch liever Perez op de bank liet zitten

MVG heeft toen dus enorm lopen potverteren en toen HTC binnenkwam was de pot leeg. Dat is natuurlijk niet ideaal beginnen voor een trainer, zeker niet als die trainer allerlei onvolkomenheden meent aan te treffen. MVG doet er dus goed aan om ten eerste de beoogde trainer zo snel mogelijk vast te leggen voor volgend seizoen, ten tweede met deze trainer te corresponderen over het aankoopbeleid en ten derde nog wat centjes over te houden voor het geval dat de trainer volgend seizoen zelf wat wil doen.
En aangezien die nieuwe trainer er waarschijnlijk nog niet is in de winterstop zal er dan dus weinig spetterends gebeuren op transfergebied. Maargoed, dat was bovenaan deze pagina nog volslagen onzin...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 09, 2007 7:39 pm

De nieuwe trainer hoeft nog niet in dienst te zijn.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di okt 09, 2007 7:47 pm

Scherrer schreef:En aangezien die nieuwe trainer er waarschijnlijk nog niet is in de winterstop zal er dan dus weinig spetterends gebeuren op transfergebied. Maargoed, dat was bovenaan deze pagina nog volslagen onzin...
Ik wil dus juist wel iets spetterends zien op transfergebied. Maar je moet wel een beetje rekening houden met je toekomstig coach. Al moet je dat ook niet te ver doordrijven. Een Modric of een Defour zijn zekerheidjes.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » wo okt 10, 2007 12:40 am

Jöhnk schreef:
Scherrer schreef:En aangezien die nieuwe trainer er waarschijnlijk nog niet is in de winterstop zal er dan dus weinig spetterends gebeuren op transfergebied. Maargoed, dat was bovenaan deze pagina nog volslagen onzin...
Ik wil dus juist wel iets spetterends zien op transfergebied. Maar je moet wel een beetje rekening houden met je toekomstig coach. Al moet je dat ook niet te ver doordrijven. Een Modric of een Defour zijn zekerheidjes.
Ho eens. Dat wil ik natuurlijk ook. Maar ik zie het alleen niet zo gauw gebeuren. Ik denk namelijk dat Van Geel zijn nieuwe trainer deels wil lokken door hem een leuk budget in het vooruitzicht te stellen. Natuurlijk niet om in alle vrijheid te besteden, maar wel inspraak in de aankopen te hebben. Tenzij de nieuwe trainer in de winter al getekend heeft, verwacht ik daarom niet dat er heel veel spectaculairs gaat gebeuren. Hooguit een back of een middenvelder erbij, meer niet.

Maar ik hóóp natuurlijk wel op meer. Want als we ons op twee of drie plaatsen zouden versterken (creatieve middenvelder, backs), dan zouden we zeker voor de titel kunnen gaan.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo okt 10, 2007 1:32 am

Bertje schreef:Co heeft AZ naar de top geduwd. En Van Gaal heeft er maar verdraaid weinig meer uit weten te halen, ondanks dat hij de hele selectie heeft mogen vernieuwen. En bij Barcelona had hij één van de beste selecties die de wereld de afgelopen tien jaar heeft gezien. Rivaldo was nog even wat better dan Ronaldinho. En daarnaast ook nog andere wereldtoppers. Al met al een selectie waar ze nu bij Chelsea nog van zouden dromen.

Kijk, natuurlijk kan Louis het vast nog steeds, maar mijn punt is dat hij sinds hij bij Ajax vertrok gewoon geen top meer is. Want daarvoor moet je echt véél meer presteren.
Ik vraag me toch echt af over welke wereldtoppers je het allemaal hebt, Bertje. Daarnaast waren jij en ik het er over eens dat Ronaldinho op tachtig procent nog de (op één na) beste voetballer van de wereld was, dus snap ik niet hoe je kan zeggen dat Rivaldo beter was. Rivaldo is mijns inziens namelijk nooit de beste voetballer van de wereld geweest, en het mondiale voetbal is nu ook weer niet tot zo'n laag niveau gedaald.
brigade zuid schreef:
Thomas schreef:Ik neem voor het gemak maar even aan dat dat Van Basten wordt.
Duurt nog een jaar. Wat vind jij van het feit dat we dan waarschijnlijk een tussentrainer krijgen van een jaar terwijl we al zoveel trainers versleten hebben de laatste tijd. Misschien doet Koster het wel heel goed, moet je dan tegen die man gaan zeggen bedankt nu is Marco aan de beurt? Ik zie toch het liefst nu een gelouterde, liefst buitenlandse coach.
Natuurlijk is het niet ideaal, maar wat is in deze wel ideaal? Hoe zou jij dit oplossen? Een buitenlandse coach zal minder snel het voordeel van de twijfel krijgen en moet derhalve nog beter bestand zijn tegen de druk. Ik zie in zekere zin wel wat in een ervaren buitenlandse trainer, omdat hij een frisse wind kan doen waaien. Daartoe zie ik Van Basten echter ook in staat.
Ajaciedjuh schreef:Waar ik bang voor ben is dat het weggaan van HtC wordt aangewend om als excuses te gaan gebruiken. De nieuwe trainer zal op dezelfde problematieke gaan stuiten. Die moeten worden aangepakt. Dat Koeman, Blind en HtC niet slagen, zal toch niet alleen door deze trainers komen. Dat is de essentiële vraag en het antwoord daarop moet worden aangepakt. Dus geen symptoom bestrijding, maar het aanpakken van de oorzaak!
Reken daar maar op. Van Geel veegt z'n eigen straatje schoon door te huilen om het vertrek van Ten Cate. En dat terwijl ik er honderd procent van overtuigd ben dat die twee al een hele tijd niet met elkaar door één deur kunnen.
Jöhnk schreef:Je kunt het ook van de andere kant bekijken. MVG heeft nu het rijk alleen en dus geen last meer van de zeikende trainer die 'Stefan Dufour niet hoeft'. Als MVG écht overtuigd is van een speler moet hij die gewoon halen. Daar is hij TD voor.

Overigens ben ik er nog steeds van overtuigd dat dit Ajax met een klasse spelverdeler beter en verder is dan het Ajax van vorig seizoen.
Hear, hear, Jöhnkie!

999

Bericht door 999 » wo okt 10, 2007 7:48 am

Thomas schreef:Reken daar maar op. Van Geel veegt z'n eigen straatje schoon door te huilen om het vertrek van Ten Cate. En dat terwijl ik er honderd procent van overtuigd ben dat die twee al een hele tijd niet met elkaar door één deur kunnen.
Tussen Blind en Van Geel boterde, op z'n zachts gezegt, het ook niet.Maar die mocht ook netje tot het einde van het seizoen blijven.

Kijk, HtC stelt zichzelf ( Chelsea ) boven AJAX.HtC is degene die achter de rug van AJAX gesprekken aangaat met Chelsea.En die zou dan terug komen met "Nou ik kan de droombaan van mijn leven krijgen, bij een van de topclubs op dit moment, kan een veelvoud verdienen wat ik nu verdien, maar als jullie het NIET willen dan blijf ik bij AJAX " , laat me niet lachen.

Wat mij opvalt is dat ik HtC niet hoor zeggen:Want als AJAX er niet mee akkoord zou gaan zou Chelsea tot het einde van het seizoen op mij wachten.
Blij met de punten ...

Plaats reactie