Ismail Aissati
Moderator: mods
Als je dat begrijpt, waarom ga je dan de individueel slechtste spelers vervangen door individueel betere spelers ???Jöhnk schreef:En het aantal tegendoelpunten is meer dan de verdediging alleen en het aantal doelpunten voor is meer dan de aanval alleen. Moet ik dat uitleggen?
Alsof dat automatisch het team beter maakt en, in dit geval, zorgt voor minder tegendoelpunten.
Ik zei niet voor niets dat Ajax een verdedigende middenvelder, een back en minimaal 1 CV kan gebruiken.
Het wordt steeds gekker hierRishi schreef:maar we waren aanvallend zo dramatisch en machteloos dat teams tegen Ajax gewoon durfden te aanvallen...

Nu is het aantal tegendoelpunten al de schuld van de aanvallers...
PS: Een van de grootste klachten richting Perez was zijn omschakeling, het gebrek aan beter gezegd. Dat probleem heeft Aissati echter ook.
Niet automatisch, maar wel als je gericht je zwakke plekken wegwerkt.Baseman schreef:Als je dat begrijpt, waarom ga je dan de individueel slechtste spelers vervangen door individueel betere spelers ???
Alsof dat automatisch het team beter maakt en, in dit geval, zorgt voor minder tegendoelpunten.
Als je een balvaste middenvelder opstelt in plaats van de momentenvoetballer Perez, krijg je al meer controle. Als je een complete linkerspits opstelt in plaats van een Rommedahl die je alleen maar in de diepte kan aanspelen, win je ook aan controle en stootkracht.
Nee, bij de keeper. Zullen we die dan maar de schuld geven?Baseman schreef:En de aanval begint bij de aanvallers ?Jöhnk schreef:Er kwamen nog geen drie passes achter elkaar aan.
Aangezien die als eerste vervangen moeten worden van jou.
Niet één speler kan een bal vasthouden bij Ajax, geeft dat niet te denken? Ja Suarez zou het kunnen, maar die maakt te graag de actie. Ajax heeft dringend behoefte aan balvastheid en vooral aan techniek.
En nog een keer voor de duidelijkheid: ik ontken de verdedigende zwakte van Ajax niet.
waarschijnlijk dubbel gepost, maar ik heb hem niet zien staan.
BRON: VI.NLAjax-transfer Aissati niet langer onbespreekbaar
PSV wilde Ismail Aissati aanvankelijk niet aan concurrent Ajax verkopen. Toch lijkt er beweging in de zaak van de middenvelder te komen.
'Er is nog een gat, maar wij willen ook graag een constructieve oplossing', zegt PSV-technisch manager Adrie van Kraay in De Telegraaf. Met zijn reactie op een nieuw bod uit Amsterdam wordt duidelijk dat de Eindhovense club bereid is te praten over een transfer van Aissati naar Ajax.
PSV had aanvankelijk geen trek Aissati naar Amsterdam te laten vertrekken. De vaderlandse concurrentie versterken was geen optie, zo luidde het betoog bij de kampioen. Maar gezien de standvastigheid van de negentienjarige middenvelder te willen vertrekken uit Eindhoven, lijkt dat standpunt te zijn verlaten.
Ik ben hier de Azijnzeiker, begrepen ?.Ach wat jij zegt riep ik al tig jaar geleden.Het lijkt er steeds op bij AJAX dat men het geheel elke keer uit het oog verliest.Of men koopt een paar verdedigers, en in de winterstop blijkt opeens dat de zijkanten wel heel dun en slecht bezet zijn.Of visa versa.Tis bijna nooit dat men in het gehele plaatje op elke linie een gerichte aankoop doet, of, en dat zul je nu weer zien gebeuren, men ( is verplicht ) om b.v. KJH te verkopen om van dat geld dan weer een paar paniek aankopen te gaan doen.joey schreef:Inderdaad, dat blijf ik zeggen, al noemt het hele forum mij een azijnzeiker. Achterin hebben we weinig kwaliteit en onze verdedigers vullen elkaar niet aan. Je mag niet al je hoop vestigen op de terugkeer van een talent dat een wedstrijd of vijftien op het hoogste niveau in de benen heeft. En ik welke staat komt Vermaelen terug van de OS? Is hij dan nog heel of heeft hij al te veel gespeeld?Marillion schreef:Maar wil je dan net doen alsof het in de verdediging en op het middenveld allemaal wel goed zit? Daar zat vorig seizoen toch echt ons grootste probleem.
Een ander probleem is het gebrek aan leiders in deze selectie. Wie trekt de kar? Wie zet iets recht in het veld? Ik zie alleen individualisten, talenten en meelopers.
Goed zodadelijk hebben we die Chivanic, S. en Aisattie.Blinken een voor een niet uit in het meeverdedigen.Een middenveld met in principe maar een stofzuiger ( Gabri ) en een achterhoede waar je echt niet vrolijk van wordt.Dan heb je dus, en ben je dus enkele zekerheidjes kwijt.Ik zou graag zien dat KJH bleef, immers. dan kun je de beste keuzes voorin maken, en zekerheid.Dan is het niet, zoals bijna altijd bij AJAX, nieuwe spelers erin, maar je zekerheden kwa goals enz is weg, creativiteit op de zijkanten, maar of dat we zodadelijk nog een echte afmaker hebben ?.
Goed, het middenveld.Aissati centraal, met links Lindgren, rechts Gabri.Kweet niet hoor, maar we hadden een beter mddenveld ( kwa balafpakken ) een paar seizoenen geleden, en zelfs dat werd geregeld overlopen, juist omdat, wat nu ook weer dreigt te gebeuren, onze zijkanten nu niet echt uitblinkte in meeverdedigen.
De achterhoede, tja, daar kun je kort over zijn.Wie gaat in die linie de kar trekken, wie wordt daar het zekerheidje, of zekerheden.En ook hier geld hetzelfde als voor het middenveld.Enkele seizoenen geleden stond er een beter collectief in die linie, maar zelfs die werd regelmatig simpel te kijk gezet.
Dat gelul over dat AJAX geen tien speler kan vervangen slaat natuurlijk nergens op.Het zijn er geen tien, maar 5, het is ook niet van vandaag dat achterhoede probleem, men heeft bijna 2 seizoenen de tijd gehad.
Daarom is het ook zo jammer, dat, zoals het er nu uitziet, AJAX zich meer druk maakt om weer een middenvelder ( terwijl we al zo veel spelers hebben die op het middeenveld uit de voeten kunnen ) dan voor versterking in de achterhoede.Want met 2 goede aankopen, en KJH, zet je daadwerkelijk de stap naar herstel van AJAX in.Dan krijgen de aankopen in ieder geval meer en rustiger de tijd om te wennen, dan mag er best een slowstarter tussen zitten ( of die het fysiek effe niet kan trekken ).
Maar goed, we hebben nog een paar weken zullen we maar zeggen ..
Blij met de punten ...
Omdat Suarez niet op twee posities tegelijk kan spelen. Ik zet hem op rechts.Scherrer schreef:Jöhnk, hoe kom jij er in hémelsnaam bij dat de linksbuiten-positie afgelopen jaar de zwakst bezette positie van Ajax was? Ik vond Suarez daar regelmatig ijzersterke wedstrijden spelen.
Ik neem trouwens aan dat je best snapt wat ik bedoel. We hadden slechts één vleugelspeler die voldeed.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op do jul 17, 2008 1:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- AT Toto winner 10/11
Natuurlijk begreep ik je wel. Maar het kwam mij over alsof je Suarez op linksbuiten (waarhij het grootste deel van het seizoen heeft gestaan) een waardeloze speler vond. Ik moet heel eerlijk zeggen dat Suarez voor mijn gevoel een betere links- dan rechtsbuiten is. Maar hopelijk krijg ik ongelijk, want op rechts zal hij dit seizoen uiteindelijk toch wel belanden.Jöhnk schreef:Omdat Suarez niet op twee posities tegelijk kan spelen. Ik zet hem op rechts.Scherrer schreef:Jöhnk, hoe kom jij er in hémelsnaam bij dat de linksbuiten-positie afgelopen jaar de zwakst bezette positie van Ajax was? Ik vond Suarez daar regelmatig ijzersterke wedstrijden spelen.
Ik neem trouwens aan dat je best snapt wat ik bedoel.

Goal.com meldt het volgende:
EXCLUSIEF: Aissati is Ajax tien miljoen waard
Ajax wil ver gaan om Ismail Aissati aan de selectie toe te voegen. De Amsterdammers hebben liefst tien miljoen euro over voor de 19-jarige PSV’er. Momenteel is het bod dat op de Eindhovense burelen ligt 5,2 miljoen euro, kan Goal.com exclusief melden. Ajax wil niet reageren op het bericht.
De aanvallende middenvelder kwam het afgelopen seizoen nauwelijks aan spelen toe bij PSV. De speler kwam vorig seizoen niet verder dan zestien optredens in de Eindhovense hoofdmacht. Aissati voelt zich niet meer gewaardeerd en wil vertrekken; het liefst naar Ajax.
De Amsterdammers willen alles uit de kast halen om de speler bij de concurrent weg te plukken. Momenteel heeft Ajax een bod van 5,2 miljoen euro uitgebracht op Aissati. Van Basten wil echter tot tien miljoen euro gaan om de speler te strikken.
Geconfronteerd met het bericht wil Ajax-woordvoerder Miel Brinkhuis niet reageren.
Saillant detail: volgens onze bron verwacht Van Basten ook een vertrek van aanvaller Klaas Jan Huntelaar. Hij zou zich echter indekken en al bezig zijn met een 'grote spits'. Afgelopen maandag na afloop van de eerste training zei de voormalig bondscoach van Oranje nog geen ‘plan-B’ te hebben in het geval Huntelaar vertrekt.
Ik denk het allebei. Dan weer het een, dan weer het ander.Jöhnk schreef:Als ik Ajax zie voetballen denk ik in eerste instantie: wat voetballen ze slecht. Pas in tweede instantie denk ik 'wat verdedigen ze slecht'.

OT: tien miljoen voor Aissati is natuurlijk je reinste klets.
Het stinkt aan alle kanten!
Lijk me ook sterk dat ze 5.2 miljoen bieden en tot 10 willen gaan. En stel dat het zo was, slecht binnen kamers gehouden dan!Arthur schreef:Dus er ligt een bod van 5,2 miljoen, maar ze hebben goal.com vast verteld dat ze tot 10 miljoen zullen gaan?Jöhnk schreef:De Amsterdammers hebben liefst tien miljoen euro over voor de 19-jarige PSV’er. Momenteel is het bod dat op de Eindhovense burelen ligt 5,2 miljoen euro