Charisteas
Moderator: mods
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Pluralis_majestatisPluralis majestatis (Latijn: letterlijk meervoud van verhevenheid; ook: majesteitsmeervoud of koninklijk meervoud) is het gebruik van het meervoud wanneer men naar zichzelf verwijst, dus in plaats van ik.
Dit gebruik is met name gangbaar bij verheven personen zoals monarchen ("Wij Beatrix..."), bisschoppen en pausen. Paus Johannes Paulus II besloot bij zijn aantreden de pluralis majestatis niet te gebruiken.
Een bekend citaat waarin de pluralis majestatis wordt gebruikt is het aan koningin Victoria toegeschreven "We are not amused" (alhoewel volgens een aantal bronnen ze niet alleen over zichzelf, maar ook over de hofdames sprak).
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Er zijn er die in hun signature over zichzelf spreken in de derde persoon enkelvoud. Dan is de sprong naar eerste persoon dubbelvoud nog niet eens zo heel moeilijk. ;)Voetske schreef:Dus we is wijzend naar IK (mezelf ) maar dan in meervoud, moeilijk moeilijk ;)
Niet dat ik dat deed overigens. Ik wilde maar zeggen dat (bijna) alle Ajacieden Chari niet zagen zitten en dat ie heus niet ineens onvervangbaar gaat blijken (voor ons).
Ik denk dat we ( hihi ) bedoelen Charisteas t.o.v Rosenberg, en dan vinden we ( WhoeaaaDubbel schreef:Er zijn er die in hun signature over zichzelf spreken in de derde persoon enkelvoud. Dan is de sprong naar eerste persoon dubbelvoud nog niet eens zo heel moeilijk. ;)Voetske schreef:Dus we is wijzend naar IK (mezelf ) maar dan in meervoud, moeilijk moeilijk ;)
Niet dat ik dat deed overigens. Ik wilde maar zeggen dat (bijna) alle Ajacieden Chari niet zagen zitten en dat ie heus niet ineens onvervangbaar gaat blijken (voor ons).
Laatst gewijzigd door 999 op zo sep 03, 2006 8:04 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Ik had anders liever Charisteas gehouden dan die zakcentjes erbij gekregen. :sad:Steef schreef:Daarnaast ga je dat beetje geld dat je hebt natuurlijk niet aan een concurrent geven. De Feyenoord-directie heeft het hoofd in de strop gelegd: als-ie niet scoort of bevalt wordt de situatie onhoudbaar. Daarnaast kunnen ze nooit meer de 'we hebben geen geld'-kaart spelen. Dan krijgen ze onherroepelijk het unanieme antwoord: "gek he, als je het aan 020 geeft!"
Mwah, vooral de laatste maanden is de loftrompet regelmatig uitgestoken over Charisteas. Bovendien hebben Babel, Manu en Rosenberg nog alles te bewijzen in de spits en is in het verleden gebleken dat het heel wat tijd vergt voor buitenlandse spitsen om aan die rol als midvoor te wennen.Dubbel schreef:We waren bij Harry's komst niet enthousiast en tijdens zijn verblijf ook niet dus waarom dan bij zijn vertrek doen alsof dat een ramp is? Als back-up voor KJH hebben we Babel, Manu of Rosenberg. Die jongens zitten allemaal lang genoeg bij Ajax om te weten wat je als 9 in een 433 moet doen. En als we een 9-b nodig hebben dan schuiven we gewoon Jaap Stam naar voren.Peter schreef:Precies, Voetske. Charisteas was het alternatief voor een geblesseerde Huntelaar en een prima breekijzer.
Ik kan er toch niks aan doen dat dat stelletje gapers boven bij AJAX een transfer van je standin voor Huntelaar verkiezen boven het laten meedoen in een van je belangrijkste wedstrijden van het seizoen.
Feit is dat Charisteas vorig seizoen in veel wedstrijden voor de ommekeer zorgde, j.l. tegen Nac nog.Nee Rosenberg daar lag men bij Kopenhagen wakker van.
Man o Man, AJAX wil een topclub zijn, maar nog steeds van die knullige, kneuterige niet in het AJAX belang beslissingen nemen :sad:
Feit is dat Charisteas vorig seizoen in veel wedstrijden voor de ommekeer zorgde, j.l. tegen Nac nog.Nee Rosenberg daar lag men bij Kopenhagen wakker van.
Man o Man, AJAX wil een topclub zijn, maar nog steeds van die knullige, kneuterige niet in het AJAX belang beslissingen nemen :sad:
Blij met de punten ...
-