Quincy Promes

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Re: Quincy Promes

Bericht door Jöhnk » vr dec 18, 2020 2:26 pm

Ajax Rules schreef:
vr dec 18, 2020 12:40 pm
Lionel schreef:
vr dec 18, 2020 12:37 pm
Taylor doorschuiven, een CV kopen die complementair is aan Schuurs en door.
Je hebt echt nog wel een middenvelder nodig. En zonder Promes wordt de voorhoede ook wat aan de krappe kant.

Maar goed, sowieso heel positief als serieuze clubs zich zouden melden voor onze dure probleemgevallen.
Ja het wordt wat dunnetjes allemaal. Ik zou Strieder kopen voor op het middenveld en Kerk voorin. Prima opties, Ajax is geen speeltuin.

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » za dec 19, 2020 5:32 am

De Dominee schreef:
vr dec 18, 2020 9:54 am
Zijn wat geruchten omtrent Spartak wat interesse zou hebben. Zou een mooie oplossing zijn voor alle partijen mijns inziens. 10+mln en klaar.
Daar gaat justitie nooit toestaan zolang de steekpartij niet is opgelost. Een verdachte mag natuurlijk nooit het land uit.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Lionel

Bericht door Lionel » za dec 19, 2020 9:35 am

En Europees straks?
IK GELOOF!!!!!!

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » za dec 19, 2020 9:58 am

Weet niet wat er van waar is, maar het gerucht gaat dat hij z’n neef 15.000 euro had aangeboden. Die had geweigerd omdat hij waarschijnlijk nooit meer kan lopen waarop Promes hem heeft gedreigd wat aan te doen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel

Bericht door Lionel » za dec 19, 2020 10:12 am

Is dat aandoen de messteek of is dit allemaal nog achteraf?

Juli messteek, toen 15K geboden, toen geweigerd, dreigement, aangifte. Zoiets?
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee

Bericht door De Dominee » za dec 19, 2020 10:24 am

Hij bood hem 15K omdat ie nooit meer kan lopen. Na het steek incident dan dus lijkt me.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » za dec 19, 2020 10:34 am

Lionel schreef:Is dat aandoen de messteek of is dit allemaal nog achteraf?

Juli messteek, toen 15K geboden, toen geweigerd, dreigement, aangifte. Zoiets?
Dat laatste. Weet absoluut niet of het waar is hoor, maar gisteren bij VI werd die 15.000 ook aangehaald. Het past ook wel een beetje in de tijdlijn. Promes biedt hem een schijntje aan om aangifte te voorkomen, neef zegt flikker op ik kan waarschijnlijk nooit meer lopen en dreigt met aangifte, Promes dreigt hem wat aan te doen als hij dat doet - niet onaannemelijk gezien zijn vriendenkring - TCI wordt getipt en Quincy wordt opgepakt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

wimpey

Bericht door wimpey » za dec 19, 2020 12:50 pm

Hearsay...

Wat moet Ajax doen als bewezen mocht worden dat die jongen bloed aan z’n handen heeft? Help je hem of pleur je hem eruit? Laat je het financiële prevaleren of je principes en het beeld dat je als club wilt neerzetten?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za dec 19, 2020 12:54 pm

Ik vind het interessanter wat Ajax doet als het niet bewezen wordt.

Indien het wel bewezen wordt vliegt Promes namelijk, naar ik aanneem, de bak in. Dus dan blijft er van die financiële waarde toch niks meer over. Het enige wat Ajax dan nog rest is Promes zelf financieel uitkleden.

Lionel

Bericht door Lionel » za dec 19, 2020 12:57 pm

wimpey schreef:
za dec 19, 2020 12:50 pm
Hearsay...

Wat moet Ajax doen als bewezen mocht worden dat die jongen bloed aan z’n handen heeft? Help je hem of pleur je hem eruit? Laat je het financiële prevaleren of je principes en het beeld dat je als club wilt neerzetten?
Ik zou als club aan de beeldvorming denken.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za dec 19, 2020 1:06 pm

Bijkomend probleem is dat het waarschijnlijk wel even gaat duren voor er duidelijkheid is in deze zaak. Maar ik denk dat zowel Ajax als Promes wel openstaan voor een transfer zodra dat mogelijk is. Denk ook aan de reactie van het publiek. Zondag zijn er geen Den Haag supporters maar op enig moment stromen de stadions weer vol.

Mocht hij schuldig worden bevonden hangt het nog af van de manier waarop en welke straf hij krijgt. Je zou als club in zo'n scenario kunnen overwegen om hem in te zetten in een maatschappelijk traject. Hij zit in die rapscene en daar zijn volgens mij forse problemen met jeugd, deels specifiek op dit gebied. Jeugd waar hij misschien invloed op heeft. Maar dat kun je enkel doen als hij een bekentenis aflegt en door het stof gaat. Voorlopig stelt hij onschuldig te zijn dus dan gaat die vlieger sowieso niet op.

Wat de gevolgen zouden zijn voor zijn contract met Ajax weet ik niet. Ik vraag me ook af of een transfer op dit moment nu wel of niet mogelijk is. Mag je als verdachte naar het buitenland? Voor een vakantie misschien wel maar als het om verhuizen gaat?
Nil volentibus arduum

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za dec 19, 2020 1:09 pm

Maatschappelijk traject? Ik mag hopen dat hij gewoon de gevangenis in moet als hij dit echt heeft gedaan.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za dec 19, 2020 1:15 pm

Dat is nog de vraag. Ik ben geen jurist en heb geen idee wat redelijk is om te verwachten bij deze specifieke zaak.

Hij staat tot 2024 onder contract. De kans dat hij bij een veroordeling en eventuele celstraf nog onder contract staat bij Ajax wanneer hij vrij zou komen is niet ondenkbeeldig. En ik weet niet of Ajax het contract zou kunnen verbreken bij een veroordeling.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » za dec 19, 2020 1:18 pm

Wanneer loopt zijn contract af?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta

Bericht door Iniesta » za dec 19, 2020 1:24 pm

Als dit bewezen wordt, zal hij echt de bak wel in gaan. Het gaat hier niet om een blauw oog oid.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za dec 19, 2020 1:44 pm

Marillion schreef:
za dec 19, 2020 1:15 pm
Dat is nog de vraag. Ik ben geen jurist en heb geen idee wat redelijk is om te verwachten bij deze specifieke zaak.

Hij staat tot 2024 onder contract. De kans dat hij bij een veroordeling en eventuele celstraf nog onder contract staat bij Ajax wanneer hij vrij zou komen is niet ondenkbeeldig. En ik weet niet of Ajax het contract zou kunnen verbreken bij een veroordeling.
Mijn gevoel is dat je bij dit soort geweld de gevangenis in zou moeten. En daarmee wordt zijn contract volslagen irrelevant. Want vanuit de gevangenis kan Promes zijn werk niet doen, lijkt me.

zeux

Bericht door zeux » za dec 19, 2020 1:47 pm

Zeux schreef:
za dec 19, 2020 1:18 pm
Wanneer loopt zijn contract af?
Hmm, Marillion had het al geschreven hierboven. Gemist. :-)

Inderdaad zal de rechtszaak - als die komt - wel voor einde contract geweest zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za dec 19, 2020 1:50 pm

Jöhnk schreef:
za dec 19, 2020 1:44 pm
Marillion schreef:

Mijn gevoel is dat je bij dit soort geweld de gevangenis in zou moeten. En daarmee wordt zijn contract volslagen irrelevant. Want vanuit de gevangenis kan Promes zijn werk niet doen, lijkt me.
Maar wat betekent dit dan voor zijn contract? Kan Ajax op basis van die situatie besluiten om hem te ontslaan? Promes kan in die periode in ieder geval niet leveren. Maar ik weet niet wat de mogelijkheden dan zijn.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » za dec 19, 2020 1:53 pm

Marillion schreef:
za dec 19, 2020 1:50 pm
Jöhnk schreef:
za dec 19, 2020 1:44 pm
Marillion schreef:

Maar wat betekent dit dan voor zijn contract? Kan Ajax op basis van die situatie besluiten om hem te ontslaan? Promes kan in die periode in ieder geval niet leveren. Maar ik weet niet wat de mogelijkheden dan zijn.
Er zal toch een clausule in staan bij 'misdragingen'?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za dec 19, 2020 1:55 pm

Ik ga ervan uit dat je iemand die (zeg) een jaar niet komt opdagen op het werk best mag ontslaan. Ik denk trouwens dat crimineel gedrag op zichzelf voldoende reden is voor ontslag op staande voet.

Er wordt wel heel licht over gedacht, vind ik...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za dec 19, 2020 2:08 pm

Je hebt liever dat we 'm op voorhand veroordelen en een vonnis en gevolgen bedenken zonder kennis van zaken?

Ik denk niet dat iemand het onderschat. Natuurlijk is dit een hele serieuze zaak. Maar ik weet niet wat je ongeveer mag verwachten bij een eventuele veroordeling. Zowel niet als het gaat over de straf als de gevolgen voor zijn contract. Bij een celstraf kan hij zijn verplichtingen naar Ajax toe niet nakomen. Ik kan me voorstellen dat dit een mogelijkheid is om het contract te beëindigen maar misschien ligt dat juridisch anders?
Nil volentibus arduum

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za dec 19, 2020 2:15 pm

Ja hoor, dat heb ik liever...

We filosofeerden over het geval dat hij schuldig zou zijn, toch? Als er dan wordt gesproken in termen van ‘maatschappelijk traject’ en ‘hoe lang loopt zijn contract nog?’ dan krijg ik het gevoel dat er iets te makkelijk wordt gedacht.

Bij schuld is het einde verhaal Promes bij Ajax. Dat weten we allemaal wel, denk ik.

zeux

Bericht door zeux » za dec 19, 2020 2:16 pm

Dit is pas een week bekend, met een politie die nog aan het uitzoeken is wat nu precies de feiten zijn.

Misschien even kijken hoe zich dit ontrolt, voordat al harde conclusies worden getrokken? We hebben geen enkel idee wat er in de bestuurskamer an Ajax besproken is en welke gesprekken ze met Promes voeren.

Zolang er geen concreet bewijs van fout handelen is (en voor zover ik weet heeft de politie dat nog niet) kun je als club ook niks. Want je mag iemand niet veroordelen zonder bewijs. En dat is wel wat je doet als je hem ontslaat of onvrijwillig op non-actief stelt.

wimpey

Bericht door wimpey » za dec 19, 2020 2:41 pm

Jöhnk schreef:
za dec 19, 2020 2:15 pm
Bij schuld is het einde verhaal Promes bij Ajax. Dat weten we allemaal wel, denk ik.
Je gaat er vanuit dat ie in dat geval de bak in draait. Maar mensen die Spong kunnen betalen hebben betere kansen in de rechtszaal dan met een pro deo advocaat.

Aannames: schuldig en niet de bak indraaiend. Moet Ajax hem ontslaan of rehabiliteren?

Iemand die zich als identitair gangsta profileert zou ik trouwens niet het maatschappelijke traject ter bekering van drilrappers in sturen. Dat las ik ergens hiervoor. Lijkt me olie op vuur.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za dec 19, 2020 2:45 pm

Je gaat toch geen messentrekker opstellen? Een beetje een non-discussie, dit.

Plaats reactie