Hij is niet dramatisch slecht zoals Gabrich of Charisteas, maar het marcheert in ieder geval voor geen meter met Kolbeinn in de spits. Juist alle eigenschappen die een centrumaanvaller van Ajax moet hebben mist hij.Khraa schreef:Het probleem ligt op veel vlakken, maar niet bij Sigthorsson. Je speelt 4-4-2 in een 4-3-3 opstelling, in een veel te laag tempo, Fischer uit vorm, De Jong geblesseerd, Bojan hopelijk uit vorm, Schone uit vorm. We hebben een spits die eindelijk regelmatig scoort en nog is het een van de slechtste spitsen ooit?Rishi schreef:Het probleem van dit Ajax komt door een groot gedeelte ook door Kolbeinn. De beste jongen werkt hard maar heeft 1) geen techniek 2) geen oog voor medespelers 3) geen diepgang 4) geen snelheid 5) en hij loopt overal en nergens. Ik vind hem werkelijk waar één van de meest slechte spitsen die we ooit hebben gehad. Hij komt op ieder onderdeel zwaar tekort. Al kan hij aardig koppen natuurlijk.
Als Ajax 4-4-2 gaat spelen, wat Frank in mijn ogen gewoon mag doen, mits hij de flanken goed laat bezetten door backs en middenvelders, dan ben ik bang dat Sigthórsson nog steeds techniek en combinatievermogen tekort komt. De doelpunten van de laatste tijd maakte hij ondanks zijn gebrekkige techniek. Deze jongen zal niet op 25 of 30 goals in een seizoen gaan uitkomen, dat geef ik je op een briefje. Je zou zelfs bijna weer gaan hopen dat hij opnieuw geblesseerd raakt, omdat we de afgelopen 2 seizoenen zonder hem telkens onze beste wedstrijden hebben gespeeld.
Frank lijkt erg dogmatisch te zijn wat betreft 4-3-3. Jammer, want zowel Johan Cruijff als Louis van Gaal hebben diverse keren met 1 aanvaller minder gespeeld maar toch gewoon wel op een Ajax waardige manier. We hebben Frank ook nooit 3-4-3 zien spelen (misschien alleen Roda uit 2 seizoenen terug) en 4-4-2 of 3-5-2 lijken voor hem scheldwoorden. Zonde, want we hebben op dit moment spelersmateriaal dat in een dergelijk systeem productiever zijn, mooier voetballen zullen laten zien, duidelijker des Ajax een stempel zullen drukken.