Kolbeinn Sigthórsson

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Cruijff » ma aug 26, 2013 9:16 am

Khraa schreef:
Rishi schreef:Het probleem van dit Ajax komt door een groot gedeelte ook door Kolbeinn. De beste jongen werkt hard maar heeft 1) geen techniek 2) geen oog voor medespelers 3) geen diepgang 4) geen snelheid 5) en hij loopt overal en nergens. Ik vind hem werkelijk waar één van de meest slechte spitsen die we ooit hebben gehad. Hij komt op ieder onderdeel zwaar tekort. Al kan hij aardig koppen natuurlijk.
Het probleem ligt op veel vlakken, maar niet bij Sigthorsson. Je speelt 4-4-2 in een 4-3-3 opstelling, in een veel te laag tempo, Fischer uit vorm, De Jong geblesseerd, Bojan hopelijk uit vorm, Schone uit vorm. We hebben een spits die eindelijk regelmatig scoort en nog is het een van de slechtste spitsen ooit?
Hij is niet dramatisch slecht zoals Gabrich of Charisteas, maar het marcheert in ieder geval voor geen meter met Kolbeinn in de spits. Juist alle eigenschappen die een centrumaanvaller van Ajax moet hebben mist hij.

Als Ajax 4-4-2 gaat spelen, wat Frank in mijn ogen gewoon mag doen, mits hij de flanken goed laat bezetten door backs en middenvelders, dan ben ik bang dat Sigthórsson nog steeds techniek en combinatievermogen tekort komt. De doelpunten van de laatste tijd maakte hij ondanks zijn gebrekkige techniek. Deze jongen zal niet op 25 of 30 goals in een seizoen gaan uitkomen, dat geef ik je op een briefje. Je zou zelfs bijna weer gaan hopen dat hij opnieuw geblesseerd raakt, omdat we de afgelopen 2 seizoenen zonder hem telkens onze beste wedstrijden hebben gespeeld.

Frank lijkt erg dogmatisch te zijn wat betreft 4-3-3. Jammer, want zowel Johan Cruijff als Louis van Gaal hebben diverse keren met 1 aanvaller minder gespeeld maar toch gewoon wel op een Ajax waardige manier. We hebben Frank ook nooit 3-4-3 zien spelen (misschien alleen Roda uit 2 seizoenen terug) en 4-4-2 of 3-5-2 lijken voor hem scheldwoorden. Zonde, want we hebben op dit moment spelersmateriaal dat in een dergelijk systeem productiever zijn, mooier voetballen zullen laten zien, duidelijker des Ajax een stempel zullen drukken.

bryan

Bericht door bryan » za aug 31, 2013 1:11 pm

Elke trainer die 4-4-2 speelt bij Ajax wordt afgekraakt door de supporters. Geheel onterecht, maar zo gaat dat.

Terwijl het Ajax van 1971-1973 nog een stap verder ging en een aardig potje anti-voetbal kon spelen wanneer dat nodig was, maar dat lijkt iedereen te zijn vergeten.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo sep 01, 2013 1:39 pm

Wat was hij weer slecht. :excited.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo sep 01, 2013 1:46 pm

Hij past zooooo TOTAAL NIET bij het spel van Ajax. Kan hij voor het einde van de deadline niet verkocht worden?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo sep 01, 2013 1:47 pm

Hij zal het hele seizoen spelen.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo sep 01, 2013 1:47 pm

Daar ben ik ook bang voor. Hoesen is geen serieuze concurrent.

Misschien Bojan eens op die positie proberen?

wimpey

Bericht door wimpey » zo sep 01, 2013 1:50 pm

Yopi schreef:Wat was hij weer slecht. :excited.gif:
Wat stond hij weer op een eiland. Hij heeft Bojan en Sana naast zich. Dan ben je als spits kansloos. Geen voorzet gezien die Kolbeinn had kunnen verwerken.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo sep 01, 2013 1:55 pm

Aan de bal is hij heeeeel matig, Wimpey.

wimpey

Bericht door wimpey » zo sep 01, 2013 2:10 pm

Yopi schreef:Aan de bal is hij heeeeel matig, Wimpey.
Ik heb er vandaag meer gezien die vrijwel alles inleverden. Vorm, verrtouwen is niet optimaal momenteel.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo sep 01, 2013 2:15 pm

Je hebt niet de indruk dat het bij Sigthorsson ook gebrek aan techniek is?

Lionel

Bericht door Lionel » zo sep 01, 2013 2:27 pm

En aan inzicht. Aan snelheid.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 01, 2013 2:30 pm

Jöhnk schreef:Je hebt niet de indruk dat het bij Sigthorsson ook gebrek aan techniek is?

Dat niet alleen, hij is tactisch ook gewoon behoorlijk dom. Liet Van Halst vorige week nog goed zien, maar Kolbeinn staat vrijwel altijd op de verkeerde plek. Door hem, en vooral nu Eriksen en De Jong er niet bij zijn, kan welke ploeg dan ook in alle rust opbouwen. Als spits moet hij veel dieper staan en de opbouw van de tegenstander veel eerder verstoren. In plaats daarvan loopt hij met zijn zware, logge motoriek een beetje te sjokken op het middenveld.

Zo kom je nooit, maar dan ook echt nooit aan fatsoenlijk collectief druk zetten en heb je eigenlijk een enorme gat in je speelwijze.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo sep 01, 2013 2:30 pm

Aan alles. Een matige speler.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 01, 2013 2:36 pm

Kolbeinn is een prima spits, als hij in zijn kracht wordt gebruikt. Verder heeft hij ook amper concurrentie van Hoesen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 01, 2013 2:40 pm

Ajaciedjuh schreef:Kolbeinn is een prima spits, als hij in zijn kracht wordt gebruikt. Verder heeft hij ook amper concurrentie van Hoesen.

Dat laatste vind ik niet eerlijk. Hoesen krijgen een keer in de twee weken een invalbeurtje van 5-10 minuten. Als De Boer hem net zo veel tijd en vertrouwen geeft als bij Kolbeinn, dan komt het goed.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 01, 2013 2:43 pm

Mr. Ajax schreef:
Ajaciedjuh schreef:Kolbeinn is een prima spits, als hij in zijn kracht wordt gebruikt. Verder heeft hij ook amper concurrentie van Hoesen.

Dat laatste vind ik niet eerlijk. Hoesen krijgen een keer in de twee weken een invalbeurtje van 5-10 minuten. Als De Boer hem net zo veel tijd en vertrouwen geeft als bij Kolbeinn, dan komt het goed.
Heeft niks met eerlijk te maken. Het is mijn mening dat Hoesen tekort komt. Maar als Kolbeinn zo doorgaat als vandaag, dan zal het niet lang duren voordat hij in de basis start.

Met het ontbreken van Siem en Eriksen, hebben we ontzettend veel scorend vermogen ingeleverd. Een moeilijk scorende spits helpt daar niet bij. Een goede flankspeler, Bojan en/of Fischer in vorm en Siem terug, dan ziet het er al weer een stuk beter uit.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 01, 2013 2:49 pm

Ajaciedjuh schreef:
Mr. Ajax schreef:

Heeft niks met eerlijk te maken. Het is mijn mening dat Hoesen tekort komt. Maar als Kolbeinn zo doorgaat als vandaag, dan zal het niet lang duren voordat hij in de basis start.

Tuurlijk heeft het wel met eerlijk te maken, want waar is je mening dan op gebaseerd? Op die invalbeurtjes van 5 minuten? En dan vind je hem tekort komen, terwijl je Sigthorsson na bijna een half jaar met wekelijks hele wedstrijden een prima spits voor ons vindt? Nou, dan hebben we echt een heel, heel, heeel ander kijk op voetbal.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 01, 2013 2:52 pm

Ajaciedjuh schreef:
Mr. Ajax schreef:

Met het ontbreken van Siem en Eriksen, hebben we ontzettend veel scorend vermogen ingeleverd. Een moeilijk scorende spits helpt daar niet bij. Een goede flankspeler, Bojan en/of Fischer in vorm en Siem terug, dan ziet het er al weer een stuk beter uit.

Als ik dit zo lees zou ik denken dat het spel prima is, en dat er voldoende kansen worden gecreerd, maar simpelweg niet benut. Dat is natuurlijk niet waar. En in mijn ogen ligt dat voor een groot deel aan het Sigthorsson zijn invulling van de spitspositie. Hoesen zal dan wel moeilijker scoren/afmaken, ik verwacht wel dat hij de ploeg beter laat spelen. En ik verwacht ook dat ik gedurende het seizoen (binnenkort al) mijn gelijk hierin ga krijgen.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 01, 2013 2:52 pm

Vorig jaar heeft hij 21 keer gespeeld. Ook in de basis met afwezigheid van Kolbeinn. Daarnaast wedstrijden in voorbereiding en JA.

LucaS

Bericht door LucaS » zo sep 01, 2013 4:03 pm

Hoesen geen concurrent? Ik vind Hoesen in de combinatie prima. Ook vandaag weer wat kansjes voorbereid.
I think I lost my fucking headache

Lionel

Bericht door Lionel » zo sep 01, 2013 8:21 pm

Met Hoesen heb je diepte én een aanspeelpunt.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 01, 2013 8:27 pm

Rishi schreef:Met Hoesen heb je diepte én een aanspeelpunt.

En niet onbelangrijk een snellere voortzetting.

Toppie

Bericht door Toppie » zo sep 01, 2013 8:27 pm

Rishi schreef:Met Hoesen heb je diepte én een aanspeelpunt.

Met Bojan om je heen win je nooit wat hij mist de aanvoer en vertrouwen en dus wordt Sigi geslachtofferd

Lionel

Bericht door Lionel » zo sep 01, 2013 10:40 pm

Sig loopt de ruimtes dicht voor de 4 om hem heen.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 02, 2013 9:03 am

Jöhnk schreef:Je hebt niet de indruk dat het bij Sigthorsson ook gebrek aan techniek is?
Die jongen is prima 'in the box' en met z'n neus richting doel tegenstander. Die 2 naast hem liepen ook gisteren weer alles dicht en vanaf het middenveld kwam geen ondersteuning. Ik geef het je te doen...

Plaats reactie