De Martin van Geel Topic
Moderator: mods
ik denk dat Marco al heeft aangegeven wat voor soort spelers hij wil hebben en voor welke posities. Hij was toch zo super goed voorbereid tijdens de gesprekken met AJAX?Peter schreef:Maar wie scout die spelers dan? Is het opeens zo dat vdZee uit de hoge hoed wordt getoverd en tegen hem gezegd wordt 'doe je ding'?
Het is mij onduidelijk, hoor.
De scouting heeft natuurlijk wel zicht gehad op spelers, ze werken nu met het dure scoutingssysteem waar alle spelers inzitten. Marco heeft wél een internationaal netwerk, zijn naam doet wel deuren openen.
Men is nu Marco's elftal aan het binnenhalen.
En wat als één van Marco's spelers zijn been breekt? Dan halen we voor die positie maar niemand?Neefkens schreef:ik denk dat Marco al heeft aangegeven wat voor soort spelers hij wil hebben en voor welke posities. Hij was toch zo super goed voorbereid tijdens de gesprekken met AJAX?
De scouting heeft natuurlijk wel zicht gehad op spelers, ze werken nu met het dure scoutingssysteem waar alle spelers inzitten. Marco heeft wél een internationaal netwerk, zijn naam doet wel deuren openen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Absoluut, maar Coronel was vrij positief over hem. Hij heeft iets over zich heen waar ik niet vrolijk van wordt. Iets 'niet eerlijks'.Marillion schreef:Dat moet je zeker niet uitsluiten. Dan heb je een algemeen directeur met een voetbalachtergrond.Peter schreef:Molenaar?
Ik heb het niet zo op die man. Hij is de afgelopen periode iets te vaak in de publiciteit geweest om zichzelf te pushen. Daar hou ik niet zo van.
- Ajaciedjuh
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
In het stuk in de Parool op de vraag of vdAat blijft?Bertje schreef:Waar was Coronel positief over hem, Peter?
Ik ken Keje Molenaar niet. Ja, ik ken hem van hallo zeggen. En als ik hem zie op TV: prima, ik kan niet anders zeggen. Maar we hebben nu een interim. Die zit er nog vijf maanden en ik ga eens rustig kijken hoe we het daarna gaan doen.
Iedereen hier is te veel gewend geraakt aan de situatie zoals we die nu al een decennium kennen bij Ajax. Er komt helemaal geen nieuwe 'uitgeklede' TD en Marco beslist inderdaad alles. Goddank!
Zoals ik al een keer eerder in een topic had gezegd is een stabiele interne organisatie het belangrijkste voor het behalen van succes. Een andere voorwaarde is continuiteit, de derde vakmanschap.
Met de huidige functieverdeling zit er niemand in een ander z'n vaarwater, waarmee er eindelijk stabiliteit zal komen. Spanningen tussen TD en trainer zijn eindelijk verleden tijd. Verder heeft Marco enorm veel invloed en verantwoordelijkheid binnen de club. Bij (tijdelijk) tegenvallende resultaten kan hij zich niet meer verschuilen achter een TD, maar belangrijker, hij zal niet zomaar vertrekken bij de eerste de beste mooie aanbieding van Milan of een andere Europese topclub. Hij zal z'n klus af willen maken en bij Ajax blijven om dit voor elkaar te krijgen. Hierdoor ontstaat er ook continuiteit in de organisatie. O.a. Heitinga klaagde onlangs al over het gebrek hieraan. Daarnaast zal een man als van Basten gelukkig ook de tijd krijgen van het publiek. De puinhopen van 10 jaar wanbeleid poets je niet in één zomer weg.
Of van Basten een vakman is....tja, daar zullen we met z'n allen wel weer enorm van mening verschillen. Ik denk van wel. Het is m.i. veel meer een clubtrainer dan een trainer van het nationaal elftal. Iemand met een duidelijke visie en een sterke persoonlijkheid. Jong is hij ook en misschien nog relatief onervaren, maar met de leergierigheid en bezetenheid van van Basten moet dat echter niet een onoverkomelijk probleem worden.
Nee, ik zie het zonnig tegemoet. Ongeacht van wie de AD wordt.
Zoals ik al een keer eerder in een topic had gezegd is een stabiele interne organisatie het belangrijkste voor het behalen van succes. Een andere voorwaarde is continuiteit, de derde vakmanschap.
Met de huidige functieverdeling zit er niemand in een ander z'n vaarwater, waarmee er eindelijk stabiliteit zal komen. Spanningen tussen TD en trainer zijn eindelijk verleden tijd. Verder heeft Marco enorm veel invloed en verantwoordelijkheid binnen de club. Bij (tijdelijk) tegenvallende resultaten kan hij zich niet meer verschuilen achter een TD, maar belangrijker, hij zal niet zomaar vertrekken bij de eerste de beste mooie aanbieding van Milan of een andere Europese topclub. Hij zal z'n klus af willen maken en bij Ajax blijven om dit voor elkaar te krijgen. Hierdoor ontstaat er ook continuiteit in de organisatie. O.a. Heitinga klaagde onlangs al over het gebrek hieraan. Daarnaast zal een man als van Basten gelukkig ook de tijd krijgen van het publiek. De puinhopen van 10 jaar wanbeleid poets je niet in één zomer weg.
Of van Basten een vakman is....tja, daar zullen we met z'n allen wel weer enorm van mening verschillen. Ik denk van wel. Het is m.i. veel meer een clubtrainer dan een trainer van het nationaal elftal. Iemand met een duidelijke visie en een sterke persoonlijkheid. Jong is hij ook en misschien nog relatief onervaren, maar met de leergierigheid en bezetenheid van van Basten moet dat echter niet een onoverkomelijk probleem worden.
Nee, ik zie het zonnig tegemoet. Ongeacht van wie de AD wordt.
Martin van Geel. houdoe! Ondanks wisselende prestaties als TD, had ik al lang geen vertrouwen meer in de man.
Ik denk dat de nieuwe algemeen directeur (met de post voetbalzaken) + nieuwe hoofdscouting binnen afzienbare tijd bekend gemaakt zal worden. Alles gaat nu wel heel erg rap. VD Aat zal commercieel directeur worden. Het (mooie) plaatje begint langzaam zichtbaar geworden.
Ik denk dat de nieuwe algemeen directeur (met de post voetbalzaken) + nieuwe hoofdscouting binnen afzienbare tijd bekend gemaakt zal worden. Alles gaat nu wel heel erg rap. VD Aat zal commercieel directeur worden. Het (mooie) plaatje begint langzaam zichtbaar geworden.
AFCA!
Waarom zou hij niet zo de deur uit lopen op het moment dat bijvoorbeeld Milan hem komt halen? Hij zou zo'n beetje de eerste zijn in de voetballerij die dan niet voor het geld zou kiezen.Ronald! schreef: Verder heeft Marco enorm veel invloed en verantwoordelijkheid binnen de club. Bij (tijdelijk) tegenvallende resultaten kan hij zich niet meer verschuilen achter een TD, maar belangrijker, hij zal niet zomaar vertrekken bij de eerste de beste mooie aanbieding van Milan of een andere Europese topclub. Hij zal z'n klus af willen maken en bij Ajax blijven om dit voor elkaar te krijgen. Hierdoor ontstaat er ook continuiteit in de organisatie.
Ik vind de constructie met een TD én een coach ook niet ideaal hoor. Precies om de reden die je beschrijft. Maar het nadeel van het kiezen voor één sterke man is dat je voor een groot deel van hem afhankelijk bent. Als hij de deur uit loopt blijf je met een probleem zitten.
Nil volentibus arduum
- Giacomo Puccini
Nee, natuurlijk niet.Bertje schreef:En wat als één van Marco's spelers zijn been breekt? Dan halen we voor die positie maar niemand?Neefkens schreef:ik denk dat Marco al heeft aangegeven wat voor soort spelers hij wil hebben en voor welke posities. Hij was toch zo super goed voorbereid tijdens de gesprekken met AJAX?
Dan hebben we wel een probleem. Maar goed, met dat europees kampioen worden zal het denk ik zo'n vaart niet lopen.Bertje schreef:Leuk verhaal, Ronald. Maar wat nou als er zaken geregeld moeten worden terwijl Marco ons Europees kampioen aan het maken is?Ronald! schreef:...
Aan de andere kant. Wat moet hij nou regelen? Hij doet de onderhandelingen niet. Hij zal alleen aangeven wie hij wil hebben. Dan moet hij hooguit nog even met een speler praten. Nou ja, dan gooit hij een paar euro in de boetepot of hij vertelt een mop en belt vervolgens even met die speler.
Nil volentibus arduum
Eens. We gaan nu richting het zogenaamde Arsenal-model, maar Wenger zit dan ook al een aardig tijdje bij Arsenal.Marillion schreef:Waarom zou hij niet zo de deur uit lopen op het moment dat bijvoorbeeld Milan hem komt halen? Hij zou zo'n beetje de eerste zijn in de voetballerij die dan niet voor het geld zou kiezen.Ronald! schreef: Verder heeft Marco enorm veel invloed en verantwoordelijkheid binnen de club. Bij (tijdelijk) tegenvallende resultaten kan hij zich niet meer verschuilen achter een TD, maar belangrijker, hij zal niet zomaar vertrekken bij de eerste de beste mooie aanbieding van Milan of een andere Europese topclub. Hij zal z'n klus af willen maken en bij Ajax blijven om dit voor elkaar te krijgen. Hierdoor ontstaat er ook continuiteit in de organisatie.
Ik vind de constructie met een TD én een coach ook niet ideaal hoor. Precies om de reden die je beschrijft. Maar het nadeel van het kiezen voor één sterke man is dat je voor een groot deel van hem afhankelijk bent. Als hij de deur uit loopt blijf je met een probleem zitten.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Inderdaad, Coronel was duidelijk over zijn voorkeur:
(Ik heb een voorkeur voor) het Engelse model, waarbij de trainer net als Arsène Wenger bij Arsenal ook technisch de baas is. In een ideale wereld geniet dat mijn voorkeur. Maar dan moet zo'n trainer wel lang blijven.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali