Betrouwbaar Transfernieuws

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

columbus

Bericht door columbus » do jul 12, 2007 10:29 pm

WP_LeGeNd schreef:maar hij is zeker niet minder dan Babel!
Dat wil ik best van je aannemen. Alleen heb ik het idee, correct me if I'm wrong, dat het ook niet beter gaat worden. Iets wat ik bij Babel wel had. Verder zal er echt de hoofdprijs voor betaald moeten worden waarbij ik zoiets heb van "Is dat het wel waard?".

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 12, 2007 10:31 pm

Groningen gaat ontzettend veel geld vragen. Meer dan de speler waard is, volgens mij.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jul 12, 2007 10:35 pm

Groningen gaat toch niks vragen, hij mag niet weg geven ze aan.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 12, 2007 10:38 pm

O, jawel hoor. Als Ajax 10 miljoen biedt is Suarez verkocht.

Lees dat bericht er nog maar eens op na. De voorzitter van FC Groningen vindt het bod van Ajax te laag. Wat kan hem dat schelen als hij Suarez werkelijk niet wil verkopen? Nee, MVG weet precies hoe het werkt. Zulke dingen kun je rustig aan hem overlaten.
Laatst gewijzigd door joey op do jul 12, 2007 11:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jul 12, 2007 10:51 pm

Van Geel geeft overigens aan dat men bij Ajax al wist dat Suarez interesse had in een overgang naar Ajax. Geen wonder dat hij de interesse kenbaar wil maken.
Bertje schreef:Druk op de bal en het gebruiken van de counter zijn twee dingen die prima samengaan.
Ok, jij ziet het volgende ook als een counter: druk zetten op de bal, bal veroveren, directe pass naar de voorste linie versturen en richting goal spelen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jul 12, 2007 11:06 pm

Natuurlijk.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jul 12, 2007 11:10 pm

Ok. Persoonlijk vind ik een directe manier van spelen niet per definitie counteren. Ik zie ik een counterploeg meer als een ploeg die niet op balbezit speelt, maar ook veel balbezit van de tegenstander bewust toelaat en de druk absorbeert, waardoor de tegenaanval vaak van achteruit begint.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jul 12, 2007 11:21 pm

Alleen slechte ploegen kiezen voor balbezit van de tegenstander. Hoe je het ook bekijkt, balbezit is altijd het beste.

Starring

Bericht door Starring » do jul 12, 2007 11:24 pm

Bertje schreef:
Als ik deze beschrijving lees vraag ik me af of je hem überhaupt hebt zien voetballen. Suárez is juist goed in de kleine ruimtes en kan daar in tegenstelling tot voorganger Babel ook tegenstanders passeren. Daarnaast heeft Suárez in de competitie naast zijn tien goals ook zeven assists. Geeft aan dat hij zijn medespelers dus wel ziet staan.
Ik snap werkelijk niet hoe je Suárez en Leonardo kunt vergelijken. De pijnpunten van Leonardo (techniek en kracht) zijn bij Suárez juist wel in sterke mate aanwezig.
Ik vraag mij eerder af of jij weet wat voetballen in de kleine ruimtes spelen betekent? Suares speelde bij FC Grun enkel in open ruimtes en leefde zich uit in de zone linksvoorin, centraal en daar tussen in. Spelend naast een bewegelijke Nevland. Vaak ook nog komend uit de counter. Zijn werkterein was dáár vele malen groter.

Begrijp mij niet verkeerd, hij is technischer als Babel of de gemiddelde eredivisievoetballer en baarde vorige seizoen een aantal malen opzien met schitterende acties. Alleen heeft hij in mijn ogen niet de gepolijste techniek en inzicht om in een 4-3-3 systeem aan de zijkanten uit de voeten te kunnen. Dáár is zijn stijl niet naar. Ajax zou anders moeten gaan voetballen wil hij optimaal renderen.

En aan cijfers hecht ik weinig waarde. Aangezien de eredivisie in haar totaliteit mijns inziens daarvoor te matig is in kwaliteit. En de enige vergelijking die ik trok met Leonardo was ten aanzien van zijn opportunisme en individualisme in zijn spel. Jij bestrijdt dat, dat is jouw goed recht. Maar jij ziet in hem een geweldige aankoop?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jul 12, 2007 11:35 pm

Ook binnen een elftal dat van grote ruimtes gebruik maakt kun je tonen dat je iemand in de kleine ruimtes kunt passeren. Nou, iemand die Suarez een beetje heeft zien spelen kan wel concluderen dat hij in de kleine ruimtes iemand kan passeren.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » vr jul 13, 2007 4:17 am

Dus een grote verbetering ten opzichte van Babel...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jul 13, 2007 7:55 am

Ik vind van wel.

gaizka

Bericht door gaizka » vr jul 13, 2007 8:07 am

Ik ook, als je heem voor 6 miljoen haalt is de kans groot dat je hem met 2 a 3 jaar voor meer kunt doorverkopen. Ik heb het idee dat deze jongen het heel ver gaat schoppen.

Baseman

Bericht door Baseman » vr jul 13, 2007 8:09 am

Dus als PSV onderhandelt met een speler en onder de vraagprijs gaat zitten, dan is Stannie onbekwaam en een kroegtijger. Maar als Van Geel precies hetzelfde doet (en meer, aangezien Groningen specifiek heeft gezegd Suarez niet te willen verkopen), dan is hij een held ?

Logisch :hypocrite.gif:

PS: Ik vind Suarez beter dan Babel, al weet ik niet hoe goed hij is als linksbuiten in een 4-3-3.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jul 13, 2007 8:10 am

Nee hoor base! Van Geel is walgelijk bezig in het geval van Suarez
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jul 13, 2007 8:12 am

Stannie is sowieso onbekwaam en een kroegtijger.

Maar Psv valt op zich niet zoveel te verwijten hoor. Perez had toestemming om met geinteresseerden te praten, Suarez heeft dat niet.

Baseman

Bericht door Baseman » vr jul 13, 2007 8:13 am

Toch nog mensen met verstand hier :biggthumpup.gif: :wink.gif:
Maar goed, zo werkt het nu eenmaal in de voetbalwereld. Iedere club wil de koopprijs zo laag mogelijk krijgen en zal veel doen om dat te bewerkstelligen. Op Feyenoord na dan :icon_biggrin.gif:

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » vr jul 13, 2007 8:40 am

Misschien jullie moeten het Bosman arrest nog maar eens bestuderen.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jul 13, 2007 8:41 am

?
Leg uit! Dat arrest gaat toch over spelers waarvan het contract is afgelopen?

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » vr jul 13, 2007 9:15 am

nee, dit en opvolgende arresten behandelen de hele rechtspositie van de voetballer als werknemer.

Je mag als werkgever je werknemer niet de mogelijkheid van positieverbetering verbieden. Je mag er wel een marktconforme prijstag aanhangen.

Verder kan Suarez een clausule in zijn contract hebben, niet onlogisch als een kleinere club als Groningen een buitenlands talent aankoopt.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » vr jul 13, 2007 9:17 am

Jansma schreef:Dus een grote verbetering ten opzichte van Babel...
in een counter ploeg of in een standaard 4-4-2 zou ik denken ja dan is zijn doeltreffend heid waarschijnlijk beter als die van Babel. Maar in het systeem van 4-3-3 wat overigens steeds meer op de schop gaat onder dit bewind zeg ik nee.
Weer op zoek naar een Interim coach..

LucaS

Bericht door LucaS » vr jul 13, 2007 9:18 am

Ik vind het opvallend dat er 1001 excuses worden verzonnen voor het onbeschofte gedrag van van geel. Als Groningen zegt dat het Suarez voor geen prijs laat gaan, dan mag je daarvan uitgaan. En dus ook van het feit dat hij geen clausule heeft.
Ajax gebruikt het inlichten van het management van Suarez als drukmiddel. Maar goed, zoals ik al zei, als Real zich straks zo opstelt dat Sneijder gaat zitten dreinen en Ajax akkoord moet gaan met een relatief lage transfersom, moeten we vooral niet klagen

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jul 13, 2007 9:28 am

LucaS schreef: Ajax gebruikt het inlichten van het management van Suarez als drukmiddel.
Als dat zo is, is dat niet netjes. Maar het kan ook een spelletje zijn van Groningen. Ik kan me niet voorstellen dat die club Suarez tegen geen enkele prijs wil verkopen. Elke speler is te koop.

Toppie

Bericht door Toppie » vr jul 13, 2007 9:32 am

Ik ben bang dat als Suarez NIET de opvolger wordt dat je steeds mindere spelers gaat aantrekken , en dat gaat ten koste van je kwaliteit in je elftal.

En dat is dus een gevaar dat je in het begin van de voorronde CL , en de competitie dat je de deksel op je neus krijgt en dan zijn we verder van huis. Morrend publiek en witte zakdoekjes :icon_lol.gif:

Daarvoor vind ik dit uit het parool een goed stukje:

Met de verkoop van Ryan Babel, Kenneth Perez en Tom de Mul Ajax strijkt Ajax binnen vier dagen zo'n 24 miljoen euro op. Maar de club levert ook 21 doelpunten en zestien assists in.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jul 13, 2007 9:46 am

Toppie schreef:Ik ben bang dat als Suarez NIET de opvolger wordt dat je steeds mindere spelers gaat aantrekken , en dat gaat ten koste van je kwaliteit in je elftal.
Niet zo paniekerig. Er zijn meer goede spelers dan Suarez. :aai.gif:

Gesloten