Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Aristides

Bericht door Aristides » zo okt 07, 2007 6:24 pm

Hét probleem is: dat we in de eerste plaats spelers als Urzaiz en Colin aantrekken. Niémand was daar vantevoren ook maar enigszins blij mee. Toch worden ze aangetrokken; gevolg: jeugdspelers worden geblokkeerd door de middelmaat. Waardeloos.
Colin lijkt mij ook niet de oplossing, hem heb ik nu een paar keer zie spelen.

De komst van Urzaiz was voor iedereen een verrassing, maar duidelijk is: hij komt als pinchhitter, meer niet, over een jaar is hij verdwenen. Hij heeft tot nu toe één keer zijn meerwaarde getoond, de bal op KJH, tegen Groningen, weinig tot nu toe.

Jeugdspelers worden geblokkeerd? Probeer een keer tijd vrij te maken om naar de A1 te kijken, ik denk dat je dan direct je mening bijstelt.

Welke jeugdspelers worden geblokkeerd? De AT'ers (ik kom zo terug op Goodfella) willen meer jeugd? Ze willen toch ook winnen! De jeugdopleiding moet de catastrophe Blind-Van de Brom zien te verwerken, daarna kan het beter worden, in de huidige B1 zitten genoeg spelers die, zoals het er nu uitziet, iets voor Ajax kunnen gaan betekenen.

@Goodfella,

Ik gooi niet alle AT'ers op één hoop, wel zie ik bij een aantal AT'ers de tendens dat v.d. Wiel maar rechtsback moet gaan staan, omdat Ogararu en Colin niet voldoen. Ik vind dat zo gemakkelijk. Nooit naar een wedstrijd gaan, lekker met een biertje voor de tv hangen en dan de oplossing weten. Hijzelf (v.d, Wiel) geeft aan (Kick-Off) daar weinig gespeeld te hebben. Wie weet dan dat rechtsback wel zijn plaats is?

Het kan, Ronald de Boer bleek als middenvelder een openbaring, ex-spits Reiziger deed het als back prima, misschien hebben zij gelijk, maar het gaat mij erom dat die mening nu is gebaseerd op gebakken lucht.
Laatst gewijzigd door Aristides op zo okt 07, 2007 6:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo okt 07, 2007 6:31 pm

De tijd van een eigen kweek elftal ligt achter ons zoveel is welduidelijk geworden in de afgelopen jaar. Jij wil een elftal bestaande uit 7 jeugdspelers en 4 buitenstaander? Prima maar dan niet meer zeiken dat we in de competitie zelden en internationaal nooit iets klaarmaken. Want daar is het grootste deel van onze eigen kweek gewoon te matig voor.

Wil Ajax toekomst hebben, dan zal je maximaal 3-4 jeugdspelers moeten hebben, die je bij een sterke (en veel gekochte) kern inpast.
Zo nee, berijd je dan voor op nog veel jaren slecht voetbal en slecht resultaten.

Aristides

Bericht door Aristides » zo okt 07, 2007 6:40 pm

Jansma schreef:De tijd van een eigen kweek elftal ligt achter ons zoveel is welduidelijk geworden in de afgelopen jaar. Jij wil een elftal bestaande uit 7 jeugdspelers en 4 buitenstaander? Prima maar dan niet meer zeiken dat we in de competitie zelden en internationaal nooit iets klaarmaken. Want daar is het grootste deel van onze eigen kweek gewoon te matig voor.

Wil Ajax toekomst hebben, dan zal je maximaal 3-4 jeugdspelers moeten hebben, die je bij een sterke (en veel gekochte) kern inpast.
Zo nee, berijd je dan voor op nog veel jaren slecht voetbal en slecht resultaten.
Voor o.a. mij bedoeld?????

Ik zeik niet over de stand!

Ik wil wel graag 11 jeugdspelers in Ajax 1, maar weet dat zoiets niet haalbaar is!

Ik schrijf al een paar jaar dat het bij Ajax vanaf de A-jeugd misloopt! Ik weet niet 100% zeker waarom, maar om ex-spelers zonder enige ervaring maar met veel ambitie ervoor te zetten lijkt mij een inschattingsfout.

Jij schrijft: "Want daar is het grootste deel van onze eigen kweek gewoon te matig voor" Ik ben blij een medestander gevonden te hebben, want jij ziet dus ook onze jeugd regelmatig voetballen. Ik zie alleen de A-jeugd en de B1 als ze tegelijk met Ajax 1 thuis voetballen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo okt 07, 2007 6:45 pm

my bad, was een reply naar Goodfellas.

ik zie de A jeugd regelmatig, maar dat is niet nodig om te zien dat onze eigen kweek structureel tekort komt om te gaan denken aan een 'eigen kweek eerste team'.

Kijk maar naar de doorstroom van spelers in de afgeloop 10 jaren.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo okt 07, 2007 6:52 pm

Demosthenes schreef:
Jansma schreef:De tijd van een eigen kweek elftal ligt achter ons zoveel is welduidelijk geworden in de afgelopen jaar. Jij wil een elftal bestaande uit 7 jeugdspelers en 4 buitenstaander? Prima maar dan niet meer zeiken dat we in de competitie zelden en internationaal nooit iets klaarmaken. Want daar is het grootste deel van onze eigen kweek gewoon te matig voor.

Voor o.a. mij bedoeld?????

Ik zeik niet over de stand!

Ik wil wel graag 11 jeugdspelers in Ajax 1, maar weet dat zoiets niet haalbaar is!

Ik schrijf al een paar jaar dat het bij Ajax vanaf de A-jeugd misloopt! Ik weet niet 100% zeker waarom, maar om ex-spelers zonder enige ervaring maar met veel ambitie ervoor te zetten lijkt mij een inschattingsfout.

Jij schrijft: "Want daar is het grootste deel van onze eigen kweek gewoon te matig voor" Ik ben blij een medestander gevonden te hebben, want jij ziet dus ook onze jeugd regelmatig voetballen. Ik zie alleen de A-jeugd en de B1 als ze tegelijk met Ajax 1 thuis voetballen.
Maar je zegt ook dat Vertonghen, Sarpongen en dergelijken in de B1 ook fantastisch waren. Zou het misschien kunnen dat ze het verschil in leeftijd nu pas echt voelen? Bedenk je wel dat hun tegenstanders nu echt fysiek volgroeid zijn en iemand als Sarpong is dat nog niet. Babel was bij zijn debuut voor zijn leeftijd ook al sterk voor zijn leeftijd, maar afgelopen seizoen kon hij zijn tegenstanders opeens met gemak wegzetten. Hij had zijn achterstand ingehaald en dan komt dat beetje extra ook terug.

Wat natuurlijk wel een probleem is, is dat de spelers de duels kennelijk niet meer kunnen ontwijken, waardoor het hele idee van de spelers tegen oudere tegenstanders te laten spelen afgezwakt wordt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo okt 07, 2007 6:54 pm

Henk wist van tevoren al dat Siem ging scoren. :baaa.gif:

999

Bericht door 999 » zo okt 07, 2007 6:57 pm

Jöhnk schreef:Henk wist van tevoren al dat Siem ging scoren. :baaa.gif:
Ja, Schitterend Hé.Dolkomisch ... Eerst waren alle verhalen indianen verhalen en absoluut onzin.Paar dagen verder en het hangt van het gesprek tussen AJAX en Chelsea af ..
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » zo okt 07, 2007 7:03 pm

nee Voets, weggaan zou de weg van de minste weerstand zijn, daar kiest henk niet voor. Hij moet weg en gelukkig komt nu net Chelsea langs! :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » zo okt 07, 2007 7:07 pm

Verrek, ik de randdebiel heb het dan toch weer verkeerd begrepen .. ik maar denken dat er een droom voor HtC in vervulling ging toen AJAX langs kwam en hij nooit en te nimmer zijn droom uiteen zou laten spatten.
Blij met de punten ...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo okt 07, 2007 7:13 pm

Zo zie je maar, nooit teveel geloven van alle praatjes :blush.gif:

999

Bericht door 999 » zo okt 07, 2007 7:16 pm

Neefkens schreef:Zo zie je maar, nooit teveel geloven van alle praatjes :blush.gif:
Trek het je niet aan Neefkens :aai.gif: , zorg dat je positieve inkijk niet verdwijnt ..
Blij met de punten ...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo okt 07, 2007 7:22 pm

Dank je en dat meen ik.

999

Bericht door 999 » zo okt 07, 2007 7:22 pm

Ik ook ..
Blij met de punten ...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo okt 07, 2007 7:39 pm

Wat moeten we toch met onze vrije tijd als Ten Cate in Londen zit!? :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo okt 07, 2007 7:41 pm

Chelseatalken. :wink.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo okt 07, 2007 7:45 pm

Duke schreef:Wat moeten we toch met onze vrije tijd als Ten Cate in Londen zit!? :excited.gif:
Dan gaan we het weer over onze nieuwe trainer hebben... :blush.gif:

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » zo okt 07, 2007 8:06 pm

Neefkens schreef:
Duke schreef:Wat moeten we toch met onze vrije tijd als Ten Cate in Londen zit!? :excited.gif:
Dan gaan we het weer over onze nieuwe trainer hebben... :blush.gif:
En dan kan er 2 jaar later ofzo weer gezegd worden: "zie je wel...lekker puh..." :whip.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo okt 07, 2007 8:10 pm

Juist, dat bedoelde ik :blush.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo okt 07, 2007 8:11 pm

Wat moet je anders?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo okt 07, 2007 8:19 pm

Laten we hopen dat het nu eens wat anders gaat uitpakken.

Wat moeten we nu doen?
Arena verlaten? Van de beurs? Echte toppers kopen en financiëel risico op de koop toenemen? Gaan teren op de gouden pik van MvB?

Ik weet het ff niet.

999

Bericht door 999 » zo okt 07, 2007 8:39 pm

Die Snor staat op de loonlijst van HtC.
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo okt 07, 2007 8:49 pm

Voetske schreef:Die Snor staat op de loonlijst van HtC.
Ja ongelooflijk he, alles is goed aan Henkie, hij kan nergens wat aan doen. Die gasten hebben een dealtje onderling kan niet anders.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo okt 07, 2007 8:51 pm

Snor neem ik al jaaaren niet meer serieus.

999

Bericht door 999 » zo okt 07, 2007 8:52 pm

brigade zuid schreef:
Voetske schreef:Die Snor staat op de loonlijst van HtC.
Ja ongelooflijk he, alles is goed aan Henkie, hij kan nergens wat aan doen. Die gasten hebben een dealtje onderling kan niet anders.
Zeker weten, HtC kun je nergens voor verantwoordelijk stellen van wat bij en met dit elftal gebeurt is.Je wordt er niet goed van !!!, en dieje Snor die anders iedereen, maar dan ook iedereen afzeikt, degradeerd tot de achterlijkste voetballer, trainer of voorzitter, doet effe dunntetje de PR voor Henkie.Bah.
Blij met de punten ...

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo okt 07, 2007 8:59 pm

Voetske schreef:
Neefkens schreef:Zo zie je maar, nooit teveel geloven van alle praatjes :blush.gif:
Trek het je niet aan Neefkens :aai.gif: , zorg dat je positieve inkijk niet verdwijnt ..
Ze maken het ons niet makkelyk...

Plaats reactie