Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!
Moderator: mods
Van Gaal heeft deze selectie helemaal zelf samengesteld. Bovendien was AZ onder Co al 'Herbstmeister' boven het ongenaakbare PSV. Nee, ik vind Van Gaal een goede trainer en ik zou hem ook een goede trainer vinden voor Ajax, maar aan de topklasse ontbreekt het bij hem al jaren.
En Voetske, vergeet niet dat Van Gaal de onwerkbare situatie in Barcelona helemaal zelf creëerde. Met de spelers die hij tot zijn beschikking had, had hij véél beter moeten presteren. Dat hij wel eens achter Real eindigde kan, maar Van Gaal liet zich ook aftroeven door Valencia en dat had niet gemogen. Dan faal je.
En Voetske, vergeet niet dat Van Gaal de onwerkbare situatie in Barcelona helemaal zelf creëerde. Met de spelers die hij tot zijn beschikking had, had hij véél beter moeten presteren. Dat hij wel eens achter Real eindigde kan, maar Van Gaal liet zich ook aftroeven door Valencia en dat had niet gemogen. Dan faal je.
Mourinho is vrij recentelijk nog twee keer kampioen van Engeland geworden, heeft twee keer de League Cup gewonnen, de FA cup en de Community Shield. Zijn team was gewoon met afstand de beste van Engeland de laatste paar jaar. Daarnaast haalde hij de halve finale van de CL - uitgeschakeld door de winnaar -, de kwartfinale - uitgeschakeld door de winnaar - en de halve finale - uitgeschakeld door een finalist. En voordat hij naar Chelsea ging won hij zelf in twee jaar tijd de UEFA Cup, de Champions League, twee kampioenschappen, de beker en de supercup. Hoeveel trainers zijn er in vijf jaar tijd succesvoller geweest?
Weer zo'n inhoudelijke bijdrage, je bent in vorm.Voetske schreef:Nou, gij kunt er ook wat van![]()
Voor wie wel lezen wil.
Wat van Gaal betreft: in zijn eerste periode heeft hij het bij Barcelona goed gedaan, Van Gaal is in mijn ogen een topcoach. In de tijd dat hij Ajax trainde kwam ik regelmatig (werk!) in Amsterdam en kon ik wel eens iets meepikken van een training: perfect, gericht om spelers beter te maken. Hij heeft één probleem (buiten de pers, maar daar had de laatste tien jaar alleen Koeman geen problemen mee, Wouters, Adriaanse en HtC juist wel, Blind voor een deel van de pers), hij wil zich te veel manifesteren.
Ik heb wel het idee dat hij meer op zijn plaats is met jonge spelers, die kan hij beter maken.
Hij zich juist bij Ajax te veel willen manifesteren en dan gaat het fout. Ooit zei hij dat de op één na mooiste baan was: hoofd opleidingen bij Ajax. Geef hem de A1 en Jong Ajax!
Namen als Mourinho Ach, zal de leeftijd zijn!?
Ik zie trouwens van AT'ers weinig andere namen dan die van hele dure trainers, trainers die Ajax nooit zal kunnen betalen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Kijk ik weet niet wie dit geschreven heeft van de Volkskrant maar hier ziet een groot gedeelte wat natuurlijk wel heeeel erg waar is.....Voetske schreef:VolkskrantDe naam van de nieuwe Ajax-trainer zingt, circuleert en doet de ronde
Bij Ajax moeten heel wat mensen beter worden gemaakt, niet alleen de voetballers. Om te beginnen zou de directie beter moeten worden gemaakt: algemeen directeur Fontein en technisch directeur Van Geel vooral. Voorzitter Jaakke, de minst succesvolle voorzitter uit de 107-jarige geschiedenis van de club, is de afgelopen jaren ook niet echt beter geworden.
Nog beter zou het zijn als ze allemaal onmiddellijk zouden worden weggestuurd, zonder afkoopsom, want Ajax is er beroerd aan toe. Alleen financieel worden voortreffelijke resultaten geboekt, maar dat is wel het laatste waar een supporter op zit te wachten die Ajax in de Europa Cup al jarenlang vernederd ziet worden door derderangs clubs.
Maar zo werkt dat niet, in het voetbal. In het voetbal blijven de bestuurders zitten en is altijd alleen de trainer maar verantwoordelijk.
Het is bijvoorbeeld mogelijk dat Ajax al tien jaar lang voor veel te veel geld veel te veel middelmatige spelers koopt, zonder dat iemand daarvoor verantwoordelijk wordt gesteld. Bij iedere Europese tegenstander zie ik elke keer minstens drie spotgoedkope spelers die voor Ajax van grote waarde zouden zijn.
Maar Ajax koopt liever stokoude Spanjaarden, of niet zo heel oude Spanjaarden die twee jaar lang nauwelijks wedstrijden hebben gespeeld, of spelers (Rommedahl, Colin) die even niks anders te doen hadden. Het aankoopbeleid van Ajax, alleen dat al is voldoende om een collectieve ontslagronde te rechtvaardigen. Jaakke, Fontein, Slop en Van Geel leveren een wanprestatie. Voor technisch adviseur Piet Keizer geldt hetzelfde.
Martin Jol is mogelijk de volgende, want zijn naam zingt rond in de Arena. Als ik hem was, zou ik me daar grote zorgen over maken.
Maar wat is het nut dat hij morgen voor het laatst op de bank zit?
Weer op zoek naar een Interim coach..
"Nog beter zou het zijn als ze allemaal onmiddellijk zouden worden weggestuurd, zonder afkoopsom, want Ajax is er beroerd aan toe."
Alleen, tjah.. Wie kan Jaakke wegsturen? Er is toch niemand meer boven hem? Het is toch alleen zo dat hij de eer aan zichzelf kan houden en zelf op moet stappen? En dat laatste zie ik, helaas, niet gebeuren..
Alleen, tjah.. Wie kan Jaakke wegsturen? Er is toch niemand meer boven hem? Het is toch alleen zo dat hij de eer aan zichzelf kan houden en zelf op moet stappen? En dat laatste zie ik, helaas, niet gebeuren..
Ik heb niet gelezen over alle ins en outs, maar ik denk dat eigenlijk iedereen bij Ajax blij is met Chelsea. Ajax is van een zeer moeilijke man af, die niet de persoonlijkheid, sociale vaardigheden en in mindere maten tactische kennis heeft om te slagen als hoofdverantwoordelijke bij een topclub. Wat hij wel goed kan, spelers beter maken en veldtrainen, gaat hij ongetwijfeld laten zien bij Chelski.
Ik ben overigens vooral zwaar teleurgesteld in de mens Ten Cate. Niet dat ik de man ken of zo, maar het is in mijn ogen een rattenactie om er nu uit te stappen. De man heeft het helemaal afgedaan bij me. En let maar op: HtC trapt straks vanuit Londen nog wel na.
Het HtC-avontuur is niet geworden wat ik er van had verwacht, maar hopelijk gaat het beter met zijn opvolger, een man waar ik het ook in zie zitten.
Ik ben overigens vooral zwaar teleurgesteld in de mens Ten Cate. Niet dat ik de man ken of zo, maar het is in mijn ogen een rattenactie om er nu uit te stappen. De man heeft het helemaal afgedaan bij me. En let maar op: HtC trapt straks vanuit Londen nog wel na.
Het HtC-avontuur is niet geworden wat ik er van had verwacht, maar hopelijk gaat het beter met zijn opvolger, een man waar ik het ook in zie zitten.
Leuk voor de randdebielen van de pers.
HtC is weg, wie zullen we kiezen als volgende? Ik wil MvG, Nee ik wil Jaakke; oké, doen we eerst MvG en dan volgend jaar Jaakke. Accoord? Ik zie geen tegenstemmers, we gaan ervoor de malloten op de Ajaxfora doen de rest.
Mag ik volgend jaar dan de nieuwe trainer doen? Oké, maar wel eerst een rondje geven.
Accoord.
HtC is weg, wie zullen we kiezen als volgende? Ik wil MvG, Nee ik wil Jaakke; oké, doen we eerst MvG en dan volgend jaar Jaakke. Accoord? Ik zie geen tegenstemmers, we gaan ervoor de malloten op de Ajaxfora doen de rest.
Mag ik volgend jaar dan de nieuwe trainer doen? Oké, maar wel eerst een rondje geven.
Accoord.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Nee die zes zinnetjes van jouw waar niemand wijs uit kanDemosthenes schreef:Weer zo'n inhoudelijke bijdrage, je bent in vorm.Voetske schreef:Nou, gij kunt er ook wat van![]()
Voor wie wel lezen wil.
Wat van Gaal betreft: in zijn eerste periode heeft hij het bij Barcelona goed gedaan, Van Gaal is in mijn ogen een topcoach. In de tijd dat hij Ajax trainde kwam ik regelmatig (werk!) in Amsterdam en kon ik wel eens iets meepikken van een training: perfect, gericht om spelers beter te maken. Hij heeft één probleem (buiten de pers, maar daar had de laatste tien jaar alleen Koeman geen problemen mee, Wouters, Adriaanse en HtC juist wel, Blind voor een deel van de pers), hij wil zich te veel manifesteren.
Ik heb wel het idee dat hij meer op zijn plaats is met jonge spelers, die kan hij beter maken.
Hij zich juist bij Ajax te veel willen manifesteren en dan gaat het fout. Ooit zei hij dat de op één na mooiste baan was: hoofd opleidingen bij Ajax. Geef hem de A1 en Jong Ajax!
Namen als Mourinho Ach, zal de leeftijd zijn!?
Ik zie trouwens van AT'ers weinig andere namen dan die van hele dure trainers, trainers die Ajax nooit zal kunnen betalen.

Blij met de punten ...
-
- AT Toto winner 15/16
Duurt nog een jaar. Wat vind jij van het feit dat we dan waarschijnlijk een tussentrainer krijgen van een jaar terwijl we al zoveel trainers versleten hebben de laatste tijd. Misschien doet Koster het wel heel goed, moet je dan tegen die man gaan zeggen bedankt nu is Marco aan de beurt? Ik zie toch het liefst nu een gelouterde, liefst buitenlandse coach.Thomas schreef:Ik neem voor het gemak maar even aan dat dat Van Basten wordt.
- LouisXIV & co
Hugo snapt er werkelijk geen ene drol van (en met hem de rest van de voebalwereld)! Wat een kaptiale denkfout! Moet ik het nog toelichten met voorbeelden? Alsjeblieft niet. Het is al laat en ik wil naar bed. Deze week al genoeg dommigheid moeten verwerken.Hugo Borst schreef:Mijn stelling na al die sportjournalistieke jaren was en is: een goede voetballer is belangrijker dan een goede trainer.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!
- LouisXIV & co
Thomvak425 schreef:Nou, twee keer landskampioen van Spanje worden van de drie jaar dat je er zit is absoluut top. Bij het wk heeft hij de pech gehad dat veel spelers 'vedetten' waren geworden en enigszins volgevreten. Bij AZ heeft hij een topprestatie neergezet door een kleine club met onbekende spelers naar de top van Nederland te duwen. Hij werd, net als Ajax, bijna kampioen vorig jaar. Hij zat er dichter bij dan Henk ten Cate met Ajax in ieder geval! Louis een beperkte trainer noemen is je zelf in je gezicht uitlachen!
Bovendien wordt een topptrainer niet alleen beoordeeld op de prijzen. Louis maakt spelers echt beter en heeft echt verstand van het spelletje. Hem wegsturen ten faveure van Ronald Koeman was het meest stomme dat de directie kon doen.

Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!
Onder Co was AZ al een topploeg in wording. Was Co nog 2 jaar gebleven had hij het wellicht beter gedaan (achteraf gezien dan).
Zoveel heeft Van Gaal inderdaad niet bij AZ laten zien. Dat ze vorig jaar nog meededen om de titel is niet de verdienste van Van Gaal ( zelfde met HtC en Ajax) maar het slechte presteren van PSV.
Dat Rivaldo beter is dan Ronaldinho is natuurlijk de grote onzin.....
Zoveel heeft Van Gaal inderdaad niet bij AZ laten zien. Dat ze vorig jaar nog meededen om de titel is niet de verdienste van Van Gaal ( zelfde met HtC en Ajax) maar het slechte presteren van PSV.
Dat Rivaldo beter is dan Ronaldinho is natuurlijk de grote onzin.....
IK GELOOF!!!!!!
-
Sorry Bert, maar dat vind ik geen indrukwekkende statistieken. Chelsea spendeert een godsvermogen en behoudens de kampioenschappen is er weinig toonaangevends gewonnen.Bertje schreef:Mourinho is vrij recentelijk nog twee keer kampioen van Engeland geworden, heeft twee keer de League Cup gewonnen, de FA cup en de Community Shield. Zijn team was gewoon met afstand de beste van Engeland de laatste paar jaar. Daarnaast haalde hij de halve finale van de CL - uitgeschakeld door de winnaar -, de kwartfinale - uitgeschakeld door de winnaar - en de halve finale - uitgeschakeld door een finalist. En voordat hij naar Chelsea ging won hij zelf in twee jaar tijd de UEFA Cup, de Champions League, twee kampioenschappen, de beker en de supercup. Hoeveel trainers zijn er in vijf jaar tijd succesvoller geweest?
Met het budget dat Chelsea hanteert is het bijna een schande dat ze in Europa niks hebben kunnen klaarspelen. Ze kochten van ieder concurrerend team de beste spelers weg.
- Cluijffert
sure, nieuw coach, weer een paar nieuw spelers... en waarschijnlijk weer geen success. Ik zie toch wel een patroon hier.
Ajax zakt structureel af naar een 'best of the Dutch rest' niveau op deze manier. Helaas zijn er teveel fans die maar blijven geloven dat de wederop standing wel vanzelfkomt, of vast blijven hoduen aan incidental succesjes... maar Ajax heeft een structureel probleem en op deze manier gaan we feyenoord achterna.
Dat Ajax Nederlandse top is, is geen zelfsprkend gegeven... ook legendes kunnen afzakken naar anonieme plaatsen...
Ajax teert alleen nog maar op roem uit het verleden... het beleid en vision ontbreekt om aan de top te blijven.
Ajax zakt structureel af naar een 'best of the Dutch rest' niveau op deze manier. Helaas zijn er teveel fans die maar blijven geloven dat de wederop standing wel vanzelfkomt, of vast blijven hoduen aan incidental succesjes... maar Ajax heeft een structureel probleem en op deze manier gaan we feyenoord achterna.
Dat Ajax Nederlandse top is, is geen zelfsprkend gegeven... ook legendes kunnen afzakken naar anonieme plaatsen...
Ajax teert alleen nog maar op roem uit het verleden... het beleid en vision ontbreekt om aan de top te blijven.
Hangt ervan af wie die coach is en wie die spelers zijn. Als het weer een coach is die op essentiele onderdelen tekortkomt, tja, dan wordt het weer niks inderdaad.Jansma schreef:sure, nieuw coach, weer een paar nieuw spelers... en waarschijnlijk weer geen success. Ik zie toch wel een patroon hier.
We moeten het probleem ook niet groter maken dan het is. De Arena is niet behekst of zo.
- Cluijffert
- Ajaciedjuh
Ik denk dat Ajax er niet goed aan doet om HtC te laten gaan. Het enigste argument kan zijn dat er een onwerkbare situatie is ontstaan op directie nivo, maar dat is volgens mij niet het geval. Ze moeten in ieder geval professioneel met elkaar om kunnen gaan.
Die 1 miljoen pond die ze waarschijnlijk gaan krijgen staat niet in verhouding met het weggaan van HtC. Het kost gewoon veel te veel tijd om een nieuwe trainer in te passen.
Ajax moet wel op zoek gaan naar een nieuwe trainer voor het nieuwe seizoen, maar HtC dit seizoen laten afmaken. Het zou wel goed zijn als snel bekend is wie dit gaat worden (in ieder geval intern), zodat er spelers in de winterstop en nieuwe seizoen aangetrokken kunnen gaan worden waar de complete technische staf achter staat.
Waar ik bang voor ben is dat het weggaan van HtC wordt aangewend om als excuses te gaan gebruiken. De nieuwe trainer zal op dezelfde problematieke gaan stuiten. Die moeten worden aangepakt. Dat Koeman, Blind en HtC niet slagen, zal toch niet alleen door deze trainers komen. Dat is de essentiële vraag en het antwoord daarop moet worden aangepakt. Dus geen symptoom bestrijding, maar het aanpakken van de oorzaak!
Die 1 miljoen pond die ze waarschijnlijk gaan krijgen staat niet in verhouding met het weggaan van HtC. Het kost gewoon veel te veel tijd om een nieuwe trainer in te passen.
Ajax moet wel op zoek gaan naar een nieuwe trainer voor het nieuwe seizoen, maar HtC dit seizoen laten afmaken. Het zou wel goed zijn als snel bekend is wie dit gaat worden (in ieder geval intern), zodat er spelers in de winterstop en nieuwe seizoen aangetrokken kunnen gaan worden waar de complete technische staf achter staat.
Waar ik bang voor ben is dat het weggaan van HtC wordt aangewend om als excuses te gaan gebruiken. De nieuwe trainer zal op dezelfde problematieke gaan stuiten. Die moeten worden aangepakt. Dat Koeman, Blind en HtC niet slagen, zal toch niet alleen door deze trainers komen. Dat is de essentiële vraag en het antwoord daarop moet worden aangepakt. Dus geen symptoom bestrijding, maar het aanpakken van de oorzaak!
- Cluijffert
en wat is een goede coach?
voor de komst van Ten Cate, was de meerdeheid overtuigd dat hij de juste man was.
Koeman werd hier afgemaakt door velen, ondanks de prijzen en europese prestaties, faalt in portugal, verpeste vorig jaar bijna een enorme voorsprong, maar als Psv dit jaar weer kampioen zou worden en europees ver komt, dan is hij koning.
Arsenal en Liverpool presteren ook heel wisselvalig, maakt dat de trainers ook slecht?
Of is de manier waar op een club geleid wordt veel belangerijker voor de prestaties dan een coach?
voor de komst van Ten Cate, was de meerdeheid overtuigd dat hij de juste man was.
Koeman werd hier afgemaakt door velen, ondanks de prijzen en europese prestaties, faalt in portugal, verpeste vorig jaar bijna een enorme voorsprong, maar als Psv dit jaar weer kampioen zou worden en europees ver komt, dan is hij koning.
Arsenal en Liverpool presteren ook heel wisselvalig, maakt dat de trainers ook slecht?
Of is de manier waar op een club geleid wordt veel belangerijker voor de prestaties dan een coach?